Buitengesloten door familie [lege OP]
donderdag 23 april 2026 om 14:51
donderdag 23 april 2026 om 14:59
Jeetje, dit lijkt mij een hele nare situatie. Los van het feit dat ik zelf enig kind ben en nagenoeg door kwesties die er verder voor nu niet toedoen, heb ik niets met familie.
Je hebt het in je OP over je moeder, leeft je vader nog en zo ja, hoe denkt hij erover?
Je zei dat er eigenlijk niet over gevoelens wordt gesproken in je gezin van herkomst, jullie zijn nu volwassen, hoe ervaren je zussen dit? Heb je er sowieso weleens over gesproken met hen of dat er misschien van hen uit een "reden" is om jou/jullie buiten te sluiten? Een voorval uit het verleden, ruzie o.i.d.?
Kwam zo even in mij op na je verhaal.
Je hebt het in je OP over je moeder, leeft je vader nog en zo ja, hoe denkt hij erover?
Je zei dat er eigenlijk niet over gevoelens wordt gesproken in je gezin van herkomst, jullie zijn nu volwassen, hoe ervaren je zussen dit? Heb je er sowieso weleens over gesproken met hen of dat er misschien van hen uit een "reden" is om jou/jullie buiten te sluiten? Een voorval uit het verleden, ruzie o.i.d.?
Kwam zo even in mij op na je verhaal.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
donderdag 23 april 2026 om 15:16
Hoeveel jaar scheel je met je zussen? Was dit als kind ook al zo? Werd je toen ook al buitengesloten?
Ik vind het een bizarre situatie en snap dat het aan je vreet. Ik zou ze eerlijk gezegd even links laten liggen als ze thuiskomen. Leef je eigen leven, je merkt het wel weer als ze aan je denken. Geldt ook voor je moeder; ze stelt het nog zelf voor ook.
Ik zou er echt helemaal klaar mee zijn namelijk.
Ik vind het een bizarre situatie en snap dat het aan je vreet. Ik zou ze eerlijk gezegd even links laten liggen als ze thuiskomen. Leef je eigen leven, je merkt het wel weer als ze aan je denken. Geldt ook voor je moeder; ze stelt het nog zelf voor ook.
Ik zou er echt helemaal klaar mee zijn namelijk.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
donderdag 23 april 2026 om 15:19
Huh? Dan speelt er dus toch meer. Kun je met die bewuste zus anders ook niet opschieten?
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
donderdag 23 april 2026 om 15:19
donderdag 23 april 2026 om 15:20
donderdag 23 april 2026 om 15:20
Zo joh, gezellig type die zuster van je.
Enig idee waarom ze dat vindt?
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 23 april 2026 om 15:20
donderdag 23 april 2026 om 15:28
Wat haal je, behalve verdriet en frustratie, uit een relatie met hen?
Als dit al zo lang dezelfde ellende is, wordt het dan niet tijd voor jezelf en je gezin te kiezen? Ik weet dat dat heel moeilijk kan zijn, maar dit gaat vrees ik nooit veranderen.
Als dit al zo lang dezelfde ellende is, wordt het dan niet tijd voor jezelf en je gezin te kiezen? Ik weet dat dat heel moeilijk kan zijn, maar dit gaat vrees ik nooit veranderen.
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 23 april 2026 om 15:30
Tjemig Mueslibol wat naar! Maar als er zo duidelijk wordt gezegd dat iemand niet mee gaat als jij wel mee zou gaan, dan wil je toch niet meer? Ik snap dat het je familie is en dat je voor je kind graag iets anders zou zien. Maar als jij zo gepest bent en nu eigenlijk nog steeds dan kun je toch beter met je vrienden tijd doorbrengen dan met deze familie?
Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, want het is familie. Maar je mag van je familie toch wel enige liefde, warmte of op zijn minst aardigheid verwachten.
Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, want het is familie. Maar je mag van je familie toch wel enige liefde, warmte of op zijn minst aardigheid verwachten.
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
donderdag 23 april 2026 om 15:31
Hè wat onaardig van ze.
Om hier te beginnen:
Buitengesloten worden in je eigen familie lijkt me erg pijnlijk. Ik vraag me net als Marinda af of dat altijd zo geweest is.
Ik vraag me ook af of je er iets aan kunt doen. Het klinkt alsof zij het allemaal wel prima vinden zo, en dat als je met ze mee wilt je dat met veel moeite moet afdwingen. Dat klinkt niet alsof dat leidt tot een gezellige vakantie met elkaar.
Je bent zeker niet verplicht om de rest van de tijd te doen alsof er niets aan de hand is. Als je daarmee stopt, en je terugtrekt uit de familie, dan is dat een verlies. Maar niet een verlies van mensen die je echt graag zien, eerder van de hoop dat ze dat kunnen zijn? Dus is dat echt een verkleining van je kring? Of maken jullie ruimte voor mensen die wel graag tijd met jullie doorbrengen?
Om hier te beginnen:
Heb je zelf een idee hierover? Blijven jullie meegaan in het gezellig doen in de hoop dat jullie er toch bij gaan horen, of om conflict te vermijden, of om een andere reden?Het roept de vraag op waarom je moeite zou blijven doen voor mensen die jou er niet bij willen hebben.
Buitengesloten worden in je eigen familie lijkt me erg pijnlijk. Ik vraag me net als Marinda af of dat altijd zo geweest is.
Ik vraag me ook af of je er iets aan kunt doen. Het klinkt alsof zij het allemaal wel prima vinden zo, en dat als je met ze mee wilt je dat met veel moeite moet afdwingen. Dat klinkt niet alsof dat leidt tot een gezellige vakantie met elkaar.
Je bent zeker niet verplicht om de rest van de tijd te doen alsof er niets aan de hand is. Als je daarmee stopt, en je terugtrekt uit de familie, dan is dat een verlies. Maar niet een verlies van mensen die je echt graag zien, eerder van de hoop dat ze dat kunnen zijn? Dus is dat echt een verkleining van je kring? Of maken jullie ruimte voor mensen die wel graag tijd met jullie doorbrengen?
tyche wijzigde dit bericht op 23-04-2026 15:31
0.09% gewijzigd
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 23 april 2026 om 15:31
Heb je een fijne schoonfamilie?Mueslibol schreef: ↑23-04-2026 15:22Ja, als kind werd ik ook buitengesloten. Door één van mijn zussen zelfs heel erg gepest en ik heb daar flink wat therapie voor moeten volgen.
Ik vind het voor de kleine een hele moeilijke stap om geen contact meer te hebben.. tegelijkertijd voelt het voor mij alsof hij nu ook buitengesloten voelt. Alle andere kindjes mogen wel mee..
donderdag 23 april 2026 om 15:32
Knettergek. Daar moet je je kindje helemaal niet bij in de buurt willen latenMueslibol schreef: ↑23-04-2026 15:22Ja, als kind werd ik ook buitengesloten. Door één van mijn zussen zelfs heel erg gepest en ik heb daar flink wat therapie voor moeten volgen.
Ik vind het voor de kleine een hele moeilijke stap om geen contact meer te hebben.. tegelijkertijd voelt het voor mij alsof hij nu ook buitengesloten voelt. Alle andere kindjes mogen wel mee..
donderdag 23 april 2026 om 15:34
Heeft hij nu veel aan dit contact dan? Lijkt me niet.Mueslibol schreef: ↑23-04-2026 15:22Ja, als kind werd ik ook buitengesloten. Door één van mijn zussen zelfs heel erg gepest en ik heb daar flink wat therapie voor moeten volgen.
Ik vind het voor de kleine een hele moeilijke stap om geen contact meer te hebben.. tegelijkertijd voelt het voor mij alsof hij nu ook buitengesloten voelt. Alle andere kindjes mogen wel mee..
donderdag 23 april 2026 om 15:35
Heb je wel eens direct naar de reden gevraagd? Mijn broer was ook eens boos dat onze ouders meer bij ons kwamen en ook met ons op vakantie gingen. Bleek achteraf, na vragen, dat ze de kinderen om hen heen, al die dagen van broer, te druk vonden.
Toen snapte hij het wel. Ik kreeg kinderen toen mijn ouder net 50 waren. Hij toen ze al 70 waren.
Toen snapte hij het wel. Ik kreeg kinderen toen mijn ouder net 50 waren. Hij toen ze al 70 waren.
donderdag 23 april 2026 om 15:36
Jeetje wat naar zeg.Mueslibol schreef: ↑23-04-2026 15:22Ja, als kind werd ik ook buitengesloten. Door één van mijn zussen zelfs heel erg gepest en ik heb daar flink wat therapie voor moeten volgen.
Ik vind het voor de kleine een hele moeilijke stap om geen contact meer te hebben.. tegelijkertijd voelt het voor mij alsof hij nu ook buitengesloten voelt. Alle andere kindjes mogen wel mee..
Voor de kleine maakt het niet uit. Geen contact beschermt de kleine ook tegen het gevoel waar jij nu last van hebt. Je kunt ook het goede voorbeeld geven door eigenwaarde te laten zien ipv steeds afgewezen worden. Veel kinderen groeien op zonder contact met alle opa's en oma's, ze weten vaak ook niet beter.
Wat ontzettend ingewikkeld. Jammer ook dat je moeder partij lijkt te trekken. Of is die zus gewoon heel dominant en danst iedereen naar haar pijpen?
donderdag 23 april 2026 om 15:38
Mueslibol schreef: ↑23-04-2026 15:35Ik wil ook niet meer mee.. misschien was ik zelfs niet eens meegegaan.. maar als het voor je wordt bepaald, voelt het opeens heel anders. De situatie heeft veel met mij gedaan, het is zo erg dat ik momenteel met een burn-out thuis zit van werk. Kreeg de afgelopen periode vaker huilbuien op kantoor, omdat ik niet goed met de situatie om kon/kan gaan.
Ergens weet ik dat het beter is om me te focussen op mijn gezin.. maar binnenkort wordt mijn kleintje 1 jaar.. en ik vind het vreselijk dat de familie er niet bij is. Maar dat is waarschijnlijk geen reden om op deze manier door te gaan..
Bedoel je niet dat je het vreselijk vindt dat je een familie zoals je die graag had willen hebben er niet is ipv dat DEZE familie er niet is?
donderdag 23 april 2026 om 15:41
Dat is voor je kind niet erg, die is daar nog veel te klein voor. Voor jezelf wel, dat begrijp ik. Nogmaals wat een nare situatie.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in