Veranderd product !

04-09-2026 22:38 199 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vond je altijd heel lekker maar is na " vernieuwd" niet meer je favoriet.

Zo vond ik de Bros bros bros uit het Adele Bloemendaal tijdperk het allerlekkerste.
Sinds ze dat harde laagje eromheen hebben verwijderd koop ik het niet meer.

Nu kocht ik van de week weer taaitaai..is het ineens platter, andere smaak en het " laklaagje" zit er niet meer op, alleen sintjes en piet is vervangen voor de zak van Sinterklaas...

Waarom veranderen fabrikanten een goed lopend product of halen ze een goed lopend product uit de schappen ?Zoals een paar jaar geleden haalde de ruiter Hagelslag de karamel uit de schappen terwijl die vaak uitverkocht was, zo gewild !

Ik snap er soms helemaal niks van .
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Lilith schreef:
12-09-2026 21:53
Paprika-Bolognese chips van de AH. Waren echt heerlijk.
Ik vind nu de meeste chips echt niet lekker meer trouwens.
Ik vind alleen Croky nog echt lekker (en knapperig). Maar die is in NL niet overal te koop en dus sla ik groot in als ik in BE ben.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
BMWoman schreef:
06-09-2026 19:02
Het is geen eten, maar ik baal er enorm van dat er nergens meer cif met bleek wordt verkocht, in de super dan..
Het enige waar ik het nu nog kan kopen is bij bol, 2 liter..
Dan dat maar, want het maakt toch het allerbeste schoon..
Ah en Jumbo hebben dat van het eigen merk. Schuurmiddel met bleek.
Sinds ik de Keuringsdienst van waarde volg (inmiddels al wat jaren) heb ik een totaal andere kijk op de Nederlandse voedingsindustrie gekregen. Het gaat erom de beste kwaliteit uit te voeren naar het buitenland, wij eten zelf de restanten. Zo goedkoop mogelijk produceren, zo duur mogelijk verkopen.
Italianen en Spanjaarden kijken met verbazing naar de Nederlanders.
Zij zijn zo verstandig hun topproducten zelf op te eten.
De veranderde producten zijn hier (bijna) nooit vanwege betere ingrediënten.
Sakura schreef:
14-09-2026 11:46
Sinds ik de Keuringsdienst van waarde volg (inmiddels al wat jaren) heb ik een totaal andere kijk op de Nederlandse voedingsindustrie gekregen. Het gaat erom de beste kwaliteit uit te voeren naar het buitenland, wij eten zelf de restanten. Zo goedkoop mogelijk produceren, zo duur mogelijk verkopen.
Italianen en Spanjaarden kijken met verbazing naar de Nederlanders.
Zij zijn zo verstandig hun topproducten zelf op te eten.
De veranderde producten zijn hier (bijna) nooit vanwege betere ingrediënten.
Maak dat eens concreet met een aantal producten?
Kijk eens naar de beroemde uitzending van olijfolie, de uitzending waarom roomboter vaak niet meer smeerbaar is, en de uitzending over voorgesneden groentemix. Na de uitzending over bacon (broodbeleg) dat in zijn totaliteit werd uitgevoerd naar Engeland, moesten wij het hier maar doen met het veel vettere ontbijtspek. Daarna snapte ik opeens waarom ik dat nergens meer kon vinden. Bacon ging bij ons in de pannenkoek.
Misschien lees ik je toon verkeerd, maar echt prettig vind ik je formulering niet. Dus ga ik er verder niet meer op in.
OlleGrieze schreef:
14-09-2026 10:54
Ik vind alleen Croky nog echt lekker (en knapperig). Maar die is in NL niet overal te koop en dus sla ik groot in als ik in BE ben.
Ik ben ook van Lays paprika overgestapt op Croky, terwijl ik Lays vroeger echt veruit de beste vond. Maar die van Lays is echt smaakloos geworden helaas.
Grief is just love with nowhere to go
Maleficent schreef:
14-09-2026 12:25
Ik ben ook van Lays paprika overgestapt op Croky, terwijl ik Lays vroeger echt veruit de beste vond. Maar die van Lays is echt smaakloos geworden helaas.
Ik heb dezelfde ervaring. Mijn lievelings is Croky pickles (volgens mij in NL niet te koop), maar de paprika is inderdaad ook lekker.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 14-09-2026 12:29
1.52% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Maleficent schreef:
11-09-2026 11:36
Ik mis nog steeds de Hema Colaflesjes. Ik vond laatst 1 bij Holland & Barret die er precies op leek, maar die waren met een suikervervanger waar ik kennelijk niet tegen kan, dus had ik de hele avond en nacht buikpijn.

het zijn dit soort snoepjes
Afbeelding

en nee die van Haribo komen niet in de buurt, die zijn taai, andere smaak. Gewoon niet lekker.
de zwarte wijngum van de HEMA.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Sakura schreef:
14-09-2026 11:57
Kijk eens naar de beroemde uitzending van olijfolie, de uitzending waarom roomboter vaak niet meer smeerbaar is, en de uitzending over voorgesneden groentemix. Na de uitzending over bacon (broodbeleg) dat in zijn totaliteit werd uitgevoerd naar Engeland, moesten wij het hier maar doen met het veel vettere ontbijtspek. Daarna snapte ik opeens waarom ik dat nergens meer kon vinden. Bacon ging bij ons in de pannenkoek.
Misschien lees ik je toon verkeerd, maar echt prettig vind ik je formulering niet. Dus ga ik er verder niet meer op in.
Olijfolie is hier ook gewoon van goede kwaliteit te krijgen. Je moet de extra vierge kopen, niet de gewone. En wij produceren dat hier niet eens, dus hoezo gaat het dan vanuit hier juist naar andere landen?
En bacon ligt bij de jumbo gewoon in het schap.
Lucie78 schreef:
14-09-2026 11:13
Ah en Jumbo hebben dat van het eigen merk. Schuurmiddel met bleek.
Yups, maar die zijn niet zo goed als cif.
Wateriger.
Maleficent schreef:
Hier ook dezelfde ervaring
Forever is a hell of a long time.
Sakura schreef:
Er komt volgens mij vandaag een uitzending over halfvolle producten. Volgens mij word je daar ook weer gewoon mee genaaid.
Ook die uitzending over scharreleieren. Misschien is het toeval maar sinds die uitzending vind je veel meer witte eieren in de supermarkt
Sakura schreef:
Olijfolie wordt hier niet geproduceerd natuurlijk.
En ik kan in elke supermarkt en bij de slager bacon kopen.
Maleficent schreef:
Eens! Lays wil teveel deugen en een B op de verpakking kunnen zetten. Dat het dan een soort smakeloze karton is boeit ze blijkbaar niet.
Ik kies dus ook liever chips die niet meedoen aan die score-onzin.
Sakura schreef:
Misschien beter koolzaadolie kopen voor bakken en braden ipv olijfolie. Dat heeft een betere omega6 : omega3 verhouding en een hoger verhittingspunt.
Ook nog heel goedkoop, mocht je in DL boodschappen kunnen doen. Een liter voor €1,59.

https://www.joybuy.de/dp/jeden-tag-raps ... l/10129358
Lays chips zijn minder zout geworden maar nog steeds erg lekker.
Bacon is te koop bij Nettorama. Hier in het oosten zit ie veel .ik weet niet in de rest van het land
Heb twee jaar geleden in n rams winkel n fles van 5 Liter vloeibare Bio Tex kunnen kopen . Alles wat ik waste zelfs hele oude vlekken gingen overal uit niet te geloven .
Maar ik kan nergens vloeibare bio tex meer kopen .als ik googel verschijnt het bij de jumbo.maar in de winkel is het nooit op voorraad .
BioTex poeder groen of blauw wast bij lange na niet zo schoon.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Deze?
https://www.plein.nl/biotex-vloeibaar-w ... eek-750-ml
Maleficent schreef:
05-09-2026 11:41
De Rapid Repair van Sensodyne is van samenstelling veranderd. Was de enige waarbij ik geen pijn kreeg aan mijn gevoelige tandhalzen. Nu wel pijn. Stom vind ik dat. Nu hebben ze een nog duurdere variant die wel helpt tegen de pijn, maar die is nog veel duurder dan degene die ik eerder gebruikte.
Klopt, maar in die variant zat een stof waar veel mensen een bijwerking van kregen: Een hele rare droge mond en tong.
chrisjoh schreef:
18-09-2026 15:39
Lays chips zijn minder zout geworden maar nog steeds erg lekker.
Bacon is te koop bij Nettorama. Hier in het oosten zit ie veel .ik weet niet in de rest van het land
Heb twee jaar geleden in n rams winkel n fles van 5 Liter vloeibare Bio Tex kunnen kopen . Alles wat ik waste zelfs hele oude vlekken gingen overal uit niet te geloven .
Maar ik kan nergens vloeibare bio tex meer kopen .als ik googel verschijnt het bij de jumbo.maar in de winkel is het nooit op voorraad .
BioTex poeder groen of blauw wast bij lange na niet zo schoon.
AH heeft biotex vloeibaar handwas.
Bedankt I.C.
Bedankt Moiren ik ga morgen eerst naar Appie.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Bieb63 schreef:
18-09-2026 16:23
Klopt, maar in die variant zat een stof waar veel mensen een bijwerking van kregen: Een hele rare droge mond en tong.
De nieuwe of de oude soort?
Grief is just love with nowhere to go
Ik vond altijd de ciabatta van de AH erg lekker. Nu deze week weer besteld in de app, zag al staan "Nieuw" en ik voelde de bui al hangen. En inderdaad, is geen verbetering, Jammer hoor, nu meer een iets breder stokbrood, maar niet meer dat lekkere luchtige brood dat ik zo lekker vond.
Maleficent schreef:
18-09-2026 20:43
De nieuwe of de oude soort?
De oude
Blueridge73 schreef:
18-09-2026 21:05
Ik vond altijd de ciabatta van de AH erg lekker. Nu deze week weer besteld in de app, zag al staan "Nieuw" en ik voelde de bui al hangen. En inderdaad, is geen verbetering, Jammer hoor, nu meer een iets breder stokbrood, maar niet meer dat lekkere luchtige brood dat ik zo lekker vond.
Precies. Ik baal er ook van. Deze lijkt erg op die van de Lidl, vinden wij ook niet lekker.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven