Marktplaats ergernissen deel 6
dinsdag 13 april 2021 om 16:05
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Link naar vorige topics:
geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... ges/452320
En:
geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170

Link naar vorige topics:
geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... ges/452320
En:
geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170
woensdag 15 april 2026 om 18:01
Ja hoor. Vaak genoeg meegemaakt. Ook met biedingen. Zodra je akkoord gaat, krijg je geen reactie meer.
Heel soms doe ik het ook als ik te enthousiast gereageerd heb in een opwelling. Ik stuur dan wel altijd een berichtje.
woensdag 15 april 2026 om 18:41
Voor mij zijn dat soort dingen juist een reden om het op MP te zetten en akkoord te gaan met een lager bedrag. Ik heb veel te doen en geen zin of tijd om het kastje te fiksen. Daar maak ik de prijs dan ook naar.Monstrea schreef: ↑23-03-2026 15:20Op het moment zoek ik een kastje en kom ik veel advertenties tegen waarop kleine gebreken worden vermeld die denk ik voor de verkoper nadelig zijn. Zoals bijv: pootje zit los, eventjes vastdraaien en weer prima te gebruiken.
Opzich maakt het niet zo veel uit, koprr kan het een mooi ding vinden en alsnog willen kopen. Maar zelf ben ik het type alles nalopen en nog een schoonbeurtje voordat de koper het meeneemt. Dus ben toch een beetje krielig er door. Maar dat ligt vast aan mij.
Ik verkocht een keer iets en toen bleek dat mijn woonplaats niet was aangepast. Dus ik zei: ik kom er nog wel voor familie, misschien kunnen we iets afspreken. Waarop diegene wel een paar euro (echt een laag bod) wilde bieden als ik het dan wel naar de buitenste buitenwijk wilde brengen. Een wijk die hoe dan ook nooit op je route ligt, tenzij je toevallig naar the middle of nowhere op weg bent en die minimaal een kwartier met de auto extra is. Laat maar, ik breng het wel naar de kringloop.
zondag 3 mei 2026 om 08:29
Ik heb gisteravond een advertentie op Marktplaats gezet, bieden, maar wel vanaf een bepaald bedrag. Vanmorgen zag ik dat ik een bericht had gekregen met een belachelijk laag bod. Dus even nagekeken, maar ik kan dus wèl aangeven vanaf welk bedrag mensen kunnen bieden, (had ik ook gedaan) maar in de advertentie blijft "bieden vanaf 0 euro' staan.
Tig keer gewijzigd, aangepast, opnieuw gedaan, maar ik kan het gewoon niet aanpassen. Mateloos irritant
Tig keer gewijzigd, aangepast, opnieuw gedaan, maar ik kan het gewoon niet aanpassen. Mateloos irritant
zondag 3 mei 2026 om 08:40
Dat is vervelend. Heb je het via de app aangepast? Wellicht kun je via de website wel aanpassen, dat er een foutje in de app zit? Geen idee of dat werkt, ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik het vanaf bieden niet kon aanpassen.Lemon_Pledge schreef: ↑03-05-2026 08:29Ik heb gisteravond een advertentie op Marktplaats gezet, bieden, maar wel vanaf een bepaald bedrag. Vanmorgen zag ik dat ik een bericht had gekregen met een belachelijk laag bod. Dus even nagekeken, maar ik kan dus wèl aangeven vanaf welk bedrag mensen kunnen bieden, (had ik ook gedaan) maar in de advertentie blijft "bieden vanaf 0 euro' staan.
Eventueel kun je het in de advertentie zelf zetten zodat je hopelijk geen onzin biedingen krijgt.
zondag 3 mei 2026 om 11:45
Ik gebruik nu alleen de website. Al het andere kan ik wel aanpassen, en als ik op advertentie wijzigen klik dan staat er nog steeds het bedrag wat ik in eerste instantie ingevoerd had, maar dus niet in de gepubliceerde advertentieButterfly_fly schreef: ↑03-05-2026 08:40Dat is vervelend. Heb je het via de app aangepast? Wellicht kun je via de website wel aanpassen, dat er een foutje in de app zit? Geen idee of dat werkt, ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik het vanaf bieden niet kon aanpassen.
Eventueel kun je het in de advertentie zelf zetten zodat je hopelijk geen onzin biedingen krijgt.
zondag 3 mei 2026 om 12:37
Vreemd. Ik gebruik eigenlijk alleen de app dus ik heb geen tips voor je. Behalve dan het vanaf bieden in de advertentie zelf te zetten zodat je het in ieder geval ergens hebt staan. Succes!Lemon_Pledge schreef: ↑03-05-2026 11:45Ik gebruik nu alleen de website. Al het andere kan ik wel aanpassen, en als ik op advertentie wijzigen klik dan staat er nog steeds het bedrag wat ik in eerste instantie ingevoerd had, maar dus niet in de gepubliceerde advertentie
zondag 3 mei 2026 om 12:53
Thnx.Butterfly_fly schreef: ↑03-05-2026 12:37Vreemd. Ik gebruik eigenlijk alleen de app dus ik heb geen tips voor je. Behalve dan het vanaf bieden in de advertentie zelf te zetten zodat je het in ieder geval ergens hebt staan. Succes!
Ik snap ook niet waarom het nu niet lukt. Heb wel ook een tijd gehad dat ik op mijn telefoon wel fotos kon uploaden maar ze niet ook aanpassen/ draaien, maar dat lijkt nu opgelost. Hopelijk dit ook.
zondag 3 mei 2026 om 12:55
zondag 3 mei 2026 om 13:10
Ja dat is mijn grootste ergernis op marktplaats!Lemon_Pledge schreef: ↑03-05-2026 12:55En nog even een andere ergernis, ik heb een speeltoestel voor in de tuin op marktplaats staan, al 3x een bod gehad met de vraag wanneer ze het op kunnen halen, snel op geantwoord met allerlei mogelijke data om het op te halen, om vervolgens niets meer te horen. Stom.
Als je je al bedacht hebt, stuur even een berichtje dat je er toch vanaf ziet. Op z’n minst!
zondag 3 mei 2026 om 13:38
Sinds een tijdje zet ik na 13 jaar weer af en toe iets op MP wat tot dusver heel netjes en goed verliep (nette mensen, nette berichtjes en afspraken die worden nagekomen).
Maar ja, het was een kwestie van tijd voordat je weer een mafklapper treft. Ik had twee marmeren plantenzuilen (nog uit ouderlijke woning) die man toch echt te lelijk vindt. Dus op MP gezet en kreeg best veel biedingen. Een man wilde er wel de vraagprijs voor geven en of ik ze kon opsturen. Ik schreef dat ik in de advertentie duidelijk had gezet dat ze per stuk 145 kg wogen en verzenden dus geen optie was.
Maar meneer wilde toch dat ik 290 kg aan pilaren ging verzenden en dat ik hem dan ‘tegemoet kon komen’ door de verzendkosten ‘sam sam te doen’. Hij was heel boos dat ik niet van plan was om nog zelf geld bij te gaan leggen om van die pilaren af te komen. Kreeg nog een zeikbericht en heb ‘m toen geblokkeerd.
Einde verhaal zou je denken en ik heb contact opgenomen met een mevrouw die een net berichtje had gestuurd, zij kwam ze afgelopen zaterdag ophalen met haar zoons. Kreeg ik op een ander tuinartikel ineens een berichtje van een vaag account met de vraag waarom de zuilen op ‘gereserveerd’ stonden. Was het weer de mafklapper maar dan onder het account van zijn zoon of zo.
Dacht dat baby- en kinderspul alleen van dat soort rare figuren trok maar in het tuinsegment trek je ook wat bijzondere figuren aan (een ander wilde ‘live komen kijken’ of er ook echt vogeltjes in het vogelbad zouden baden…
)
Maar ja, het was een kwestie van tijd voordat je weer een mafklapper treft. Ik had twee marmeren plantenzuilen (nog uit ouderlijke woning) die man toch echt te lelijk vindt. Dus op MP gezet en kreeg best veel biedingen. Een man wilde er wel de vraagprijs voor geven en of ik ze kon opsturen. Ik schreef dat ik in de advertentie duidelijk had gezet dat ze per stuk 145 kg wogen en verzenden dus geen optie was.
Maar meneer wilde toch dat ik 290 kg aan pilaren ging verzenden en dat ik hem dan ‘tegemoet kon komen’ door de verzendkosten ‘sam sam te doen’. Hij was heel boos dat ik niet van plan was om nog zelf geld bij te gaan leggen om van die pilaren af te komen. Kreeg nog een zeikbericht en heb ‘m toen geblokkeerd.
Einde verhaal zou je denken en ik heb contact opgenomen met een mevrouw die een net berichtje had gestuurd, zij kwam ze afgelopen zaterdag ophalen met haar zoons. Kreeg ik op een ander tuinartikel ineens een berichtje van een vaag account met de vraag waarom de zuilen op ‘gereserveerd’ stonden. Was het weer de mafklapper maar dan onder het account van zijn zoon of zo.
Dacht dat baby- en kinderspul alleen van dat soort rare figuren trok maar in het tuinsegment trek je ook wat bijzondere figuren aan (een ander wilde ‘live komen kijken’ of er ook echt vogeltjes in het vogelbad zouden baden…
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
zondag 3 mei 2026 om 14:53
Niet toevallig een speelgoed rups tunnel ?Lemon_Pledge schreef: ↑03-05-2026 12:55En nog even een andere ergernis, ik heb een speeltoestel voor in de tuin op marktplaats staan, al 3x een bod gehad met de vraag wanneer ze het op kunnen halen, snel op geantwoord met allerlei mogelijke data om het op te halen, om vervolgens niets meer te horen. Stom.
Hier is de situatie net andersom. Staat een grote rups speeltunnel op marktplaats. Al meerdere keren berichtjes gestuurd en gevraagd wanneer op te halen ivm reisafstand maar gewoon geen reactie?
Vraagprijs geboden, op alles geen reactie.
Gast wil je nou van die tunnel af, of lig je er inmiddels zelf in?
zondag 3 mei 2026 om 15:23
Soms krijg ik geen melding van mp als er een bericht is. Dus soms zie ik pas later dat bericht. Ik zit dus niet iedere dag te kijken bij product dat er al langer op staat.PickingUpThePieces schreef: ↑03-05-2026 14:53Niet toevallig een speelgoed rups tunnel ?![]()
Hier is de situatie net andersom. Staat een grote rups speeltunnel op marktplaats. Al meerdere keren berichtjes gestuurd en gevraagd wanneer op te halen ivm reisafstand maar gewoon geen reactie?
Vraagprijs geboden, op alles geen reactie.
Gast wil je nou van die tunnel af, of lig je er inmiddels zelf in?![]()
dinsdag 26 mei 2026 om 12:42
Pfff ik wordt steeds minder blij met Marktplaats. Ik heb de laatste tijd veel producten gekocht waar ik niet blij mee was. In 2 gevallen werd er echt gelogen in de advertentie. (Hoe kan een product nieuw in doos zijn en toch onderdelen missen?). En soms was het een lie by omission, moet je zelf navragen of een kledingstuk kapot is.
Ik denk dat ik ga proberen om voor mezelf een "no buy" in te stellen.
Ik denk dat ik ga proberen om voor mezelf een "no buy" in te stellen.
zondag 7 juni 2026 om 11:37
Ik krijg dus helemaal geen bericht meer als ik een nieuw bericht heb op marktplaats. Geen melding, geen mail, niets
En inderdaad, ik heb nu een paar dingen op marktplaats staan maar vergeet regelmatig om op marktplaats te kijken en op die manier mis ik dus regelmatig berichten.
En iedere keer denk ik dan weer, o ja, ik moet vaker op marktplaats kijken, maar dat zit gewoon nog niet in mijn systeem
zondag 14 juni 2026 om 12:04
Hebben veel mensen last van !!Lemon_Pledge schreef: ↑07-06-2026 11:37Ik krijg dus helemaal geen bericht meer als ik een nieuw bericht heb op marktplaats. Geen melding, geen mail, niets
En inderdaad, ik heb nu een paar dingen op marktplaats staan maar vergeet regelmatig om op marktplaats te kijken en op die manier mis ik dus regelmatig berichten.
En iedere keer denk ik dan weer, o ja, ik moet vaker op marktplaats kijken, maar dat zit gewoon nog niet in mijn systeem
krijg zelf ook vaak geen melding. Maar heb mezelf aangeleerd ongeveer std 3x per dag op MP te kijken of ik berichten heb
dinsdag 30 juni 2026 om 07:44
Wie heeft er verstand van het volgende:
Op vinted kun je van meerdere kopers een bod accepteren en de 1e die het daadwerkelijk koopt, koopt het.
Nu heb ik op marktplaats 2 biedingen, maar als ik er 1 accepteer, dan zegt marktplaats dat de koper 72u de tijd heeft om het te kopen en dat de advertentie daarna pas weer zichtbaar wordt voor anderen. Maar nu heeft de andere bieder ietsje hoger geboden dan de 1e. Deze koper kan de advertentie dus nog wel zien en ook bieden. Maar heb ik dan een probleem met de 1e bieder die 72u de tijd zou hebben als ik beide biedingen zou accepteren net als op vinted? Want de knop accepteren is gewoon nog zichtbaar en mij maakt het niet zoveel uit wie van de 2 het koopt voor die 50 cent verschil, maar na 72u wachten heeft de andere mss ook geen interesse meer...
Weet iemand dit?
Op vinted kun je van meerdere kopers een bod accepteren en de 1e die het daadwerkelijk koopt, koopt het.
Nu heb ik op marktplaats 2 biedingen, maar als ik er 1 accepteer, dan zegt marktplaats dat de koper 72u de tijd heeft om het te kopen en dat de advertentie daarna pas weer zichtbaar wordt voor anderen. Maar nu heeft de andere bieder ietsje hoger geboden dan de 1e. Deze koper kan de advertentie dus nog wel zien en ook bieden. Maar heb ik dan een probleem met de 1e bieder die 72u de tijd zou hebben als ik beide biedingen zou accepteren net als op vinted? Want de knop accepteren is gewoon nog zichtbaar en mij maakt het niet zoveel uit wie van de 2 het koopt voor die 50 cent verschil, maar na 72u wachten heeft de andere mss ook geen interesse meer...
Weet iemand dit?
woensdag 1 juli 2026 om 07:33
Je hoeft toch niet beide biedingen te accepteren? Accepteer het bod dat je wilt en handel met deze persoon. Dat is wel zo eerlijk.
De ander kan je evt. laten weten dat er een hoger/beter bod is, maar als het niet door zou gaan, je aan deze persoon zou verkopen. Of je laat niets weten, en bij geen reactie van degene waar je mee in zee wilt, ga je alsnog naar de ander.
De ander kan je evt. laten weten dat er een hoger/beter bod is, maar als het niet door zou gaan, je aan deze persoon zou verkopen. Of je laat niets weten, en bij geen reactie van degene waar je mee in zee wilt, ga je alsnog naar de ander.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
woensdag 1 juli 2026 om 07:58
Het was niet mijn bedoeling om oneerlijk te handelen hoor. Maar ik verkoop tegenwoordig eigenlijk meer op vinted dan op marktplaats en op vinted kun je beide accepteren zonder dat je iets geks doet en op vinted had ik nog niet gehandeld met de knop bod accepteren of afwijzen en ik kwam er niet 100% uit hoe dat werkte met die 72u, omdat er stond dat de advertentie 72u verborgen zou worden maar ik tijdens die periode toch nog een bieding binnen kreeg van 50 cent hoger. En nee, het ging me echt niet om die 50 cent, maar om het feit dat mensen die bieden het heel vaak uiteindelijk toch niet kopen en dat je dan 72u zou moeten afwachten en dat ben ik dus niet gewend van vinted.
Maar het is inmiddels opgelost, de ene bieder zag er vanaf vanwege te hoge verzendkosten en de andere bieder heeft het gekocht.
Maar het is inmiddels opgelost, de ene bieder zag er vanaf vanwege te hoge verzendkosten en de andere bieder heeft het gekocht.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in