Paasontbijt
vrijdag 3 april 2026 om 18:03
vrijdag 3 april 2026 om 22:44
Explorista schreef: ↑03-04-2026 21:18Scrambled tofu
https://ikbenirisniet.nl/2017/06/15/scr ... ala-namak/
De vegan salades van Johma. Te koop bij de meeste supermarkten.
En de recepten van Wat je dan wel,
geschreven door een vegan blogger die een leuke draai geeft aan bekende gerechten
https://wateetjedanwel.nl/de-lekkerste- ... oor-pasen/
Bijvoorbeeld de pasteitjes met ragout https://wateetjedanwel.nl/paasteitjes-m ... on-ragout/
Leuke tip. Ik heb trouwens vandaag mini-paashaas-ragoutpasteitjes met aspergagout gekocht
Such fun!1
vrijdag 3 april 2026 om 22:45
IBIopviva schreef: ↑03-04-2026 21:55Wij brunchen ook met de pasen.
We hebben:
- diverse harde broodjes, croissantjes, zachte broodjes
- matzes, beschuit en paasstol
- verschillend beleg vega(n) en wat vlees en zalm
- tuinkers (hier noemen we dat kleine boompjes n.a.v. mijn zus vroeger)
- paaskrans gemaakt van bladerdeeg en paaseitjes
- vega quiche
- eiersalade
- iets zoets wat zus bakt
- komkommer/tomaten/paprika/druiven/
banaan
- sap evt met yoghurt voor de liefhebbers
- eieren gepimpt hard en voor iedereen die wil zachte
- een kleine zelfgemaakte verrassing voor iedereen maar zussen lezen mee dus dat verraad ik verder niet (doe ieder jaar wel wat)
Ik hoop dat ze het lekker vinden!![]()
Hier wil ik meer van weten!
Such fun!1
vrijdag 3 april 2026 om 22:53
Vers van de lidl vlak voordat ze komen even halen (tweede paasdag dus sowieso open)fryskefaam schreef: ↑03-04-2026 22:06Hoe doen jullie dat met die harde broodjes? Zijn dat allemaal afbakbroodjes of verse die jullie later zelf nog even oppiepen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 3 april 2026 om 22:53
Voor mij in ieder geval een zeer bekend fenomeen uit de jaren ‘80 in regio 010.
vrijdag 3 april 2026 om 22:54
hmmm ja snap ik ben zelf benieuwd hoe ze het vinden ik maak normaal altijd bananenbrood maar dat maken komt mijn strot uit en zag dit op fb in een reel dus eens uittesten. Is van tante fanny bladerdeeg misschien kun je hem vinden?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 3 april 2026 om 22:56
Vergat trouwens een eigen gemaakt boterschaap letterlijk uit erfenis verkregen inmiddels 22 jaar geleden dus al die tijd met kerst en pasen maak ik hem.
Toen we/de kinderen jong waren was het altijd een strijd die het boterschaap als eerste mocht onthoofden. Echt een traditie
Toen we/de kinderen jong waren was het altijd een strijd die het boterschaap als eerste mocht onthoofden. Echt een traditie
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 3 april 2026 om 23:05
Deze denk ik https://www.tantefanny.nl/recept/recept ... aaseitjes/
Stap 3: dus je vouwt de twee hoekjes tegen over elkaar over het eitje en dan leg je die 'rolletjes' naast elkaar in de vorm van een krans, zodat ze aan elkaar vastzitten?
Such fun!1
vrijdag 3 april 2026 om 23:08
Wij brunchen 2e paasdag. Volgens mij id het zo'n 5 jaar geleden dat we dat voor het laatst deden.
Op het menu:
Mini croissants (diepvries)
Chocoladebroodjes (diepvries)
Diverse afbakbroodjes
Mini roombroodjes
Mini quiches
Suikerbrood
Zalm
3 soorten vleesbeleg
Roerei
Gebakken bacon
Sap en melk
Koffie en thee
Op het menu:
Mini croissants (diepvries)
Chocoladebroodjes (diepvries)
Diverse afbakbroodjes
Mini roombroodjes
Mini quiches
Suikerbrood
Zalm
3 soorten vleesbeleg
Roerei
Gebakken bacon
Sap en melk
Koffie en thee
vrijdag 3 april 2026 om 23:17
ja zo lees ik het ook. Ik heb hem ook nog nooit eerder gemaakt dus laat me verrassen. Moest nog goed zoeken naar dragee eitjes die waren bijna overal uitverkocht.MarindaH schreef: ↑03-04-2026 23:05Deze denk ik https://www.tantefanny.nl/recept/recept ... aaseitjes/
Stap 3: dus je vouwt de twee hoekjes tegen over elkaar over het eitje en dan leg je die 'rolletjes' naast elkaar in de vorm van een krans, zodat ze aan elkaar vastzitten?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 3 april 2026 om 23:40
zaterdag 4 april 2026 om 00:06
zaterdag 4 april 2026 om 00:10
zaterdag 4 april 2026 om 07:42
Ik lees dat vaker, maar voor mijzelf geldt, vanuit het gezin van herkomst dat aan Pasen eigenlijk altijd al veel uitgebreider werd gevierd. En dat had niet eens een diepe religieuze gedachte erachter waarom dat zo voor ons was. Passion heb ik niet gekeken, wel geluisterd naar de Johannes- en de Mattheus Passion en 1 uitvoering ook bijgewoond. Het is muzikaal zo ontzettend goed.
zaterdag 4 april 2026 om 09:30
Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van gesuikerde eitjes, dus mss ga ik andere gebruiken.. en ik heb nog bladerdeeg in de vriezer die op moet.
Wanneer ga jij aan de slag? Lees graag jouw ervaringen voor ik eraan begin
Such fun!1
zaterdag 4 april 2026 om 09:34
Haha dat hoopte ik graag van jou te horen maar wie weet ik krijg maandagmiddag de familie op bezoek dus ga hem maandagochtend maken.
En jij? en wat ga jij gebruiken ipv die eitjes? gevulde of massieve?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 4 april 2026 om 09:40
Haha, ik maak eerst nog een bananenbrood want dat was ik sowieso van plan. Als dat vandaag lukt, mss morgenochtend. Dus maandagochtend vind ik wel een beetje laat!!
Ik denk massieve eitjes of gewoon stukken chocola...
Such fun!1
zaterdag 4 april 2026 om 09:48
Ik zie inderdaad wel een toename in de paasvierderij. En de mensen die ik ken die al jaren in een supermarkt werken, zien ook dat de omzet de laatste jaren enorm is toegenomen.
Ik ben natuurlijk geen goed voorbeeld, want ik ben niet rijk opgegroeid, maar Pasen was bij ons echt minder groot dan Kerst. Er was een schaaltje paaseitjes, we kregen een ei bij het ontbijt, misschien was er jus d'orange uit een pak van Aldi en dat was het wel. Avondeten was ook gewoon normaal eten.
Nu, in mijn eigen gezin is het niet heel veel anders, al is er wel meer in huis.
Ik eet graag lekkere dingetjes, maar mijn tafel ziet er ook niet uit als in de allerhande.
Ik ben natuurlijk geen goed voorbeeld, want ik ben niet rijk opgegroeid, maar Pasen was bij ons echt minder groot dan Kerst. Er was een schaaltje paaseitjes, we kregen een ei bij het ontbijt, misschien was er jus d'orange uit een pak van Aldi en dat was het wel. Avondeten was ook gewoon normaal eten.
Nu, in mijn eigen gezin is het niet heel veel anders, al is er wel meer in huis.
Ik eet graag lekkere dingetjes, maar mijn tafel ziet er ook niet uit als in de allerhande.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 4 april 2026 om 09:57
ha zelfde smaak want normaal maak ik altijd bananenbrood en dit is het eerste uitstapje naar iets anders in een jaar of 15
Ik denk dat de structuur van de eitjes als je massieve neemt wat zichtbaar blijft en dat is denk ik iets leuker dan gewoon stukken chocolade.
Maar wie weet smelt het allebei gewoon in zijn geheel.
Laat je het me weten als je het gemaakt hebt? Hoe jullie het vonden en tips?
Leuk dit zeg ben benieuwd alvast veel (smakelijk) plezier gewenst.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 4 april 2026 om 09:58
Ik doe wel heel erg mijn best op zo'n Allerhande eettafel. Nou vind ik dat met Kerst ook best leuk maar met Pasen al helemaal. Ik ben zelf dus wel heel blij met al het extra aanbod in de supermarkten al heb ik het idee dat het dit jaar weer iets minder is dan een jaar of drie geleden.
Sommige mensen vinden het misschien heel erg vanuit de commercie gedacht, maar het is dus niet zo dat dit veertig jaar geleden überhaupt niet gebeurde. Avondeten wordt bij ons ook uitgepakt. Bij voorkeur eet ik asperges maar de boer waar we ze vandaan hebben verkoopt ze nu nog niet. Maar oh wat verheug ik mij op het komende aspergeseizoen!!
Sommige mensen vinden het misschien heel erg vanuit de commercie gedacht, maar het is dus niet zo dat dit veertig jaar geleden überhaupt niet gebeurde. Avondeten wordt bij ons ook uitgepakt. Bij voorkeur eet ik asperges maar de boer waar we ze vandaan hebben verkoopt ze nu nog niet. Maar oh wat verheug ik mij op het komende aspergeseizoen!!
zaterdag 4 april 2026 om 10:03
Officieel is het natuurlijk het einde van de vastentijd. Ik vind het daarom ook veel beter passen binnen de traditie van Pasen dan binnen de traditie van Kerst.Vivamensje schreef: ↑04-04-2026 09:58Ik begrijp 1 ding nooit, net als bij kerst, waarom moet er altijd zo veeel worden gegeten?
En ondanks dat ik geen religieuze opvoeding heb gehad denk ik misschien wel dat het uitpakken met Pasen daarom op dat moment dus wel mocht. Mijn ouders hebben nog wel moeten vasten vroeger. En ik denk dat in de familie van moederszijde gematigdheid (op gebied van eten, snoepen) sowieso hoog in het vaandel stond. Maar dat het met Pasen voor éventjes wel mocht.
Ik doe trouwens niet aan vasten. En ook niet aan gematigdheid. Ik
zaterdag 4 april 2026 om 10:08
Het ontbijt wel. Maar kijk simpelweg eens in de supermarkten: ontbijt, brunch, lunch, borrel, diner, gourmet etc. Dat is echt pas van de laatste jaren.cognac schreef: ↑04-04-2026 07:42Ik lees dat vaker, maar voor mijzelf geldt, vanuit het gezin van herkomst dat aan Pasen eigenlijk altijd al veel uitgebreider werd gevierd. En dat had niet eens een diepe religieuze gedachte erachter waarom dat zo voor ons was. Passion heb ik niet gekeken, wel geluisterd naar de Johannes- en de Mattheus Passion en 1 uitvoering ook bijgewoond. Het is muzikaal zo ontzettend goed.
Everything is possible for the one who believes.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in