Wie vindt borstvoeden nou echt, écht leuk..?
maandag 28 mei 2007 om 18:10
Eerlijk, wie vindt borstvoeden nou eigenlijk echt, écht leuk? Wie zwijmelt over het feit dat je lieverdje elke 2 tot 3 uur (als je geluk hebt!) voor minstens een half uur (als je geluk hebt!) aan je borst hangt? Inclusief 's nachts.. 'omdat het zo lekker :? licht verteerbaar is'?
En dan die pijnlijke tepels. Kloofjes. Stuwing. Bij tijd en wijle aan flarden gezogen tepels omdat je lieverdje een regeldag heeft. Wel goed aanleggen hoor anders heb je risico op borstontstekingen. Je lieverdje trekt soms, uit ballorigheid lijkt het (maar meestal omdat hij last heeft van gepoep tijdens het eten, 'laden en lossen' noemen we dat hier thuis) zijn hoofdje fluks naar achter met jouw tepel in zijn mond ... en dan krijg je bij wijze van dankjewel ook nog hangtieten aan het eind van de borstvoedingsperiode.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je als regel (murphy) bij elke kraamvisite half uit de kleren moet omdat de kleine honger heeft en je tegenwoordig niet preuts hoeft te doen over zoiets moois als borstvoeding.. Het is toch zo natuurlijk allemaal.. en dus moet de visite daar ook van meegenieten.
En dan ben ik nog niet eens begónnen over de geneugtes van het kolven, dat je toch moet doen als je nog een beetje een leven naast je lieverdje wilt voeren.
Wie vindt dat nou echt leuk .. ?
(R heeft vandaag een regeldagje, een krampdagje, een groeistuip een een huildag tegelijkertijd.)
En dan die pijnlijke tepels. Kloofjes. Stuwing. Bij tijd en wijle aan flarden gezogen tepels omdat je lieverdje een regeldag heeft. Wel goed aanleggen hoor anders heb je risico op borstontstekingen. Je lieverdje trekt soms, uit ballorigheid lijkt het (maar meestal omdat hij last heeft van gepoep tijdens het eten, 'laden en lossen' noemen we dat hier thuis) zijn hoofdje fluks naar achter met jouw tepel in zijn mond ... en dan krijg je bij wijze van dankjewel ook nog hangtieten aan het eind van de borstvoedingsperiode.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je als regel (murphy) bij elke kraamvisite half uit de kleren moet omdat de kleine honger heeft en je tegenwoordig niet preuts hoeft te doen over zoiets moois als borstvoeding.. Het is toch zo natuurlijk allemaal.. en dus moet de visite daar ook van meegenieten.
En dan ben ik nog niet eens begónnen over de geneugtes van het kolven, dat je toch moet doen als je nog een beetje een leven naast je lieverdje wilt voeren.
Wie vindt dat nou echt leuk .. ?
(R heeft vandaag een regeldagje, een krampdagje, een groeistuip een een huildag tegelijkertijd.)
vrijdag 1 juni 2007 om 13:43
Overigens heb ik een aantal kunstvoedingstopics gevolgd en altijd is er wel iemand die daar opduikt met: Ik geef borstvoeding, dus ik heb het probleem niet, maar zou je niet dit of dat. Of met borstvoeding is het allemaal anders. Ja dat weten we onderhand wel. Als je geen fles geeft, kun je er gewoon niet over meepraten. Dat bv beter is, was de vraag niet. Er word ontzettend geklaagd dat vrouwen slechte voorlichting over borstvoeding krijgen. Nou ik word ermee doodgegooid. En de flesvoeding informatie is nauwelijks voorhanden. Roepen de probv people allemaal van ja logisch, want kv is slecht. Maar dat is het niet. Om het wettelijke borstvoedingscertificaat te kunnen krijgen zijn organistaties verplicht (ja verplicht) om alle flesvoedinginformatie te weren. En dat is voor mij als gedwongen kv moeder niet echt lekker handig. Want het hoe en wat en wanneer zoek je zelf allemaal maar uit. Er is hier geen centraal flesvoedingstopic. Kan niet want als je daar iets durft te vragen, krijg je kritiek om je oren. Op bijvoorbeeld babybrabbel is het er wel. Bv en fv naast elkaar en geen problemen. Alleen hier is het een soort van sekte als je wel bv geeft. (Om maar eens een andere naam te noemen dan maffia). Je hoort bij het selecte gezelschap übermoeders. Toch vreemd.
vrijdag 1 juni 2007 om 13:46
quote: member reageerde
Men moet daarmee dus een ander doel voor ogen hebben. De enige reden die ik nog kan verzinnen om dat te doen, is dus 'inwrijven'. En jezelf beter voelen, ofzo. Ik kan nog verzinnen dat er vast wel heel veel zwangere vrouwen rondlopen hier op het forum, die nog helemaal geen keuze hebben gemaakt en zelfs nog twijfelen over wel of niet bv of fles. Er zijn niet alleen moeders hier op het forum, ook veel vrouwen die bezig zijn met zwanger worden of zijn.
Onbegrijpelijk, waarom een ander extra verdrietig maken onder het mom van 'feiten presenteren'? Extra verdrietig?? Dat suggereert zo ongeveer dat alle fv moeders verdrietig zouden zijn. Ik ken voornamelijk blije fv moeders. En weer, expres verdrietg maken?? Ik weet zeker dat een slechts een klein deel van de fv moeders zihc misschien gekwetst voelt door iets dat helemaal niet als aanval maar veeleer als argument in een discussie is bedoeld. Weet zeker dat er ook vrouwen zijn die denken 'soit'.
Ik vind het generaliseren van mensen die argumenten geven voor het gebruik van BV in wat voor discussie dan ook, op het forum, weer niet kies. Ik heb in elk geval nooit BV argumenten genoemd in discussies om FV moeders te kwetsen. Rare notie.
Het is al in eerdere discussies genoemd maar de reden voor gekwetstheid zit vaak meer in het gevoel van onzekerheid of al bestaand schuldgevoel van moeders in kwestie dan in wat er door andere als argumenten wordt aangehaald.
Men moet daarmee dus een ander doel voor ogen hebben. De enige reden die ik nog kan verzinnen om dat te doen, is dus 'inwrijven'. En jezelf beter voelen, ofzo. Ik kan nog verzinnen dat er vast wel heel veel zwangere vrouwen rondlopen hier op het forum, die nog helemaal geen keuze hebben gemaakt en zelfs nog twijfelen over wel of niet bv of fles. Er zijn niet alleen moeders hier op het forum, ook veel vrouwen die bezig zijn met zwanger worden of zijn.
Onbegrijpelijk, waarom een ander extra verdrietig maken onder het mom van 'feiten presenteren'? Extra verdrietig?? Dat suggereert zo ongeveer dat alle fv moeders verdrietig zouden zijn. Ik ken voornamelijk blije fv moeders. En weer, expres verdrietg maken?? Ik weet zeker dat een slechts een klein deel van de fv moeders zihc misschien gekwetst voelt door iets dat helemaal niet als aanval maar veeleer als argument in een discussie is bedoeld. Weet zeker dat er ook vrouwen zijn die denken 'soit'.
Ik vind het generaliseren van mensen die argumenten geven voor het gebruik van BV in wat voor discussie dan ook, op het forum, weer niet kies. Ik heb in elk geval nooit BV argumenten genoemd in discussies om FV moeders te kwetsen. Rare notie.
Het is al in eerdere discussies genoemd maar de reden voor gekwetstheid zit vaak meer in het gevoel van onzekerheid of al bestaand schuldgevoel van moeders in kwestie dan in wat er door andere als argumenten wordt aangehaald.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook

vrijdag 1 juni 2007 om 13:48
quote:Ik vind jou ook een leuke moeder Kess .
Ik ook:D
(alleen die Teutonia, dat riekt wel beetje naar kindermishandeling:P;))
Vind het wel fijn om te lezen dat er ook nog mensen zijn die zich geen schuldgevoel aan laten praten .
Volgens mij zijn die mensen in de echte wereld ver uit in de meerderheid, en op het forum zelfs ook...
Ik ook:D
(alleen die Teutonia, dat riekt wel beetje naar kindermishandeling:P;))
Vind het wel fijn om te lezen dat er ook nog mensen zijn die zich geen schuldgevoel aan laten praten .
Volgens mij zijn die mensen in de echte wereld ver uit in de meerderheid, en op het forum zelfs ook...

vrijdag 1 juni 2007 om 13:54
quote:
quote: Stardusty reageerde
Ik vind jou ook een leuke moeder Kess .
Ik ook:D *Gaat voor de Beste Moeder Award*
(alleen die Teutonia, dat riekt wel beetje naar kindermishandeling:P;)) Zeg, ik heb een hele hippe Topmark, hoor. Die Teutonia (die stiekem wel veel lekkerder rijdt, maar zúlke afschuwelijke bekleding heeft dat je er niet mee gezien wilt worden) is van een niet nader te noemen andere forummer.
Dat denk ik ook. En daarbij kun je behalve met borstvoeding ook met kunstvoeding heel bewust omgaan. Moet je daar dan een schuldgevoel over hebben? Dacht het niet.
quote: Stardusty reageerde
Ik vind jou ook een leuke moeder Kess .
Ik ook:D *Gaat voor de Beste Moeder Award*
(alleen die Teutonia, dat riekt wel beetje naar kindermishandeling:P;)) Zeg, ik heb een hele hippe Topmark, hoor. Die Teutonia (die stiekem wel veel lekkerder rijdt, maar zúlke afschuwelijke bekleding heeft dat je er niet mee gezien wilt worden) is van een niet nader te noemen andere forummer.
Dat denk ik ook. En daarbij kun je behalve met borstvoeding ook met kunstvoeding heel bewust omgaan. Moet je daar dan een schuldgevoel over hebben? Dacht het niet.
Loretta is De Mol. Punt.
vrijdag 1 juni 2007 om 13:55
quote: Er is hier geen centraal flesvoedingstopic. Kan niet want als je daar iets durft te vragen, krijg je kritiek om je oren. Op bijvoorbeeld babybrabbel is het er wel. Bv en fv naast elkaar en geen problemen. Alleen hier is het een soort van sekte als je wel bv geeft. (Om maar eens een andere naam te noemen dan maffia). Je hoort bij het selecte gezelschap übermoeders. Toch vreemd.Volgens mij is de reden die je ervoor aangeeft en de hele omhangende sfeerbepaling grote kul. Er is geen centraal flesvoedingtopic nee, waarom? Misschien omdat er niet zo enorm veel vragentopics worden geopend als bij BV? BV is veel twijfelgevoeliger omdat het bijvoorbeeld niet duidelijk is hoeveel je kindje binnenkrijgt. FVtopics worden gewoon op het forum gezet en echt niet elk fv topic eindigt in een discussie. En waarom zouden bv moeders geen advies mogen geven? Er zijn genoeg overeenkomsten te bedenken tussen de verschillende vormen van voeden om zo'n advies zinvol te maken. Ik heb zelf ook wel eens iets gepost in een fv-topic. Dat ging over flesweigeren en dat had ik (met afgekolfte mm in fles) ook meegemaakt. Is verder geen woord over bv v. fv gevallen. Het is echt voor een heel groot deel iets dat tussen de oren zit volgens mij.

vrijdag 1 juni 2007 om 14:00
quote:Ik ook:D *Gaat voor de Beste Moeder Award*
Hey, een freudiaanse misvatting:P
Nee, precies. Ik vind dat zelf dus, zie eerdere post, een veel belangrijker verschil, voeden op verzoek of op schema, omdat ik, persoonlijk en geheel en al op eigen titel, voeden op een heel strak schema raar en onnatuurlijk vind. Ik heb zelf namelijk heel vaak zin in gewoon een slok voor de dorst ofzo. Geen hele voeding maar alleen een reep chocola kan ook;)
Hey, een freudiaanse misvatting:P
Nee, precies. Ik vind dat zelf dus, zie eerdere post, een veel belangrijker verschil, voeden op verzoek of op schema, omdat ik, persoonlijk en geheel en al op eigen titel, voeden op een heel strak schema raar en onnatuurlijk vind. Ik heb zelf namelijk heel vaak zin in gewoon een slok voor de dorst ofzo. Geen hele voeding maar alleen een reep chocola kan ook;)

vrijdag 1 juni 2007 om 14:01
Ik vond bv geven wel heel bijzonder, maar ik vond het ontzettend veel energie kosten. Zodra ik mijn zoon de borst gaf, voelde ik de energie letterlijk wegvloeien. Dat maakte wel dat ik niet zo heel fijn vond om te doen (en neem daarbij de hardnekkige spruw en een luie drinker). Ik heb contact gezocht met de lactatiekundige, maar die was niet zo toeschietelijk. Ik heb vragen gesteld op het bv-forum (niet hier), maar mijn ervaring is dat daar van die echte die-hards zitten, waar de enige optie doorgaan met bv is. Dat maakte dat ik mij wat minder vrij voelde om vragen te stellen en mijn onzekerheden te delen.
Tijdens deze zwangerschap heb ik mij daarom veel meer voorbereid, heb een bv-cursus gevolgd, lees het bv-topic hier regelmatig door en wil een kraamvrouw met bv-certificaat. Want ik denk dat de enige manier om meer vrouwen te laten borstvoeden is door meer ondersteuning en voolichting te geven over hoe je het beste kan voeden. Dat wordt tegenwoordig niet meer overgedragen van moeder op dochter. En mij overtuig je niet door te zeggen dat fv de kans op bepaalde ziektes vergroot. Daar word ik alleen maar bang van. Mij overtuig je door, zoals Tila ook doet in het sticky topic, vragen te beantwoorden en tips te geven over hoe te voeden en hoe je problemen kan voorkomen/verhelpen. En ik denk dat dat voor veel meer vrouwen geld. Als iedereen in de omgeving van een pas bevallen vrouw er op gericht is deze vrouw de ondersteunen (en vooral: niet pushen) bij de bv, dan weet ik zeker dat er veel meer vrouwen bv zouden geven en wellicht ook langer.
Tijdens deze zwangerschap heb ik mij daarom veel meer voorbereid, heb een bv-cursus gevolgd, lees het bv-topic hier regelmatig door en wil een kraamvrouw met bv-certificaat. Want ik denk dat de enige manier om meer vrouwen te laten borstvoeden is door meer ondersteuning en voolichting te geven over hoe je het beste kan voeden. Dat wordt tegenwoordig niet meer overgedragen van moeder op dochter. En mij overtuig je niet door te zeggen dat fv de kans op bepaalde ziektes vergroot. Daar word ik alleen maar bang van. Mij overtuig je door, zoals Tila ook doet in het sticky topic, vragen te beantwoorden en tips te geven over hoe te voeden en hoe je problemen kan voorkomen/verhelpen. En ik denk dat dat voor veel meer vrouwen geld. Als iedereen in de omgeving van een pas bevallen vrouw er op gericht is deze vrouw de ondersteunen (en vooral: niet pushen) bij de bv, dan weet ik zeker dat er veel meer vrouwen bv zouden geven en wellicht ook langer.
vrijdag 1 juni 2007 om 14:12
vrijdag 1 juni 2007 om 14:32
Ik heb de laatste pagina'a een beetje vluchtig gescand, want we draaien m.i. een beetje in rondjes, maar wil toch nog graag even reageren om Tilalia een hart onder de riem te steken! Ik vind niet dat je iemand die blijkbaar zo ingelezen is over een onderwerp (studerend voor lactatiekundige ofzo?) en zoveel van haar kennis bereid is hier te delen, zo hoeft af te fakkelen!
Dat doet ze nl. ook niet bij de rest van de forummers, ookal krijg je er al FV-gevende moeder wellicht een beetje een kutgevoel van. Maar zeg eens heel eerlijk: komt dat ook niet een beetje doordat je toch ergens diep van binnen je schuldig voelt over de redenen dat je gestopt ben met de BV? Want bij de meest van ons, is het uiteindelijk toch wel een kwestie van 'waar een wil is, is een weg', alleen bepaal jezelf wanneer je dat motto vervangt door 'ja dag, nou is het genoeg geweest' (voor wat voor reden dan ook: uitputting bij moeder, slecht doorslapend kind, koemelkallergie of whatever).
Maar ik voel me niet schuldig, ik vond en vind de risico's aanvaardbaar. Dat is ook het enige wat ik graag nog wil inbrengen in de discussie: een groter risico op iets (kanker, vetzucht, allergieën) is niet meteen onaanvaardbaar. Als je in de Randstad woont, heeft je kind ook een groter risico op bijv. astma, vanwege de luchtvervuiling. Moeten we daarom allemaal stantepede naar het ongerepte Oosten van het land verhuizen of ons anders slechte moeder voelen die te weinig voor de kids over hebben? Nee, ik denk het niet; het is gewoon een afweging die je maakt.
En nog even @Dannas (over waarom ik dan aan de BV begonnen was als het maar kort zou duren): vorige keer duurde het niet kort, mijn dochter heeft 6 maanden volledige BV gehad. Wat ik me alleen niet realiseerde, is dat als ik haar na een avond een feestje ofzo FV gaf, ik daarmee ook het risico op allergie vergrootte (dat was eigenlijk de voornaamste reden om BV te geven). Nu moet de kleine nog geboren worden, maar heb ik dus eigenlijk het idee om na 6 weken af te bouwen omdat ik er geen zin in heb om weer zo lang te voeden en nu ook werk en dan dus zal moeten kolven. Maar dan stap ik iig over op preventief allergene voeding. Maar de eerste 6 weken ga ik toch doen, omdat alles meegenomen is en als ik toch verlof heb, vind ik dat ik er best wat moeite in kan steken.
(Overigens, ik durf het bijna niet toe te geven, maar het lezen van al deze info heeft me toch weer doen twijfelen aan mijn ingenomen standpunt om na 6 weken te stoppen. Als het nou echt heel soepel gaat, ga ik misschien toch wel door... Maar ik zie het wel, misschien ook niet).
Dat doet ze nl. ook niet bij de rest van de forummers, ookal krijg je er al FV-gevende moeder wellicht een beetje een kutgevoel van. Maar zeg eens heel eerlijk: komt dat ook niet een beetje doordat je toch ergens diep van binnen je schuldig voelt over de redenen dat je gestopt ben met de BV? Want bij de meest van ons, is het uiteindelijk toch wel een kwestie van 'waar een wil is, is een weg', alleen bepaal jezelf wanneer je dat motto vervangt door 'ja dag, nou is het genoeg geweest' (voor wat voor reden dan ook: uitputting bij moeder, slecht doorslapend kind, koemelkallergie of whatever).
Maar ik voel me niet schuldig, ik vond en vind de risico's aanvaardbaar. Dat is ook het enige wat ik graag nog wil inbrengen in de discussie: een groter risico op iets (kanker, vetzucht, allergieën) is niet meteen onaanvaardbaar. Als je in de Randstad woont, heeft je kind ook een groter risico op bijv. astma, vanwege de luchtvervuiling. Moeten we daarom allemaal stantepede naar het ongerepte Oosten van het land verhuizen of ons anders slechte moeder voelen die te weinig voor de kids over hebben? Nee, ik denk het niet; het is gewoon een afweging die je maakt.
En nog even @Dannas (over waarom ik dan aan de BV begonnen was als het maar kort zou duren): vorige keer duurde het niet kort, mijn dochter heeft 6 maanden volledige BV gehad. Wat ik me alleen niet realiseerde, is dat als ik haar na een avond een feestje ofzo FV gaf, ik daarmee ook het risico op allergie vergrootte (dat was eigenlijk de voornaamste reden om BV te geven). Nu moet de kleine nog geboren worden, maar heb ik dus eigenlijk het idee om na 6 weken af te bouwen omdat ik er geen zin in heb om weer zo lang te voeden en nu ook werk en dan dus zal moeten kolven. Maar dan stap ik iig over op preventief allergene voeding. Maar de eerste 6 weken ga ik toch doen, omdat alles meegenomen is en als ik toch verlof heb, vind ik dat ik er best wat moeite in kan steken.
(Overigens, ik durf het bijna niet toe te geven, maar het lezen van al deze info heeft me toch weer doen twijfelen aan mijn ingenomen standpunt om na 6 weken te stoppen. Als het nou echt heel soepel gaat, ga ik misschien toch wel door... Maar ik zie het wel, misschien ook niet).
vrijdag 1 juni 2007 om 14:44
quote:. Als je in de Randstad woont, heeft je kind ook een groter risico op bijv. astma, vanwege de luchtvervuiling. Moeten we daarom allemaal stantepede naar het ongerepte Oosten van het land verhuizen of ons anders slechte moeder voelen die te weinig voor de kids over hebben? Nee, want dan krijg je binnen no-time daar hetzelfde probleem en moet iedereen weer terug. Bovendien is verhuizen een van meest stressvolle zaken in een mensenleven en dat is ook niet goed voor je kind en jezelf en daarmee weer je kind.
Nee, ik denk het niet; het is gewoon een afweging die je maakt.
Kijk, Member, een voorbeeld.Ik denk ook dat Tilalia niet bewust op kwetsen uit is. Dat kan ik me echt niet voorstellen!
Ik vind ook niet dat ze kwetsende dingen heeft geschreven. Wel dingen die als kwetsend kunnen worden ervaren, maar dat geldt eigenlijk voor alles wat wie dan ook zegt of doet.

Kijk, Member, een voorbeeld.Ik denk ook dat Tilalia niet bewust op kwetsen uit is. Dat kan ik me echt niet voorstellen!
Ik vind ook niet dat ze kwetsende dingen heeft geschreven. Wel dingen die als kwetsend kunnen worden ervaren, maar dat geldt eigenlijk voor alles wat wie dan ook zegt of doet.

vrijdag 1 juni 2007 om 14:44
Weet je wat me opviel gisteren..
(mede door dit topic dat ik in mn achterhoofd had zitten.)
Ben nu 13 weken zwanger van de 2e, onze dochter is nu 5,5mnd en ik heb haar 8 weken bv gegeven, bij de tweede wil ik dr ook weer heel graag mee beginnen, goed maar dat even terzijde.
Ik heb me dus aangemeld bij CZ en kraamzorg, krijg pakketten thuis gestuurd met mn aanmeldingspapieren ect. en een heleboel folders over
borstvoeding.
''Borstvoeding? Natuurlijk!'' enz enz
Zou er eigenlijk ook geen folder over fv bij moeten zitten? Zodat (a.s.) mama's zelf de afweging kunnen maken?
(mede door dit topic dat ik in mn achterhoofd had zitten.)
Ben nu 13 weken zwanger van de 2e, onze dochter is nu 5,5mnd en ik heb haar 8 weken bv gegeven, bij de tweede wil ik dr ook weer heel graag mee beginnen, goed maar dat even terzijde.
Ik heb me dus aangemeld bij CZ en kraamzorg, krijg pakketten thuis gestuurd met mn aanmeldingspapieren ect. en een heleboel folders over
borstvoeding.
''Borstvoeding? Natuurlijk!'' enz enz
Zou er eigenlijk ook geen folder over fv bij moeten zitten? Zodat (a.s.) mama's zelf de afweging kunnen maken?
vrijdag 1 juni 2007 om 15:05
Denk dat het te maken heeft met de normen die de WHO hanteert. Het is toch ook verboden om reclame te maken voor kunstvoeding of bijvoeding voor kinderen jonger dan zes maanden?
Overigens weten bedrijven daar echt wel om heen te zeilen en vind je in bijvoorbeeld de Blije Doos e.d juist weer allemaal FV-materiaal.
Overigens weten bedrijven daar echt wel om heen te zeilen en vind je in bijvoorbeeld de Blije Doos e.d juist weer allemaal FV-materiaal.

vrijdag 1 juni 2007 om 15:14
jammer dat het hier weer zo welles nietes wordt en dat er zo fel en naar gereageerd wordt. Ik vind de informatie van tilalia juist altijd erg verhelderend en objectief, maar dat terzijde. Voel je toch niet zo aangesproken als fv moeder als je er zelf van overtuigd bent dat je het juiste geeft, volgens mij reageer je alleen zo heftig als je ergens twijfelt over je beslissing. Ik doe ook genoeg dingen die niet volgens de boekjes zijn, zoals kind bij me in bed laten slapen, ik laat haar wel eens huilen als er echt niks aan de hand is, tja en dan kan jan en alleman van dit forum wel beweren dat je kind bij je in bed heel dom is, en dat je kind laten huilen nog erger is, mij doet dat niet veel, maar on topic, ja, ik vind het echt leuk, en nu mevrouwtje 9 maanden is en echt niet meer wil vind ik dat erg jammer, niet zo jammer dat ik het erin blijf proppen of ga afkolven en het in een flesje ga geven wat ze nog wel drinkt, maar ik vind het wel echt jammer. Ze drinkt alleen nog snachts en waar ik 8 maanden lang gehoopt heb op doorslapen, ben ik nu zoo blij met die ene nachtvoeding en mag ze van mij nog maanden doen voor ze dat kunstje onder de knie heeft.
vrijdag 1 juni 2007 om 15:17
qwertu, het zijn feiten, en als jij die feiten kan nuanceren voor jezelf (en inderdaad het zijn risicoos op kansen) dan is er toch niks aan de hand? ik ken ook de risicoos van baby bij me in bed laten slapen, ken alle cijfers van wiegendood uit mijn hoofd, was tijdens mijn zwangerschap ongelovelijk neurotisch met statistieken, maar ik maakte de afweging, bij ons in bed is stil en slapen, niet bij ons is schreeuwen en huilen en alledrie niet slapen en dan rijdt mijn vriend zich uit vermoeiheid nog te pletter tegen een boom op weg naar werk, en dat risico vond ik groter. Klaar, over en uit en baby heeft de eerste 4 maanden zo'n beetje bij ons geslapen, nu al maanden niet meer alhoewel ik haar niet altijd terugleg na de nachtvoeding.