Paasontbijt

03-04-2026 18:03 119 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat staat er wat jullie betreft allemaal op de ontbijttafel tijdens Pasen?
Ik streef er sinds kort naar om veganistisch te eten, dus voor mezelf ben ik vooral benieuwd naar veganistische ideeën, maar deel vooral waar je zelf enthousiast over bent.
Ik doe niet aan ontbijten. En niemand in mijn omgeving ziet het groots.

Pasen staat hier echter gelijk met 1 ding. De koffie wordt voor 1 ochtend vervangen door chocomelk.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Voor de vibes heb ik gisteren dan ook vissticks gegeten.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
04-04-2026 20:23
Mijn kinderen moesten ze inderdaad weggeven van mijn man. Een prachtig gebaar, maar ik vond het ook een beetje sneu. Dus maakten ze er twee en mochten ze er een houden.
:heart:

Zo mooi die palmpaastakken, met al die kleurige linten. Ik heb ze zelf nooit gemaakt want openbare basisschool maar zag ze later wel op basisscholen. Heel leuk.

Die gebreide eierwarmers vind ik ook zo lief, ik heb ze zelf in de winkel gekocht maar die zijn ook zo schattig.
Rabarbara schreef:
04-04-2026 20:23
Mijn kinderen moesten ze inderdaad weggeven van mijn man. Een prachtig gebaar, maar ik vond het ook een beetje sneu. Dus maakten ze er twee en mochten ze er een houden.
Wij moesten ze weggeven van school. Zelf houden was echt geen optie, daar dachten we niet eens aan.

Ik bedenk me trouwens ineens dat mijn dochter haar stok die ze had gemaakt op de vrije peuterspeelzaal wel zelf mocht houden. Dus misschien dat de mores in deze inmiddels ook een beetje veranderd zijn.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
04-04-2026 20:31
Wij moesten ze weggeven van school. Zelf houden was echt geen optie, daar dachten we niet eens aan.

Ik bedenk me trouwens ineens dat mijn dochter haar stok die ze had gemaakt op de vrije peuterspeelzaal wel zelf mocht houden. Dus misschien dat de mores in deze inmiddels ook een beetje veranderd zijn.
De laatste keer dat ik met Palmpasen in de kerk was zag ik een peuter die haar broodhaantje al half opgegeten had voor de dienst voorbij was, dus ik denk het wel.
rabarbara wijzigde dit bericht op 04-04-2026 20:56
0.37% gewijzigd
Si abra la puerta hay lobos.
We hebben voor het paasontbijt zondag en maandag broodjes met lekker vlees-en kaasbeleg gehaald,daarnaast eierensalade,paasstol en eierensalade. Hebben er nu al zin in. :loveys:
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Edda schreef:
03-04-2026 21:28
De amandelbroodjes met custard ga ik een keer maken.

Die zien er echt lekker uit.

Voor de nieuwsgierigen onder ons. Dit zijn ze, met recept:
https://wateetjedanwel.nl/amandelbroodjes-met-custard/
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Lady*Voldemort schreef:
04-04-2026 19:51
Palmpasen is een week voor Pasen hoor. En die stokken maakte je niet voor jezelf, die maakte je voor zielige mensen in bejaardentehuizen.
Nee hoor, die maakten we voor ons zelf. Liepen in optocht en aten ze leeg.
Moiren schreef:
04-04-2026 19:38
Volgens mij zaten er vroeger in een Paasbrood van die stukjes fruit.
En noten, maar geen spijs. Als ik het me goed herinner. Of kerstbrood had geen spijs. 1 van de 2.
Lila-Linda schreef:
04-04-2026 21:21
Nee hoor, die maakten we voor ons zelf. Liepen in optocht en aten ze leeg.

Wij ook.
Such fun!1
Die palmpasenstokken maakte ik vroeger ook op school voor de bejaardentehuizen. Leuk om te maken, maar die onbekende oude mensen om ze aan weg te geven, brrr.

Het ontkerkelijkte deel van mijn familie vierde het uitbundigst Pasen, die waren heel creatief en dan zaten we de hele dag met z'n allen eieren te beschilderen, zo gezellig.
Ik verzorg morgen brunch voor 5 mensen.
Ik heb verschillende warme broodjes, kleine witte puntjes, twee soorten sandwiches, Suikerbrood, scones met clotted cream en jam, eieren, allerlei soorten luxe beleg.

Ik heb altijd veel stress van dit soort voorbereidingen, weet nooit of ik genoeg heb en of er voor ieder wat wils is. De paastafel decoreren vind ik wel leuk, daar heb ik me helemaal op uitgeleefd.
Dropdrop schreef:
04-04-2026 21:54
En noten, maar geen spijs. Als ik het me goed herinner. Of kerstbrood had geen spijs. 1 van de 2.
Kerst wel, Pasen niet volgens mij.
Everything is possible for the one who believes.
Ik vind scones bij paasontbijt dan weer raar. Heb ik in de UK nooit gekregen, dat heurt niet.

(Maar vooral doen hoor)
apppie schreef:
04-04-2026 22:11
Ik verzorg morgen brunch voor 5 mensen.
Ik heb verschillende warme broodjes, kleine witte puntjes, twee soorten sandwiches, Suikerbrood, scones met clotted cream en jam, eieren, allerlei soorten luxe beleg.

Ik heb altijd veel stress van dit soort voorbereidingen, weet nooit of ik genoeg heb en of er voor ieder wat wils is. De paastafel decoreren vind ik wel leuk, daar heb ik me helemaal op uitgeleefd.
Klinkt goed, hoor, geen zorgen.
Gelukkig doen alleen man ik samen wat uitgebreider ontbijten. Geen bezoek verder, fijn.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Ik ben alleen. Ga zo een paar mini croissants afbakken en 2 eitjes koken.
Isabellaa schreef:
05-04-2026 12:01
Ik ben alleen. Ga zo een paar mini croissants afbakken en 2 eitjes koken.
Eet smakelijk, geniet ervan!
Vanochtend vroeg vers gebakken brood en croissants bij de bakker gehaald (wij hebben de luxe dat hier op loopafstand 1 van de weinige bakkers zit die zelfs de croissants nog helemaal zelf maakt). En daarbij diverse eiergerechten (incl. een veganistische variant) gemaakt.

Ik heb de veganistische "roereieren" gemaakt die vorige week in NRC stonden (van Janneke Vreugdenhil). Ik ben geen veganist, maar het smaakte wel heel goed moet ik zeggen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven