Minnaar deel 44

15-08-2026 13:38 339 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al 43 delen schrijven we over ons minnaar wel-en -wee. De leuke kanten, geile kanten, spannende kanten. Maar ook over kopgeworstel, schuldgevoelens en onzekerheden.
Dit topic is bedoeld om hierover uit te wisselen, ook als je (nog) geen minnaar(s) hebt maar wel behoefte hebt aan een wake up call of als je minnaartijd achter je ligt en zaken toe wil voegen.

Probeer zo min mogelijk te quoten.
Linkje van deel 43: https://forum.viva.nl/seks/minnaar-deel ... ges/478008

In de openingspost van deel 43 staan de linkjes naar voorgaande topics.
sebedeüs wijzigde dit bericht op 16-08-2026 14:56
18.04% gewijzigd
Lilith schreef:
17-09-2026 18:02
Zo werkt minnaren nu eenmaal.
En blijkbaar is het voor hem voorbij.
Kun je nog 100 x hier posten dat je het niet snapt maar hij wil niet meer.
Tja heb m ook geblokkeerd.
Heeft voor mij geen nut smal talk praatjes over ditjes en datjes.
Dat kan ik ook met vriendinnen doen.
Rabatia schreef:
17-09-2026 19:20
Dat kan ik ook met vriendinnen doen.

Of met je man :idee:
Lilith schreef:
17-09-2026 22:31
Of met je man :idee:
Dat zou mooi zijn maar ik vermoed dat de kans op een nieuwe minnaar kandidaat groter is. Door hoe ik rabatia hier lees.
Rabatia schreef:
17-09-2026 17:56
Nou ja.
Dat kan zeker wat jij zegt
Maar een jaar lang dagelijks contact.
Afspraakjes, lunches, etc
Wis je toch niet zomaar uit?
Tenminste ik niet.
Op een gegeven moment komen er gevoelens bij en krijg je een band met diegene.
Die gevoelens en de band heb je vooral gekregen door te blijven hangen, projecteren en verlangen naar iets…. ( wat er eigenlijk niet is)
Zijn doel was seks en dat kan niet zonder aandacht te geven.
Jouw doel is aandacht , gezien en geliefd worden en dat kan niet zonder seks te geven.
Je kan geen afstand van hem doen. Niet omdat je hem als persoon zo leuk vind maar door deze dynamiek.
De kruimels die je af te toe krijgt zijn net genoeg om jouw verslaving naar goedkeuring en bevestiging te voeden.
De leegte in jezelf en het gemis maakt je extra gevoelig om steeds voor minder te gaan.
Ik hoop dat het je lukt om dit te doorbreken en dieper te gaan ontdekken wie je bent, waar je vandaan komt en welke onvervulde behoeftes er nu aandacht vragen en leer deze zelf te vervullen.
Bouw ook aan een duurzame vriendschap zodat je jezelf in vertrouwen kunt uitspreken en jouw innerlijke wereld kunt toetsen. Nu blijf je rondjes draaien in je eigen hoofd.
Zijn er hier ook verhalen van vrouwen bij wie de man zijn relatie heeft verbroken? Hoe is dat daarna tussen jullie gegaan?

Ik zit nu zelf in zo een situatie. Ik heb gevoelens voor een man die recent uit zijn relatie is gestapt, maar ik vind het benauwend dat hij mij nu zo nadrukkelijk opzoekt. Alsof er nu een soort verwachting is dat ik met hem verder moet. Dat zegt hij niet met zoveel woorden, maar ik merk het aan zijn gedrag. Herkent iemand dit??

Ik wil niet het gevoel krijgen dat ik nu iets moet met de situatie, alleen omdat hij inmiddels vrijgezel is. Ik wil luchtig kunnen daten en kijken of het iets kan worden tussen ons. Zonder druk.
Sebedeüs schreef:
17-09-2026 18:47
Even los van diagnoses enzo, ik schrik ervan dat jij bang bent dat jij en je dochters niet veilig zouden zijn. Zo te lezen gaat jouw man aardig wat grenzen over.
En dat geldt niet alleen voor jouw man, ik lees nu pas dat je collega je zoent, aanraakt. Wat zijn dat voor fratsen, heb jij hem daar ooit met zoveel woorden toestemming voor gegeven?

