Entertainment alle pijlers

Huizenruilers Videoland

18-05-2026 21:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt er mee?

Eerste aflevering; wat een leuke aflevering. 3 mensen die zo blij zijn, daar word ik nou vrolijk van.

Wat een schattig huisje ook, dat hoekhuis. Hoe die ramen gemaakt zijn, echt prachtig. Ik hou zo van deze bouwstijl :heart:
Ik kijk niet op videoland, maar via RTL4 en ik vind het echt een heel leuk programma!
Ik vind het niks. Het is vooral een verbouwingsprogramma en dat is niet mijn ding. Saai.
Sabine schreef:
18-05-2026 21:48
Ik vind het niks. Het is vooral een verbouwingsprogramma en dat is niet mijn ding. Saai.
Er wordt volgens mij niet verbouwd, alleen gestyled. Met Daan en Roos. Alleen al de opmerkingen van Daan zijn voor mij een reden om te kijken. Lach me ziek om hem.
apiejapie schreef:
18-05-2026 21:51
Er wordt volgens mij niet verbouwd, alleen gestyled. Met Daan en Roos. Alleen al de opmerkingen van Daan zijn voor mij een reden om te kijken. Lach me ziek om hem.
Je hebt gelijk! Vooral gestyled inderdaad. Vind ik nog saaier 😀.
Ik vond het leuk. De stylisten hebben goed geluisterd, geen krankzinnige dingen waarvan je bij voorbaat al.weet dat mensen dat echt niet leuk gaan vinden.

Lekker feel goed programma, ik ben fan.
Heel leuk programma idd. Vond de styling goed gedaan en ook een keer wat anders, dat het nu om huurhuizen gaat die geruild worden.
Ik ben er net aan begonnen, maar moest wel een beetje lachen toen die dame in Hoofddorp zei dat ze zo van koken hield en vervolgens zie je haar een courgette op een bord snijden :-? . Misschien flauw van mij hoor, maar snijden op een bord zou ik zelf nooit doen, het snijdt niet fijn en is slecht voor je mes. Ik hou ook van koken, maar wordt me toch een partij chagerijnig als ik in een vakantiehuisje oid ben en er geen goede plank/koksmes is. Maar goed, zij blijkbaar niet :hihi:
Ik mis wel wat dingen: eerst voorstellen vd kandidaten, waarom willen ze ruilen, naar wat en waar en wat is hun maximale huurbudget. Nu is dat voorstellen pas na de ondertekening vd contracten van hun nieuwe huizen.

En gaat het om particuliere of sociale huur. Omdat woningbouwverenigingen wat lastiger kunnen zijn bij ruilen. Ons wat meer meenemen in dat proces.

Ook vond ik het jammer dat we de badkamer niet mochten zien en ook niet wat de stylisten daarmee gedaan hebben.

Maar ik hou wel van dat styleren, dus ik blijf wel kijken. (Via RTL 4)
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mutsje78 schreef:
18-05-2026 23:28
Ik mis wel wat dingen: eerst voorstellen vd kandidaten, waarom willen ze ruilen, naar wat en waar en wat is hun maximale huurbudget. Nu is dat voorstellen pas na de ondertekening vd contracten van hun nieuwe huizen.

En gaat het om particuliere of sociale huur. Omdat woningbouwverenigingen wat lastiger kunnen zijn bij ruilen. Ons wat meer meenemen in dat proces.

Ook vond ik het jammer dat we de badkamer niet mochten zien en ook niet wat de stylisten daarmee gedaan hebben.

Eens! Het is een leuk entertainment programma en misschien had ik dus ook alleen wat entertainment mogen verwachten, maar ik had gehoopt op wat achtergrond informatie en wat meer uitleg over hoe zoiets werkt. Moeten woningbouwverenigingen meewerken, ga je dan gelijk omhoog in huur, kun je zomaar naar Haarlem vertrekken of heb je daar een huisvestigingsvergunning nodig, zijn er speciale regelingen voor ouderen die van hoog naar laag willen of van groot naar klein. Ik begreep ook niet waarom ze het huurcontract bij dat advocatenkantoor gingen tekenen. Waarom niet bij de woningbouw en dan de woningbouw wat laten toelichten. Lijkt mij ook juist goed dat meer mensen op het idee komen om woningruil te gaan doen nu zoveel mensen in een niet passende huurwoning wonen en zo misschien het woonprobleem in Nederland iets geholpen.

Nu ging het alleen even kort over het medehuurderschap van die zoon. Maar daar gingen ze ook niet echt op in.
jojojo wijzigde dit bericht op 19-05-2026 07:59
0.03% gewijzigd
Mutsje78 schreef:
18-05-2026 23:28

Sociale huur. In de tweede aflevering stelt de deelneemster daar nl een vraag over.

Ik vond de eerste aflevering heel leuk, maar toen ik meteen daarna de tweede keek wat minder. Echt, een kopie van de eerste, met John en zijn en zijn irritante John-gedrag. Zijn Poolse groetjes, wijk-interview, opmerkingen 😖.

Programma's met Roos en Daan zijn echt mijn favoriet, maar als ik John voorbij zie komen haak ik het liefst af! Hij geeft er een soort Help mijn man is klusser-vibe aan! Had Leonie ter Braak daar neergezet of zo. Dan was het zeker een geslaagd programma geworden!
Misschien bewandelt dit programma wegen die niet voor de gewone particulier te bewandelen zijn met goeie deals voor de huizenruilers?
Uit de tweede aflevering begreep ik dat de beide partijen al een tijd op een huizenruil website zaten. De ruil is denk ik al gemaakt voordat het programma er bij kwam. Verder vind ik Daan veel leuker dan John, Daan is veel grappiger.
En ik dacht dat er ook al een Belgische versie van dit programma was?
Vivamensje schreef:
19-05-2026 08:12
Uit de tweede aflevering begreep ik dat de beide partijen al een tijd op een huizenruil website zaten. De ruil is denk ik al gemaakt voordat het programma er bij kwam. Verder vind ik Daan veel leuker dan John, Daan is veel grappiger.
En ik dacht dat er ook al een Belgische versie van dit programma was?
Daan zit in de Belgische versie van Kopen zonder kijken. Daar is hij een van de stylisten.

In de eerste aflevering stellen ze echt letterlijk dezelfde vraag als in de tweede. Iets in de trant van 'Jullie kennen elkaar al van de huizenruil-site?'.
Ik heb het ook gezien maar vond het niet geweldig. Ik heb me vooral gestoord aan het taalgebruik van Daan, ik hou daar niet van. Ook heeft hij niet goed geluisterd naar de nieuwe bewoonster vind ik, ze wilde alles beige. Vond hij niet leuk, dat kan, verzin er iets op, maar schilder niet de gang poepbruin en de slaapkamer knalgroen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven