‘Ask the captain’ deel 2
donderdag 27 februari 2020 om 19:36
maandag 23 maart 2026 om 21:33
Precies…PoesMinoes schreef: ↑23-03-2026 15:25Super bedankt voor het uitgebreide antwoord, ik had niet echt een idee hoe het in elkaar stak. Maar stiekem altijd wel gedacht dat je in de 'vrije' dagen toch meer iets voor jezelf kon doen terwijl ik nu begrijp dat het ook vooral een kwestie is van je rust/slaap pakken.
Fate is just the weight of circumstances
woensdag 25 maart 2026 om 21:40
Mee eens het was ook niet veroordelend bedoeld, het scheelt dat de gezagvoerder daar de eindbeslissing in heeft. Het was meer opmerkelijk dat het niet vaak (meer) gebeurd.cygnus schreef: ↑23-03-2026 00:58Misschien wel, maar het kan wel eens wat genuanceerder zijn. Natuurlijk, regels zijn regels, maar als deze passagiers niet mee zouden kunnen, maar bijvoorbeeld naar een familielid moeten die op sterven ligt, dan kan het ook zomaar zijn dat deze gezagvoerder zijn menselijkheid heeft getoond door met deze oplossing te komen. Of je in zo’n geval dan de regels kan overtreden is een kwestie van interpretatie…
Wou dat het mij overkwam, lijkt mij echt interessant
Karakter is wat je bent in het donker.
woensdag 25 maart 2026 om 23:37
Weet niet meer of deze vraag al eerder geweest is... heb je ook weleens last van de druk op je oren, en dan vooral bij het landen, dat ze een tijd dichtzitten?
Heb je de gouden tip hoe je dit het beste kunt voorkomen?
Of is het gewoon pech dat de een hier wel last van heeft en de ander niet, en merk jij er bijvoorbeeld niets van?
(kauwgom & gapen werkt niet, en oren klaren lukt mij niet)
Of is het gewoon pech dat de een hier wel last van heeft en de ander niet, en merk jij er bijvoorbeeld niets van?
donderdag 26 maart 2026 om 02:12
Last van niet echt, maar ik merk het wel. Het heeft naar mijn weten te maken met de buizen van Eustachius, de verbinding tussen de keelholte en het oor, bedoeld om drukverschil te vereffenen. Bij de een werkt dat wat beter dan bij de ander. En bij verkoudheid kunnen die buizen verstopt raken en dan heb je misschien echt een probleem.aivlys23 schreef: ↑25-03-2026 23:37Weet niet meer of deze vraag al eerder geweest is... heb je ook weleens last van de druk op je oren, en dan vooral bij het landen, dat ze een tijd dichtzitten?
Geen gouden tip, maar wat toch het beste werkt is oren klaren. Maar daar moet je dan wel meteen mee beginnen als je drukverschil voelt, want hoe meer drukverschil er in de oren zit, hoe moeilijker het wordt. Kauwgom en gapen zijn trucjes om die buizen wat op te rekken en daarmee mogelijk wat meer te openen. Met klaren forceer je lucht vanuit de keelholte door de buizen, waarmee je ze als het ware doorblaast.
Toen ik voor het eerst vloog, rond mijn tiende jaar, weet ik nog dat het me echt pijn deed. Dat doet het nu zeker niet meer bij me, maar na de landing hoor ik nog steeds een paar uur minder goed.
Fate is just the weight of circumstances
donderdag 26 maart 2026 om 08:02
Ik vind het lastig soms om te begrijpen hoe zo’n ongeluk heeft kunnen gebeuren onlangs in New York
https://nos.nl/artikel/2607478-vliegtui ... -omgekomen
Waarschijnlijk denk ik te simpel maar als er een brandweerauto op de landingsbaan staat gaan er dan geen lampen branden op de landingsbaan dat er dus niemand kan landen?
https://nos.nl/artikel/2607478-vliegtui ... -omgekomen
Waarschijnlijk denk ik te simpel maar als er een brandweerauto op de landingsbaan staat gaan er dan geen lampen branden op de landingsbaan dat er dus niemand kan landen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in