Onzinnige ergernissen
zondag 15 maart 2026 om 14:17
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
woensdag 22 april 2026 om 21:29
Hilarisch!Fantasy schreef: ↑22-04-2026 21:17Dan wil ik je deze niet onthouden. Want je bent niet de enige, er is in de jaren '70 zelfs een wereldhit over gemaakt!
https://youtu.be/5aSD0GkU4jk?si=jF6vkDhT8e1fYi5o
woensdag 22 april 2026 om 22:07
Ik gok van wel.
Smorre en ik zijn geen BFF's zeg maar.
Maar dan nog vind ik em onnodig onaardig.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 22 april 2026 om 22:54
De bedoeling is een tong uitsteek smiley, solo en ik zijn geen forum matties dus hij is serieus met een knipoog bedoeld.
Maar ik ben zéker niet goed met smileys, niet op mijn telefoon en al helemaal niet hier op t forum.
Overigens vermoed ik dat Solo en ik ergens zeer op elkaar lijken: allebei lang en met een duidelijke mening. En stokpaardjes
Maar ik ben zéker niet goed met smileys, niet op mijn telefoon en al helemaal niet hier op t forum.
Overigens vermoed ik dat Solo en ik ergens zeer op elkaar lijken: allebei lang en met een duidelijke mening. En stokpaardjes
donderdag 23 april 2026 om 08:35
Fantasy schreef: ↑22-04-2026 19:54Vandaag was ik in de dierentuin. En in de dierentuin erger ik me altijd kapot aan twee dingen. Als eerste de toeristen/dagjesmensen. Hoe ze gekleed zijn bijvoorbeeld. Loop je in je eigen stad/land ook rond in een bermuda, praktische sandalen en witte sokken? En dan wat ze bij zich hebben. Hele hutkoffers zijn het, die rugzakken.
Maar waarom zou ik me eigenlijk ergeren. Het is niet dat ik last heb van die mensen ofzo.
En dan de kinderen. Ze lopen in de weg, ze slaan tegen het glas bij de dieren, ze krijsen, ze zeuren. Maarja, in de dierentuin kun je verwachten dat er veel kinderen zijn. Als ik dat niet wil, dan moet ik niet naar de dierentuin gaan...
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
donderdag 23 april 2026 om 08:46
Ik heb liever dat iemand zingt dan dat ie fluit. Zingen vind ik nog wel koddig, ookal is het vals. Fluiten zit in mijn allergie zone.Lady*Voldemort schreef: ↑17-04-2026 17:49Nou ja, ik fluit alleen maar mee he, met de muziek van de radio of zo. Ik zou natuurlijk ook mee kunnen gaan zingen, maar daar wordt helemaal niemand gelukkig van. Zomaar in het wilde weg fluiten doe ik eigenlijk nauwelijks.
donderdag 23 april 2026 om 09:13
donderdag 23 april 2026 om 09:23
Ik kan vooral niet tegen mensen die ALTIJD geluid meebrengen.
Deze fluitende buurman heeft ook zo'n muziekbox mee op de fiets.
En hij staat regelmatig te taaitsjieën in de tuin, waarbij dan ook muziek aanstaat.
De tai chi wekt de indruk dat ie heel relaxt en zen is, de muziek wekt de tegenovergestelde indruk.
donderdag 23 april 2026 om 09:28
Tai Chi werkt wel erg ontspannend hoor en als tijdens de les al een muziekje opgezet werd was het echt heel zachtjes. Heb het jaren gedaan en zit er aan te denken om het weer op te pakken nu het gek genoeg meer trending lijkt maar het centrum waar ik les had is er niet meer helaas.Solomio schreef: ↑23-04-2026 09:23Ik kan vooral niet tegen mensen die ALTIJD geluid meebrengen.
Deze fluitende buurman heeft ook zo'n muziekbox mee op de fiets.
En hij staat regelmatig te taaitsjieën in de tuin, waarbij dan ook muziek aanstaat.
De tai chi wekt de indruk dat ie heel relaxt en zen is, de muziek wekt de tegenovergestelde indruk.
donderdag 23 april 2026 om 09:38
Ik benoem vooral de tegenstelling: ALTIJD komt er geluid uit die man, of heeft hij geluid om zich heen.Graze schreef: ↑23-04-2026 09:28Tai Chi werkt wel erg ontspannend hoor en als tijdens de les al een muziekje opgezet werd was het echt heel zachtjes. Heb het jaren gedaan en zit er aan te denken om het weer op te pakken nu het gek genoeg meer trending lijkt maar het centrum waar ik les had is er niet meer helaas.
Dat strookt in mijn beleving niet met de tai chi.
En ja, de muziek bij de tai chi was zacht, maar daar heb ik dan toevallig last van.
donderdag 23 april 2026 om 10:21
Of een variant daarop: iemand die maar blijft roepen naar een ander, terwijl die ander niet reageert omdat die het niet hoort of met iemand anders in gesprek is.
donderdag 23 april 2026 om 10:23
Ik vind smileys een onmisbaar onderdeel op een forum, om te proberen enige intonatie mee te geven aan platte tekst.
donderdag 23 april 2026 om 10:54
Ik had een collega die zachtjes liep te fluiten als hij ergens de pest in had. Volgens mij had hij dat zelf geeneens in de gaten.
Dat was eigenlijk wel fijn want dan wist ik dat ik met een boog om hem heen moest lopen
Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN! Ik ben niet blind.
(Finkers)
(Finkers)
donderdag 23 april 2026 om 10:56
Aan het (open) bureau tegenover me zit mijn collega die sneakers en sneakersokjes draagt. Al zittend kruipen zijn broekspijpen op zodat er een blote enkel en halve kuit te zien is. En ik erger me daar blauw aan want alles in me schreeuwt 'Je broekspijpen zijn te kort, dat is koud, doe sokken aan'!
Terwijl ik zelf een rok aan heb tot halverwege mijn kuit en ik geen sokken in mijn pumps draag.
Terwijl ik zelf een rok aan heb tot halverwege mijn kuit en ik geen sokken in mijn pumps draag.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
donderdag 23 april 2026 om 12:05
Oh grr dat was niet de bedoeling. Ik dacht dat het een tong uit de mond was merkt twee handen achter je oren (als kind,
Sprak de boomer, zeiden we dan iets van: sliep uit! Maar bedenk me nu dat dat misschien óók niet klopt, nu zoek ik weer een smiley, de hulpeloze, maar ik geef t op)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in