Twee leerlingen overleden
vrijdag 3 april 2026 om 10:05
https://www.ad.nl/binnenland/grote-scho ... ?slug_rd=1
Dit verhaal laat me maar niet los.
Twee leerlingen die twee dagen na elkaar zelfmoord hebben gepleegd. Veel gefilmd en op sociale media gezet. Ik vind het zo heftig!
Op sociale media gaan/gingen ook allerlei filmpjes rond (volgens zeggen, ik heb het zelf niet gezien). Mijn zoon heeft wel de foto gezien van een van de slachtoffers. Dit wordt door jongeren onderling ook gedeeld.
Maar hoe ga je hier nou mee om als ouder? Waar gaat dit heen als samenleving als dit soort dingen gewoon worden gedeeld op sociale media? Zou een verbod helpen, of is het vechten tegen de bierkaai?
Dit verhaal laat me maar niet los.
Twee leerlingen die twee dagen na elkaar zelfmoord hebben gepleegd. Veel gefilmd en op sociale media gezet. Ik vind het zo heftig!
Op sociale media gaan/gingen ook allerlei filmpjes rond (volgens zeggen, ik heb het zelf niet gezien). Mijn zoon heeft wel de foto gezien van een van de slachtoffers. Dit wordt door jongeren onderling ook gedeeld.
Maar hoe ga je hier nou mee om als ouder? Waar gaat dit heen als samenleving als dit soort dingen gewoon worden gedeeld op sociale media? Zou een verbod helpen, of is het vechten tegen de bierkaai?
auroraatje wijzigde dit bericht op 03-04-2026 11:33
7.14% gewijzigd
vrijdag 3 april 2026 om 17:18
Lees gewoon het nieuws. Ik vind je gehengel heel onsmakelijk en provocerend.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2026 20:13
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
46.18% gewijzigd
vrijdag 3 april 2026 om 18:04
PppffffRedhead70* schreef: ↑03-04-2026 17:18Lees gewoon het nieuws. Ik vind je gehengel heel onsmakelijk en provocerend.
Wat een domme reactie dit ook weer
Logisch toch dat mensen er meer over willen weten
Het is nogal niet wat zeg!
vrijdag 3 april 2026 om 18:06
Waarom zou je er meer over willen weten? Is het zo niet erg genoeg? Voegt het iets toe aan je leven, als je van de hoed en de rand weet?
Dat hijgerige gedoe, gadverdamme.
Graftak!
vrijdag 3 april 2026 om 18:20
vrijdag 3 april 2026 om 18:32
vrijdag 3 april 2026 om 18:33
Dit is toch gewoon ook niets?Lady*Voldemort schreef: ↑03-04-2026 18:06Waarom zou je er meer over willen weten? Is het zo niet erg genoeg? Voegt het iets toe aan je leven, als je van de hoed en de rand weet?
Dat hijgerige gedoe, gadverdamme.
En dan is het vaak logisch dat je bepaalde achtergronden daarbij zoekt?
vrijdag 3 april 2026 om 18:34
Ik heb de OP gelezen en een inhoudelijk antwoord op TO gegeven, gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Dat antwoord heb ik gedeeltelijk weggehaald. Ik heb het topic niet geopend omdat ik details wilde.
Si abra la puerta hay lobos.
vrijdag 3 april 2026 om 18:34
Voor jou misschien niet
Voor heel veel anderen wel
vrijdag 3 april 2026 om 18:36
vrijdag 3 april 2026 om 18:42
PppfffCalamitycat schreef: ↑03-04-2026 18:36Oh, je praat namens heel veel anderen! Interessant zeg.
Heb je niets beters te doen?
Echt weer zo dom dit
vrijdag 3 april 2026 om 18:48
Of twee, of drie.
En met een beetje mazzel komen er ook nog een paar die knuffels moeten omdat ze er al de hele nacht niet van hebben kunnen slapen en al de hele dag lopen te huilen, en bij navraag blijken die de slachtoffers in de verste verte niet te kennen. Kuttopics dit.
Graftak!
vrijdag 3 april 2026 om 18:54
Wat wel jammer is, dat dat gesprek niet mogelijk is zonder toe-eigening of gehengel.Lady*Voldemort schreef: ↑03-04-2026 18:48Of twee, of drie.
En met een beetje mazzel komen er ook nog een paar die knuffels moeten omdat ze er al de hele nacht niet van hebben kunnen slapen en al de hele dag lopen te huilen, en bij navraag blijken die de slachtoffers in de verste verte niet te kennen. Kuttopics dit.
rabarbara wijzigde dit bericht op 03-04-2026 19:04
35.82% gewijzigd
vrijdag 3 april 2026 om 18:57
Het lijkt me heel naar als zoiets in mijn familie zou gebeuren. Vast net als iedereen. En dan lijkt het me ook heel naar als willekeurige mensen dingen over die privékwestie willen weten en dan ook gaan snuffelen en informatie erover vinden.
vrijdag 3 april 2026 om 18:59
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel buitenstaanders, die compleet losgaan van zogenaamd verdriet als ze op het nieuws lezen dat er ergens verderop een compleet onbekend kind op gruwelijke wijze is omgekomen. Zoiets als dat rampentopic hier toen met dat Stint-ongeluk.
Graftak!
vrijdag 3 april 2026 om 19:02
Ik bedoel dat het jammer is dat zo'n topic niet kan. Het lukt nooit.Lady*Voldemort schreef: ↑03-04-2026 18:59Dat bedoel ik niet. Ik bedoel buitenstaanders, die compleet losgaan van zogenaamd verdriet als ze op het nieuws lezen dat er ergens verderop een compleet onbekend kind op gruwelijke wijze is omgekomen. Zoiets als dat rampentopic hier toen met dat Stint-ongeluk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in