Gevoelens voor een ander

09-05-2026 14:41 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben compleet in de war. Ineens was er een vonk, aantrekkingskracht met een andere man. Ik ben er echt van geschrokken, wil dit helemaal niet.

Mijn huwelijk is door een diep dal gegaan maar gaat nu juist langzaam weer wat beter en ineens gebeurt dit.

De man in kwestie kan ik heel makkelijk afstand van nemen, is zelf ook getrouwd en kan ik makkelijk vermijden, dus dat ga ik vanaf nu ook doen. Ik heb mijn eigen man verteld dat dit speelt en dat ik ervan in de war ben, en hij reageerde heel lief en begripvol en neemt me ook niks kwalijk.

Dus eigenlijk is het goed zo, maar ik ben er echt een beetje van van de kaart. Dit is me in tien jaar huwelijk nog nooit overkomen. Ik kan aan weinig anders denken. Hoe kom ik hier zo snel mogelijk vanaf? Ik hoop op ervaringen van anderen waarbij het heel gauw over was.
Ik vind het ook een bijzondere afslag die je genomen hebt. Zeker omdat jullie een werkconnectie hebben

Maar jij zal het wel weten
Minik schreef:
09-05-2026 22:04
Ik wist 100% zeker dat de betreffende man, of hij mij nou ook interessant vindt of niet, sowieso niet verder zou gaan hierin. Hij heeft ook in gesprekken die we afgelopen periode hebben gehad me aangemoedigd om aan mijn huwelijk te werken.

Ik heb hem vanmiddag ingelicht dat dit speelt bij mij, dat ik onder andere dankzij de gesprekken met hem weet dat ik helemaal voor mijn man moet en wil gaan maar dat ik de lucht wil klaren tussen ons en het uit mijn hoofd wil hebben. Ik had eigenlijk geen enkele reactie verwacht (wat zou hij hierop nou moeten reageren?), maar hij heeft nu super relaxed gereageerd, met humor en met lieve wensen voor mij en mijn man.

Lucht enorm op, dan is de afstand die ik nu neem ook gelijk helemaal helder en kan ik gekke fantasiegedachten uit mijn hoofd zetten.

Waarom heb je hem ingelicht? Dat is vragen om moeilijkheden.
Heeft hij iets te maken met dat spannende nieuwe ding wat je gaat doen de komende week?
Ben je ergens jezelf aan het saboteren?
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
*Hestia* schreef:
09-05-2026 22:37
Heb je de indruk dat deze ‘verliefdheid’ een bliksemafleider is van dit nieuwe, spannende, waar je komende week mee gaat beginnen?
Zo had ik er nog helemaal niet over nagedacht maar het zou onbewust misschien zo kunnen zijn.

Het nieuwe van komende week staat volledig los van deze man, het één heeft echt niets met het ander te maken, deze man is hier ook absoluut niet bij betrokken (gelukkig!)

Ik snap dat het dan lijkt alsof ik ergens hoop dat het wederzijds is, en ten diepste is die hoop er misschien ook wel, maar als ik lichte twijfel had gehad dat hij erop in zou kunnen gaan, had ik het nooit gedaan. Ik heb het hem laten weten op een manier dat het ook geheel duidelijk is dat ik dit lastig vind en dat ik er absoluut geen vervolg aan wil geven, maar dat ik de lucht tussen ons wil klaren. En dat heeft hij echt super fijn opgepakt. Ik hoopte dat dit me op zou luchten en dat heeft het ook écht gedaan. Het intense gevoel begint al te zakken.

Ik heb mijn eigen man overigens het bericht ook laten lezen, inclusief de reactie van die andere man. Even alles out in the open, dat helpt me merk ik. Geen spanning, niet groter maken dan het is, en het zo uit de wereld helpen.
Ben ik de enige die vind dat je het erg groot maakt?

Je man vertellen
Die andere man vertellen (waarom??)

Is het misschien ook zo dat je 'drama' opzoekt/maakt?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nee, je bent niet de enige die dat vindt. Ik denk dat de drama en de spanning die dit met zich meebrengt onbewust lekker voelen. Maar ik zou nu gaan werken aan je relatie!
Nee, je bent niet de enige. Zie mijn eerdere reactie.
calvijn1 schreef:
10-05-2026 01:40
Ben ik de enige die vind dat je het erg groot maakt?

Je man vertellen
Die andere man vertellen (waarom??)

Is het misschien ook zo dat je 'drama' opzoekt/maakt?
Nou zeg.

Ik had dit denk ik al niet eens mn man verteld.

Gevoel verdragen en niet voeden en het gaat vanzelf over….

Maar jemig, nu wordt het wel een heel ding gemaakt
Voor mij voelt het andersom. Het is besproken, dat lucht op, nu kan ik het meer los laten.
Blijf er niet te lang bij stilstaan, kan gebeuren toch?
leven en laten leven
Goed opgelost denk ik. En nu gewoon weer verder.
Minik schreef:
10-05-2026 09:06
Voor mij voelt het andersom. Het is besproken, dat lucht op, nu kan ik het meer los laten.

Maar je zit met z'n tweeën in een relatie.
Nu heb jij misschien even lekker je hart gelucht, maar je man zit ermee opgezadeld dat zijn vrouw gevoelens voor een ander heeft. En wat moet hij ermee?
Of hoopte je hem ermee te prikkelen, jaloers te maken?
Ik vraag mij dit oprecht af.
Minik schreef:
10-05-2026 09:06
Goed zo! Ben heel blij voor je dat het oplucht. Volgens mij doe je het prima
Het is zoals het is
Hallodaar schreef:
10-05-2026 09:41
Ik heb het vorige topic van Minik gevolgd. Ik snap haar inschatting dat hij hier nuchter op zou reageren. Wat hij ook heeft gedaan.

Door naar iedereen open te zijn, heeft ze de lucht geklaard. Ook voor zichzelf. Fijn dat het gewerkt heeft.
Ik denk ook dat het goed is zo.
TO kan verder.
Ik snap wel dat het opluchting geeft om er eerlijk over te zijn. Man kon de boodschap goed aan, heel fijn.

Ik had het zelf niet aan die andere man willen of durven vertellen, maar ik ben Minik niet.

Hoop dat het snel over gaat nu!
Hoe kom je erop, om jouw huwelijksproblemen met iemand te bespreken waar je verliefd op bent?!
En dan onder het mom van: ik ben eerlijk naar mijn man toe.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit bij jouw man meer kapot maakt dan jou lief is.
Ik kom thuis met.. ik ben in de war en wil dit helemaal niet, heb dat gelijk zo aan mijn man verteld. Hij snapt volledig dat zoiets kan gebeuren en vindt het fijn dat hij mij kan vertrouwen.

Huwelijksproblemen bespreken met iemand waar je verliefd op bent klinkt inderdaad als een ontzettend slecht idee, en dat is dan ook niet hoe het ging.

Ik ben met deze andere man niet één op één geweest, en anderen die erbij waren die ik al langer ken waren op de hoogte van mijn huwelijksproblemen, dus op een gegeven moment werd ernaar gevraagd hoe het nu ging. Deze man was daar dus niet bij voorbaat van op de hoogte maar in de gesprekken die volgden hebben we het onder andere hierover gehad, maar dus nooit één op één.

De aantrekkingskracht die ik voelde, ontstond gewoon in nauwe samenwerking ineens, maar daarom ben ik heel bewust zodra ik dat bij mezelf merkte geen seconde meer met deze man alleen geweest.

Ik wil dit absoluut niet voeden, ik wil ervan af. En dat lijkt nu makkelijker te gaan nu alle geheimzinnigheid en spanning ervan af is door het open te bespreken.
Hallodaar schreef:
10-05-2026 09:41
Maar je zit met z'n tweeën in een relatie.
Nu heb jij misschien even lekker je hart gelucht, maar je man zit ermee opgezadeld dat zijn vrouw gevoelens voor een ander heeft. En wat moet hij ermee?
En dit dus absoluut niet! Ik voel me er gewoon heel naar bij en wil dit alleen voelen voor mijn man, word er angstig en verdrietig van. Door het met hem te bespreken, heb ik het gevoel dat ik in elk geval niks geheimzinnigs meer heb achter zijn rug om, want dat voelde ontzettend naar, ook al is er helemaal niks gebeurd.
Minik schreef:
10-05-2026 12:41
En dit dus absoluut niet! Ik voel me er gewoon heel naar bij en wil dit alleen voelen voor mijn man, word er angstig en verdrietig van. Door het met hem te bespreken, heb ik het gevoel dat ik in elk geval niks geheimzinnigs meer heb achter zijn rug om, want dat voelde ontzettend naar, ook al is er helemaal niks gebeurd.
Nou ja, het levert je in ieder geval wel de spanning en sensatie op die je zo graag wenst. Tel je zegeningen, als je het hiervan moet hebben was je al een gelukkig mens.
Ervaringen van anderen vind je trouwens ruimschoots in andere topics hier op het forum. ( Spoiler: Vaak liep het niet goed af)
Minik schreef:
10-05-2026 12:41

Dankjewel voor je open en eerlijke antwoord.
Echter komen je beweegredenen op mij wel over als 'zelf een zuiver geweten willen hebben?'
Jij bent het kwijt,, partner zit ermee opgezadeld?
En natuurlijk is eerlijkheid een groot goed. Maar draai het eens om.
Zou jij vol overgave willen/kunnen vrijen met 'jouw' man die heeft opgebiecht dat hij wel erg rode oortjes krijgt van Ingrid (of hoe ze ook heten mag).
Mijn vraag is dus nogmaals: hoe jij dit als bevrijdend en helpende ervaart?
Oké, het eerste snap ik nog maar daarna?
Maar ja wat moet je dan? Wel blijven vrijen en die rooie oortjes voor je collega voor je blijven houden? Lijkt me toch ook niet wenselijk. Al is dat opbiechten van die gevoelens misschien ook wel onzekermakend voor de ander inderdaad.

TO zoekt naar een manier om van de verliefdheid af te komen. Als vertellen de snelste manier is, is dat alleen maar fijn en kun je door. Anders maak je de ander als een soort van stiekem klein geheimpje voor jouzelf, iets waar je niks mee gaat doen maar misschien wel weken voor jezelf in je hoofd mee bezig bent.
Aan de ander vertellen kan denk ik ook heel helpend zijn juist om zo snel mogelijk van het gevoel af te komen.

Geen flauw idee, geen ervaring mee. Het lijkt me hoe dan ook kut.
cognac wijzigde dit bericht op 10-05-2026 13:05
0.97% gewijzigd
Maar haar man heeft aangegeven dat hij blij is met haar open communicatie. Waarom zou TO dan van mensen hier moeten aannemen dat hij heel iets anders voelt?
Het is zoals het is
Ja ze is eerlijk geweest, maar als mijn man zou opbiechten dat hij verliefd is op een ander, zou ik dat een zeer grote afknapper vinden. Wat moet hij hier nu mee? Onder het mom ‘dan gaat het sneller over’. Nu loopt hij er mee. Ook weinig bevorderend voor een betere relatie en de romantiek lijkt me dan om zoiets mede te delen.
Dat is prima, maar haar man ziet dat dus anders. Die is blij met de manier waarop Minik het aanpakt.
Hoe jij of iemand anders dat zou ervaren doet dan niet meer ter zake, lijkt mij
Het is zoals het is
Youk79 schreef:
10-05-2026 14:08
Dat is prima, maar haar man ziet dat dus anders. Die is blij met de manier waarop Minik het aanpakt.
Hoe jij of iemand anders dat zou ervaren doet dan niet meer ter zake, lijkt mij

Exact! Het is helemaal niet belangrijk hoe anderen met zo’n situatie omgaan en hoe zij het zouden aanpakken. Voor iedereen werkt het weer anders, gelukkig maar!
Live Life to the fullest
Het is een beetje ongeloofwaardig eerlijk gezegd. Het lijkt me meer een houding van hem om te zeggen dat hij er blij mee is dat hij dit weet, dan dat hij echt blij is met dit nieuws. Als het hem echt zo weinig doet als het nu lijkt over te komen, is mijn inziens de relatie niet veel meer en zit de liefde niet erg diep meer..

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven