Onzinnige ergernissen
zondag 15 maart 2026 om 14:17
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
maandag 13 april 2026 om 16:02
Zo iemand ben ik. Ik gebruik helemaal geen make-up en eigenlijk doe ik ook tamelijk weinig aan kleding, tenzij ik daar heel toevallig een keer zin in heb. Meestal als ik ergens naartoe ga. En ik ga eens per 6 weken naar de kapper voor een knipbeurt en kleurtje maar verder haal ik 's morgens een keer de borstel door mijn haar en dat is dan alles wat ik aan uiterlijke verzorging doe. Ik zorg wel goed voor mijn hygiëne, dus frisse kleding, tandenpoetsen, deo etc. maar dat is het het verder wel ook. Ik loop ook gerust heel lang met een knoop van mijn jas af of met schoenen die er niet meer al te fraai uitzien.Amarens schreef: ↑13-04-2026 15:41Ik las hier gister dat iemand schreef dat ze zich ergert aan m=vrouwen die er heel verzorgd uitzien, opgespoten lippen, getattoeerde mascara enzovoort. En eerder iemand die schreef dat ze zich ergert aan kunstnagels.
Ik erger me dan weer aan vrouwen die NIKS aan hun uiterlijk doen. Dan vraag ik me echt af.....interesseert het je echt niks hoe je er uit ziet? Wat voor kleren je aan hebt en dat je niks aan je uiterlijk doet zoals make-up?
Onzinnig, want ik heb er geen last van.![]()
maandag 13 april 2026 om 16:06
Ik heb bij mijn nieuwe wasmachine na eindeloos gepiel dat piepje uit kunnen zetten. Nog steeds erg blij mee.
The only person you can truly rely on is you. What a nightmare.
Week 22 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 13 april 2026 om 16:07
Muts, troela, mens, whatever.apiejapie schreef: ↑13-04-2026 15:15Ik stoor me aan mensen die een opmerking maken als ik Spa bestel op het terras. "Dat kun je thuis ook drinken". Ja Gerda, dat klopt. Alles wat je op het terras bestelt kun je thuis drinken/maken. Ik hou niet van frisdrank en alcohol, en vooral met eten wil ik een neutrale smaak qua drinken. Maar waarom moet er een opmerking gemaakt worden als ik het liefste water drink en ook als ik geen alcohol drink? Heeft een ander toch 0 last van?
MAAR GEEN GERDA!!!!!!!
maandag 13 april 2026 om 16:09
Erger je je ook aan mannen zonder make-up?Amarens schreef: ↑13-04-2026 15:41Ik las hier gister dat iemand schreef dat ze zich ergert aan m=vrouwen die er heel verzorgd uitzien, opgespoten lippen, getattoeerde mascara enzovoort. En eerder iemand die schreef dat ze zich ergert aan kunstnagels.
Ik erger me dan weer aan vrouwen die NIKS aan hun uiterlijk doen. Dan vraag ik me echt af.....interesseert het je echt niks hoe je er uit ziet? Wat voor kleren je aan hebt en dat je niks aan je uiterlijk doet zoals make-up?
maandag 13 april 2026 om 17:03
Amarens schreef: ↑13-04-2026 15:41Ik las hier gister dat iemand schreef dat ze zich ergert aan m=vrouwen die er heel verzorgd uitzien, opgespoten lippen, getattoeerde mascara enzovoort. En eerder iemand die schreef dat ze zich ergert aan kunstnagels.
Ik zou dat niet heel verzorgd willen noemen. Dames die met een Turks hagelwit kunstgebit, enorme wimpers als spinnenpoten, microblading wimpers, opgespoten lippen enz. rondlopen vind ik er zelden mooi uitzien. Verzorgde dames vind ik iets heel anders (en als je je lichaam, je tanden bijv. goed verzorgd en regelmatig naar de tandarts gaat hoef je ook niet naar Turkije om ze tot stompjes af te laten slijpen voor zo'n kunstgebit)
maandag 13 april 2026 om 17:13
maandag 13 april 2026 om 17:15
Helemaal met je eens. Onder verzorgd versta ik iets anders. Ik vind wat jij beschrijft over de top en vaak een beetje vreemd. Behalve op foto’s, dan kan het met het goede licht en contextvrij heel mooi zijn.Gisselle schreef: ↑13-04-2026 17:03Ik zou dat niet heel verzorgd willen noemen. Dames die met een Turks hagelwit kunstgebit, enorme wimpers als spinnenpoten, microblading wimpers, opgespoten lippen enz. rondlopen vind ik er zelden mooi uitzien. Verzorgde dames vind ik iets heel anders (en als je je lichaam, je tanden bijv. goed verzorgd en regelmatig naar de tandarts gaat hoef je ook niet naar Turkije om ze tot stompjes af te laten slijpen voor zo'n kunstgebit)
Maar in de rij bij de bakker is het minder fraai. Vind ik.
maandag 13 april 2026 om 17:22
Dit is gek: toen ik deze post plaatste stond ie onderaan de pagina, nu op plek 2 op de volgende pagina.
Blijkbaar een paar posts erbij van een nieuwe forummer, die eerst goedgekeurd moesten worden.
Maar die leest dan toch niemand meer, als die posts ergens ineens tussen verschijnen?
maandag 13 april 2026 om 17:24
Ik vind de combi ‘de lidwoorden’ dan weer niet lekker klinken/lezen. In de dikgedrukte zin zou ik ‘de’ juist weglaten.ladadieladieda schreef: ↑13-04-2026 17:13Mensen die de lidwoorden in een zin vergeten. Ik las het daarnet weer in een topic en ik snap het niet. Zijn die paar letters extra tikken zoveel moeite? Heeft de schrijfster een andere moedertaal waar lidwoorden niet bestaan? Vragen vragen vragen …
Where is my mind?
maandag 13 april 2026 om 17:28
Ik heb even online gezocht en iets gevonden.
Van de week even proberen of het lukt.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 13 april 2026 om 17:31
Bij mijn wasmachine stond het in de gebruiksaanwijzing, maar alsnog moest ik het geloof ik wel 20 keer proberen.
Maar het moest, anders werd ik gek.
maandag 13 april 2026 om 17:34
Er staan twee post dubbel één van jou en één van Cognac.Solomio schreef: ↑13-04-2026 17:22Dit is gek: toen ik deze post plaatste stond ie onderaan de pagina, nu op plek 2 op de volgende pagina.
Blijkbaar een paar posts erbij van een nieuwe forummer, die eerst goedgekeurd moesten worden.
Maar die leest dan toch niemand meer, als die posts ergens ineens tussen verschijnen?
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
maandag 13 april 2026 om 17:36
Onze wasmachine staat in een ander deel van het gebouw, dus die hoor ik echt niet piepen. Ik zet altijd een wekker.Redhead70* schreef: ↑13-04-2026 17:34Grappig hoe dat kan verschillen. Zonder piep vergeet ik gerust die hele was.
Graftak!
maandag 13 april 2026 om 17:41
maandag 13 april 2026 om 17:44
maandag 13 april 2026 om 17:53
Huisjes in het binnenland hebben dat probleem ook. Zelfs met dekbedden, want daar krijg je dan van die glibberende overtrekken bij zodat je dekbed al op de grond ligt als je een keer hoest.
En wat het nog erger maakt: die glibbertroep wordt geleverd door mijn eigenste werkgever
Graftak!
maandag 13 april 2026 om 18:08
maandag 13 april 2026 om 19:22
Ik heb een nieuwe droger. De baby is er niks bij, zoveel aandacht als die machine eist. Bij ieder vlokje stof begint-ie te piepen als een dolle en stopt hij met drogen. En de enige manier om 'm stil te krijgen is: de machine uitschakelen. Horendol word ik van dat ding. Ik snap ineens het A+++++ etiket: van ellende hang je de was maar op.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
maandag 13 april 2026 om 19:31
Het is een programma van BNN-Vara. Dan verwacht ik juist een politiek statement aan de linkerkant van het politiek spectrum. Daarvoor is de VARA opgericht.biol schreef: ↑13-04-2026 14:38
Ik keek altijd graag naar het programma nachtdieren.. met Raven.. nu is hen door Amerika aan het reizen en echt bij ieder persoon dat gesproken wordt komt het onderwerp intersexe aan het bod. En ik snap dat het voor Raven een belangrijk punt is, zeker met Trump die dat niet erkent. Maar het programma Nachtdieren is imho niet een politiek statement tegen trump.. jammer
maandag 13 april 2026 om 19:50
maandag 13 april 2026 om 20:14
Ik voel me dan zo opgejaagd.Redhead70* schreef: ↑13-04-2026 17:34Grappig hoe dat kan verschillen. Zonder piep vergeet ik gerust die hele was.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in