Waarom pik je dit allemaal?
Hoi, ja mijn man gaat inderdaad soms wel wat grenzen over. Dat heeft zich denk ik met de tijd opgebouwd. Lang verhaal want we kennen elkaar al meer dan 20 jaar.

Mijn collega, die probeert. Hij heeft me niet echt gezoend, maar een zoen op de wang 'sochtends is hier in België helemaal normaal. Echter een 2e keer op de dag is voor mij het teken geweest dat hij iets meer zocht. Ik heb afstand gehouden. Maar af en toe werken we samen dus hem helemaal vermijden is geen optie. Toen hij z'n hand op mijn rug legde toen hij achter mijn bureaustoel stond, had ik er eerst geen erg in, tot zijn hand naar beneden ging. Dan stond ik als aan de grond genageld en heb ik niet gereageerd. Wel me weggetrokken toen ik besefte dat ik moest reageren en dat het geen toeval was.

En intussen zit hij dus in mijn hoofd. Ik besef maar al te goed dat wat hij wil geen goed plan is. Ik kan wel afstand nemen, maar ik kan hem niet helemaal ontwijken. Op bepaalde momenten moeten we overleggen.
Anderlicht schreef:
18-09-2026 08:34
Die gevoelens en de band heb je vooral gekregen door te blijven hangen, projecteren en verlangen naar iets…. ( wat er eigenlijk niet is)
Zijn doel was seks en dat kan niet zonder aandacht te geven.
Jouw doel is aandacht , gezien en geliefd worden en dat kan niet zonder seks te geven.
Je kan geen afstand van hem doen. Niet omdat je hem als persoon zo leuk vind maar door deze dynamiek.
De kruimels die je af te toe krijgt zijn net genoeg om jouw verslaving naar goedkeuring en bevestiging te voeden.
De leegte in jezelf en het gemis maakt je extra gevoelig om steeds voor minder te gaan.
Ik hoop dat het je lukt om dit te doorbreken en dieper te gaan ontdekken wie je bent, waar je vandaan komt en welke onvervulde behoeftes er nu aandacht vragen en leer deze zelf te vervullen.
Bouw ook aan een duurzame vriendschap zodat je jezelf in vertrouwen kunt uitspreken en jouw innerlijke wereld kunt toetsen. Nu blijf je rondjes draaien in je eigen hoofd.

Het ging even een tijdje goed.
Veel met vriendinnen, afleiding. Kids.
Maar goed na een tijdje stilte kwam hij ineens vragen hoe het ging.
En daar ging ik weer op in.

Heb er veel over gelezen ja. De kruimels die je krijgt om je niet te doen weg lopen.
Heb je ook een vriendin die je in vertrouwen kunt nemen? Je komt hier soms zo wanhopig en dus kwetsbaar over.
Anderlicht schreef:
18-09-2026 16:54
Heb je ook een vriendin die je in vertrouwen kunt nemen? Je komt hier soms zo wanhopig en dus kwetsbaar over.
Ja maar die vertel ik dit echt niet.
Mijn beste vriendin die ken ik natuurlijk zo goed. Ik weet precies hoe zij over dit onderwerp denkt.
Zij gaat zeggen je gaat dit opbiechten thuis of ik doe het.
Ik wil mijn naasten niet met zulke geheimen opzadelen ook.

Wanhopig?
Oké vertel! Nu maak je me nieuwsgierig.
Sisi schreef:
18-09-2026 09:10
Zijn er hier ook verhalen van vrouwen bij wie de man zijn relatie heeft verbroken? Hoe is dat daarna tussen jullie gegaan?

Ik zit nu zelf in zo een situatie. Ik heb gevoelens voor een man die recent uit zijn relatie is gestapt, maar ik vind het benauwend dat hij mij nu zo nadrukkelijk opzoekt. Alsof er nu een soort verwachting is dat ik met hem verder moet. Dat zegt hij niet met zoveel woorden, maar ik merk het aan zijn gedrag. Herkent iemand dit??

Ik wil niet het gevoel krijgen dat ik nu iets moet met de situatie, alleen omdat hij inmiddels vrijgezel is. Ik wil luchtig kunnen daten en kijken of het iets kan worden tussen ons. Zonder druk.
Ohnee, de bekende monkey brancher, kunnen niet alleen zijn. De een voor de andere vervangen.

Waarom bespreek je het niet met hem wat je hier aangeeft?
Monkey branching, wat hebben de Engelsen toch fijne termen die precies de lading dekken.

Sisi, je moet natuurlijk helemaal niks. Kans is best groot dat zodra jij te langzaam toehapt naar zijn zin hij terug slingert naar zijn ex. Hoe dan ook kun je in een toestand belanden waarin hij jou en haar tegen elkaar gaat uitspelen. Wil jij een date zonder druk kun je een andere date dan deze vent van een app plukken.
Elise777 schreef:
19-09-2026 04:11
Ohnee, de bekende monkey brancher, kunnen niet alleen zijn. De een voor de andere vervangen.

Waarom bespreek je het niet met hem wat je hier aangeeft?
Monkey brancher, grrappig woord. XD We hebben volgend weekend afgesproken en ik hoop dat we dan ook wat meer hierover kunnen praten. Hij is pas sinds kort uit de relatie gestapt, dus het is voor ons allebei even zoeken.

Gisteren stond hij met een pan soep bij me op de stoep, omdat ik had verteld dat ik ziek was. Dat vind ik dan weer zo lief dat ik meteen zo een warm fuzzy gevoel krijg en het helemaal voor me zie met hem. Tegelijkertijd merk ik dat ik een beetje op slot ga als hij fysiek te dichtbij komt. Niet omdat ik hem niet aantrekkelijk vind, integendeel. Er is een enorme fysieke aantrekkingskracht tussen ons, maar ik ben die intensiteit niet gewend. Het voelt heel dierlijk of zo. :-$ Dan vraag ik me weer af is dit alleen lust of zit er meer onder? Want er is ook een mentale klik en veel diepgang in onze gesprekken. Gek genoeg zijn de verliefde gevoelens voor hem wel iets minder heftig geworden sinds hij single is. Dat probeer ik zelf ook nog te begrijpen.

Ik wil in ieder geval geen druk ervaren en dat moet ik hem wel duidelijk maken, anders werkt het voor mij niet. Ik ben ook nog gewoon actief op een datingapp en wil die deur voorlopig ook niet helemaal dichtgooien.
Lalaloepsie schreef:
19-09-2026 11:55
Monkey branching, wat hebben de Engelsen toch fijne termen die precies de lading dekken.

Sisi, je moet natuurlijk helemaal niks. Kans is best groot dat zodra jij te langzaam toehapt naar zijn zin hij terug slingert naar zijn ex. Hoe dan ook kun je in een toestand belanden waarin hij jou en haar tegen elkaar gaat uitspelen. Wil jij een date zonder druk kun je een andere date dan deze vent van een app plukken.
Ja, daar probeer ik ook waakzaam voor te zijn. Ik wil vooral kijken of hij helemaal los is van zijn ex en of hij de ruimte neemt om die relatie ook echt te verwerken. In de korte tijd dat hij single is heeft hij mij vaak opgezocht en dat vind ik eerlijk gezegd al een klein red flagje. We hebben natuurlijk al langer contact, dus er is al een bepaalde basis tussen ons, maar doordat het nu opeens snel gaat voelt het voor mij wat onveilig.

Ik wil absoluut niet in een soort ex-driehoek terechtkomen. Daarom houd ik mijn opties ook open en heb ik ook nog geen seks met hem. Ik wil mijn leven niet stilzetten terwijl ik uitzoek of dit iets is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven