Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 747 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Bergje65 schreef:
17-03-2026 14:06
Ik erger me enorm aan mensen die in het openbaar via de luidspreker bellen en dan heel lang. Dat blikkerige geluid gaat me door merg en been.

Maar dit is toch geen onzinnige ergernis?
Mensen die telefonerende door een winkel lopen. Niet eventjes, maar hele lange diepgaande verhalen!
Ik snap de moeite niet van het: "ik bel je over een half uurtje terug!"
Waarom moet dat persé in de Albert Heijn?
Het stoort me niet héél erg. Maar ik snap het gewoon niet.
Ik snap al dat gebel in de trein/supermarkt ook niet.
Tuurlijk even een kort gesprekje geen probleem. Even doorgeven dat je vertraging hebt en wat later bent of even vragen of je nog iets voor de ander uit de supermarkt moet meenemen allemaal logisch. Maar zeker niet gaan bellen bij de caissière of een hele werkbespreking in de trein voeren.
Ik neem zelf eigenlijk ook gewoon niet op en app dan terug om te vragen wat er is en dat ik even niet kan bellen.

Ik vind dit dan ook geen onzinnige ergernis
Iemand die ik ken gebruikt continu het woord dinnetje. Vandaag heb ik met mijn collegadinnetje, morgen ga ik met mijn dansdinnetje, gisteren heb ik met mijn vakantiedinnetje etc. Ik erger mij er kapot aan.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
jojojo schreef:
17-03-2026 14:33
Ik snap al dat gebel in de trein/supermarkt ook niet.
Tuurlijk even een kort gesprekje geen probleem. Even doorgeven dat je vertraging hebt en wat later bent of even vragen of je nog iets voor de ander uit de supermarkt moet meenemen allemaal logisch. Maar zeker niet gaan bellen bij de caissière of een hele werkbespreking in de trein voeren.
Ik neem zelf eigenlijk ook gewoon niet op en app dan terug om te vragen wat er is en dat ik even niet kan bellen.

Ik vind dit dan ook geen onzinnige ergernis
Je kan ook bellen dat je later bent of vragen over boodschappen.
Alles gaat voorbij
Hallodaar schreef:
17-03-2026 14:25
Mensen die telefonerende door een winkel lopen. Niet eventjes, maar hele lange diepgaande verhalen!
Ik snap de moeite niet van het: "ik bel je over een half uurtje terug!"
Waarom moet dat persé in de Albert Heijn?
Het stoort me niet héél erg. Maar ik snap het gewoon niet.
Wat dan het allerergst is dat ze daarmee doorgaan bij de kassière. Zo asociaal.
Alles gaat voorbij
Hallodaar schreef:
17-03-2026 12:33
Haha, mijn man kan vaak uit het niets een enorme diepe zucht slaken.
Of bij het optillen van iets als een glas of bord en soort kreun geluid maken. Alsof het minstens 100 kilo weegt wat hij optilt.
Ik irriteer me er al 25 jaar aan😅.
Geen fantasieën met een honkbalknuppel overigens. Wel iets met een rol plakband 😄
Herkenbaar, ik zeg dat hij als zijn vader/ een bejaarde klinkt. Dat wil nog weleens tijdelijk helpen 😂
Alles gaat voorbij
vivapimpelmees schreef:
17-03-2026 14:21
Maar dit is toch geen onzinnige ergernis?

Volgens mij wordt dit topic nogal verkeerd begrepen. In de OP werd juist een lekker onzinnige ergernis gedeeld, en daarna kwamen er nog een paar mooie onzinnige voorbeelden. Maar inmiddels post iedereen vooral logische (en dus saaie) ergernissen…
Carola_456 schreef:
17-03-2026 11:57
Zou sws goed nadenken of je een ontbijtje wel op de trein wil eten.😎
Haha ja in Vlaanderen mogen we dit zeggen :lol:
Veritas vos liberabit
Kinderen van een jaar of drie in een buggy en een speen in hun mond.
Dan heb ik de neiging om die eruit te trekken.
n00r schreef:
17-03-2026 16:15
Kinderen van een jaar of drie in een buggy en een speen in hun mond.
Dan heb ik de neiging om die eruit te trekken.
Gewoon doen.denk dat je wel ruzie krijgt metde ouders😂
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik erger me aan mensen die oto zeggen i.p,. auto. En uithanasie i.p.v. euthanasie vind ik ook stom klinken.
Vrouwenvoetbal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Amarens schreef:
17-03-2026 16:34
Ik erger me aan mensen die oto zeggen i.p,. auto. En uithanasie i.p.v. euthanasie vind ik ook stom klinken.
Oh jee, ik zeg ook uithanasie. Komt door mijn klassieke opleiding :mrgreen:
Graftak!
Aan de buurman. Die geeft zijn planten in potten kris kras water. Uiteindelijk hebben ze allemaal water, maar ik denk iedere keer weer. Begin voor en eindig achter, met je onhandig gedoe.
Lady*Voldemort schreef:
17-03-2026 16:38
Oh jee, ik zeg ook uithanasie. Komt door mijn klassieke opleiding :mrgreen:
Die heb ik niet gehad, dus ik zeg euthanasie. Ik ben een mavoklantje. :-D
Ik kijk uit op een dijkje met een rijtje knotwilgen. Vorig jaar werden die knotwilgen geknot op één na. :mad:
Ik vind hier dingen van.
Ik erger me aan mensen die bij de super voor de kassa staan te wachten met één pak koolhydraatvrije crackers, een komkommer en een flesje plat water in hun mandje (of nog erger: in zo'n reusachtige winkelwagen).
Graftak!
Amarens schreef:
17-03-2026 16:42
Die heb ik niet gehad, dus ik zeg euthanasie. Ik ben een mavoklantje. :-D
Tja, verschil moet er zijn :proud:
Graftak!
Sabeltandcavia schreef:
17-03-2026 16:42
Ik kijk uit op een dijkje met een rijtje knotwilgen. Vorig jaar werden die knotwilgen geknot op één na. :mad:
Vreselijk!

Ik heb een oude overbuurvrouw die haar hele lange heg altijd laat bijhouden door haar schoonzoon die hovenier is. En ieder jaar weer eindigt die man minstens een halve meter lager dan ie begon. Moordneigingen!
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 17-03-2026 16:48
0.82% gewijzigd
Graftak!
calvijn1 schreef:
17-03-2026 16:36
Vrouwenvoetbal
Vrouwenrugby is geen ergernis van je? Of bodybuilding voor vrouwen?
calvijn1 schreef:
17-03-2026 16:36
Vrouwenvoetbal
mensen die afgeven op vrouwenvoetbal. Je hoeft niet te kijken.
aikidoka schreef:
17-03-2026 16:48
Vrouwenrugby is geen ergernis van je? Of bodybuilding voor vrouwen?
Ik snap daar ook niks van. Bij elke andere sport worden de verschillen geaccepteerd, maar bij voetbal niet.
En als je het niet om aan te gluren vindt, dan kijk je toch lekker niet.
Pelle schreef:
17-03-2026 16:50
Ik snap daar ook niks van. Bij elke andere sport worden de verschillen geaccepteerd, maar bij voetbal niet.
En als je het niet om aan te gluren vindt, dan kijk je toch lekker niet.

Vrouwenvoetbal is wel ontopic.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
17-03-2026 16:51
Vrouwenvoetbal is wel ontopic.
Dat is waar :-D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven