Paasontbijt
vrijdag 3 april 2026 om 18:03
zaterdag 4 april 2026 om 20:23
zaterdag 4 april 2026 om 20:28
Zo mooi die palmpaastakken, met al die kleurige linten. Ik heb ze zelf nooit gemaakt want openbare basisschool maar zag ze later wel op basisscholen. Heel leuk.
Die gebreide eierwarmers vind ik ook zo lief, ik heb ze zelf in de winkel gekocht maar die zijn ook zo schattig.
zaterdag 4 april 2026 om 20:31
Wij moesten ze weggeven van school. Zelf houden was echt geen optie, daar dachten we niet eens aan.
Ik bedenk me trouwens ineens dat mijn dochter haar stok die ze had gemaakt op de vrije peuterspeelzaal wel zelf mocht houden. Dus misschien dat de mores in deze inmiddels ook een beetje veranderd zijn.
Graftak!
zaterdag 4 april 2026 om 20:35
De laatste keer dat ik met Palmpasen in de kerk was zag ik een peuter die haar broodhaantje al half opgegeten had voor de dienst voorbij was, dus ik denk het wel.Lady*Voldemort schreef: ↑04-04-2026 20:31Wij moesten ze weggeven van school. Zelf houden was echt geen optie, daar dachten we niet eens aan.
Ik bedenk me trouwens ineens dat mijn dochter haar stok die ze had gemaakt op de vrije peuterspeelzaal wel zelf mocht houden. Dus misschien dat de mores in deze inmiddels ook een beetje veranderd zijn.
rabarbara wijzigde dit bericht op 04-04-2026 20:56
0.37% gewijzigd
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 4 april 2026 om 21:13
Die zien er echt lekker uit.
Voor de nieuwsgierigen onder ons. Dit zijn ze, met recept:
https://wateetjedanwel.nl/amandelbroodjes-met-custard/
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
zaterdag 4 april 2026 om 21:21
Nee hoor, die maakten we voor ons zelf. Liepen in optocht en aten ze leeg.Lady*Voldemort schreef: ↑04-04-2026 19:51Palmpasen is een week voor Pasen hoor. En die stokken maakte je niet voor jezelf, die maakte je voor zielige mensen in bejaardentehuizen.
zaterdag 4 april 2026 om 21:58
Lila-Linda schreef: ↑04-04-2026 21:21Nee hoor, die maakten we voor ons zelf. Liepen in optocht en aten ze leeg.
Wij ook.
Such fun!1
zaterdag 4 april 2026 om 22:06
Die palmpasenstokken maakte ik vroeger ook op school voor de bejaardentehuizen. Leuk om te maken, maar die onbekende oude mensen om ze aan weg te geven, brrr.
Het ontkerkelijkte deel van mijn familie vierde het uitbundigst Pasen, die waren heel creatief en dan zaten we de hele dag met z'n allen eieren te beschilderen, zo gezellig.
Het ontkerkelijkte deel van mijn familie vierde het uitbundigst Pasen, die waren heel creatief en dan zaten we de hele dag met z'n allen eieren te beschilderen, zo gezellig.
zaterdag 4 april 2026 om 22:11
Ik verzorg morgen brunch voor 5 mensen.
Ik heb verschillende warme broodjes, kleine witte puntjes, twee soorten sandwiches, Suikerbrood, scones met clotted cream en jam, eieren, allerlei soorten luxe beleg.
Ik heb altijd veel stress van dit soort voorbereidingen, weet nooit of ik genoeg heb en of er voor ieder wat wils is. De paastafel decoreren vind ik wel leuk, daar heb ik me helemaal op uitgeleefd.
Ik heb verschillende warme broodjes, kleine witte puntjes, twee soorten sandwiches, Suikerbrood, scones met clotted cream en jam, eieren, allerlei soorten luxe beleg.
Ik heb altijd veel stress van dit soort voorbereidingen, weet nooit of ik genoeg heb en of er voor ieder wat wils is. De paastafel decoreren vind ik wel leuk, daar heb ik me helemaal op uitgeleefd.
zaterdag 4 april 2026 om 22:39
Klinkt goed, hoor, geen zorgen.apppie schreef: ↑04-04-2026 22:11Ik verzorg morgen brunch voor 5 mensen.
zondag 5 april 2026 om 13:35
Vanochtend vroeg vers gebakken brood en croissants bij de bakker gehaald (wij hebben de luxe dat hier op loopafstand 1 van de weinige bakkers zit die zelfs de croissants nog helemaal zelf maakt). En daarbij diverse eiergerechten (incl. een veganistische variant) gemaakt.
Ik heb de veganistische "roereieren" gemaakt die vorige week in NRC stonden (van Janneke Vreugdenhil). Ik ben geen veganist, maar het smaakte wel heel goed moet ik zeggen.
Ik heb de veganistische "roereieren" gemaakt die vorige week in NRC stonden (van Janneke Vreugdenhil). Ik ben geen veganist, maar het smaakte wel heel goed moet ik zeggen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in