Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 2331 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Anna75 schreef:
10-04-2026 18:33
Blij is wat ambitieus, maar echt, dit is zoveel fijner dan na zes weken na het verlies van een kind iets als 'ben je er al overheen'? Gebeurde mijn moeder.
Kolere.
Graftak!
Anna75 schreef:
Blij is wat ambitieus, maar echt, dit is zoveel fijner dan na zes weken na het verlies van een kind iets als 'ben je er al overheen'? Gebeurde mijn moeder.
Mijn hemel! Hoe krijgen mensen dat hun strot uit? :nooo:
Jankerd
Anna75 schreef:
10-04-2026 15:14
doodsbedreiging @( naar mijn half verblinde en duizelige hoofd
o_o :-o o_o

Ze had geluk dat wij er niet bij waren, dan had zij nu in het ziekenhuis gelegen met een sonde en een duizelig hoofd. En dan had ze nog mazzel gehad. En ja, agressie is niet de oplossing, maar lucht wel lekker op tegen zulk gespuis.

Hoe is het nu met jou?
:redrose:
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Lady*Voldemort schreef:
10-04-2026 18:16
Ik weet eigenlijk nooit wat ik zeggen moet in dat soort gevallen. 'Jij bent zo sterk' en 'je kindje was te mooi voor het leven' zijn voor mij geen optie, maar wat dan wel? Meestal volsta ik er maar mee te zeggen dat ik niet weet wat ik zeggen moet maar of mensen daar nou blij van worden?
Ja, dat is exact wat je moet zeggen.
Of, nog gekker: 'ik vind het zo erg voor je'.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Anna75 schreef:
Hier een week (!!!!!) na het overlijden van mijn broer vroeg iemand: 'went het al een beetje?'
Ik had een collega die me werkelijk nooit heeft gevraagd hoe het met mijn zoon was na dat auto-ongeluk. Iedereen leefde helemaal mee, want ik was op mijn werk toen ik het slechte nieuws hoorde en dat maakte natuurlijk behoorlijk indruk. Behalve die ene mevrouw dus, geen stom woord heeft ze eraan vuil gemaakt. Dat was ook wel raar hoor.
Graftak!
Solomio schreef:
10-04-2026 20:14
Hier een week (!!!!!) na het overlijden van mijn broer vroeg iemand: 'went het al een beetje?'
Kolere.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
10-04-2026 20:19
Ik had een collega die me werkelijk nooit heeft gevraagd hoe het met mijn zoon was na dat auto-ongeluk. Iedereen leefde helemaal mee, want ik was op mijn werk toen ik het slechte nieuws hoorde en dat maakte natuurlijk behoorlijk indruk. Behalve die ene mevrouw dus, geen stom woord heeft ze eraan vuil gemaakt. Dat was ook wel raar hoor.
Ik was onlangs voor het eerst na mijn operatie (die was toen 6 weken geleden) weer bij een online meeting die wekelijks plaatsvindt.
Voor mijn operatie was ik daar elke keer bij, nu was ik dus 6 weken niet geweest. Op één na wisten alle aanwezigen dat ik geopereerd was en niemand vroeg hoe het ging.
Dat was echt zo'n rare gewaarwording.
Allemaal aankomend psychologen ook nog.
Maar goed, allemaal zwaar offtopic, want zeer zinnige ergernissen.
Hallodaar schreef:
10-04-2026 14:04
Mijn dochter is waarschijnlijk niet ........! 😙
En hoe voelt dat nou, zo hufterig doen? Trots op?
Anna75 schreef:
Holy shit! Ook naar dat iemand zoiets zijn strot uit krijgt! Degene snapt dus kennelijk niet waar iemand doorheen gaat. Het gemis blijft en iedereen mag op zijn manier rouwen en hoe lang gaat een ander ook niets aan. Toen mijn schoonvader pas 2 maanden geleden overleden was kreeg ik ook te horen dat het al zo lang geleden was en dat hij een mooi leven heeft gehad...net iets over de 60 en aan alvleesklierkanker overleden. Zoiets noem je het verdriet van iemand verkleinen. (6)
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Anna75 schreef:
10-04-2026 15:14
Naaaaaaah!!!!

Ik was vanochtend eigenwijs en besloot een bonzend hoofd te negeren want ik wilde niet wéér naar het ziekenhuis. Ik ben er namelijk net uit. Maar tegen de tijd dat ik fliebertjes voor mijn ogen kreeg, ging ik toch maar bellen.
Kom ik met de taxi aan bij het zkh, staat er een auto pontificaal in de weg op het parkeerterreintje voor taxi's en invaliden. Niemand kon erlangs, omstanders gebaarden nog wat maar die auto bleef gewoon staan. Dus na vijf minuten wachten, stap ik toch maar uit de taxi...
En ik tik -een tíkje, ik sleurde haar niet de deur uit ofzo- even op de voorruit, wijs naar mijn sonde en andere apparatuur die ik mee moet slepen, en loop het ziekenhuis huis in.
Komt ze mij achterna, helemaal door het lint, ik probeer het nog met argumentatie terwijl ik weet dat argumenten helemaal onderaan de overtuigingsladder staan, maak het daarmee alleen maar erger en krijg een doodsbedreiging @( naar mijn half verblinde en duizelige hoofd. Ik was helemaal alleen op dat moment maar gelukkig stoof ze toen terug naar haar auto.

Djiezzzz.
Niet normaal! Wie was dat mens? Dan zoeken we haar met zijn allen op. Sterkte! :hug:
WoonWens schreef:
10-04-2026 19:29
o_o :-o o_o

Ze had geluk dat wij er niet bij waren, dan had zij nu in het ziekenhuis gelegen met een sonde en een duizelig hoofd. En dan had ze nog mazzel gehad. En ja, agressie is niet de oplossing, maar lucht wel lekker op tegen zulk gespuis.

Hoe is het nu met jou?
:redrose:
Inderdaad niet normaal! Agressie is zeker geen oplossing maar soms wil je bepaalde mensen op hun plek zetten en het gedrag van die vrouw tegenover Anna is gewoon asociaal.
MadameBijoux schreef:
10-04-2026 21:02
Niet normaal! Wie was dat mens? Dan zoeken we haar met zijn allen op. Sterkte! :hug:
Dat vind ik nou ook weer niet nodig. Beetje hysterisch ook.
Graftak!
WoonWens schreef:
08-04-2026 15:54
:HA:

Das versteh ich doch! Und du bist auch wirklich etwas Besonderes, mit deiner überdurchschnittlichen Attraktivität. Kommst du gerade aus dem Fitnessstudio?
Ich war heute nicht im Fitnessstudio aufgrund meiner Darmspiegung und muß mich noch ausruhen. Was kannst du gut Deutsch! Jetzt wieder zurück zum Thema! :lol:
Lady*Voldemort schreef:
10-04-2026 21:05
Dat vind ik nou ook weer niet nodig. Beetje hysterisch ook.
Het was niet letterlijk bedoeld en een reactie op WoonWens. ;-) Dat wijf dat zo tegen Anna deed was hysterisch en asociaal en dan bedreigen nog ook vind ik niet normaal.
Solomio schreef:
Ohja ook zo'n parel. Die kreeg ik ook vlak na het overlijden van m'n moeder. Het is nu 7 jaar geleden en ben er nog steeds niet aan gewend.
Jankerd
MadameBijoux schreef:
10-04-2026 21:12
Het was niet letterlijk bedoeld en een reactie op WoonWens. ;-) Dat wijf dat zo tegen Anna deed was hysterisch en asociaal en dan bedreigen nog ook vind ik niet normaal.
Dreigen met 'met zijn allen opzoeken' vind ik dan weer niet normaal. Hou het dan op zijn minst bij jezelf of zo.Ik vind natuurlijk ook dat die mevrouw toe is aan een lobotomie, maar dat mouwenopstroperige ben ik niet zo van.
Graftak!
Solomio schreef:
Bah,wat naar! Ik snap echt niet dat mensen zoiets kunnen zeggen. :redrose:
cognac schreef:
10-04-2026 13:27
Ik moet het soms helaas, als ik te weinig kracht heb om te fietsen...
Daarom heb ik hem ook hier gezet. Ik weet dat degene die het doet zijn/ haar redenen heeft om te lopen met de fiets. :)
We’re all mad here
Lady*Voldemort schreef:
10-04-2026 21:22
Dreigen met 'met zijn allen opzoeken' vind ik dan weer niet normaal. Hou het dan op zijn minst bij jezelf of zo.Ik vind natuurlijk ook dat die mevrouw toe is aan een lobotomie, maar dat mouwenopstroperige ben ik niet zo van.
Dat zijn een hoop mensen trouwens wel. Maar wat zou jij in zo een geval doen? Niet voor jezelf mogen opkomen en alles moeten pikken is toch ook geen oplossing. En wat is een lobotomie?
madamebijoux wijzigde dit bericht op 10-04-2026 21:35
6.99% gewijzigd
Djessy schreef:
10-04-2026 21:19
Ohja ook zo'n parel. Die kreeg ik ook vlak na het overlijden van m'n moeder. Het is nu 7 jaar geleden en ben er nog steeds niet aan gewend.
Hier is het nu...... reken, reken.... ruim 33 jaar geleden. En ja, ik ben eraan gewend.
:roll:
Maar..... mensen zeggen domme dingen.
Ik zal zelf in andere situaties ook wel weer iets doms zeggen.
Ik erger me weleens onzinnig aan mezelf... dan heb ik een dagdeel vrij, ga ik lekker met de honden de bossen in, een moment waar je helemaal tot jezelf zou moeten komen en moeten genieten van de natuur, de rust, de vogeltjes... blablabla...

En ik, die dan op mezelf loop te vloeken en tieren, omdat de hondenlijnen weer eens door elkaar zitten of dat ik over een pup struikel en bijna op mijn gezicht ga, of dat ze continue in elkaars lijnen lopen te klieren, waardoor ik vervolgens in een soort vlaag van woede bijna alles en iedereen vervloek en aan zou willen vallen.

Dan adem ik in en uit, tel tot 10 en kom tot de conclusie dat ik volledig onterecht een woede uitbarsting krijg vanuit mijn tenen die gewoon helemaal nergens op slaat. En dan kan ik wel een beetje om mezelf lachen. Maar het is natuurlijk vet onzinnig om op zo'n mooi moment van ontspanning zo compleet te kunnen ontsporen.

(Geen zorgen, de honden worden tijdens die vlaag van verstandsverbijstering niet verbaal of fysiek mishandelt ofzo...)
Mensen die met open mond smakken tijdens het eten. Kriegel wordt ik ervan. En hondenpoep op straat. Jemig mensen,neem een zakje mee! Dat is verplicht. Het invullen van onnodige of omslachtige formulieren. Vervelend!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven