Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Guppie en Netzwanger!

Jullie ook gefeliciteerd met jullie positieve testen!

Volgens mij heeft Dok met voorbedachte raden al een plaatje in de openingspost gezet zodat daar het schema zo ingeschoven kan worden. Toch Dok?

Bij mij is het inderdaad het tweede kindje

Is meteen toch al weer heel anders dan bij de eerste. Vooral omdat ik toen echt elke minuut van de dag zoiets had van: WOW ik ben ZWANGER! En nu heb ik dus al zo'n koter rondrennen die me heel de dag afleid en bezig houdt :D

Ik heb nog niet echt last van kwaaltjes. Wel af en toe die krampjes en rugpijn alsof je ongesteld moet worden. Maar dat had ik bij de eerste ook dus ik maak me daar nu een stuk minder druk om. Maar toch is het wel weer spannend. Ik weet nu ook veel beter wat ik zou verliezen als het misgaat...

NaamLeeftijdUitgerekend  KindjeControleGeslachtDok713603-02-20082ePalias2eNicolette2628-01-20082eGuppie   2931-01-20081eYada   282eSusan    3002-02-20081e

Nieuwe dames kan ik zo toevoegen! In de controle kolom kunnen we data vermelden van bezoeken aan verloskundige enz. Indien mensen het geslacht weten of willen gokken kan dit in de laatste kolom!
Dok: als je het inderdaad bovenin het topic kan invoegen en er ook nog mooie vakjes van weet te maken is het helemaal toppie
Nou Guppie ik heb dus 14 juni "controle" of ik echt zwanger ben ;) Dan is mijn eerste echo. En 18 juni heb ik de intake bij de verloskundige.

Lekker druk hier ineens, heb alleen even geen tijd nu, kom later terug.

Er kan idd zo een tabelletje in de openingspost zodat hij steeds bovenaan staat.

Tot later!

Sjonge, een februari-topic... *denkt terug aan deze tijd een jaar geleden, zucht*.

Ik had op 4 juni vorig jaar een positieve test in mijn handen maar was toen al een week overtijd. Kwestie van veeeeeel geduld was dat :P. Uitgerekend op 5 februari 2007 en uiteindelijk bevallen op 20 januari. Maar januari-kindjes zijn ook leuk hoor! :D

Dames, geniet van jullie zwangerschap. Het cliché is waar; voor je het weet is het voorbij!!

Ow, en ik wil graag een plekkie op de meeleestribune tussen Swinta en Diri in, mag dat?
quote:

Sjonge, een februari-topic... *denkt terug aan deze tijd een jaar geleden, zucht*.

Ik had op 4 juni vorig jaar een positieve test in mijn handen maar was toen al een week overtijd. Kwestie van veeeeeel geduld was dat :P. Uitgerekend op 5 februari 2007 en uiteindelijk bevallen op 20 januari. Maar januari-kindjes zijn ook leuk hoor! :D

Dames, geniet van jullie zwangerschap. Het cliché is waar; voor je het weet is het voorbij!!

Ow, en ik wil graag een plekkie op de meeleestribune tussen Swinta en Diri in, mag dat?

Alleen als je me niet gaat schoppen :P (want zit vooraan, joehoe, hierzo )

Haha, bedankt voor alle felicitaties.

Er zal nu nog niet zoveel te beleven zijn op de tribune, er is nog niets te zien. Behalve misschien iemand die erg misselijk is maar de zwangere buikenparade wachten we nog even mee:D
quote:Sjonge, een februari-topic... *denkt terug aan deze tijd een jaar geleden, zucht*.

Ik had op 4 juni vorig jaar een positieve test in mijn handen maar was toen al een week overtijd. Kwestie van veeeeeel geduld was dat :P.Ik ben een jaar geleden op deze dag bevrucht, haha. Ook een gedenkwaardig moment toch.... . En hoe weet ik dat zo goed? Man was twee dagen thuis tussen twee reizen in....

Maar anyhow... dames heel erg gefeliciteerd en ook ik zal jullie blijven volgen. Ik had op 15 juni een positieve test in mijn handen, was uitgerekend op 24 februari, maar ben op 16 februari bevallen van een prachtige dochter. Heel veel geluk en een voorspoedige zwangerschap!
Als ik het enigszins vage streepje mag geloven..... kom ik er ook bij. Er van uitgaande dat het goed blijft gaan natuurlijk. Mijn eerste zwangerschap is in oktober 2005 uitgelopen op een miskraam, ik wacht het dus eerst nog even af. Overigens ben ik vervolgens 9,5 maand :? zwanger geweest van onze prachtige zoon die in september 2006 is geboren. Nog maar 8 maanden oud dus.

Wij hadden nog geen plannen voor een tweede, maar 1 keer onveilige sex kan blijkbaar genoeg zijn. En na een jaar op de eerste te hebben moeten wachten is dit wel een heel leuk cadeautje.

Hoewel ik nog heeeeeeeel erg aan het idee moet wennen.

Ik ben trouwens 32 jaar, heb geen idee wanneer ik precies uitgerekend ben (want was nog niet regelmatig ongesteld, geef nog borstvoeding) en als alles goed gaat zou het dus kindje 2 worden.

groetjes,

Branca

ps. Alle andere zwangeren hier, gefeliciteerd!
Vandaag naar de HA geweest. Gewoon lekker met haar gekletst (hele fijne dokter) en wat informatie gevraagd. Maandag maar eens naar de verloskundige bellen om een afspraak te maken.

GROEP:

vraagje; ik heb af en toe nog steeds buikpijn (soort ongesteldheidsgevoel) en ook af en toe last van mijn onderrug. Verder (gelukkig) nog niet misselijk, wel gespannen borsten. Ook heb ik niet meer honger of zo. Herkennen jullie deze verschijnselen. (maak me denk ik toch druk dat het fout gaat)
Guppie, die pijn in de onderrug heb ik soms ook en ook steekjes in mijn onderbuik. Die steekjes is omdat je baarmoeder groeit. De pijn in de onderrug weet ik niet waarom dat is.

Je hoeft niet meer honger te hebben hoor als je zwanger bent. Bij mijn vorige zwangerschap had ik juist veel minder trek, zolang je zorgt dat je de normale dingen blijft eten zoals brood en je avondeten en ook zuivel drinkt of eet (kaas) dan is er niets aan de hand.
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!

Mag ik mij ook bij jullie voegen? Ik ben als het goed is 08-02-08 uitgerekend van ons 3de kindje. We hebben een zoon (4jr) en een dochter (net 1 jr). We hopen dat we ook deze zwangerschap tot een goed eind mogen brengen.

Ondanks dat we er een jaar voor uitgerekt hebben was het voor de derde keer in de eerste ronde raak .(je houdt rekening met alle senario's)

Ik ben 32 jaar en woon met man en kinderen in het midden van het land.

Hebben jullie al last van kwaaltjes??
Heb de nieuwe dames nog helemaal niet gefeliciteerd:$ Bij deze alsnog natuurlijk:P.

Weet even niet meer wie het vroeg maar hier nog niet veel kwaaltjes.

Af en toe wat last van de onderrug en steekjes in de buik maar dat stoort niet echt. Ik ben wel erg moe. Op de dagen dat ik niet hoef te werken valt het wel mee maar na 2 dagen werken wel. Ik lag gisteren dan ook om 10 uur in bed en sliep binnen 3 minuten tot vanmorgen vroeg.

Het eerst uur dat ik wakker ben heb ik dan nog het gevoel alsof ik een nacht heb overgeslagen.

Oja, ik had een week geleden last van obstipatie maar nu ik iedere morgen een glas lauw/warm water drink (niet lekker trouwens) gaat het weer goed.
Ukse en Branca welkom bij de club!

Guppie die krampjes en rugpijn alsof je ongesteld moet worden zijn normaal hoor. Ik heb ze nu ook weer en bij mijn eerste had ik dat precies hetzelfde. Dus ik maak me er dit keer niet al te druk over (toch wel handig wat ervaring :P).

Oh wat ik nog wilde vragen: Dok jij hebt de openingspost gemaakt met meteen ruimte voor een schema. Is het ook de bedoeling dat jij het gaat bijhouden?

Hoi allemaal! Was een beetje druk vandaag dus kwam weinig van forummen.

Grappig dat de eerdere jan/feb mama's weer allemaal langskomen :P. Nostalgie he, meiden?

En die nieuwe binnenkomers: Heel hartelijk gefeliciteerd!

Yada; wat goed dat je nu wel spontaan zwanger bent geworden! Extra verrassing.

Susan; die testen zijn best betrouwbaar, hoor....;). Nog weinig te klagen hier, zelfde als de anderen: Wat steekjes af en toe en rugpijn (vooral 's nachts) en een beetje vaag misselijk af en toe. Had ik bij de eerste niet, zou het dan nu een jongetje worden??

Branca; gefeliciteerd met jullie cadeautje :P, die wil gewoon heel graag bij jullie zijn.

Palias; ik heb de tabel in een photobucket-album staan waarvan ik het wachtwoord kan melden aan anderen zodat meerdere mensen de tabel kunnen wijzigen. Ik schrijf momenteel op 4 topics en houd ook al een tabel bij (neehee, ben niet forumverslaafd!) dus ik weet niet of ik eraan toekom om deze ook nog te doen als het erg druk wordt.

????????? Tabel mislukt? Ksnapput niet!

Nou ik wil de tabel anders ook wel bijhouden hoor! Maar dan moet jij mij dus het wachtwoord geven van het album waar nu die babypicture ingeplakt staat? En heb jij toevallig dan al een excelbestand wat handig in elkaar zit? Scheelt weer werk dan he? :D
Oh hoi Dok :D Tegelijk gepost...

Ik zie inderdaad dat de baby is verdwenen

:$ Ben toch nog niet zo'n grote expert... Had de naam van de foto in de link staan en dan moet de tabel hetzelfde heten! Die heet nu dus: foetus ;)

:D

Haha, ik dacht al zoiets en wilde je de tip al geven. Maar ja ik wilde niet al te wijsneuzerig overkomen meteen :$

Als je een mede-editer nodig hebt dan meld ik me bij deze aan hoor!

Groetjes,

Palias

Goedenmorgen,

super tabel, Dok! Ik ben toch echt een digibeet wat dat betreft!

wat leuk dat al die moeders meelezen op de tribune!

Branca, gefeliciteerd! Zijn jullie al over de eerste "schok" heen?

Ukse, ook van harte gefeliciteerd.

Soms maak ik me toch wel een beetje zorgen (soms?!, nu even eerlijk: heel vaak!) om mijn "kwaaltjes". Ik wijk namelijk wel heel veel af van de norm:

* Niet misselijk, ook geen last van "geurtjes" e.d.

* Geen krampen, hoogstens 1 keer in de 4 dagen een steekje.

* Wel stemmingswisselingen.

* Ben wel een ietsiepietsie vermoeid, maar dat komt door de korte nachten. Ik slaap sinds ik het weet toch minder vast. Spanning, zowel blijde als onzekerheid.

* Giga gevoelige en opgezette borsten. Maar geen donkere tepel of vaten die duidelijk zichtbaar zijn.

* Krijg wel meer "vet" rond mijn middel, terwijl ik niets meer eet dan anders. Ik ben vrij slank, dus dit is wel heel plaatselijk?!

* Bloedend, pijnlijk tandvlees. Nooit gehad trouwens.

Ach, waarschijnlijk zit ik gewoon te mutsen. Maar ben van een stabiele, sterke vrouw veranderd in een onzeker, labiele muts....pffff.

Vandaag even lekker aan de poets en opruimen, moet toch ook gebeuren!

Hoe is het met jullie? Nog leuke plannen voor het weekend?

Knuf. Susan
Goed gelukt die tabel! Toppie dok!

Susan: ik snap je opmerkingen. Ik ben ook niet moe en niet misselijk, wel wat grotere borsten (maar ze zijn niet de hele tijd gevoelig).

Het rare is toen ik zwanger probeerde te worden (10 maanden over gedaan) vlogen de weken voorbij en nu het dan eindelijk zo ver is kruipen de dagen voorbij. Maar ja geduld is een schone zaak!
En daar is de tabel al!!!

Dok, wil je ook wel helpen hoor met de tabel.

Mijn echo is trouwens 26 juni.

Susan, klinkt toch allemaal vrij normaal hoor voor een zwangere, minder vast slapen, bloedend tandvlees, meer vetreserves.

Het kan ook best zijn dat je pas met 7 of 8 weken heel erg moe wordt of misselijk of helemaal niet. Dat is bij iedereen weer anders en ook bij verschillende zwangerschappen weer anders. Probeer je niet te druk te maken, over een paar weken zou je willen dat je geen kwaaltjes had:D

Ik was net heel veel afgevallen maar 1 spijkerbroek zit nu al niet meer lekker, heb ook het gevoel dat er ineens weer een vetrol over de broekrand aan het vallen is, die was toch echt weg. Ben echt benieuwd wanneer je het kan gaan zien met een 2de, of dat echt sneller is zoals ze zeggen.

Ik ga maar eens aankleden en boodschappen doen.

Prettig weekend
hoi hoi,

waarschijnlijk zit iedereen nu lekker buiten te genieten van het mooie weer.

Fijn om te horen dat het uitblijven van de "kwaaltjes" niets zorgwekkends hoeft te zijn. Maar toch vind ik het raar dat ik eigenlijk geen last van krampen en/of steken heb. Herkennen de "zwanger-experts" dit?

Ik zou zo blij zijn als ik de eerste echo gehad zou hebben....dan zou ik een klein beetje opgelucht kunnen zijn (denkt ze nu nog....).

Knuf Susan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven