Vrouwenmars Loosdrecht
zondag 3 mei 2026 om 15:02
Goedemiddag allemaal,
Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.
Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.
Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.
Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.
Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
dinsdag 12 mei 2026 om 19:20
Waar waarom dan? Als die oprecht bezorgde raddraaiers gewoon thuis blijven is er vrij weinig aan de hand hoor. Daar zijn al diverse onderzoeken naar gedaan, zie Chris Klomp.
Graftak!
dinsdag 12 mei 2026 om 19:21
dinsdag 12 mei 2026 om 19:22
Beh. Ik heb nog wel zo'n mooie post geschreven, over dat je best eens in gesprek had kunnen gaan met die ene hoogopgeleide Syrische meneer, en op die post ben je niet eens in gegaan. Dus ik geloof niet zo meer in jouw intenties van praten en verbinding. Het enige waar jij verbinding mee voelt is de Oprecht Bezorgde Burger, vrees ik.rafaella schreef: ↑12-05-2026 19:19Wow zeg, 2 hersencellen? Is dat nou nodig om mij zo te beledigen? Als je niet in verbinding gelooft, waar geloof je dan wel in? Ik versta onder verbinding met elkaar praten en wederzijds begrip. Daar hoef je het niet voor met elkaar eens te zijn. Maar dat is wel het begin van contact en integratie.
Graftak!
dinsdag 12 mei 2026 om 19:24
Ja ik val een beetje in herhaling. Het gaat mij niet om de relschoppers. Daar zijn we het gewoon over eens. Maar die inwoners, dat snap ik wel. En dan gewoon om het feit dat het om een grote groep alleenstaande mannen gaat, die met weinig privacy en niets om handen in een dorpskern worden neergezet. Het kan toch gewoon naast elkaar bestaan? Dat het voor de asielzoekers fijn is als er opvang is, maar dat de zorgen van de inwoners ook te begrijpen zijnLady*Voldemort schreef: ↑12-05-2026 19:20Waar waarom dan? Als die oprecht bezorgde raddraaiers gewoon thuis blijven is er vrij weinig aan de hand hoor. Daar zijn al diverse onderzoeken naar gedaan, zie Chris Klomp.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:26
Volgens mij heb ik daar wel op gereageerd hoor. Ik ben bevriend met hem en we hebben nog steeds contact. Ook nu hij weer in Syrië woont. Dus uiteraard praten wij ook over culturele verschillen. Vanuit naar mijn gevoel oprechte interesse naar elkaar. En dat vind ik heel mooi. Maar goed, als jij niet in mijn intenties gelooft dan laat ik dat bij jou.Lady*Voldemort schreef: ↑12-05-2026 19:22Beh. Ik heb nog wel zo'n mooie post geschreven, over dat je best eens in gesprek had kunnen gaan met die ene hoogopgeleide Syrische meneer, en op die post ben je niet eens in gegaan. Dus ik geloof niet zo meer in jouw intenties van praten en verbinding. Het enige waar jij verbinding mee voelt is de Oprecht Bezorgde Burger, vrees ik.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:27
Wilders c.s. zijn al jaren bezig om een wig te drijven. En wie moet het oplossen? De redelijke mensen, die zich al nooit door dat rechtsextremistische gewauwel heeft laten misleiden.rafaella schreef: ↑12-05-2026 19:19Wow zeg, 2 hersencellen? Is dat nou nodig om mij zo te beledigen? Als je niet in verbinding gelooft, waar geloof je dan wel in? Ik versta onder verbinding met elkaar praten en wederzijds begrip. Daar hoef je het niet voor met elkaar eens te zijn. Maar dat is wel het begin van contact en integratie.
Maar nee, dat gaat em niet worden.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 12 mei 2026 om 19:29
Tja dat is het leven volgens mij. Als iedereen zich maar als een klootzak gaat gedragen omdat een ander een klootzak is, wordt het er denk ik zeker niet leuker op.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:29
Ik niet.rafaella schreef: ↑12-05-2026 19:24Ja ik val een beetje in herhaling. Het gaat mij niet om de relschoppers. Daar zijn we het gewoon over eens. Maar die inwoners, dat snap ik wel. En dan gewoon om het feit dat het om een grote groep alleenstaande mannen gaat, die met weinig privacy en niets om handen in een dorpskern worden neergezet. Het kan toch gewoon naast elkaar bestaan? Dat het voor de asielzoekers fijn is als er opvang is, maar dat de zorgen van de inwoners ook te begrijpen zijn
Die inwoners zijn gewoon gek gemaakt door een stel rechtsextremisten die baat hebben bij chaos.
Dat doorbreek je niet met 'begrip en verbinding', dat moet je doorbreken door de bron te verbieden.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:30
De klootzakken zijn gelukkig in de minderheid, maar door met ze te gaan verbinden worden ze niet minder klootzakkerig.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:32
Hier zit iets heel dubbels in wat volgens mij het xenofobe juist laat zien. Namelijk dit: https://www.volkskrant.nl/columns-van-d ... ~b5323d26/rafaella schreef: ↑12-05-2026 15:41Nou daar ging het toch net over? Sommigen noemden de asielopvang in Nederland zelfs onmenselijk wegens geen privacy, niks te doen hebben en zeer lang in onzekerheid zitten. Dat bedoel ik met niet wenselijk. Die voorstellen zijn prima maar het had mooi geweest al waren de inwoners eerder geïnformeerd en betrokken. Nu werden ze voor een voldongen feit gesteld. Dat ze zich zorgen maken om de situatie zoals die nu vorm gegeven zou worden, maakt ze in mijn optiek nog geen xenofoben.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 12 mei 2026 om 19:32
Bezorgdheid over het klimaat moet je dan weer níet serieus nemen. Behalve waarschijnlijk als een vluchteling zijn afval niet scheidt.Lady*Voldemort schreef: ↑12-05-2026 19:14Dat zijn ook helemaal geen bezorgde burgers, dat zijn terroristen. En dat types als Mona en Dilan het terrorisme goedpraten onder het mom van 'we moeten de bezorgdheid wel serieus nemen' maakt het alleen maar enger.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:33
Maar ik snap dan weer niet dat jij niet begrijpt dat inwoners zich zorgen maken wat er gaat gebeuren als er een groep alleenstaande mannen met weinig privacy en niets om handen in de dorpskern worden neergezet. Stel dat het een groep Nederlandse corpsleden zouden zijn, allemaal man en alleenstaand met niks te doen en weinig privacy. Zou je dan wel begrijpen dat bewoners zich zorgen maken hoe dat er in de praktijk uit gaat komen te zien?
dinsdag 12 mei 2026 om 19:33
Ik kan het niet lezen. Wat is de strekking?makreel schreef: ↑12-05-2026 19:32Hier zit iets heel dubbels in wat volgens mij het xenofobe juist laat zien. Namelijk dit: https://www.volkskrant.nl/columns-van-d ... ~b5323d26/
dinsdag 12 mei 2026 om 19:39
Het is een vrij kort door de bocht stuk. Dat de gemeente de inwoners overviel en de inwoners allemaal bange ideeën hadden over in de bosjes gesleurd en verkracht worden. En dat er DUS niets aan de hand was geweest als de inwoners maar de vraag voorgelegd hadden gekregen wanneer de verkrachters mogen komen.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:41
Maar waar ligt dat dan aan, dat ze niks omhanden hebben? Ik gok erop dat verreweg de meesten wel willen werken hoor, maar ze mogen niet. Maar ga jij maar lekker door hoor, met framen. Of je gaat je sterk maken voor een menselijker behandeling van asielzoekers, dat kan ook nog maar dat zal wel een heel gek voorstel zijn.rafaella schreef: ↑12-05-2026 19:33Maar ik snap dan weer niet dat jij niet begrijpt dat inwoners zich zorgen maken wat er gaat gebeuren als er een groep alleenstaande mannen met weinig privacy en niets om handen in de dorpskern worden neergezet. Stel dat het een groep Nederlandse corpsleden zouden zijn, allemaal man en alleenstaand met niks te doen en weinig privacy. Zou je dan wel begrijpen dat bewoners zich zorgen maken hoe dat er in de praktijk uit gaat komen te zien?
Graftak!
dinsdag 12 mei 2026 om 19:46
maar de realiteit is dat er dan geen marsen worden gehouden, omdat mensen zich zorgen maken. Daar zit het verschil in voor mij.rafaella schreef: ↑12-05-2026 19:33Maar ik snap dan weer niet dat jij niet begrijpt dat inwoners zich zorgen maken wat er gaat gebeuren als er een groep alleenstaande mannen met weinig privacy en niets om handen in de dorpskern worden neergezet. Stel dat het een groep Nederlandse corpsleden zouden zijn, allemaal man en alleenstaand met niks te doen en weinig privacy. Zou je dan wel begrijpen dat bewoners zich zorgen maken hoe dat er in de praktijk uit gaat komen te zien?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 12 mei 2026 om 19:52
Ik ben nog geen nieuwsberichten tegengekomen dat corpsleden uit hun studentenwoningen zijn gezet vanwege zorgen van de buren. Dus daar hoef je niets voor te stellen, het is heel duidelijk dat daar heel anders op wordt gereageerd.rafaella schreef: ↑12-05-2026 19:33Maar ik snap dan weer niet dat jij niet begrijpt dat inwoners zich zorgen maken wat er gaat gebeuren als er een groep alleenstaande mannen met weinig privacy en niets om handen in de dorpskern worden neergezet. Stel dat het een groep Nederlandse corpsleden zouden zijn, allemaal man en alleenstaand met niks te doen en weinig privacy. Zou je dan wel begrijpen dat bewoners zich zorgen maken hoe dat er in de praktijk uit gaat komen te zien?
dinsdag 12 mei 2026 om 19:54
Dit is voor iemand die zegt zich reuze genuanceerd uit te laten in deze discussie wel een beetje een aparte zin.rafaella schreef: ↑12-05-2026 19:39Het is een vrij kort door de bocht stuk. Dat de gemeente de inwoners overviel en de inwoners allemaal bange ideeën hadden over in de bosjes gesleurd en verkracht worden. En dat er DUS niets aan de hand was geweest als de inwoners maar de vraag voorgelegd hadden gekregen wanneer de verkrachters mogen komen.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:54
Of lieden die en masse brand kwamen stichten en vuurwerkbommen gooien en mer van dat soort shit, omdat er mischien wel studenten kwamen wonen. Ik heb daar allemaal nog nooit van gehoord hoor. Maar misschien heb ik van alles gemist, dat kan natuurlijk.
Graftak!
dinsdag 12 mei 2026 om 19:56
Dat is allemaal in het kader van de verbinding natuurlijk, en het open gesprek. Snap dat dan toch.GriebusDus schreef: ↑12-05-2026 19:54Dit is voor iemand die zegt zich reuze genuanceerd uit te laten in deze discussie wel een beetje een aparte zin.
Graftak!
dinsdag 12 mei 2026 om 19:58
Ik voel me inderdaad enorm verbonden nu. Om niet te zeggen gespalkt en ingegipst.Lady*Voldemort schreef: ↑12-05-2026 19:56Dat is allemaal in het kader van de verbinding natuurlijk, en het open gesprek. Snap dat dan toch.
dinsdag 12 mei 2026 om 20:07
Dank je. Maar zijn dit jouw woorden of die van Peter Middendorp?rafaella schreef: ↑12-05-2026 19:39Het is een vrij kort door de bocht stuk. Dat de gemeente de inwoners overviel en de inwoners allemaal bange ideeën hadden over in de bosjes gesleurd en verkracht worden. En dat er DUS niets aan de hand was geweest als de inwoners maar de vraag voorgelegd hadden gekregen wanneer de verkrachters mogen komen.
dinsdag 12 mei 2026 om 20:22
Daar wordt zeker anders op gereageerd: https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/v ... d-opgepakt
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in