Veranderd product !

04-09-2026 22:38 222 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vond je altijd heel lekker maar is na " vernieuwd" niet meer je favoriet.

Zo vond ik de Bros bros bros uit het Adele Bloemendaal tijdperk het allerlekkerste.
Sinds ze dat harde laagje eromheen hebben verwijderd koop ik het niet meer.

Nu kocht ik van de week weer taaitaai..is het ineens platter, andere smaak en het " laklaagje" zit er niet meer op, alleen sintjes en piet is vervangen voor de zak van Sinterklaas...

Waarom veranderen fabrikanten een goed lopend product of halen ze een goed lopend product uit de schappen ?Zoals een paar jaar geleden haalde de ruiter Hagelslag de karamel uit de schappen terwijl die vaak uitverkocht was, zo gewild !

Ik snap er soms helemaal niks van .
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
zenga schreef: ↑
26-09-2026 10:17
Bon bon bloc van Cote d'Or. Loeiduur geworden (zoals alle chocola) en veel minder smaak.

Splitijsjes, het vanille-ijs smaakt tegenwoordig veel wateriger.

Best treurig dit topic, hoe alles steeds efficiënter en goedkoper wordt geproduceerd, met een smaakniveau wat voor de meeste mensen nog acceptabel is (of net niet of dus helemaal niet). Maar de producenten komen er meestal mee weg.
Deze heeft de Aldi ook (nep), die zijn wel lekker.
De echte Split heeft een vieze dikke laag sinaasappel en veel minder roomijs.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef: ↑
26-09-2026 11:27
Dank voor de tip!
Always inlegkruisjes? Ik zie op de verpakking die ik in gebruik heb ineens “new dry & soft feel” staan. En ik had al een tijdje dat ik een soort plakkerig iets op de bovenkant van mijn ladenkast had soms. Ik leg daar wel eens dat velletje wat je van het plakgedeelte van de inlegkruisjes af haalt neer. En ik merkte nu dat dat velletje inderdaad een beetje plakt nog. Dus de plaklaag is in ieder geval anders. En ik gebruik dit merk echt al jaren, maar heb sinds een paar maanden vanuit het niks ontzettende jeuk daar beneden. Echt tot wondjes aan toe krabben, ook ‘s nachts onbewust. Heel vervelend en pijnlijk en heb geen idee waar het door komt. Maar nu zag ik 2 dagen terug ineens die “new” melding op de verpakking en heb meteen een ander merk gekocht met een katoenen bovenlaag. Hopelijk helpt dit tegen die jeuk en hoewel het nu nog wel jeukt vanwege wondjes heb ik wel het idee dat het vermindert. Hoop zo dat dit de oplossing is, want die jeuk is gekmakend. Heb ook afgelopen nacht eindelijk weer eens doorgeslapen ipv krabbend wakker te worden elke nacht. Ik heb goede hoop, maar dan is dat nieuwe dus geen verbetering.
pepexx schreef: ↑
26-09-2026 11:27
Wij hebben een keer, toen de Split uitverkocht was, de Jumbo eigen merk gekocht; die smaakt zoveel beter! En ook nog goedkoper! Helaas is deze in de zomermaanden vaak uitverkocht, andere mensen hebben ook ontdekt dat de jumbo eigen merk veel beter is dan de originele Split🤣
De oude zoute Parodontax, nog steeds stom dat die eruit is.

En Stimorol Original die de original helemaal niet is want dat was die blauwe met suiker.

Chips die ineens zoet is i.p.v. zout.

De smakeloze mandarijnen die de AH heeft, waterig en slap.

De paprikakaasrondo's van Garden Gourmet, waren erg lekker maar ineens foetsie.
I'm still standing
Ik*ben*ik schreef: ↑
12-09-2026 21:43
Dat is de gemixte.
De mokka van eerder was alleen de mokka hagel en in het special doosje.
Heel soms heeft de Xenos restpartijen van bepaalde producten in hun schappen staan. Ik heb weleens met de mokka hagel in mijn handen gestaan maar dat was echt begin 2026… maar wie weet loont het om af en toe binnen te lopen.

Vroegah had je meer winkels die restpartijen verkochten, zoals de prijsmepper. ..

Wat ik aan non food mis is de Axe old wood en vanilla. Alle andere geuren ruiken erg synthetisch op mijn vriend helaas.

En herinneren jullie deze nog (nog nog…)
https://www.nestle-chocolade.nl/caramac
Is wel goed dat die weg is want die waren zo terug te zien op de weegschaal.
Biensûr schreef: ↑
27-09-2026 11:47

Vroegah had je meer winkels die restpartijen verkochten, zoals de prijsmepper. ..
.

Die Grenze (maar zit niet overal in NL)
Die caramac ❤️
Die mis ik.
El4ra schreef: ↑
04-09-2026 23:12
Deze zijn er tenminste nog, ik mis de chocolade reep in metalic verpakking met vulling waardoor de chocola koud aanvoelde. De naam weet ik niet meer van deze chocoreep.

En niet alleen eten, de lippotloden van Max Factor zijn ook negatief veranderd qua structuur.

Jammer van die Nibbit staafjes, zo nu en dan haalde ik die in combinatie met sinas uit melancholie.
Kilt?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Oh ja en Mokka ladies! Eerst ander recept (bodem smaakte anders) en nu helemaal nergens meer te krijgen...of nog door iemand gespot? Ik kocht ze altijd bij de Jumbo.
27-09-2026 13:24
Oh ja en Mokka ladies! Eerst ander recept (bodem smaakte anders) en nu helemaal nergens meer te krijgen...of nog door iemand gespot? Ik kocht ze altijd bij de Jumbo.
Die mis ik ook!! Waren echt mijn favoriete koekjes. Zo jammer dat die er niet meer zijn 😔 ik kocht ze ook bij jumbo.
Inderdaad. AH heeft al jaren niets meer met mokka, en nu de Jumbo blijkbaar ook niet meer. Zo jammer.
26-09-2026 10:17
Bon bon bloc van Cote d'Or. Loeiduur geworden (zoals alle chocola) en veel minder smaak.
Bij smaak moet je niet vergeten dat je smaak verandert als je ouder wordt. Ik heb het zelf ook met dingen die ik zelf maak en waarvan is dus precies weet wat er in zit dat het vroeger lekkerder leek.
Blueridge73 schreef: ↑
18-09-2026 21:05
Ik vond altijd de ciabatta van de AH erg lekker. Nu deze week weer besteld in de app, zag al staan "Nieuw" en ik voelde de bui al hangen. En inderdaad, is geen verbetering, Jammer hoor, nu meer een iets breder stokbrood, maar niet meer dat lekkere luchtige brood dat ik zo lekker vond.
Is dat dan de afbakvariant of de verse? Hier is de verse nog hetzelfde.
Fucupcake schreef: ↑
27-09-2026 12:10
Die caramac ❤️
Die mis ik.

De golden reep van Kruidvat is exact caramac. Ligt bij de chocolade.
Irregular_Choice schreef: ↑
27-09-2026 16:16
Die mis ik ook!! Waren echt mijn favoriete koekjes. Zo jammer dat die er niet meer zijn 😔 ik kocht ze ook bij jumbo.
En dan wel 25 soorten stroopwafels...zo jammer.
O jeetje, ik merk nu pas dat ik deze eigenlijk al heel lang heel erg vreselijk mis!
Lilith schreef: ↑
27-09-2026 20:32
Afbeelding

Deze?
Dan ga ik die heel snel halen.
Fucupcake schreef: ↑
28-09-2026 10:17
Afbeelding

Deze?
Dan ga ik die heel snel halen.

Ja, die!
Lilith schreef: ↑
27-09-2026 20:32
Oehh dan ga ik die ook proberen daar met een grote boog omheen lopen :sigh:
Appletje schreef: ↑
27-09-2026 20:27
Bij smaak moet je niet vergeten dat je smaak verandert als je ouder wordt. Ik heb het zelf ook met dingen die ik zelf maak en waarvan is dus precies weet wat er in zit dat het vroeger lekkerder leek.
Ik weet redelijk zeker dat veel recepten zijn aangepast.
Er is veel suiker uit producten verdwenen en vervangen door zoetstoffen, en ze kiezen voor goedkopere grondstoffen.
Dat merk je nu al als er "vernieuwd recept" of "verbeterde smaak" op een verpakking staat. Dat is eigenlijk altijd een achteruitgang (zie dit topic)
Ik heb het hele topic doorgescrold om te zien of iemand het al over de smaak van Roosvicee heeft gehad. Toen de kinderen klein waren dronk ik daar zelf ook liters van, maar die smaak is een aantal jaar geleden compleet veranderd.
Leven en laten leven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven