Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
ellow ladies, heb smakelijk gelachen om alle verhalen van vandaag, met als hoogtepunt het scrijftalent van lapin lief...

jammer dat anais daar nou weer niet een beetje adrem op kan reageren....

anyways, ben een beetje ego bezig de laatste dagen. vandaag heeft mn paps gehoord dat ondanks dat het bedrijf failliet is en toch overgenomen wordt, en ja zeker, allllll het personeel meegaat, er toch mensen uitmoesten.. hij ging vanochtend nietsvermoedend naar t werk en was 1.5 uur later alweer thuis...

erg balen voor hem...

en ik weet, ik kan er zelf niets aan doen, maar mijn contract loopt per 31 dec af en ik ben zelf eigenlijk ook doodsbang om mn baan te verliezen. broer's contract wordt ook niet verlengd en het begint nu allemaal wel erg dichtbij te komen...

maar goed...

@ sfo leuke foto's!!

@ nieuwelingen: welkom welkom welkom!!

@ raccoon, hoe is het vandaag met je? heb je je arts kunnen spreken?

@ ainne, die ligt voor de deur bij de ikea

@ ine, you go girl!!! wel spannend allemaal he!?! arme man weet nog van nix

@ lapin, goed voornemen! toppie

@ ainais, en ben je nu al halsoverkop verhuids?

@ rubis, en wat zet jij je gasten vandaag voor? hoe gaat het nu

@ JJ lekker zomercarnaval gevierd? volgens mij moet je gewoon ophouden met 'normaal' te willen zijn en er gewoon aantoegeven.. sommige mensen horen gewoon niet in NL te blijven en het kan even duren voor je je vaste plek hebt gevonden

@ caramella, wat?? wilde vent ineens inspraak over zn stereomeubel.. wat zei je... beetje laat makker..! lastige situatie met je moeder, ik kan me het heel moeilijk voorstellen maar denk als ik de situatie goed begrijp dat je het toch niet goed kan doen, wat je ook gaat doen, dus.. doe dan maar lekker waar je jezelf happy bij voelt!

@ nymeria, lekker weer thuis bij man en schoonzus? weer afkicken van de frikandellen en kroketten?

@ choc hoe is het bij jullie? verhuren jullie nog wat? al nieuws over de vorderingen met werk enzo?

@ chicha, veel plezier in Barca en natuurlijk ook in NL!

@ biebeltje, voel je je deze week weer wat beter? misschien het rapport wat weten te bezinken en nu lekker weer bezig met de voorbereidingen op de bruiloft!

uhm.. nu weet ik het niet meer...volgens mij heb ik iedereen wel weer zo'n beetje gehad, zo niet: solly!
oepssss sorry!!

@ specu: al nieuws over je familielid? heb je paps nog even bij je of moet hij toch halsoverkop terug naar huis?
@disco: tante is niet erg slechter, maar ook niet veel beter. Afwachten dus.
Caramella, er is een topic geopend over vrijwilligerswerk met dieren in het buitenland op deze pijler. Daar kan jij vast van alles over vertellen.
He, Lapin, waar zit jij te rellen? geef me de link van t topic ff
Specu, 'echt hoor, het zijn goedzakken' op actueel. Maar niet onder mijn eigen naam en eigenlijk ben ik er ook mee gestopt omdat iedereen echt geschokt was geloof ik.
quote:lapin schreef op 27 juli 2009 @ 21:17:

Specu, 'echt hoor, het zijn goedzakken' op actueel. Maar niet onder mijn eigen naam en eigenlijk ben ik er ook mee gestopt omdat iedereen echt geschokt was geloof ik. De reacties op jouw eerste posting waren echt hilarisch!
quote:Ainne schreef op 27 juli 2009 @ 21:27:

[...]

De reacties op jouw eerste posting waren echt hilarisch!Ja, maar dat snap ik dan ook weer wel. Ik was het ook niet met mezelf eens
Haha, en wordt er dan nu niet gereld op dat topic???
Specu, ben jij daar toevallig ook aan het dubbelnicken? Of vergis ik me?
Lapin, goed van Lapinman. En dat is al op korte termijn stoppen :-), oktober 2020 2011 2009! Red je dat wel? Zo snel al?? :P

Nee, hoor, ik vind het hartstikke stoer en natuurlijk lukt het je gewoon!!!! Wat staat er in dat boek? Is het net als Alan Carr - zo heet hij toch?

Iemand op dat hangtietentopic heeft 24 beha's! Ik heb er 3..

Vandaag redelijk actief geweest nog! Ben best trots op mezelf en zit nu dan ook met een welverdiend rosebiertje op de bank. Ook maar weer begonnen met lijnen, voor de 1038101 keer, zodat ik straks lekker strak ben op mijn 30e verjaardag :-).

Ik hoop dat mijn moeder hier wat langer wil blijven, dan kan ik mijn verjaardag vieren in het cafeetje. Normaal sla ik ij verjaardag over, maar ik vind toch dat ik mijn 30e niet kan overslaan.

Cara, het is gewoon heel jammer dat je moeder zo in het leven staat. Jammer, omdat ze zo veel leuke dingen en plezier mist, er is zoveel leuks te zien en doen.. Maar je moet wel zelf willen en blijkbaar is deze rol voor haar de makkelijkste. Het is ook wel makkelijk om haar frustraties en ongelukkig voelen op jou te projecteren, want 'haar dochter is geemigreerd en heeft haar een soort van in de steek gelaten'. Dat is niet zo, maar voor iemand die zoekt, een makkelijke ingang.

Zo kan zij er niets aan doen dat ze niet gelukkig is.

Kan jij je nog iets van je vader herinneren?

Ooit zul je haar toch in moeten lichten, maar oh, wat lijkt me dat lastig. Want je grenzen aangeven zal ook niet gaan werken, denk ik. En het is en blijft je moeder, dus hoe dan ook zul je altijd ergens een band hebben..

Jasminn, maakt niet uit of en hoe lang je weggaat. Als je het gezellig vindt, mag je gewoon blijven meekletsen hoor! Ik vind het wel leuk om verhalen van anderen in het buitenland te horen :-). Misschien kun je na de 2 intensieve weken wel proberen om ergens een klein baantje ofzo te vinden. Helpt je ook goed met de taal. Of wil je reizen? Of zit ik nu weer niet op te letten?

Disco, he wat vervelend van die banenonzekerheid! Hoe lang kan je vader nog blijven? Of is het nu per direct afgelopen? En dan? Op zo'n leeftijd is het een beetje lastig, of kan hij met (vervroegd) pensioen oid?

Oh, JJ, lastig he? Dat je zo onrustig bent van binnen. Ik herken het wel, heb ook vaak van baan gewisseld en kon het eigenlijk niet echt vinden. Was niet blij met mijn studierichting/werkveld en wist dat ik weg wilde. Dat heb ik eigenlijk altijd wel geweten, alleen niet wat. En nu, eigenlijk pas sinds de winter, met een dip in het voorjaar, zit ik hier prima relaxt te zijn. De grote onrust is weg, ik ben niet meer elke dag op internet aan het zoeken wat voor opleidingen ik nog wil doen enzo. Dat scheelt enorm. Ik doe nu wat ik hier moet doen en heb het naar mijn zin.

Dus het komt wel goed. Volg gewoon je plannen om weer weg te gaan, je komt vanzelf op een plek waar je hoort te zijn en waar je wel een soort van rust vindt en een leven dat bij je past. Ik moet wel zeggen dat ook de mail van Anais heeft me goed geholpen om dingen los te laten en juist niet zo bezig te zijn met wat ik nu MOET, maar meer met wat er nu gebeurd.

Raccoon, weet je al iets meer?

SFO, haha.. ik had die foto's ook gezien. Zuiplap. Ik ben benieuwd wie van ons tweeen het eerst onder de tafel zou liggen als we een avond zouden doorzakken :)!

Maar dan wel graag in het winterseizoen.. als ik zag hoe snel ik kachel was op het dorpsfeest, dan heb ik nog wel wat training nodig om weer 'op niveau' te zitten.

Specu, ja, op de werkvloer - kan dat niet in het MO?

Het heeft trouwens een week geduurd voordat ik met die open knieen weer normaal en zonder pijn kon lopen en minstens 3 weken voordat mijn knieen weer genezen waren, of nou ja, genezen, de korstjes die erop zaten werden kleiner of lieten los. Dat spul op de vloer is een soort plastic.. Hij zou een voorstel doen voor fijnere vloerbedekking in kantoor .
zitten jullie allemaal te rellen!? ik kan me daar soms echt niet druk om maken, maar ja, ik ben dan ook niet zo;n drukke huisvrouw als lapin enzo :p

@ ine, je klinkt helemaal balanced en zen.. die anais kan mooie mails schrijven als ik jou moet geloven ;)

bedrijf waar mn pa werkte, heeft al faillisement aangevraagd, onder curator gesteld, deeltijd ww aangevraagd. nu zou er dus een doorstart komen en die is gelukt alleen is besloten dat ze daar niet al het personeel bij nodig hebben. ivm de regeling krijgt paps al zn toegoeden van het uwv uitbetaald en nog 6 wk doorbetaald. daarna 70% ww geloof ik... ik hoop echt dat ie snel weer werk kan vinden want voor pensioen is het echt nog te vroeg. hij is net 52 geworden...

en de vorige keer dat ie een halfjaartje thuiszat stond het huwelijk van mijn ouders op barsten en zo'n periode trek ik niet nog 1 keer
Waardeloos disco, bah! Je pa is nog zo jong....

@Ine, als ik de wilde oosten- verhalen hier moet geloven, gebeurt het overal. Dan valt de werkvloer nog mee. Ik zie ook wel lekkerds rondlopen, maar nee, ik houd het toch maar bij Man. Zoals in jouw dorp "iedereen" het met "iedereen" doet, dat kan niet in het MO. Bezitterige MO-kerels. Ik moet er overigens wel om lachen, je hele knieen kapot Ben het met Disco eens, je klinkt ontspannen hoor.

@Anais, hoe is het met jou? Druk aan het pakken? Is de storm gestild?

Rest: ik ga maffen.
Disco, 52 is nog hartstikke jong idd. Hopelijk vindt hij snel iets anders, maar de tijden heeft hij niet echt mee in combi met leeftijd. Balen hoor, want die 70 procent schiet ook niet op.

Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is, hij moet nog 15? jaar. Het lijkt me alleen niet leuk om op zo'n manier je baan kwijt te raken en verplicht opnieuw moet beginnen met solliciteren. Het was anders geweest als hij vrijwillig een nieuwe baan was gaan zoeken.. Ik zal duimen!

Nou, weet je, het was wel heel fijn om te horen wat Anais vertelde en het heeft me rust gegeven. Kijk, ik zal Anais er niet op aankijken als het niet klopt, maar het gaf me eindelijk het gevoel dat ik ook blij kan zijn met waar ik nu sta. Dat er nog genoeg tijd is om een ander pad in te slaan, mocht ik dat willen. Maar dat ik in ieder geval nu een prachtig leven heb hier, met een ontzettend leuk kindje om me heen en in een schitterende omgeving en dat ik niet perse de hoogste baan of de meest ingewikkelde baan hoef te hebben. Dat gevoel heb ik heel lang gehad en dat is nu weg of on hold.

Ik mis hier iemand om me heen die me met twee voeten op de grond houdt, ik kan nogal gaan denken en speculeren in mijn eentje. En ookal weet ik dat Anais geen garanties geeft, het heeft me gewoon wel rust gegeven, voor nu in ieder geval .
Ine, heb ik dat gemist ofzo, wat Anais jou vertelde? Heeft ze de kaarten voor je gelegd (heb ik dat goed begrepen?).

Ik heb ook nog ergens een pak Tarotkaarten liggen. Toen ik nog alleen woonde legde ik vaak de kaarten voor mezelf, gewoon als hobby. Ik had ook nog geen computer toen

Disco, wat rot voor je vader. Ik hoop dat hij snel weer een leuke baan vindt. Je hoort nu toch zo langzamerhand meer verhalen over de crisis loskomen. Het begint nu toch wel een grote impact te krijgen.

Specu, ik heb geen antwoord op mijn vraag gekregen. Was jij nou aan het dubbelnicken of niet?

Raccoon, weet je al wat meer?
Jasmin en Janine, welkom. Ik woon sinds 4 jaar in Bolivia met mijn Boliviaanse man en kindje.

Cara, heb je je moeder al gebeld? Gewoon doen, dan ben je er van af.

Lapin, goed van je dat je stopt met roken. En ja, na die mail van je man kan er er niet meer onderuit.

En het hangtieten-topic is niet op mij van toepassing, een tijdje terug ging het hier over nummerborden, nou, de mijne is zo: 28-1-A75 (ik weet de volgorde niet meer precies, maar jullie snappen hem vast wel).

Disco, wat shit al die ontslagen, zeker als het zo dichtbij komt.

Ik wil ook een IKEA! (Of een timmerman die mijn opdrachten OP TIJD afmaakt, pff , soms wil je ze een flinke schop onder hun reet geven...... die latino's)
Ik kon vanmorgen gelukkig meteen in het ziekenhuis terecht.

De tumor is een van de meest voorkomende en staat hoogst waarschijnlijk niet in verband met de borstkanker. 100% is het dus nog niet, maar ze willen natuurlijk altijd een slag om de arm houden. Ik ben opgelucht met deze uitslag, het is goed te behandelen en hoef hoogstwaarschijnlijk geen chemo..moet er niet aandenken, ik heb mijn haar net weer een beetje normaal.

12 augustus word ik geopereerd en zes weken later krijg ik een slok (radioactief jodium), ik zal dan een aantal dagen uit de buurt van mijn kinderen moeten blijven. Dus een hotel in of zoiets. Ik kan weer normaal gaan ademhalen.

Disco..inderdaad niet fijn voor je vader en 52 is veels te jong om al bij huis te zijn. Hopelijk vind hij snel een andere baan.

Lapin, ik ben 13 jaar ook met roken gestopt. Ik heb het boek gelezen "stoppen met roken" en een vriendin van mij bazuinde op het werk rond dat ik s'maandags zou stoppen. Dat laatste heeft toen de doorslag gegeven..ik kon haar wel killen, maar goed dat is toen wel de doorslag geweest. Het viel me eigenlijk reuze mee, het moeilijkste is dus te zeggen en nu stop ik.

Ik zou je aanraden om toch dat boek te gaan lezen, ik vond het toch wel handig..en ze geven een paar tips..ik ben bv geen kilo gegroeid, dronk de ganse dag water en de eerste week had ik echt afkick verschijnselen..daarna was dat over. En je zult verbijsterd zijn hoe vaak je op een dag denkt van " en nu pak ik een sigaret" het is mij gelukt dan zal het jouw ook vast gaan lukken...

Ine, ik zou toch liever gewoon verliefd worden op een singel man..direct die problemen er bij..en wat hij bij haar doet, kan hij later ook weer bij jouw doen..Misschien bedoeld Anais wel een ander.

Ainne, balen dat er geen dropje bij in zat..

Wij hebben hier ook sinds twee jaar een IKEA..de snelweg heeft dagen vol gestaan..en waarvoor??????? een giftkaart van 50 dollar of zo. Toch vind ik het fijn dat we hem hebben hoor. Ik vind de Amerikaanse meubelen ontzettend stijf..

Cara..ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken met je moeder..

Ik ga even naar de anderen kijken die aan het zwemmen zijn, het is hier loei heett..en wij hebben geen airco. Beter dit dan regen want dat vind ik helemaal niks.
Ik kon vanmorgen gelukkig meteen in het ziekenhuis terecht.

De tumor is een van de meest voorkomende en staat hoogst waarschijnlijk niet in verband met de borstkanker. 100% is het dus nog niet, maar ze willen natuurlijk altijd een slag om de arm houden. Ik ben opgelucht met deze uitslag, het is goed te behandelen en hoef hoogstwaarschijnlijk geen chemo..moet er niet aandenken, ik heb mijn haar net weer een beetje normaal.

12 augustus word ik geopereerd en zes weken later krijg ik een slok (radioactief jodium), ik zal dan een aantal dagen uit de buurt van mijn kinderen moeten blijven. Dus een hotel in of zoiets. Ik kan weer normaal gaan ademhalen.

Disco..inderdaad niet fijn voor je vader en 52 is veels te jong om al bij huis te zijn. Hopelijk vind hij snel een andere baan.

Lapin, ik ben 13 jaar ook met roken gestopt. Ik heb het boek gelezen "stoppen met roken" en een vriendin van mij bazuinde op het werk rond dat ik s'maandags zou stoppen. Dat laatste heeft toen de doorslag gegeven..ik kon haar wel killen, maar goed dat is toen wel de doorslag geweest. Het viel me eigenlijk reuze mee, het moeilijkste is dus te zeggen en nu stop ik.

Ik zou je aanraden om toch dat boek te gaan lezen, ik vond het toch wel handig..en ze geven een paar tips..ik ben bv geen kilo gegroeid, dronk de ganse dag water en de eerste week had ik echt afkick verschijnselen..daarna was dat over. En je zult verbijsterd zijn hoe vaak je op een dag denkt van " en nu pak ik een sigaret" het is mij gelukt dan zal het jouw ook vast gaan lukken...

Ine, ik zou toch liever gewoon verliefd worden op een singel man..direct die problemen er bij..en wat hij bij haar doet, kan hij later ook weer bij jouw doen..Misschien bedoeld Anais wel een ander.

Ainne, balen dat er geen dropje bij in zat..

Wij hebben hier ook sinds twee jaar een IKEA..de snelweg heeft dagen vol gestaan..en waarvoor??????? een giftkaart van 50 dollar of zo. Toch vind ik het fijn dat we hem hebben hoor. Ik vind de Amerikaanse meubelen ontzettend stijf..

Cara..ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken met je moeder..

Ik ga even naar de anderen kijken die aan het zwemmen zijn, het is hier loei heett..en wij hebben geen airco. Beter dit dan regen want dat vind ik helemaal niks.
Heb vanmorgen en vanmiddag even vlug de topic doorgelezen en nu is het dan tijd om even te reageren ook al zie al voorkomende reactie staan.

Ten eerste Jasmin en Janine welkom en dat zeg ik dan maar als enige vent hier op de topic. Woon en werkzaam in California, getrouwd met een hele lieve schat en electrician als beroep.

@Raccoon vind het jammer dat ik er afgelopen weekend niet was ondanks dat ik mij stierlijk heb vermaakt bij mijn maatje.

Goed te lezen dat je de 12e wordt geholpen.

@Anais ik weet niet of ik zo zou kunnen leven; Regelmatig verhuizen, je partner zijn gang laten gaan met het kopen van een geheel nieuw interieur, af en toe hem de deur uitzetten en een twijfel kont hebben of ie op het laatste moment wel uberhaupt wil verhuizen. Ben met je eens dat het leven in de brouwerij brengt maar toch.

@Cara velen hebben je al heel veel tips over je moeder gegeven, ik zou zeggen sterkte met de juiste beslissing.

@JJ hoe is het nu met de werkzaamheden binnen jouw functie? Zijn er dingen al veranderd/verbeterd of ben je al bezig met een nieuwe baan.

@Ainne Ikea schijnt inderdaad in alle werelddelen heel wat te weeg te brengen. Mensen hier in California camperen dagen lang voor de deur om de beste koopjes te scoren.

Heb gelukkig zelf niet zo veel last van die koopdrang maar moet zeggen dat het heel aanstekelijk kan zijn als je niet de short-cuts binnen de winkel neemt.

@Disco dat ziet er bij jouw in de familie niet zo rooskleurig uit zeg, hoop voor jullie allen dat de economie weer flink aantrekt waardoor er toch velen banen gespaard zullen blijven.

quote:SFO, haha.. ik had die foto's ook gezien. Zuiplap. Ik ben benieuwd wie van ons tweeen het eerst onder de tafel zou liggen als we een avond zouden doorzakken :)!

Maar dan wel graag in het winterseizoen.. als ik zag hoe snel ik kachel was op het dorpsfeest, dan heb ik nog wel wat training nodig om weer 'op niveau' te zitten.

Ine in dat geval moeten de flessen drank bij jouw maar thuis op tafel komen en ondertussen zal ik dan de rookmelders wel installeren

Ik kon het ook even niet laten om jouw Architect even te keuren, val niet op mannen maar ik kan mijn voorstellen dat je daar wel een beschuitje dagelijks mee zou willen eten.

Je schrijft dat bij jullie er heel wat af wordt geflirt cq. het bed delen, val misschien in de herhaling (Cara) maar ja het lijkt op de Tiroler films van de jaren zeventig. Fenstern jullie nog of gebruiken jullie gewoon de voordeur?

Zo heb het verhaal een beetje ingekort en leesbaar gehouden, ik ga snel even de zalm in de pan gooien zodat we zo lekker kunnen eten.
mogguh

@ raccoon owh kijk, dat is bemoedigend nieuws en nu weet je waar je aantoe bent. de schildklier van broerlief is x jaar geleden ook drastisch behandelt. hij had ook een flinke zooi radioactief spul moeten nemen, en plaste toen een aantal dagen blauw. hij werd toen gewoon in het ziekenhuis in quarantaine gehouden. was wel raar toen, ik belde hem echt op de gekste momenten (was 12 of 14 ofzo) maar we mochten niet op bezoek.

ik ga maar weer eens lekker een dagje werken... tis giga druk dus zat te doen
@raccoon, hoop dat t meevalt.

@Lapin
Jullie moeten niet zoveel schrijven!! Of ik moet ook maar eens op zoek naar een saaie kantoorbaan....

Ben er nog niet door heen maar moet zo aan de poets dus strax maar verder.

Wil alleen nog kwijt dat Lapinlief een hele leuke schrijfstijl heeft en dat ik je heel veel suc6 wens Lapin want je zit er aan vast!!!

xXx
Raccoon, fijn dat het nieuws (naar omstandigheden) goed is. Hopelijk slaat de behandeling goed aan en ben je snel weer op de been.

Disco, wat balen zeg voor je pa. En dan de onzekerheid voor jou en je broer... Bij ons moesten er zo'n 120 fte uit. Ik zat toen ook wel behoorlijk in de stress (bedoel, ben door mijn situatie nu niet bepaald productief). Hoop dat er voor iedereen snel duidelijkheid komt en een mooie positieve wending.quote:Discovery schreef op 27 juli 2009 @ 20:07:

@ biebeltje, voel je je deze week weer wat beter? misschien het rapport wat weten te bezinken en nu lekker weer bezig met de voorbereidingen op de bruiloft!

Whaha, voorbereidingen... Ik mocht het over niets hebben totdat we de uitnodigingen geregeld hadden. Afgelopen weekend dus een drukker opgezocht die open was in het weekend en waar ik (obv de website) een goed gevoel bij had. En gisteren al de eerste proefdruk in de mail om te keuren. Dus ergens volgende week zullen ze wel klaar zijn. Nu mag ik ook weer over andere dingen praten van manlief (die met het feest te maken hebben). En we hadden al een kaart uitgezocht, maar zijn nu toch voor een andere gegaan. Deze oogt iets chiquer...

Daarnaast willen we eind van het jaar nog op vakantie (slik, ja alweer... Is pas de derde keer dit jaar dan). En gelukkig vallen er al heel veel landen af omdat ze te koud zijn, of niet veilig genoeg voor ons gevoel, of omdat we een reis in dat land wel zelf kunnen regelen etc. Maar dan blijven er nog genoeg landen over waar we heen zouden kunnen...

Ine, ik heb ook zo eens een brandplek op m'n rug gehad na een partijtje rollenbollen (op het perron van een verlaten station). Leg dan maar eens uit aan je ouders waar dat van komt (ik was nog geen 20 en met m'n ouders mee op vakantie nadat m'n vriend van destijds het had uitgemaakt. Dus ik wilde wel even lekker los gaan.)
Jaja Chicha, dat herken ik wel, wat jij vertelt over je schoonmama. Ik blijf het ook maar proberen, maar weet allang dat er toch niks leuks of fijns uit haar komt. Loslaten, dat lukt niet. (Zien we hier trouwens geen mooie parallel met een zekere relatie????) Ik klap zelf ook helemaal dicht als het om haar gaat. Daarom zijn jullie adviezen zo welkom, op die manier lukt het me er anders naar te kijken, op een manier die normaal niet bij me opkomt. BEDANKT ALLEMAAL

Lapin, geen broers of zussen nee. Jammer want gedeelde smart and all that Ik zou ook het liefst uit haar buurt blijven. Normaal vermijd ik zulke mensen (zuigers, eigenlijk) als de varkensgriep, maar ja, het is mijn moeder. Ik vind, juist door mijn opvoeding, familie heel belangrijk. Ik heb eigenlijk geen familie, voor mijn gevoel, of in ieder geval niet eentje waar ik op terug kan vallen/waar ik wat aan heb. Mijn grootste wens is om in mijn volwassen leven een nieuwe, eigen familie om me heen te verzamelen, en dat gevoel wat ik zo mis toch te vinden, ergens. Bij vrienden lukt dat al, en hopelijk krijg ooit eigen kinderen/een heus familietje. Als ik opschiet! Dus Chicha, wat jullie doen, met kleine heks en jullie thuisbasis, dat is volgens mij het beste wat je je man kunt bieden.

Lapin, ik wil je niet ontmoedigen en het is eigenlijk bedoeld als hart onder de riem, maar het is heel normaal dat de eerste paar pogingen mislukken. Oftewel, dat je een keer zondigt. Dit zijn een soort oefenrondes, en weteschappelijk onderzoek naar succesvolle gedragsveranderinging heeft laten zien dat enkele van dat soort oefenpogingen een succesvolle gedragsverandering bevorderen, met name ook bij (stoppen met) roken. Dus geef niet op, ook als je het moelijk hebt of een keer zondigt! Heb je al eerder geprobeerd te stoppen?

JJ80, je hebt alweer een nieuwe bestemming, wat gaaf! Wat ga daar doen?Kan je niet leren surfen in Brazilie, of was dat nou Argentinie? Tefl klinkt mij als een goed idee! Enne, Gael op het grote scherm, daar kan je niet anders dan blij van worden toch? Hmmm

Oh Disco, jammer genoeg voel ik me eigenlijk nooit heppie als het mij moeder betreft. Maar wel goed advies. Daar ga ik eens over nadenken: wat wil ik nou eigenlijk? Is weer eens wat anders dan het haar naar de zin proberen te maken. Ik voel een kwartje (heel zachtjes) vallen.

Biebel, als jij niet lekker bent (om het maar even heel krom te zeggen, hoe meer ik hem lees hoe krommer ie klinkt, sorry, helemaal niet zo bedoeld dus ik laat hem staan, hihi) dan mag je baas je toch helemaal niet ontslaan? Betekent dat dan dat jij veilig zit? Welke landen wil je wel naartoe?

Enne, goeiemorgen allemaal! Ik ga aan de koffie. Vanavond naar Idea Delft voor een matras. Als alles goed gaat kan mijn Blokker luchtbed dan de geschiedenisboekjes in. Totdat er gasten komen.Hey ho!
Raccoon, gelukkig dat je nu een beetje gerustgesteld bent door de arts. En het scheelt ook enorm dat het op zichzelf staat, los van de borstkanker. Het is alleen zo ontzettend dicht op elkaar en je hebt niet de tijd gehad om even weer 'normaal' te leven, zonder aan behandelingen te hoeven denken.

Rubis, ik kan het idd niet onder jouw berichtjes terugvinden. Die titels. Of was het Nymeria? Ik begin nu te twijfelen. Iemand had vroeger een huisgenoot gehad, die een collectie Tirolers in de kast had en kende daardoor die titels (jaaaaaja, een huisgenoot ;)).

Lapin, nee, hoor, je hebt niets gemist. Ik heb niets verteld over wat Anais mij geschreven had. Ze schreef wel dat ik hier niet voor altijd blijf wonen en ergens anders in AT ga wonen, met nieuwe liefde :D. En dat het goedkomt met de scheiding - wat voor mij het allerbelangrijkste eigenlijk was, want ik maakte me daar echt onwijs veel zorgen over.

En als ik dan toch aan het vertellen ben, de waarzegster houdt vol dat ik nog een dochter krijg. Dat zei ze al toen ik nog met ex samen was, alleen wist ik toen al dat ik met ex geen kinderen mee zou gaan krijgen.

En dat is wel de hoofdlijn ;). Nog vragen? :P

Pff.. ik moet nu verplicht vroeg opstaan. Vroeg = kwart over zeven. Dan snel aankleden en broodjes (4 stuks, jaja, daar doe je het voor) halen. Zoon bleef voorheen altijd thuis, in de winter was er de au pair, die een oogje in het zeil hield. Maar nu wil hij perse mee en dan mag hij een eigen broodje uitzoeken. Hij heeft volgens mij weer zo'n spurt gemaakt, kletst je echt de oren van het hoofd en noemt mij nu mam. Hoe heet ik? vraag ik wel eens, mam. Niet Ine? Nee, Ine niet, mam. En hoe heet jij dan? Ik nee jij (hij noemt zichzelf vaak 'jij', omdat iedereen dat natuurlijk tegen hem zegt) nee naam zoon jaa!

Maar nu zit ik hier nog te luieren, met koffie en laptop en 2 vieze crackers. Lijnen is echt verschrikkelijk.

Komen jullie trouwens op mijn verjaardag? Dat zou ook leuk zijn! Nog een maandje.

SFO, fenstern is denk ik dat je stiekem door het raam naar binnen sneakt, of niet?

Natuurlijk wordt er gefensternd! Hahaha!! Daar wordt helemaal over nagedacht hoor! Als scharrel hier wel eens kwam, kwam hij via de garage. Mijn garage ligt ondergronds en redelijk buiten het zicht van de andere huizen. Dan liet ik alle deuren open en kon hij zo binnenstappen .

Oh, dit klinkt trouwens wel heel sloerie-like. Mmh. Misschien moet ik eens over mijn reputatie hier op het forum nadenken.. Alhoewel, dat is toch allang te laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven