Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
dinsdag 7 juli 2026 om 15:31
Oh nee, wat zonde. Ik zou een probleem melden dan, het artikel is beschadigd met foto's van de verpakking en het shirt erbij.Assiral schreef: ↑07-07-2026 15:19Leuk, net een pakketje ontvangen met een t-shirt voor mijn dochter. Zat een vuilniszak om heen. Alleen nu is er een sigaret in uitgedrukt (?) lijkt het, dus een brandgat in het T-Shirt.
Wat moet ik hier nu mee? Heb de verzender gecontact, die zei dat ze het goed had verpakt in de vuilniszak, dus het is echt gebeurt tijdens het verzenden.
En dan kan de verkoper een retour aanbieden (ze kan helaas wel kiezen uit op jouw of haar kosten) of je geld terug laten geven.
dinsdag 7 juli 2026 om 15:33
Pfff, 'mijn' verkoper biedt een retour op mijn kosten aan voor het petje dat niet nieuw is. Tja, dan moet ik even bedenken of ik daar de verzendkosten (eenmalig) voor over heb of dat ik het petje dan toch maar gewoon zo aan mijn kind geef of dat ik het zelf probeer door te verkopen in de categorie heel goed ipv nieuw.
dinsdag 7 juli 2026 om 17:45
Huh? Je bent wel tevreden over het petje maar wilt het niet hebben omdat het gebruikt en dus niet nieuw is?happyapple schreef: ↑07-07-2026 15:33Pfff, 'mijn' verkoper biedt een retour op mijn kosten aan voor het petje dat niet nieuw is. Tja, dan moet ik even bedenken of ik daar de verzendkosten (eenmalig) voor over heb of dat ik het petje dan toch maar gewoon zo aan mijn kind geef of dat ik het zelf probeer door te verkopen in de categorie heel goed ipv nieuw.
dinsdag 7 juli 2026 om 18:34
Omdat er een naam in staat toch.Zonnebloem101 schreef: ↑07-07-2026 17:45Huh? Je bent wel tevreden over het petje maar wilt het niet hebben omdat het gebruikt en dus niet nieuw is?
dinsdag 7 juli 2026 om 19:36
Alleen al uit principe inderdaad... waarom zet je dat er niet gewoon eerlijk bij? Genoeg mensen die dat niet erg vinden.happyapple schreef: ↑07-07-2026 19:31Ja ik vind het inderdaad wel jammer dat er al een naam in een 'nieuw' petje geschreven staat.
Het petje ziet er verder gelukkig wel goed uit.
dinsdag 7 juli 2026 om 21:06
Ik vind het ook een moeilijke categorie. Ik heb hem zelf maar 1x gebruikt en ook met twijfel. Nieuwe jurk, zonder kaartjes wel gewassen maar nooit gedragen.Poeszie schreef: ↑07-07-2026 14:19Ja, maar nieuw zonder prijskaartje is niet gedragen en gewassen. Ergens in schrijven maakt ook niet meer nieuw zonder prijskaartje. Terwijl je daar dan wel de prijs voor betaalt.
Ik heb ook een beetje een hekel aan die categorie, 9 vd 10 keer staat er; slechts een paar keer gedragen
Heb wel in de advertentie gezet dat het niet gedragen is maar wel gewassen. Vind dat bij nieuw zonder prijskaartje eigenlijk gewoonweg geen enkel gebrek gerechtvaardigd is. Dus zeker in de review vermelden maar wel eerst overleggen met de verkoopster om haar reactie te peilen. En daaroo her aantal sterren baseren.
dinsdag 7 juli 2026 om 21:09
Zeker een case van maken, is natuurlijk gewoon een dom antwoord want dit had ze zelf ook kunnen bedenken dat dit zou gebeuren. Ik meld dit altijd wel bij Vinted. Misschien flauw maar als ik iets bestel verwacht ik wel dat het, buiten onmacht om, ook aankomt zoals ik het heb gekocht ondat het netjes en deugdelijk is ingepakt. Deze reactie is echt te simpelMindyLahiri schreef: ↑07-07-2026 14:54Net een berichtje met foto’s aan gewaagd, ze reageert snel maar inderdaad met ‘moet tijdens het vervoer zijn gebeurd, wat zonde’. En dat is het.
dinsdag 7 juli 2026 om 21:11
Ligt aan de prija denk ik, zelf tijdje geleden (ook in dit topic benoemd) zelfde situatie met een boek. Toen mn verlies genomen maar wel 1 ster review met duidelijke uitleg waarom.happyapple schreef: ↑07-07-2026 15:33Pfff, 'mijn' verkoper biedt een retour op mijn kosten aan voor het petje dat niet nieuw is. Tja, dan moet ik even bedenken of ik daar de verzendkosten (eenmalig) voor over heb of dat ik het petje dan toch maar gewoon zo aan mijn kind geef of dat ik het zelf probeer door te verkopen in de categorie heel goed ipv nieuw.
dinsdag 7 juli 2026 om 21:42
Ja ik weet het nog. De 'nieuwe' bikini met prijskaartje aan het broekje en een topje vol vlekken heb ik toen ook uit principe maar teruggestuurd. Het petje ga ik houden als kind er niet moeilijk over doet en anders zet ik het er zelf maar weer op denk ikZomaar1987 schreef: ↑07-07-2026 21:11Ligt aan de prija denk ik, zelf tijdje geleden (ook in dit topic benoemd) zelfde situatie met een boek. Toen mn verlies genomen maar wel 1 ster review met duidelijke uitleg waarom.
dinsdag 7 juli 2026 om 21:50
Jij stelt; ligt er helemaal aan wat het is en waar het staat; mijn stelling was dat ik het daar niet mee eens ben. Als iemand het in een misleidende categorie plaatst, dan is dat voor mij juist onderdeel van de beoordeling.
dinsdag 7 juli 2026 om 21:52
Dan zet je het er iig eerlijk bij. Lastig blijft dat het een beetje grijs gebied is, deze categorie. Maar ergens in schrijven is niet grijsZomaar1987 schreef: ↑07-07-2026 21:06Ik vind het ook een moeilijke categorie. Ik heb hem zelf maar 1x gebruikt en ook met twijfel. Nieuwe jurk, zonder kaartjes wel gewassen maar nooit gedragen.
Heb wel in de advertentie gezet dat het niet gedragen is maar wel gewassen. Vind dat bij nieuw zonder prijskaartje eigenlijk gewoonweg geen enkel gebrek gerechtvaardigd is. Dus zeker in de review vermelden maar wel eerst overleggen met de verkoopster om haar reactie te peilen. En daaroo her aantal sterren baseren.
dinsdag 7 juli 2026 om 21:56
Assiral schreef: ↑07-07-2026 15:19Leuk, net een pakketje ontvangen met een t-shirt voor mijn dochter. Zat een vuilniszak om heen. Alleen nu is er een sigaret in uitgedrukt (?) lijkt het, dus een brandgat in het T-Shirt.
Wat moet ik hier nu mee? Heb de verzender gecontact, die zei dat ze het goed had verpakt in de vuilniszak, dus het is echt gebeurt tijdens het verzenden.
Ja, heb ik ook gehad. Sportshirt voor dochter met logo van NL team. Zo'n plastic achtige bedrukking. Met een plastic zakje eromheen verstuurd. Doos op gegooid met de punt waarschijnlijk, hele logo aan gort. Tja, verkoopster vond dat het niet aan haar lag. Vinted gemeld, die laten niets horen. Uiteindelijk heeft ze wat aan de prijs gedaan. Ik zou iets nooit op die manier op de bus doen.
dinsdag 7 juli 2026 om 22:30
Assiral schreef: ↑07-07-2026 15:19Leuk, net een pakketje ontvangen met een t-shirt voor mijn dochter. Zat een vuilniszak om heen. Alleen nu is er een sigaret in uitgedrukt (?) lijkt het, dus een brandgat in het T-Shirt.
Een vuilniszak is geen verpakking. Het woord zegt het al: het is een zak voor vuilnis.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in