Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2668 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Mugske schreef:
17-03-2026 16:03
Ik heb spms het idee dat vinted mijn artikelen weer vooraan zet oid (nou ja het algoritme) als mijn vorige pakketjes verzonden / aangekomen zijn.
Ja dat idee heb ik soms ook. Zo heb ik wel vaker dat ik in 1 week 3 dingen verkoop en dan weken niks en ik zet er al een hele tijd niks nieuws meer op want anders raak ik het overzicht kwijt van wat ik waar apart heb liggen/in welke koffer of krat het zit.
Ik heb 2 giletjes gekocht voor in totaal €6. En daarna 5 blousejes voor in totaal €35. Kwam alleen nog 2x verzendkosten bij.

Ik begin ook steeds meer verslaafd te raken aan Vinted. Mijn smaak is dan ook toevallig erg goedkoop (jaren 80). Er wordt ook handig op ingespeeld door Vinted door mij precies datzelfde soort blousejes te laten zien als ik Vinted open. En dan roepen ze mij... Voor maar €5 per stuk...
Ah was het gelukt met de giletjes? Leuk!
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Ja door jouw tip heel veel moois kunnen vinden! Ik begin met een bescheiden aantal van 2 van dezelfde verkoper haha.
Graze schreef:
17-03-2026 14:28
Wat gaat Halara toch hard op Vinted trouwens. Vorig jaar 2 broeken ervan gekocht op Vinted die echt heerlijk zitten dus was al een tijdje op zoek naar een bepaald model wat ik ook wilde uitproberen. Iedere keer net te laat als ik aan het kijken was of ik kan bundelen. Maar had geluk vandaag, net toen ik keek had iemand net dat model geupload in de juiste maat en een kleur die ik wilde dus meteen gekocht :)

Er staan er nog wel meer op van dat model maar sommige verkopers vragen meer dan bij Halara zelf of het is met verzendkosten duurder.
Halara broeken kon ik een paar maanden geleden nog voor 10 euro kopen , inmiddels is de prijs minstens verdubbeld. Echt bizar

Vind het zoek systeem van Vinted ook irritant. Ik zoek de "tall" variant van de halara broeken, maar dan pakt de zoekmachine ook alle (Italiaanse?) resultaten waar "talla" in staat en die dus niet tall zijn..
Ik heb een bod geaccepteerd op een blouse die ik te koop heb. Nu vraagt de koopster om de categorie aan te passen naar 'boek' wat ik niet helemaal snap?
care_ schreef:
18-03-2026 13:19
Ik heb een bod geaccepteerd op een blouse die ik te koop heb. Nu vraagt de koopster om de categorie aan te passen naar 'boek' wat ik niet helemaal snap?

Dan zijn de verzendkosten gratis. Maar dat kan sowieso niet want dan heb je een ISBN nodig en ik neem aan dat de blouse dat niet heeft. :frusty:
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Oh echt? Dat wist ik niet. Nee die zit er niet bij. 😁
Daarbij weet ik niet in hoeverre Vinted er op controleert, maar ik heb ook geen zin om er als verkoper gezeik mee te krijgen. Want als ze gaan controleren, heb ik het gedaan.
Net m'n bundel opgehaald en ik weet het niet zo goed. Bij een ding zit een fabrieksfoutje wat niet vermeld is, niet echt storend maar toch jammer dat het niet gemeld is. En een ding is kapot geweest en slecht weer gemaakt terwijl het nieuw zonder prijskaartje was. Het is niet zo erg dat ik m'n geld terug wil ofzo want het kostte geen drol maar ik twijfel hoe ik het zal reviewen. 3 of 4 sterren.

Er klopte ook nog een maat niet maar was het een maat groter wat fijn is anders had het niet gepast.
Een vraag: kun je een koper een gedeeltelijke terugbetaling geven als iets niet helemaal conform omschrijving is? Het gaat om 1 artikel. Een verkoper stelt een korting voor maar ik weet niet of dat wel kan. Bankgegevens geven op Vinted lijkt me geen goed plan.
Jeetjejee schreef:
18-03-2026 17:08
Een vraag: kun je een koper een gedeeltelijke terugbetaling geven als iets niet helemaal conform omschrijving is? Het gaat om 1 artikel. Een verkoper stelt een korting voor maar ik weet niet of dat wel kan. Bankgegevens geven op Vinted lijkt me geen goed plan.
Via Vinted zelf is het alles of niks qua geld terug. Je kunt wel met de verkoper iets buiten Vinted om wat regelen (Tikkie? Paypal?) mits die daar voor open staat. Vragen kan dus altijd al zou ik er als verkoper zijnde niet aan beginnen tenzij ik de 'klacht' echt heel terecht vind.
Hoi allen, Vanmiddag een paar bestelde sloffen van Birkenstock opgehaald. Pasvorm was niet goed voor mij helaas, dus ik heb direct foto's gemaakt en ze weer op Vinted gezet. Vervolgens werd de advertentie tot 2x toe geweigerd wegens verdachte vervalsing of zo. Nu mag ik een aantal dagen geen advertenties plaatsen en gaan ze mijn advertentie onderzoeken. Ik vind dit heel raar. Wie heeft dit al eens meegemaakt en hoe is het afgelopen?
Elizabethie schreef:
18-03-2026 19:49
Hoi allen, Vanmiddag een paar bestelde sloffen van Birkenstock opgehaald. Pasvorm was niet goed voor mij helaas, dus ik heb direct foto's gemaakt en ze weer op Vinted gezet. Vervolgens werd de advertentie tot 2x toe geweigerd wegens verdachte vervalsing of zo. Nu mag ik een aantal dagen geen advertenties plaatsen en gaan ze mijn advertentie onderzoeken. Ik vind dit heel raar. Wie heeft dit al eens meegemaakt en hoe is het afgelopen?

Heb je goede foto's van het merk, de onderkant en de gespjes gemaakt?

Anders misschien te snel geplaatst?
Such fun!1
Elizabethie schreef:
18-03-2026 19:49

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar ik weet wel dat er veel nep Birkenstocks in de omloop zijn, ook op Vinted. Misschien dat Vinted daarom zo argwanend is. Ik heb vorig jaar zelf nieuwe Birkenstocks op Vinted gekocht en toen heel goed opgelet of het wel echte Birkenstocks waren. Ik had ergens op internet iemand gevonden die allerlei tips en foto’s had met verschillen tussen echte en nep Birkenstocks (het is ook aan de doos te zien). En ook gekeken of het verkopers waren die al langer op Vinted zaten, met meerdere advertenties, en met reviews.
Weet je zeker dat het echte Birkenstocks zijn die jij hebt gekocht? Als dat zo is, neem ik aan dat het opgelost gaat worden, eventueel met extra foto’s als bewijs.
Vervelend is het natuurlijk wel, ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt!
Graze schreef:
18-03-2026 18:43
Via Vinted zelf is het alles of niks qua geld terug. Je kunt wel met de verkoper iets buiten Vinted om wat regelen (Tikkie? Paypal?) mits die daar voor open staat. Vragen kan dus altijd al zou ik er als verkoper zijnde niet aan beginnen tenzij ik de 'klacht' echt heel terecht vind.

Ik heb net bericht gehad van Vinted dat de verkoper een aanbod heeft gedaan ter waarde van de helft van het bedrag (het artikel was niet compleet) en dat heb ik geaccepteerd. Ik krijg zelfs het teveel betaalde bedrag aan kopersbescherming terug. Het kan dus wel, dat wist ik niet. Wel handig dat die mogelijkheid er is, ik kan het nu zelf oplossen met het bedrag dat ik retour krijg. Geen gedoe met terugsturen. Een Tikkie of Paypal via Vinted doe ik liever niet.
Graze schreef:
17-03-2026 17:48
Ja dat idee heb ik soms ook. Zo heb ik wel vaker dat ik in 1 week 3 dingen verkoop en dan weken niks en ik zet er al een hele tijd niks nieuws meer op want anders raak ik het overzicht kwijt van wat ik waar apart heb liggen/in welke koffer of krat het zit.
Als je wil blijven verkopen dan moet je eigenlijk dagelijks uploaden
Ik had 2 weken geleden 18 pakketten in 1 week (veel voor mijn doen)
vorige week had ik er 8
en deze week zit ik nu ook op 8

Sowieso heeft vinted met de fotovolgorde zitten knoeien.
als je op je eigen pagina kijkt dan zie je alles keurig op volgorde van plaatsingsdatum
alleen als iemand anders op je pagina kijkt dan staat alles ineens door de war met veel oude dingen bovenaan !!
Graze schreef:
18-03-2026 18:43
Nee hoor, je kunt ook een gedeelde betaling doen. Koper moet dan aangeven ik heb een probleem en dan kun je als verkoper daar enkele opties aanvinken om het probleem op te lossen waaronder een gedeelte terugbetaling.
Dan is dat redelijk nieuw dat het nu gedeeltelijk kan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven