Verheugen op de zon

18-05-2026 13:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Met excuses aan degenen die niet van warm, zonnig weer houden (ik weet dat dat zwaar kan zijn en nadelen met zich meebrengt - ik ben zelf ook niet blij met buren die overlast veroorzaken en een hete slaapkamer), maar: wie verheugt zich ook zo enorm op hogere temperaturen en de zon? Laad je er ook zo van op? En wat ga je doen? Zelf moet ik gewoon werken maar ik zet de laptop onder de zonwering, en ik wil elke dag een flink stuk lopen.
Ik vond mei overigens redelijk oké, jammer van die laatste koude dagen, maar we hebben van alles wat gehad deze lente. Maar ik heb wel een duidelijke voorkeur en het lijkt erop dat de dagen waar ik extra van geniet eraan komen. Helemaal als het af en toe blijft regenen (liefst in de late avond of nacht) zodat het gevaar op bosbranden afneemt.
Ik vind de zon wel lekker maar die temperaturen hoeven van mij niet perse. Max 20, nou, vooruit, 22 graden gaat nog wel maar alles daarboven... Neh.

Maar ik gun het iedereen van harte. Ik wandel van airco naar airco :)
Ik ben vooral he-le-maal klaar met de regen
Lila-Linda schreef:
18-05-2026 14:24
Nu al?
Everything is possible for the one who believes.
Ik heb er wel zin in. Ook dit jaar zet ik weer in op bruine benen ipv reflecterend wit. Vorig jaar is het me niet gelukt, ze zijn nog steeds reflecterend wit.
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
18-05-2026 14:50
Ik heb er wel zin in. Ook dit jaar zet ik weer in op bruine benen ipv reflecterend wit. Vorig jaar is het me niet gelukt, ze zijn nog steeds reflecterend wit.
Haha, hier ook een melkfles. Ik ga ook nooit echt zonnen om het zonnen. Wel even in de zon zitten om op te laden. Dat mis ik in de winter zo erg.
Ik heb wel zin in een beetje warmte, hoeft niet superheet.
gewoon lekker met een tshirtje naar buiten en niet steeds buiten hoeven voelen wat je nu weer aan moet trekken. Of dat je dan onderweg erachter komt dat je of te warm of te koud bent aangekleed..
De afgelopen week met die koude wind was niet fijn, heb zelfs de verwarming aangehad en mn winterjas..
Jaaa ik verheug me op warme temperaturen. Hoe heter hoe beter.
Ik voel me dan meteen een stuk beter in mn vel zitten. Heerlijk de buitendeuren open kunnen zetten en rommelen in de tuin.
Jaaa, heerlijk! Zo veel zin om met blote armen en benen naar buiten te gaan :heart:
sneeuwvrouw schreef:
18-05-2026 15:14
Ik heb wel zin in een beetje warmte, hoeft niet superheet.
gewoon lekker met een tshirtje naar buiten en niet steeds buiten hoeven voelen wat je nu weer aan moet trekken. Of dat je dan onderweg erachter komt dat je of te warm of te koud bent aangekleed..
De afgelopen week met die koude wind was niet fijn, heb zelfs de verwarming aangehad en mn winterjas..
Precies dat! Niet snoeiheet. Wel zonder die vermaledijde winterjas naar buiten. En uit de wind in de zon een plekje kunnen zoeken. Opladen en bijen horen zoemen!
Ik kan niet wachten!

Bruine benen heb ik gelukkig al/nog, maar kunnen nóg bruiner :lol:
Pieremachochel
Ik ben het takkenweer van afgelopen dagen helemaal zat. Normaal is het inmiddels wel al lente, maar afgelopen weekend heb ik zelfs de verwarming aan gehad. Laat maar komen die zomer en als ik moet kiezen voor 15 of 25 graden, zonder twijfel het laatste.
Moiren schreef:
Off white dan.
Terug van weggeweest
Heerlijk wat zon en warmte. Hopelijk houdt het mooie weer nu aan.
Terug van weggeweest
Ik verheug me er ook op.
Ik zeg ook altijd dat ik liever klaag over de warmte dan over de kou :P
Ik snak naar zon :-D.
30 graden hoeft voor maar niet per se maar ik klaag zeker niet.
dolfje schreef:
18-05-2026 21:25
Ik verheug me er ook op.
Ik zeg ook altijd dat ik liever klaag over de warmte dan over de kou :P
Hier precies andersom, ik heb het liever te koud dan te warm want bij kou kan je altijd een extra trui aantrekken of de verwarming wat hoger draaien en bij warmte kan je niks. Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik me ook wel verheug op die 26 graden hoor. Als ie nog komt tenminste, voor 2525, want het schuift elke dag weer een dag op :cry:
Graftak!
Ik kijk er echt naar uit dat ik mijn schildersezel buiten kan zetten en in de zon kan gaan schilderen. Heerlijk in de tuin, wat drinken en een hapje erbij, muziekje aan, hond aan mijn voeten.
Lila-Linda schreef:
18-05-2026 14:24
? Bij jou geen droge grond? Hier wel dus ik hoop op zon en hoge tempraturen En regen (liefst als ik er niet te veel last van heb uiteraard)
psyche/zomervreugd-voor-de-zonliefhebbe ... 507852/100#
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ja, lesgooooooo!

Afbeelding

Overigens hou ik niet van zonnen om bruin te worden. Ik blijf gewoon mijn eigen kleurtje.
Homuncula schreef:
18-05-2026 15:40
Precies dat! Niet snoeiheet. Wel zonder die vermaledijde winterjas naar buiten. En uit de wind in de zon een plekje kunnen zoeken. Opladen en bijen horen zoemen!
Ik vind het juist lekker om in mijn winterjas open en met een t-shirtje eronder op pad te gaan. Zonnebril op. En in de tuin uit de wind in de zon. Heerlijk. Die hoge temperaturen (boven 25 graden) heb ik liever niet.
Ooh de zon ☀️
Die heb ik zo vreselijk gemist. Ik denk altijd dat ik best stabiel ben zo het jaar rond.
Maar als de zon gaat schijnen voelt alles mooier en lichter en blijer.

Mijn werk is best veel bewegen in een slecht geïsoleerd pand (fik weg in de zomer) maar toch ga ik daar ook prima op.
Kan niet wachten!
Moiren schreef:
Dat heb ik opgegeven. Ze zijn nooit iets bruin geweest. Vroeger geprobeerd en ze waren of spierwit of knalrood. Ik haal het nu uit een potje :lol: Niet heftig maar meer dat m’n armen en benen wat matchen.
Ik hou van de zon,vandaag tussen de buien door scheen hij/zij.
Hup naar buiten dikke handdoek op de bank en kop in de zon!
Graad 30 vind ik heerlijk,korte broek en topje aan zonder bh.
De Pinksterdagen schijnen mooi te worden dan treffen we het weer bij Ribsenblues.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven