Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
zaterdag 18 april 2026 om 13:22
Bij mij op de laptop niet, pas als ik op bundelen klik krijg ik het totale assortiment te zien.Lemon_Pledge schreef: ↑16-04-2026 12:37Als je op de naam klikt kun je in iemands Vinted kast kijken
.
zaterdag 18 april 2026 om 19:54
Wat gek. Ik kan het altijd zien.
Overigens ben ik nog steeds druk aan het verkopen met mijn schoenen. Men… gewoon 37 favorieten in een uur of schoenen die al verkocht zijn voordat ik twee keer met mijn ogen geknipperd heb.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 18 april 2026 om 20:56
Misschien, maar ik wil er ook graag vanaf. Ik had een mooie collectie hakken, maar eigenlijk draag ik die niet meer sinds COVID, want werk veelal uit huis. Zijn wel allemaal merk dingen, maar ik vind £65 voor tweedehands schoenen best oké. Ik ga straks van 275m2 wonen naar 125M2 ha-ha dus er moeten dingen weg.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 18 april 2026 om 21:51
Oh ja ik snap het ook wel hoor! En weg = weg natuurlijk!
Ik heb er nu een rok op staan voor 7 euro en kreeg een bod van 5. Ik deed een tegenbod van 6 euro en nu begint ze over dat ze maar 5 kan betalen, omdat de verzendkosten zo hoog zijn naar Italië. Dat vind ik alleen eigenlijk niet mijn probleem
Ik had pas iets vergelijkbaars dat ik alleen DHL express kon kiezen voor 12.95 euro dus ik probeerde nog mee te denken om dat uit te krijgen, maar dat is het probleem dus niet eens. Tja...
Ik heb er nu een rok op staan voor 7 euro en kreeg een bod van 5. Ik deed een tegenbod van 6 euro en nu begint ze over dat ze maar 5 kan betalen, omdat de verzendkosten zo hoog zijn naar Italië. Dat vind ik alleen eigenlijk niet mijn probleem
Ik had pas iets vergelijkbaars dat ik alleen DHL express kon kiezen voor 12.95 euro dus ik probeerde nog mee te denken om dat uit te krijgen, maar dat is het probleem dus niet eens. Tja...
zondag 19 april 2026 om 09:57
Ik ben geirriteerd. Paar weken geleden had iemand bod op bundel.gedaan, ik had geaccepteerd en niets meer gehoord tot 1 dag voordat ik op vakantie ging. Geïntresseede was teleurgesteld dat ik op vakantiemodus stond en ze nu niet kon kopen. Aangezien ik nog thuis was, afgsproken dat ik op een afgesroken tijdstip speciaal voor haar even online zou gaan zodat zij het alsnog kon kopen. Items ingepakt meegenomen zodat ik ze vanaf logeeradres kon versturen, zodra zij gekocht had. Zo gezegd zo gedaan, alles snel bezorgd en uiteindelijk.... niet opgehaald
. Wordt het weer teruggestuurd naar verzendpunt, oftewel bij mijn logeeradres. Nu moet ik dus moeite doen om mijn spullen terug te krijgen, en koper krijgt gewoon geld terug.
Dit was de laatste keer dat ik iemand tegemoet kom met speciale service. Zo respectloos.
zondag 19 april 2026 om 10:02
Happyapple: Ja, het ligt soms een beetje aan mijn bui of ik er in mee ga. Voor £1,2 doe ik vaak niet moeilijk en denk ik: dan ben ik er tenminste vanaf. Ik had gisteren mijn Jimmy Choo schoenen (ongedragen) erop staan voor £100. Komt er iemand met een bod van £55 en een heel verhaal over een “tight budget.” Dat doe ik dus niet. Meteen daarna een bod van £85 gehad en geaccepteerd. Ik had de schoenen met een tas ooit op een sample sale gekocht jaren geleden en heb er echt niet verschrikkelijk veel op verloren. Het zijn allemaal dingen die ik had op kantoor, maar dat is uit een ander leven. Ik ben het liever kwijt dan dat ik het moet inpakken in verhuisdozen om op te slaan, wetende dat de kans nihil is dat ik het nog aantrek.
zondag 19 april 2026 om 10:06
Oh wat enorm frustrerend zeg. Kun je het wel ophalen of laten ophalen door iemand daar uit de buurt?nootboek schreef: ↑19-04-2026 09:57Ik ben geirriteerd. Paar weken geleden had iemand bod op bundel.gedaan, ik had geaccepteerd en niets meer gehoord tot 1 dag voordat ik op vakantie ging. Geïntresseede was teleurgesteld dat ik op vakantiemodus stond en ze nu niet kon kopen. Aangezien ik nog thuis was, afgsproken dat ik op een afgesroken tijdstip speciaal voor haar even online zou gaan zodat zij het alsnog kon kopen. Items ingepakt meegenomen zodat ik ze vanaf logeeradres kon versturen, zodra zij gekocht had. Zo gezegd zo gedaan, alles snel bezorgd en uiteindelijk.... niet opgehaald. Wordt het weer teruggestuurd naar verzendpunt, oftewel bij mijn logeeradres. Nu moet ik dus moeite doen om mijn spullen terug te krijgen, en koper krijgt gewoon geld terug.
Dit was de laatste keer dat ik iemand tegemoet kom met speciale service. Zo respectloos.
Wel herkenbaar trouwens dat je van mensen met veel verzoekjes (bijv dezelfde dag nog versturen etc) , vervolgens de meeste last hebt. Dat is ook meteen mijn twijfel met dat bod op die rok. Want waarom zou ik 5 euro accepteren omdat ze 13 euro incl verzendkosten en kopersbescherming net oke vindt omdat ze m zoooo graag wil dat ze de hoge verzendkosten zelfs voor lief neemt (haar woorden), maar 14,50 (of op hoeveel het dan ook precies uitkomt met die kopersbescherming erbij) dan dus blijkbaar net te duur vindt.
zondag 19 april 2026 om 10:21
zondag 19 april 2026 om 12:02
Ja ik heb daar in de buurt familie wonen dus hopelijk kunnen die het ophalen of ik ga zelf nog een keer die kant op.happyapple schreef: ↑19-04-2026 10:06Oh wat enorm frustrerend zeg. Kun je het wel ophalen of laten ophalen door iemand daar uit de buurt?
Wel herkenbaar trouwens dat je van mensen met veel verzoekjes (bijv dezelfde dag nog versturen etc) , vervolgens de meeste last hebt. Dat is ook meteen mijn twijfel met dat bod op die rok. Want waarom zou ik 5 euro accepteren omdat ze 13 euro incl verzendkosten en kopersbescherming net oke vindt omdat ze m zoooo graag wil dat ze de hoge verzendkosten zelfs voor lief neemt (haar woorden), maar 14,50 (of op hoeveel het dan ook precies uitkomt met die kopersbescherming erbij) dan dus blijkbaar net te duur vindt.
Maar idd, de mensen met de meeste vragen/verzoekjes zijn meestal het vervelendst. Lesje weer geleerd. Moet wel zeggen dat ik eerder dit soort dingen heb gedaan zonder problemen, maar als je dan een keer zoiets hebt staat het gewoon niet in verhouding tot het werk wat je er aan hebt. En in dit geval gaat het ook niet om 1 item.waarvan ik denk 'laat maar gaan' (retour niet ophalen) maar een hele bundel.
En die rok idd, waarom zou 1 euro minder voor jou wel ok moeten zijn, maar een euro meer voor haar niet? Daar ga ik echt nooit in mee, zeker niet op zulke bedragen. Niet vanwege die ene euro, maar omdat het idd een indicatie is voor problemen.
zondag 19 april 2026 om 12:06
Nee ze doet onderhand net of ze mij een gunst verleent door de hoge verzendkosten voor lief te nemen. Bizar als je erover na gaat denken en ik heb meer likes dus er komen vast nog wel geinteresseerden uit NL of een ander land waar de verzendkosten lager voor liggen.
En fijn dat je het pakket wel op kunt (laten) halen. Zeker doen hoor, want anders gaat het nog een keer naar haar terug en krijgt ze volgens mij geld én pakket. Ik mag toch hopen dat dat niet haar opzet was, omdat ze wist dat je het niet in de buurt verstuurde.
En fijn dat je het pakket wel op kunt (laten) halen. Zeker doen hoor, want anders gaat het nog een keer naar haar terug en krijgt ze volgens mij geld én pakket. Ik mag toch hopen dat dat niet haar opzet was, omdat ze wist dat je het niet in de buurt verstuurde.
zondag 19 april 2026 om 13:44
HappyApple: zij wil die rok toch hebben of niet soms?
Nootboek: dat is gewoon een beetje lullig om iemand dan met de spullen te laten zitten als die moeite heeft gedaan.
Ik had het gisteren met iemand die vroeg of ik een paar hele populaire schoenen wilde reserveren. Dat heb ik niet gedaan, omdat ik zo ontzettend veel favorieten had. Ze waren ook verkocht binnen 10 minuten daarna. Inmiddels heb ik wel een aantal hak hoogtes opgemeten
op verzoek.
Nootboek: dat is gewoon een beetje lullig om iemand dan met de spullen te laten zitten als die moeite heeft gedaan.
Ik had het gisteren met iemand die vroeg of ik een paar hele populaire schoenen wilde reserveren. Dat heb ik niet gedaan, omdat ik zo ontzettend veel favorieten had. Ze waren ook verkocht binnen 10 minuten daarna. Inmiddels heb ik wel een aantal hak hoogtes opgemeten
zondag 19 april 2026 om 14:28
Ja blijkbaar toch niet graag genoeg danBaggal schreef: ↑19-04-2026 13:44HappyApple: zij wil die rok toch hebben of niet soms?![]()
Ik had het gisteren met iemand die vroeg of ik een paar hele populaire schoenen wilde reserveren. Dat heb ik niet gedaan, omdat ik zo ontzettend veel favorieten had. Ze waren ook verkocht binnen 10 minuten daarna. Inmiddels heb ik wel een aantal hak hoogtes opgemetenop verzoek.
zondag 19 april 2026 om 16:56
Bijna jammer dat je daar nog zit Baggal.
Naja ik pas toch geen design schoenen. Maar als je ooit tassen wegdoet… haha
Nou mijn eerste twee items staan erop. En heb al twee dingen gekocht. Blijkt dat het vinted go punt vlakbij zit, dat is wel handig. De mondial relay van de eerste aankoop natuurlijk niet.
Naja ik pas toch geen design schoenen. Maar als je ooit tassen wegdoet… haha
Nou mijn eerste twee items staan erop. En heb al twee dingen gekocht. Blijkt dat het vinted go punt vlakbij zit, dat is wel handig. De mondial relay van de eerste aankoop natuurlijk niet.
zondag 19 april 2026 om 17:30
Ik heb ook heel veel tassen. Vandaar de nick Baggal
. Tot op heden heb ik alleen een paar Tod’s tassen weggedaan en redelijk verkocht. Tassen zitten mij minder in de weg dan schoenen.
Wel irritant dat alle kopers andere verzendopties gekozen hebben. Ik heb nog wel voor kind 3 jurkjes gekocht voor een habbekrats. Binnenkort geen school uniform meer
.
Wel irritant dat alle kopers andere verzendopties gekozen hebben. Ik heb nog wel voor kind 3 jurkjes gekocht voor een habbekrats. Binnenkort geen school uniform meer
zondag 19 april 2026 om 18:53
zondag 19 april 2026 om 18:56
Baby en kinderkleding is vaak lastig. Ik heb net nog een RL bloesje van kind verkocht voor £6 (en kan dat soort dingen ook goedkoop terugkopen, de RL jurken waren ook £6 per jurk). Ik verkoop de kinderkleding vaak in bulk aan een persoon. Gewoon omdat het makkelijker is. En ik geef ook geregeld kinderkleding aan vriendinnen.Severus_Snape schreef: ↑19-04-2026 18:53Wat irritant nootboek. Lekker lullig ook na eerst jou extra moeite te laten doen.
Vandaag weer een pakketje weggebracht. Er wordt nog regelmatig geliked maar nog weinig gekocht. Maar goed er staat natuurlijk ook mega veel babykleding op vinted.
zondag 19 april 2026 om 22:33
Valt op zich wel mee, maar alle andere gangbare zijn op loopafstand (behalve dpd)happyapple schreef: ↑19-04-2026 17:07Oh nou veel vinted plezier, Flashy!
Wat vervelend dat Mondial Relay niet in je buurt zit. Moet je er erg ver voor?
Ik heb de mazzel dat het pakketpunt hier in de wijk alle vervoerders heeft.
dinsdag 21 april 2026 om 20:53
Zou je het erg vinden om je Vinted handle te PBen? Ik heb er gewoond en laat wel eens wat bij vrienden bezorgen. En dan kom ik vervolgens weer terug met een hutkofferBaggal schreef: ↑19-04-2026 18:56Baby en kinderkleding is vaak lastig. Ik heb net nog een RL bloesje van kind verkocht voor £6 (en kan dat soort dingen ook goedkoop terugkopen, de RL jurken waren ook £6 per jurk). Ik verkoop de kinderkleding vaak in bulk aan een persoon. Gewoon omdat het makkelijker is. En ik geef ook geregeld kinderkleding aan vriendinnen.
dinsdag 21 april 2026 om 23:03
Snap ik. Alleen hier de laatste in de vriendengroep met kleine kinderen dus weinig door te geven. Heb wel een selectie gemaakt al en alleen de echt goede kleding en duurdere kleding op vinted gezet. De rest is al naar de opvang voor in de reserve kleding bak. Het staat verder niet in de weg dus ik heb ook de tijd het online te laten staan.Baggal schreef: ↑19-04-2026 18:56Baby en kinderkleding is vaak lastig. Ik heb net nog een RL bloesje van kind verkocht voor £6 (en kan dat soort dingen ook goedkoop terugkopen, de RL jurken waren ook £6 per jurk). Ik verkoop de kinderkleding vaak in bulk aan een persoon. Gewoon omdat het makkelijker is. En ik geef ook geregeld kinderkleding aan vriendinnen.
"After all this time?" "Always."
woensdag 22 april 2026 om 08:13
Stom!
Een verkoper stuurde een berichtje dat ze het product niet kan vinden. Kan gebeuren natuurlijk, maar gelijk nadat ik het product had toegevoegd aan mijn favorieten verlaagde ze de prijs en kwam er een heel verhaal waarin ze aangaf dat ze het gelijk al kon versturen. Dan ga ik er vanuit dat je weet waar het product is..
En een ander heeft tot vandaag om het te versturen. Ik weet dat het gewoon mag natuurlijk, maar ik vind het wel irritant als mensen tot het laatste moment wachten.
Een verkoper stuurde een berichtje dat ze het product niet kan vinden. Kan gebeuren natuurlijk, maar gelijk nadat ik het product had toegevoegd aan mijn favorieten verlaagde ze de prijs en kwam er een heel verhaal waarin ze aangaf dat ze het gelijk al kon versturen. Dan ga ik er vanuit dat je weet waar het product is..
En een ander heeft tot vandaag om het te versturen. Ik weet dat het gewoon mag natuurlijk, maar ik vind het wel irritant als mensen tot het laatste moment wachten.