Onzinnige ergernissen
zondag 15 maart 2026 om 14:17
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
woensdag 15 april 2026 om 16:10
thanx schreef: ↑15-04-2026 08:16Reacties in groepsapps.
Weten mensen nou nog steeds niet dat niemand zit te wachten op 20 x gefeliciteerd in de groepsapp van de voetbalclub van hun kind. Omdat 1 ouder schreef: devano komt vanavond niet, want ik ben jarig.
Ik ken die hele moeder niet. En dan op al die "gefeliciteerd" een reactie: " bedankt hoor!"
Vreselijk.
Meld dat kind bij de trainer af!
Ik zit in een werkgerelateerde groepsapp, waarin weleens iemand meldt dat hij/zij op vakantie gaat. Dan volgt er standaard minstens 20 keer: Fijne vakantie! Geniet ervan!!
huismuis
woensdag 15 april 2026 om 19:21
woensdag 15 april 2026 om 19:22
Iedereen heeft er bijna wel 1, zo'n blij ei van een collega, een wandelende zonnestraal waar je soms gewoon even de gordijnen voor dicht wil doen.
Zo irritant.
Zo irritant.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
woensdag 15 april 2026 om 19:38
Misschien vindt je m straks als je je shirt of beha uit doet.Graze schreef: ↑15-04-2026 19:21Ik kwam er net tijdens het wandelen achter dat ik een oorbel kwijt ben. Heel de route terug gelopen hopende dat ie ergens lag, werd ik een paar keer bijna omver gereden door scooters en fietsers die op het voetpad reden. Niks gevonden helaas.
Thuis ook overal op de grond gekeken, niks. Ik baal
woensdag 15 april 2026 om 19:44
O ja, om agressief van te worden! Nou word ik niet zo gauw agressief, maar in de gordijnen dicht doen kan ik me wel vinden.
woensdag 15 april 2026 om 20:29
Ik ken het. Soms is het wat te. Vooral als ik me minder goed voel, dan heb ik niet zin in dat opgewekte gedoe.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
donderdag 16 april 2026 om 23:13
O heel ergerlijk. Kun je nagaan wat er gebeurt als iemand haar bevalling deelt. Ik was de enige die de bevallene een privé-appje stuurde. Dagen ging dat door
donderdag 16 april 2026 om 23:15
Ik vind het fijn als iemand altijd vrolijk is, ik trek me er aan op als ik er doorheen zit. Maar waar ik slecht tegen kan, is als iemand tijdens het werk gaat fluiten. Ik kan niet tegen fluitende mannen! Vooral niet als het heel schel is.
vrijdag 17 april 2026 om 07:26
Ik heb een buurman die ALTIJD fluit. Vreselijk.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 17 april 2026 om 07:40
Daarom hebben wij er 2. Eén voor werkgerelateerde appjes en één voor ‘lief en leed’. Van die laatste staat bij mij de meldingen uit, daar werd ik gek van. Maar zo werkt het prima.
vrijdag 17 april 2026 om 10:05
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in