Examens 2026

18-03-2026 11:40 433 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij is hier nog geen topic van. Doet je zoon/dochter in 2026 examen en vind je het leuk om mee te schrijven? Welkom!
Ohhh zo spannend!!!
Susiequeke schreef:
10-06-2026 22:06
Ik begin alvast te duimen voor iedereen die morgen de uitslag krijgt. Hoe is het met de zenuwen van de kandidaten en van de mama's / papa's?
Hier in België zitten ze nu midden in de examens (waaronder mijn dochter).
Zoon was er heel koeltjes onder maar sinds gisteren een enorm slecht humeur door de zenuwen. Dat lange wachten trekt hij niet zo goed, hij doet VMBO kader dus kon ook geen antwoorden nakijken om een inschatting te maken. Het is dus echt afwachten. Ik hoop zo erg voor hem dat hij het gehaald heeft maar hou rekening met alle scenario's
Alvast taart gekocht. Kind is gespannen, maar dapper.
Si abra la puerta hay lobos.
Zoon ligt/hangt nog altijd ‘chill’ op diverse meubelstukken. Man is lichtelijk hysterisch inmiddels (‘Zal ik anders toch kijken of ik de middag kan omzetten zodat ik thuis kan zijn? Zou hij dat niet stiekem fijner vinden? Ook al zegt hij van niet? Wat denk jij?’). Ik doe alsof ik op alles ben voorbereid maar heb inmiddels de telefoon van zoon al aan de lader gehangen.

Zou echt wat voor hem zijn om dan om 16.30 te zeggen: ‘Ja waarom bellen ze dan niet?’ om tot de ontdekking te komen dat het ding leeg is en zijn inbox uitpuilt.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Hier ook zenuwen en bij mij ook !!
Ben benieuwd of er morgen ook geslapen wordt tot half 1 net als andere dagen of dat er toch slecht geslapen wordt van de spanningen.

Iedereen succes !!
Dochter is ontspannen. Gaat er vanuit dat ze gezakt is. Hoopt dat ze voor minimaal 4 vakken geslaagd is, zodat ze makkelijker naar de Vavo kan. Maar dat moeten we afwachten. Vraag wordt of school daar toestemming voor geeft.
We gaan het zien / horen / bespreken.
Ze worden hier pas na 14.00 u gebeld. Vind ik best laat. Maar ja.
deenje2 wijzigde dit bericht op 10-06-2026 23:17
11.00% gewijzigd
Zoon is hier heel erg ontspannen, zit er echt niet over in. Ze hebben vanavond gala tot 1u, vind ik een gekke timing maar goed, hij zal zijn wekker wel even moeten zetten voor morgenochtend denk ik haha.
fryskefaam schreef:
10-06-2026 23:00
Zoon is hier heel erg ontspannen, zit er echt niet over in. Ze hebben vanavond gala tot 1u, vind ik een gekke timing maar goed, hij zal zijn wekker wel even moeten zetten voor morgenochtend denk ik haha.
Wordt hij in de ochtend gebeld dan?
Deenje2 schreef:
10-06-2026 22:58
Dochter is ontspannen. Gaat er vanuit dat ze gezakt is. Hoopt dat ze voor minimaal 4 vakken geslaagd is, zodat ze makkelijker naar de Vavo kan. Maar dat moeten we afwachten. Vraag wordt of school daar toestemming voor geeft.
We gaan het zien / horen / bespreken.
Ze worden hier pas na 14.00 u gebeld. Vind ik best laat. Maar ja.
Hier pas na 15.00 :-?
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Zoon is ook lichtelijk nerveus inmiddels, hij wordt pas na 16.00 uur gebeld! En dan moet hij zich om 20.00 uur op school melden (VAVO). Hij is zeer benieuwd naar de N-termen.
Iedereen succes met wachten!
De n-termen zijn hier niet zo enthousiast ontvangen :mrgreen:
Vanaf 14.00 gaat school bellen.
De n-termen hadden waarschijnlijk best nog een beetje hoger mogen zijn voor kind, maar ik vind ze niet tegenvallen.

Bellen is pas vanaf 16.00 hier.
Hier bellen ze vanaf 12 uur. Van de oudste 2 kinderen heb ik een filmpje van het uitslag-moment dus heb tegen de jongste gezegd dat ik hem hier verwacht om 11 uur :P (hij woont bij z’n vader)
Hij is heilig overtuigd van goed nieuws (en ik eigenlijk ook wel)
Succes allemaal met wachten!
Sorry dat ik zo binnenval, maar mijn kind hoort het vandaag ook (en ligt nu nog te tukken, terwijl het heel erg spannend wordt).
Maar waar vinden jullie de n-termen? Ik zie alleen een lijst op rijksoverheid maar deze is op 3 juni voor het laatst ge-update, dus ik kan me niet voorstellen dat dit het is.. bedankt!
https://www.examenblad.nl/2026/onderwer ... ermen-2026

een 2.2 natuurkunde VWO, wow!!
Die update datum lijkt niet te kloppen, dit zijn ze wel
Mielimburg schreef:
11-06-2026 09:31
https://www.examenblad.nl/2026/onderwer ... ermen-2026

een 2.2 natuurkunde VWO, wow!!
Dit zou hier nog wel eens zijn redding kunnen zijn o_o
missjoose2 wijzigde dit bericht op 11-06-2026 09:36
0.23% gewijzigd
Mielimburg schreef:
11-06-2026 09:32
Die update datum lijkt niet te kloppen, dit zijn ze wel
Ah toch, bedankt! Wordt heeel spannend hier
Spannend!!

Zoon ligt nog te slapen, heeft ook geen idee wanneer die gebeld kan worden…😳
N-term Nederlands Havo maar 1,2, had het echt veel hoger verwacht. Het was erg moeilijk, landelijk werd dat ook ervaren.
Dit kan wel eens de nekslag zijn bij kind. Duimen maar.
Het is wat het is.
Ik vond de n-termen van de havo vooral vreemd. Economie lager dan Duits (terwijl dat veel meerkeuze is), aardrijkskunde best hoog, Nederlands best laag. Voor vwo natuurlijk die uitzonderlijke 2.2 voor natuurkunde.
Net alle uitslagen op school doorgenomen, straks tussendoor naar huis om bij het telefoontje te zijn. Goede hoop nu ook bij haar.
Si abra la puerta hay lobos.
Nederlands 1.1 havo, sorry was te snel. Terwijl hierover veel geslaagd is. Schijnbaar is het beter gemaakt als verwacht!
Wij schrokken van eco en wisk onder de 1! Is al jaren niet geweest en terwijl zeker wisk hier echt pittig was.
Hij is positief, maar blijft tot spannend!
whippet16 wijzigde dit bericht op 11-06-2026 12:16
22.70% gewijzigd
Hier bellen vanaf 12.
Vind het nu toch wel spannend worden.

Eerste vriendinnetje is al gebeld dat ze een her moet doen. We hopen maar dat ze eerst de gezakten bellen?
Catsruletheworld schreef:
11-06-2026 12:16
Hier bellen vanaf 12.
Vind het nu toch wel spannend worden.

Eerste vriendinnetje is al gebeld dat ze een her moet doen. We hopen maar dat ze eerst de gezakten bellen?
Dat was bij mij vroeger op school duidelijker dan op school van dochter nu. Gezakten tussen 13.00 - 14.00, geslaagden tussen 14.00 - 15.00
Nu is het gissen en afwachten en duimen draaien en zichzelf in de weg zitten :P

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven