Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2832 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
happyapple schreef:
13-04-2026 10:36
En nog iets geks. Bericht dat er vandaag een retour bezorgd wordt... Maar ik heb het geld ( wel pas na 48u) en de automatische review gewoon ontvangen 🤷‍♀️
Wat moet ik daar nu weer mee???
Ja hoor net een ander pakketje opgehaald en kreeg deze ook mee. Zouden jullie contact met de koper opnemen? Vind dit zo raar...
Ah - ze heeft geregeerd dat ze het idd niet wist. Ik kende het merk ook niet en ook niet dat andere merk dat jij noemde Lemoos, maar ze vindt het vooral fijn als ik er plezier van heb. Kreeg een aardige koper’s feedback van haar. Da’s lief denk ik dan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
happyapple schreef:
13-04-2026 14:40
Ja hoor net een ander pakketje opgehaald en kreeg deze ook mee. Zouden jullie contact met de koper opnemen? Vind dit zo raar...
Ik zou het eerlijk gezegd laten zitten. Het kan natuurlijk dat de koper onverhoopt diens telefoon kwijt is of zoiets dramatisch, maar veel waarschijnlijker dat de koper te lui is geweest om het pakket op te halen en te lui om te annuleren bij vinted.
Mighty_Macaw schreef:
13-04-2026 14:15
Ik heb die vraag eigenlijk maar een keer gehad. Apart dat sommigen dit zo vaak krijgen. Ik zet er wel bij als iets groot of juist klein valt, voor de maat, misschien is dat al genoeg info?
Een keer vroeg iemand of ze haar gekochte item terug mocht sturen wegens te klein en dat heb ik geweigerd omdat ik dat letterlijk in de advertentie had geschreven, dat het klein valt.
Ja ik plaats bijna altijd een aan-foto met mijn lengte en kledingmaat erbij. Vind dat zelf ook altijd heel fijn bij anderen! Cm’s zeggen mij sowieso niet zoveel, als een stof wat stugger is bijv
Baggal schreef:
13-04-2026 16:08
Ah - ze heeft geregeerd dat ze het idd niet wist. Ik kende het merk ook niet en ook niet dat andere merk dat jij noemde Lemoos, maar ze vindt het vooral fijn als ik er plezier van heb. Kreeg een aardige koper’s feedback van haar. Da’s lief denk ik dan.
Wat fijn zeg
framboise-t schreef:
13-04-2026 16:44
Ik zou het eerlijk gezegd laten zitten. Het kan natuurlijk dat de koper onverhoopt diens telefoon kwijt is of zoiets dramatisch, maar veel waarschijnlijker dat de koper te lui is geweest om het pakket op te halen en te lui om te annuleren bij vinted.
Ja dat is ook zo. Maar ik vind t wel raar hoor. Ik heb wel eens eerder gehad dat de status al op ontvangen stond in vinted terwijl de track en trace nog op onderweg stond. Dat geld kreeg ik toen ook eerder dan die koper het pakketje. Maar dit is dus 2 weken na de afhandeling volgens de track en trace ineens weer terug. 🤷‍♀️
Baggal schreef:
13-04-2026 16:08
Heel lief van haar en ook heel sympathiek van jou!
happyapple schreef:
13-04-2026 07:58
Ik vind vinted heel raar doen met verzendmethodes hoor. Ik had pas bij een verkoper dat ik echt alleen dhl kon kiezen, terwijl ik bij andere verkopers wel vinted go of mondial 'mocht' kiezen en zij aangaf gewoon verkopen via vinted go binnen te krijgen op dat zelfde moment.
Een van mijn grootste irritaties bij Vinted dit ja, ik ben er nog steeds niet achter hoe of waarom. Tot na middernacht wachten hielp dan ook niet. Ander irritatiepunt is dat ik geen landen uit kan zetten, soms wil ik geen advertenties helemaal van Italie ofzo, vanwege verzendkosten en verzendtijd.
Ik verkocht een boek, van bijna 30 jaar oud. In de omschrijving gezet dat het wat verkleurd was. Review: 'het boek was verkleurd!'. Eh...
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
happyapple schreef:
13-04-2026 19:36
Ja dat is ook zo. Maar ik vind t wel raar hoor. Ik heb wel eens eerder gehad dat de status al op ontvangen stond in vinted terwijl de track en trace nog op onderweg stond. Dat geld kreeg ik toen ook eerder dan die koper het pakketje. Maar dit is dus 2 weken na de afhandeling volgens de track en trace ineens weer terug. 🤷‍♀️
Ik had afgelopen week dus ook zoiets geks. Ging webshop bestelling ophalen, toen kreeg ik te horen dat er ook een Vinted pakket voor me was. Ik was verbaasd want had niks openstaan, zowel qua aan- als verkopen. Doos had label van Vinted Benelux Retourcentrum o.i.d., met inderdaad mijn naam en adres. Verder niets te herleiden. Ik vroeg pakketshop of ze het gewoon konden retourneren, want ik had niks besteld of vermist, maar dat kon schijnbaar niet, ze zei dat ik contact moet opnemen met Vinted maar dat is natuurlijk ook nutteloos aangezien ik verder geen aanknopingspunten heb. Samen met haar het pakket opengemaakt, was een bundel jongenskleding maat 128 :-? Dus als iemand iets mist, meld je hier. Ik ga het zelf maar weer online zetten want kan er verder ook niets mee. Echt heel raar.
Zeeschelp schreef:
13-04-2026 20:55
Een van mijn grootste irritaties bij Vinted dit ja, ik ben er nog steeds niet achter hoe of waarom. Tot na middernacht wachten hielp dan ook niet. Ander irritatiepunt is dat ik geen landen uit kan zetten, soms wil ik geen advertenties helemaal van Italie ofzo, vanwege verzendkosten en verzendtijd.
Dat ja.
En Duitsers willen vaak buiten het systeem om verkopen.
Of maken een advertentie waarin je een aantal producten ziet, bijvoorbeeld speelgoed figuren, dat je denkt "oh dat is een leuke prijs voor die set" en dan moet je eerst de hele omschrijven vertalen/ lezen om erachter te komen dat alles per stuk is geprijsd, dus dan kun je sowieso niet zonder contact met de verkoper op te nemen kopen.
Vraag me wel af hoe Vinted zal reageren als je zoiets koopt, maar 1 speelgoed figuur opgestuurd krijgt, en dan aangeeft dat je een incomplete bestelling hebt ontvangen, aangezien de hele set op de foto stond.
En ook stom;
Ik zoek naar schoenen voor kind. De neus van schoenen is schijnbaar ook een prima rem, maar niet erg duurzaam..
Ik zoek op nieuw zonder label, maar dan alsnog krijg ik schoenen te zien waarvan je duidelijk ziet dat de zolen op bepaalde plekken al helemaal doorgesleten zijn..
"Slechts 1x of 2x gedragen" staat er dan ook nog bij. Ja wellicht tijdens een marathon. :facepalm:
nootboek schreef:
14-04-2026 00:42
Ik had afgelopen week dus ook zoiets geks. Ging webshop bestelling ophalen, toen kreeg ik te horen dat er ook een Vinted pakket voor me was. Ik was verbaasd want had niks openstaan, zowel qua aan- als verkopen. Doos had label van Vinted Benelux Retourcentrum o.i.d., met inderdaad mijn naam en adres. Verder niets te herleiden. Ik vroeg pakketshop of ze het gewoon konden retourneren, want ik had niks besteld of vermist, maar dat kon schijnbaar niet, ze zei dat ik contact moet opnemen met Vinted maar dat is natuurlijk ook nutteloos aangezien ik verder geen aanknopingspunten heb. Samen met haar het pakket opengemaakt, was een bundel jongenskleding maat 128 :-? Dus als iemand iets mist, meld je hier. Ik ga het zelf maar weer online zetten want kan er verder ook niets mee. Echt heel raar.
Wat raar ook zeg. Ik zou het dan inderdaad ook maar online zetten denk ik.
Ik twijfel nog even of ik mijn artikel al opnieuw erop ga zetten of dat ik toch nog maar even afwacht of de koper nog komt klagen dat ze wel betaald heeft maar niks ontvangen heeft.
Lemon_Pledge schreef:
14-04-2026 06:37
En ook stom;
Ik zoek naar schoenen voor kind. De neus van schoenen is schijnbaar ook een prima rem, maar niet erg duurzaam..
Ik zoek op nieuw zonder label, maar dan alsnog krijg ik schoenen te zien waarvan je duidelijk ziet dat de zolen op bepaalde plekken al helemaal doorgesleten zijn..
"Slechts 1x of 2x gedragen" staat er dan ook nog bij. Ja wellicht tijdens een marathon. :facepalm:
Bizar inderdaad. Ook irritant vind ik foto's van zogenaamd nieuwe schoenen zonder foto's van de zool...
happyapple schreef:
14-04-2026 06:50
Wat raar ook zeg. Ik zou het dan inderdaad ook maar online zetten denk ik.
Ik twijfel nog even of ik mijn artikel al opnieuw erop ga zetten of dat ik toch nog maar even afwacht of de koper nog komt klagen dat ze wel betaald heeft maar niks ontvangen heeft.
Stuur haar gewoon een berichtje. Kleine moeite. Als jij iets koopt wil je het ook graag ontvangen, en een berichtje krijgen als er iets niet klopt.
SunShine35 schreef:
14-04-2026 07:06
Stuur haar gewoon een berichtje. Kleine moeite. Als jij iets koopt wil je het ook graag ontvangen, en een berichtje krijgen als er iets niet klopt.
Het berichtje is een kleine moeite, maar ik heb weinig behoefte aan extra kosten maken aan het nogmaals verzenden. Dan zou ze het evt via vinted wel voor 1 euro van me kunnen kopen, maar dan zit zij alsnog met dubbele verzendkosten.
Lemon_Pledge schreef:
En ook stom;
Ik koop in deze fase alleen maar schoenen met rubber neuzen. Toevallig nu 3x achter elkaar Shoesme. Zoon remt ook met zijn neuzen maar alsnog gaan de schoenen een heel seizoen mee.
Mijn laatste irritatie: ik heb bij de Dirk een week of wat geleden een dekbedovertrek gekocht. €18,- van Marjolein Bastin. Koopje.

Komen er opeens tientallen advertenties in m'n feed met precies zo'n zelfde dekbedovertrek 'als nieuw' met veel hogere prijzen, 40-50 euro. Ik kan er niet over klagen maar ik vind het ergens wel bedrog.
Lemon_Pledge schreef:
En ook stom;
zo irritant dit. wees gewoon eerlijk! als iets er gebruikt uitziet dan is het niet "amper gedragen". dat zie ik veel.

ik heb net iemand een berichtje gestuurd dat ze even beter op moet letten als ze mensen wil oplichten. gewoon omdat ik goede zin had. diegene had op één foto het prijskaartje leesbaar staan (op alle andere foto's was de prijs met zwarte stift doorgestreept.) € 7,50. en ze vroeg € 20 euro....

we zijn op zoek naar goede, maar niet al te dure, inklapbare wandelstokken en ik zie dus alleen maar van deze ongein of ali/temu voor hoofdprijzen. ik heb te weinig verstand van deze business waardoor ik te makkelijk opgelicht wordt dus we hebben besloten hiervoor maar naar de stad te gaan waar bever en decathlon bij elkaar in de buurt zitten.
framboise-t schreef:
14-04-2026 08:18
Mijn laatste irritatie: ik heb bij de Dirk een week of wat geleden een dekbedovertrek gekocht. €18,- van Marjolein Bastin. Koopje.

Komen er opeens tientallen advertenties in m'n feed met precies zo'n zelfde dekbedovertrek 'als nieuw' met veel hogere prijzen, 40-50 euro. Ik kan er niet over klagen maar ik vind het ergens wel bedrog.
Oh ja herkenbaar. Ik zag pas een dekbedovertrek van Stitch bij Kruidvat liggen met een kortingssticker erop. Zelf niet gekocht, omdat ik alleen 100% katoen voor mijn kinderen wil, maar die kwam ik vervolgens ook overal tegen op vinted...
nootboek schreef:
14-04-2026 00:42
Irritant dat Vinted wat dat betreft ook nul klantenservice heeft. Als een bestelling kwijt is geraakt moet je precies aangeven wat er in het pakket zat. Je zou denken dat het met de moderne technieken van vandaag wel mogelijk is om die twee zaken te koppelen..
prinses30 schreef:
14-04-2026 08:13
Ik koop in deze fase alleen maar schoenen met rubber neuzen. Toevallig nu 3x achter elkaar Shoesme. Zoon remt ook met zijn neuzen maar alsnog gaan de schoenen een heel seizoen mee.
Oh dat is ook nog een optie. Ze dragen nu vooral Geox/ Skechers met lampjes, maar die lampjes zie je toch nauwelijks in de zomer als het zonnetje schijnt
Eberesche schreef:
14-04-2026 08:38
zo irritant dit. wees gewoon eerlijk! als iets er gebruikt uitziet dan is het niet "amper gedragen". dat zie ik veel.

ik heb net iemand een berichtje gestuurd dat ze even beter op moet letten als ze mensen wil oplichten. gewoon omdat ik goede zin had. diegene had op één foto het prijskaartje leesbaar staan (op alle andere foto's was de prijs met zwarte stift doorgestreept.) € 7,50. en ze vroeg € 20 euro....

we zijn op zoek naar goede, maar niet al te dure, inklapbare wandelstokken en ik zie dus alleen maar van deze ongein of ali/temu voor hoofdprijzen. ik heb te weinig verstand van deze business waardoor ik te makkelijk opgelicht wordt dus we hebben besloten hiervoor maar naar de stad te gaan waar bever en decathlon bij elkaar in de buurt zitten.
Ik zie het nu ook bij schoenendozen, dat je duidelijk ziet dat er een (kortings) sticker verwijderd is die over de originele prijs heen was geplakt.
Zeeschelp schreef:
13-04-2026 18:52
Ja ik plaats bijna altijd een aan-foto met mijn lengte en kledingmaat erbij. Vind dat zelf ook altijd heel fijn bij anderen! Cm’s zeggen mij sowieso niet zoveel, als een stof wat stugger is bijv

Ik verkoop omdat het niet meer past. No way dat ik dan aan-foto's maak.

Van bovenkleding vermeld ik altijd wel altijd oksel tot oksel en bij broeken de binnenbeenlengte.
Isabellaa schreef:
14-04-2026 11:27
Ik verkoop omdat het niet meer past. No way dat ik dan aan-foto's maak.

Van bovenkleding vermeld ik altijd wel altijd oksel tot oksel en bij broeken de binnenbeenlengte.
Niet iedereen verkoopt alleen kleding die niet meer past, maar bijv omdat je het niet draagt/op uit gekeken bent etc. Dan is een 'gewoon' lijf ipv een model met maat XS maar lengte 1.80m een stuk behulpzamer.
Al maak ik nu ook geen foto's meer hoor, aangezien ik verwacht binnen de komende weken nog een kind op de wereld te gaan zetten. Dat geeft dan inderdaad niet meer echt een lekker betrouwbaar beeld :biggrin:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven