Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
loulou39 schreef:
22-06-2026 19:26
Met een IPhone kun je je vinger even (paar seconden) op het verstuurde berichtje houden en dan komt er een menuutje waar ook “bewerken” staat. Als je dat selecteert, dan kun je je verzonden berichtje aanpassen. De ontvanger kan wel zien dat je het bericht hebt bewerkt.
Thanks! 🙂👍
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Ik erger me rot aan de stem van de buurman. Zijn stem is behoorlijk hees en hij heeft geen ‘bodem in zijn stem’.
Daarbij kan ik hem net niet verstaan. Ergerlijk! Ik hoor hem wel maar versta niet wat hij zegt. Aaargh!
En hij eindigt zijn zinnen met zo’n ergerlijk grinnikje. Zo één die je vaak bij vrouwen hoort om onzekerheid te maskeren. Ik kan zijn grinnikje niet meer hóóóren!
wanneer was de laatste x dat je iets voor het eerst deed?
ZeepBelle schreef:
26-06-2026 22:46
Ik erger me rot aan de stem van de buurman. Zijn stem is behoorlijk hees en hij heeft geen ‘bodem in zijn stem’.
Daarbij kan ik hem net niet verstaan. Ergerlijk! Ik hoor hem wel maar versta niet wat hij zegt. Aaargh!
En hij eindigt zijn zinnen met zo’n ergerlijk grinnikje. Zo één die je vaak bij vrouwen hoort om onzekerheid te maskeren. Ik kan zijn grinnikje niet meer hóóóren!
Wat bedoel je met ‘geen bodem’?
Mijn buurman heeft ook een irritante stem, heel luid en laag. Zijn vrouw heeft juist een snerpende stem en een Twents accent, ook heel doordringend. En on top of that hebben ze hondjes die bij het minste of geringste aanslaan. Dat laatste is natuurlijk een zinnige ergernis.
Stemgebruik, kan heel hinderlijk zijn ja! Mensen die aan het eind van een zin met de stem omhoog gaan, grrrrrr. Pieter Omtzigt doet dat en ook Rudolph van Veen (van 24Kitchen).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben ontzettend gevoelig voor stemmen. Kan er ontzettend op afknappen óf helemaal in katzwijm van raken. Toen ik nog actief ah daten was had ik leuk contact met een man. Ik eiste een telefoontje vóór wij elkaar zouden ontmoeten, want ik weet hoe ik ben. Meneer had een hoge, beetje geknepen stem en ik wist meteen dat het niks kon worden. Ik ben jaren verliefd geweest op een schoolpleinvader met een prachtige diepe stem. Ook mijn laatste liefde had een heel diepe, mannelijke stem. Heb zijn laatste voicemail heel lang bewaard om er nog naar te kunnen luisteren. Schelle, harde stemmen met lelijke accenten vind ik echt erg om te horen. Helemaal nu mensen ongegeneerd bellen in het openbaar vervoer krijg je er helaas mee te maken. Ik had ooit een vriendin met een kutstem. Vond bellen met haar wel een ding. En op tv is er een presentatrice met de stem van een vierjarig kind. Niet om aan te horen. De ergste stem op tv vind ik Fiona Hering. Zij zat vaak bij rtl boulevard als mode deskundige. Verschrikkelijk die stem.
Schelle stemmen vind ik het meest vervelend om te horen. Ik krijg daar na een bepaalde tijd oorpijn van. 😶‍🌫️
Mephishardstylez schreef:
27-06-2026 10:56
..... De ergste stem op tv vind ik Fiona Hering. Zij zat vaak bij rtl boulevard als mode deskundige. Verschrikkelijk die stem.

Oooh ja, als nagels over het schoolbord. Zo blij dat Fiona van tv af is.
Trust me... Nobody cares.
Sandalen bij mannen.
MadameBijoux schreef:
22-06-2026 17:39
Als ik een tekst heb verstuurd en er zitten 1 of 2 foutjes in dan schrijf ik in een tweede apje:´Moest ´niet´ zijn en niet ´biet´. Maar bij veel fouten doe ik het weer opnieuw. Komt gelukkig maar zelden voor.
Zo'n 2e appje vind ik dan weer onzinnig.
Ik snap heus wel dat je 'niet' bedoelt ipv 'biet'

Onzinnige ergernis; vrouwen die buiten zonder bh lopen onder hun shirt/top/jurk. Ongeacht hun cupmaat, vind ik het zó lelijk.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Red_Velvet schreef:
28-06-2026 13:12
Sandalen bij mannen.
Eens!
Vanaf een jaar of 4 vind ik het vreselijk lelijk.
Slippers vind ik dan weer prima
Frankly my dear, I don"t give a damn
Isabellaa schreef:
28-06-2026 11:59
Oooh ja, als nagels over het schoolbord. Zo blij dat Fiona van tv af is.
Absoluut! 😱
calvijn1 schreef:
28-06-2026 13:33
Zo'n 2e appje vind ik dan weer onzinnig.
Ik snap heus wel dat je 'niet' bedoelt ipv 'biet'

Onzinnige ergernis; vrouwen die buiten zonder bh lopen onder hun shirt/top/jurk. Ongeacht hun cupmaat, vind ik het zó lelijk.
Oké! 👍

Ik let daar niet zo op maar zelf altijd beha aan.
In een korte zin schrijf ik nog wel eens *correctie. Maar in een langere tekst niet. Een vriendin schreef laatst dat ze allemaal rare spelfouten aan het maken was, maar dat viel mij pas op toen ik terug ging lezen. Per saldo valt het vaak niet zo erg op.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik lees net dat Mascha aka Beautygloss tegenwoordig in Amsterdam woont, míj́n stad, en daar erger ik me aan.

Ook dat ze het een groot dorp noemt. Je kunt veel zeggen van Amsterdam, maar het is geen groot dorp.
Eirlys schreef:
29-06-2026 15:45
Ik lees net dat Mascha aka Beautygloss tegenwoordig in Amsterdam woont, míj́n stad, en daar erger ik me aan.

Ook dat ze het een groot dorp noemt. Je kunt veel zeggen van Amsterdam, maar het is geen groot dorp.
Nou, ik ken die hele Mascha niet maar alles is toch altijd in perspectief?
Als je in New York hebt gewoond, voelt Amsterdam echt wel als het groot dorp hoor.
Mensen die een boek hebben geschreven en het een 'boekje' noemen. Bah.
Ik erger me aan forummers (wildvreemden dus) die op een forum de naam van hun kind noemen. In een hot topic staat het in de TO. Ik zie het trouwens vooral bij fora als ouders van nu en babybrabbel ofzo. "Tim was toen zindelijk geworden." "Tess had er geen last van, maar Emma had er echt veel last van."

Bij mensen die mij niet kennen heb ik het gewoon over mijn dochter, weten zij veel wie ik met Truusje bedoel.
smorre schreef:
29-06-2026 22:08
Als je in New York hebt gewoond, voelt Amsterdam echt wel als het groot dorp hoor.

Ze komt uit Den Haag.
smorre schreef:
29-06-2026 22:08
Als je (een tijd geleden) in Amsterdam geboren bent voelde het ook als een groot dorp. Ik wil Eirlys niet tegen de schenen schoppen. Maar als je vroeger als middelbare scholier uitging, dan kwam je met regelmaat van de klok mensen tegen die, die en die en die weer kende.
"Oh zit jij op ...? Ken je....?" "Ja, ken je ook zijn/haar nicht .... daar zat ík dus bij in de klas". Ik noemde het vroeger ook een groot dorp. Tuurlijk veranderd dat als je ouder wordt. En de stad is ook meer dan 25% gegroeid en kinderen moeten ingeloot worden op scholen, dus het wordt steeds minder ons kent ons. Maar als puber voelde het zeker wel zo.
What would Patsy do?
Ushuaia schreef:
29-06-2026 22:20
Ik erger me aan forummers (wildvreemden dus) die op een forum de naam van hun kind noemen. In een hot topic staat het in de TO. Ik zie het trouwens vooral bij fora als ouders van nu en babybrabbel ofzo. "Tim was toen zindelijk geworden." "Tess had er geen last van, maar Emma had er echt veel last van."

Bij mensen die mij niet kennen heb ik het gewoon over mijn dochter, weten zij veel wie ik met Truusje bedoel.
Eens! Dat vind ik ook niet nodig.
Ladyday21 schreef:
30-06-2026 02:16
Als je (een tijd geleden) in Amsterdam geboren bent voelde het ook als een groot dorp. Ik wil Eirlys niet tegen de schenen schoppen. Maar als je vroeger als middelbare scholier uitging, dan kwam je met regelmaat van de klok mensen tegen die, die en die en die weer kende.
"Oh zit jij op ...? Ken je....?" "Ja, ken je ook zijn/haar nicht .... daar zat ík dus bij in de klas". Ik noemde het vroeger ook een groot dorp. Tuurlijk veranderd dat als je ouder wordt. En de stad is ook meer dan 25% gegroeid en kinderen moeten ingeloot worden op scholen, dus het wordt steeds minder ons kent ons. Maar als puber voelde het zeker wel zo.

:P ik zit in het topic voor onzinnige ergernissen toch?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven