Jacuzzi buren in tuin
zaterdag 20 juni 2026 om 21:11
Beste allemaal
Ik woon in een rijtjes huis , mijn buren hebben sinds kort een jacuzzi in de tuin .
Daar zitten zij iedere avond in, zeker een uurtje. Dat maakt lawaai maar is maar een uurtje .
Alleen ieder weekend hebben zij visite en zitten zij van middag tot avond in bad . Dan staat de bubbelstand non stop aan . Maar echt non stop , de bubbels stoppen dus na tien min en gaan dan direct weer aan.
Dit maakt mega veel lawaai in mijn tuin.
Zaterdag is mijn vrije dag en wil ik graag in de tuin zitten boek lezen ofzo .
Soms heb ik visite , die geven ook aan dat het geluid best erg is .
Rustig in de tuin zitten gaat dus niet .
Het zijn jonge mensen en ook best aardig , in begin deden ze ook vaak muziek keihard aan , daar heb ik iets van gezegd . Ze houden best rekening dus .
Ik vind het vervelend om te klagen omdat ik ook al iets van de muziek heb gezegd .
Iemand advies ? Hoe zouden jullie dat doen ?
Zouden jullie dit ook als storend ervaren ?
Liefs Janneke
Ik woon in een rijtjes huis , mijn buren hebben sinds kort een jacuzzi in de tuin .
Daar zitten zij iedere avond in, zeker een uurtje. Dat maakt lawaai maar is maar een uurtje .
Alleen ieder weekend hebben zij visite en zitten zij van middag tot avond in bad . Dan staat de bubbelstand non stop aan . Maar echt non stop , de bubbels stoppen dus na tien min en gaan dan direct weer aan.
Dit maakt mega veel lawaai in mijn tuin.
Zaterdag is mijn vrije dag en wil ik graag in de tuin zitten boek lezen ofzo .
Soms heb ik visite , die geven ook aan dat het geluid best erg is .
Rustig in de tuin zitten gaat dus niet .
Het zijn jonge mensen en ook best aardig , in begin deden ze ook vaak muziek keihard aan , daar heb ik iets van gezegd . Ze houden best rekening dus .
Ik vind het vervelend om te klagen omdat ik ook al iets van de muziek heb gezegd .
Iemand advies ? Hoe zouden jullie dat doen ?
Zouden jullie dit ook als storend ervaren ?
Liefs Janneke
zaterdag 20 juni 2026 om 21:17
hmmm lastig, maar ik zou er eigenlijk niks van zeggen. je woont in een woonwijk en dan heb je zulke dingen.... net als ze over een paar jaar jonge kinderen hebben, dan gaan die het badje in en heb je daar overlast van. dat heb je gewoon als je in een woonwijk woon en niet in een hutje op de hei
en hebben ze die jacuzzi net, want hoelang hou je het vol om er zo vaak in te gaan? denk je niet dat het een keer zal afnemen?
wij zelf wonen ook met allemaal tuinen tegen elkaar aan. en dan heb je neg als je een vrije dag heb van de rust te genieten dan dat de een dan even besluit zijn tuin helemaal schoon te maken met hogedruk.... of er is ergens een feestje met harde muziek etc...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-06-2026 18:22
Reden: OP verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan.
Reden: OP verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan.
38.68% gewijzigd
zaterdag 20 juni 2026 om 21:24
Niet.
Dat zijn nu éénmaal de geneugden van een woonwijk en rijwoningen.
Bovendien gok ik dat alle familie en vrienden dat bubbelbad volgend jaar of over een paar weken al ook wel een beetje gezien hebben. En echt geen halve dag meer gaan liggen weken.
Het is dus één zomer of een paar weken doorbijten.
Als ze straks een kind hebben maakt die 18 jaar lang non-stop kabaal.
(De eerste 3 jaar gehuil, daarna gevoetbal en geschreeuw en gespring op een trampoline* en daarna de feestjes met vrienden.)
En het kan natuurlijk zijn dat ze voor 2 of 3 kinderen gaan, dus dat je vertrokken bent voor 25 jaar.
*Rijhuis hier.
Aan kant 1 zitten we intussen in de voetbal- en trampoline-fase.
Aan kant 2 zitten we nog bij het gehuil.
En ouders kunnen met hun kids geen kant op, dus alle vriendenfeestjes in het weekend zijn hier
.
Dat zijn nu éénmaal de geneugden van een woonwijk en rijwoningen.
Bovendien gok ik dat alle familie en vrienden dat bubbelbad volgend jaar of over een paar weken al ook wel een beetje gezien hebben. En echt geen halve dag meer gaan liggen weken.
Het is dus één zomer of een paar weken doorbijten.
Als ze straks een kind hebben maakt die 18 jaar lang non-stop kabaal.
(De eerste 3 jaar gehuil, daarna gevoetbal en geschreeuw en gespring op een trampoline* en daarna de feestjes met vrienden.)
En het kan natuurlijk zijn dat ze voor 2 of 3 kinderen gaan, dus dat je vertrokken bent voor 25 jaar.
*Rijhuis hier.
Aan kant 1 zitten we intussen in de voetbal- en trampoline-fase.
Aan kant 2 zitten we nog bij het gehuil.
En ouders kunnen met hun kids geen kant op, dus alle vriendenfeestjes in het weekend zijn hier
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 20 juni 2026 om 21:31
Ja er hoort geluid in een rijwoning , dat is zo. Zelf houd ik wel rekening .
Muziek niet te hard en zacht praten .
Het vervelende is dat t gebubbel echt de hele dag aanwezig is zonder pauzes .
Aantal weekenden nu al, echt van 15.00 tot 23.00 .
Dan nog met aardig wat alcohol erbij , dus extra hard praten .
Ik verwacht zeker niet dat de wijk stil is , maar dit wel echt heftig .
Muziek niet te hard en zacht praten .
Het vervelende is dat t gebubbel echt de hele dag aanwezig is zonder pauzes .
Aantal weekenden nu al, echt van 15.00 tot 23.00 .
Dan nog met aardig wat alcohol erbij , dus extra hard praten .
Ik verwacht zeker niet dat de wijk stil is , maar dit wel echt heftig .
zaterdag 20 juni 2026 om 21:35
Je mag de OP niet quoten.Evilove1989 schreef: ↑20-06-2026 21:17hmmm lastig, maar ik zou er eigenlijk niks van zeggen. je woont in een woonwijk en dan heb je zulke dingen.... net als ze over een paar jaar jonge kinderen hebben, dan gaan die het badje in en heb je daar overlast van. dat heb je gewoon als je in een woonwijk woon en niet in een hutje op de hei![]()
en hebben ze die jacuzzi net, want hoelang hou je het vol om er zo vaak in te gaan? denk je niet dat het een keer zal afnemen?
wij zelf wonen ook met allemaal tuinen tegen elkaar aan. en dan heb je neg als je een vrije dag heb van de rust te genieten dan dat de een dan even besluit zijn tuin helemaal schoon te maken met hogedruk.... of er is ergens een feestje met harde muziek etc...
En dan heb je zulke dingen...? Dat vind ik wel erg kort door de bocht. We leven nou eenmaal vaak hutje mutje, juist dan is het zaak rekening met elkaar te houden. Ik vind dan ook dat TO dit zeker bespreekbaar moet maken.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Ik zou daar wel een keer het gesprek over aangaan. Natuurlijk heb je ermee te dealen dat je in een woonwijk woont, maar dat werkt twee kanten op. Dus jij zal meer geluid moeten accepteren dan je prettig vindt, zij zullen minder geluid moeten veroorzaken dan ze in een hutje op de hei kunnen permitteren.
Even op de koffie en aangeven dat je snapt dat ze blij zijn met het bad en daar graag van gebruik wil maken. Dat dat alleen nu betekent dat jij in de weekenden niet meer van je tuin gebruik kunt maken. En of ze willen meedenken voor een oplossing waarbij zij genoeg van hun jacuzzi kunnen genieten en jij ook van zitten in je tuin.
Dit werkte bij mijn ieder weekend klussende buurman ook.
Even op de koffie en aangeven dat je snapt dat ze blij zijn met het bad en daar graag van gebruik wil maken. Dat dat alleen nu betekent dat jij in de weekenden niet meer van je tuin gebruik kunt maken. En of ze willen meedenken voor een oplossing waarbij zij genoeg van hun jacuzzi kunnen genieten en jij ook van zitten in je tuin.
Dit werkte bij mijn ieder weekend klussende buurman ook.
Die bubbels vind ik toch niet de standaard geluiden hoor die je nu eenmaal hoort in een woonwijk. Dit is echt een behoorlijk lawaai en dat uren achter elkaar. Ik zou het dus gewoon bespreken.
TO, je geeft aan dat ze vriendelijk zijn en qua muziek ook rekening houden met je dus dan zal er wellicht prima over te praten zijn?
TO, je geeft aan dat ze vriendelijk zijn en qua muziek ook rekening houden met je dus dan zal er wellicht prima over te praten zijn?
zaterdag 20 juni 2026 om 21:37
Ik snap je. Onze buren hebben een zwembad met een enorm lawaaimakende filter/ pomp. Ze hebben hem tegen onze schutting aan gezet en het ding staat de hele zomer dag en nacht aan. Ik ergerde me er verschrikkelijk aan, maar probeer het geluid maar te accepteren. Dat werkt eigenlijk wel. Even goed naar andere geluiden luisteren: vogels enzo, dan valt dat meer op.
zaterdag 20 juni 2026 om 21:37
Hier ook buren met een jacuzzi, maar die zijn zich erg bewust van het geluid en zijn uit zichzelf een paar keer komen vragen of wij er geen last van hebben als het ding aan staat. Ik snap je frustratie want het is inderdaad een vrij hard geluid en als je daar overheen moet praten, praat je ook harder natuurlijk.
Hier is het max een uurtje achter elkaar en gelukkig niet dagelijks, hij is nu ook niet zo nieuw meer. Ik verwacht dat het bij jou ook vanzelf iets afneemt als de nieuwigheid er vanaf is (of als ze doorhebben hoeveel dit hen kost elke maand..).
In principe is het een leven en laten leven situatie, je kunt er niet echt over klagen. Maar als je ze spreekt, zou je wel kunnen zeggen dat het je opvalt dat het erg lang achter elkaar is in het weekend en dat je het prima vindt dat ze er lekker van genieten maar dat het je wel opvalt dat het veel geluid maakt als hij op bubbelen staat.
Hier is het max een uurtje achter elkaar en gelukkig niet dagelijks, hij is nu ook niet zo nieuw meer. Ik verwacht dat het bij jou ook vanzelf iets afneemt als de nieuwigheid er vanaf is (of als ze doorhebben hoeveel dit hen kost elke maand..).
In principe is het een leven en laten leven situatie, je kunt er niet echt over klagen. Maar als je ze spreekt, zou je wel kunnen zeggen dat het je opvalt dat het erg lang achter elkaar is in het weekend en dat je het prima vindt dat ze er lekker van genieten maar dat het je wel opvalt dat het veel geluid maakt als hij op bubbelen staat.
zaterdag 20 juni 2026 om 21:39
Dit kun je prima bespreken. Wij hadden dit een paar jaar terug. De jacuzzi stond ook dicht bij de heg grenzend aan onze tuin. En dan ook dicht tegen het huis. Wij moesten echt de deur dichthouden., het leek net een helikopter die opsteeg. Volwassen dochter zat er voornamelijk in met vriend. Toch een keer over begonnen tegen buurvrouw. Ze vond het zelf ook een pokke herrie. En dochter had hem een paar weken geleend van haar schoonouders. Dus het was gelukkig tijdelijk.
Misschien kun je afspraken maken over tijden? Of kan hij op een andere plek neergezet worden?
Misschien kun je afspraken maken over tijden? Of kan hij op een andere plek neergezet worden?
zaterdag 20 juni 2026 om 21:40
zaterdag 20 juni 2026 om 21:45
zaterdag 20 juni 2026 om 21:50
zaterdag 20 juni 2026 om 21:56
Veel mensen houden ervan om daar lekker privé in te zitten zonder de lichaamssappen van andere mensen. Zo heeft ieder z’n voorkeur, kleine kinderen die de bal over de schutting trappen, buurman die Hazes opzet, andere buren die elke avond de barbecue aandoen met vlees walmen, het hoort er echt bij.
zaterdag 20 juni 2026 om 21:59
Die vogels hoor je echt niet door die dubbels heen hoorMintel88 schreef: ↑20-06-2026 21:37Ik snap je. Onze buren hebben een zwembad met een enorm lawaaimakende filter/ pomp. Ze hebben hem tegen onze schutting aan gezet en het ding staat de hele zomer dag en nacht aan. Ik ergerde me er verschrikkelijk aan, maar probeer het geluid maar te accepteren. Dat werkt eigenlijk wel. Even goed naar andere geluiden luisteren: vogels enzo, dan valt dat meer op.
Als t zo makkelijk te negeren zou zijn , dan was t probleem opgelost .
Als ik visite heb kunnen wij elkaar niet eens goed verstaan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in