Gezondheid alle pijlers

En dan heb je de mexicaanse griep

30-07-2009 18:45 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag terug gekomen van vakantie in Spanje,

gisteren getest en vandaag de uitslag : Mexicaanse griep.

Tamiflu helpt niet meer want dat is alleen voor de eerste 48 uur. Ik ben er behoorlijk ziek van.

Zijn er nog meer slachtoffers?
Maar je lichaam gaat natuurlijk ook antistoffen aanmaken tegen virusindringers. Misschien is het tegen die tijd wel niet meer in je bloed te zien? Omdat het zich dan weer allemaal normaliseert ofzo?
quote:wohman schreef op 30 juli 2009 @ 21:58:

Maar je lichaam gaat natuurlijk ook antistoffen aanmaken tegen virusindringers. Misschien is het tegen die tijd wel niet meer in je bloed te zien? Omdat het zich dan weer allemaal normaliseert ofzo?Als dat zo is waarom dan aannemen dat het om H1N1 gaat?
Beterschap zeg, wat rot!!

Betekent het dan automatisch dat je omgeving ook besmet is?

Mensen die in contact met jou zijn gekomen?
Ik weet niet of het zo is hoor, is maar een aanname van mij.

Dan heb je inderdaad gelijk dat je dan niet meer vast kunt stellen of het om H1N1 gaat.

Misschien is het alsnog vastgesteld aan de hand van een controlelijst met symptomen ofzo?? Maar zou dan inderdaad ook gewone griep kunnen zijn. Wat ik zo raar vind is dat kwast en kind niet besmet zijn geraakt. Terwijl het heel erg besmettelijk schijnt te zijn. Voor een normale griep hebben de meeste mensen wel antistoffen bij zich. Zou het niet een normale griep zijn geweest dan?
He wat naar Flashy.

Hoop dat je snel opknapt.

Wat is de reden dat er getest is bij jou?

Mijn zoon werd vorige week ineens ziek,acuut griepverschijnselen en hoge koorts.

Nu ben ik geen zeurmoeder maar dacht....tsja,zal maar even bellen in deze tijd naar de huisarts.

Kon die middag even langskomen met hem.

Hij heeft even gekeken en gevraagd naar de klachten,advies was gewoon uitzieken(wat natuurlijk ook zo is,het is maar een griep).

Toch vroeg ik mij af...wat makkelijk?

Ik heb nog gevraagd of ik nog maatregelen moet nemen in verband met besmetting e.d maar dat was niet nodig.

Alleen na een paar dagen terugbellen als het niet beter ging.

Nu heb ik dat ook niet meer gedaan want het ging ietsje beter.

Alleen...het wisselt nu,zo lijkt hij opgeknapt en dan ineens heeft hij weer hoge koorts.

En blijft een nare hoest houden.

Maar goed geen test dus,daarom vroeg ik mij af wat bij jou de reden was om te testen.
Een tikkie off topic, maar Iry, hier in mijn dorp ( omgeving Dordrecht ) heerst op het moment een virale keel ontsteking. Met hoge koorts, nare hoest, veel keelpijn en een hele lange nasleep van moeheid. Terror, Tut ik en Vriend hebben het gehad. Het leek een beetje ( of wij vonden dat het leek ) op mex.griep. Maar het was "gewoon" een ander virus dat rond ging. Tut en ik zijn 2 weken bezig geweest en nog 2 weken moeheid nasleep. Terror en vriend zijn een paar dagen van slag geweest.... Beterschap met de kleine.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ah..ja er heersen natuurlijk wel meer virussen en wat jij beschrijft lijkt er wel op.

Ik ben gewoon niet zo'n doktersstalker met dit soort klachten want voel mij dan zo'n zeur.

Maar dacht nu,nou laat ik mijn burgerplicht eens doen.

Ha reageerde beetje laconiek,en toen voelde ik mij alsnog een zeur .

(het was trouwens middelste zoon,die kijk ik inmiddels al recht in zijn ogen,geen kleine meer .......hoewel,wel weer als ie ziek is net als alle mannen)
Ghe, geen kleine dus. Komt omdat ik denk dat iedereen op het forum 30 jaar is en kinderen heeft van 3,7 en 8 jaar. Zoals mij dus
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Heej Flash beterschap!

*doet mondkapje op, loopt op Flashy af rent naar kraan, handen wassen, alcohol spraytje erbij*

Hoop dat je snel weer opknapt!
quote:borodini schreef op 31 juli 2009 @ 00:57:

Ghe, geen kleine dus. Komt omdat ik denk dat iedereen op het forum 30 jaar is en kinderen heeft van 3,7 en 8 jaar. Zoals mij dus pssst....er zijn er ook die 37 zijn en kinderen hebben van 4,12 en 19
je kan het maar beter nu krijgen dan over een jaar, wie weet waar het virus zich tot evolueert. als je het virus eenmaal hebt gehad heb je tenminste antistoffen
Flashy, wat naar voor je. Ik hoop dat je tijdens de vakantie geen last hebt gehad - neem aan van niet; zondag thuis en ziek vanaf maandag... Ben ook benieuwd waar je geweest bent, en hoe je het hebt gehad.

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt, veel beterschap
Meds; dat vroeg ik me dus net af. Ik had de indruk dat je als je eenmaal deze griep hebt gehad je tegen een geëvolueerde versie beschermd bent. Ik las echter eerder op dit topic dat dit niet zo zou zijn. Dat je weer ziek kan worden van de evt. gemuteerde variant.

Of wordt je er dan minder ziek van?
Hier ben ik weer, ik loop letterlijk tegen de muren op, slaap niet meer, zweet als een otter en continu misselijk / maagzuur! ook doet alles pijn, vooral nek en rug zijn helemaal stijf.

Ik ben naar santa susanna geweest in spanje, achteraf gezien zijn we met een excursie mee geweest waar iemand voor mij in de bus de hele dag heeft zitten hoesten, misschien....

Afgelopen zaterdag is het begonnen met verkoudheid, in de bus terug voelde ik me al niet fit, de dagen erna erg moe en vanaf dinsdag koorts. Woensdag werd ik alsmaar zieker en savonds had ik 40 graden koorts en heeft mijn vriend de HAP gebeld en toen is er dus iemand gekomen om te testen.

en gister middag om 5 voor 5 de uitslag We zijn bij mijn ouders en schoonouders geweest na de vakantie en beiden hebben ze geen klachten, ook mijn vriend heeft geen klachten, we slapen niet apart, dat heeft volgens de dokter geen zin meer, als hij het vandaag nog niet heeft dan is de kans erg klein dat hij het nog gaat krijgen.

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal!
Oh joh... ik ben net thuis uit Santa Susanna

Maar geen klachten gelukkig :-)

Beterschap Flashy
Beterschap Flashy,hopelijk ben je snel weer opgeknapt.

Ik heb het gelukkig van niemand in mijn directe omgeving nog gehoord.

Ik heb het idee dat ik nog nooit gewone griep heb gehad.Ben vaak verkouden en er wel beroerd van geweest maar heb nooit koorts.Kan me dus eigenlijk helemaal niet voorstellen hoe het voelt als je zo ziek bent en of je dan de hele dag op bed moet liggen.
Ik kon het me ook nooit voorstellen. Dat je zo ziek zou zijn dat je niets meer kon doen. Tot ik een jaar of tien geleden het zelf een keer kreeg. Ik kon twee dagen helemaal niets, zelfs niet drinken, en ik kon ook geen geluiden e.d. verdragen.

Gekke was wel dat ik na die twee dagen heel snel weer opknapte, ik ben nog twee of drie dagen thuis geweest (totaal 4 of 5) en toen weer aan het werk gegaan. Dat heeft me enorm verbaasd. Zo ontzettend beroerd geweest, en toch zo snel weer beter.
@Pilous: als je je niet goed voelt even laten testen. Maar bij Flashy was het geval omdat iemand in de bus het zeerwaarschijnlijk had.

Flashy: heel veel sterkte en hopelijk gaat het snel over
Ik ken het ook wel hoor. Ik heb het 2 jaar terug gehad. Het begon met gewrichtspijn, overal. Toen enorme hoge koorts met flauwvallen, zweten en dan weer koud. En daarna 3 dagen diarree. Ik moet zeggen dat ik toen ook helemaal niks kon doen en verdroeg geen licht, geluid, niks.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:kwast75 schreef op 30 juli 2009 @ 21:07:

BETERSCHAP,

ziek het maar goed uit!

manlief heeft bijna 3 week plat gelegen,huisarts geloofde idd ook niet dat het de maxicaanse griep was.Hij was immers niet op reis geweest en niemand in onze omgeving had de mex-flu.

Na twee weken echt ziek zijn,toch maar onderzocht!Maar was al te laat natuurlijk..niets meer zichtbaar in het bloed.

Manlief moest gewoon goed uitzieken en kreeg antibiotica.

Hij is nu gelukkig weer beter!!Maar zo ziek was hij nog nooit geweest.Koorts,rillingen,diarree,keelpijn,pijn in alles maar vooral heel moe.Die antibiotica helpt niet bepaald tegen een virus. Waarom kreeg hij dat?
he bah, wat klote Flashy, beterschap!!!
Flashy, hoe gaat het vandaag met je, gaat het alweer wat beter?
quote:Omen schreef op 31 juli 2009 @ 19:41:

[...]

Die antibiotica helpt niet bepaald tegen een virus. Waarom kreeg hij dat?Kwast reageert niet meer. Ik ben ook nog steeds erg benieuwd hoe zij nu weet dat het H1N1 was zonder dat dit uit de test bleek.
Hier ben ik weer.

Het gaat erg slecht met mij ik heb nog steeds 40 graden koorts en overdag zweet ik erg veel. ik hou nog steeds niks binnen geen eten en geen drinken, ik hou niet van water en heb zo weinig energie dat ik dan maar helemaal niet drink, gister was ik echt helemaal uit geput. Ook slaap ik snachts niet en moet ik veel naar de wc.

Vandaag een pilletje genomen tegen braken zodat ik een soepje en een flink glas cola binnen heb kunnen houden waardoor ik nu een klein beetje energie heb. De keuken waar ik nu zit is het enige vertrek waar ik nu kan zijn, de andere kamers zijn veel te warm. ( de pillen heb ik dus voor geschreven gekregen van de dokter)

Al met al geen goed nieuws dus.
Agossie.... je bent echt ziek en zieligjes. Wel blijven drinken hoor! hoeft niet perse water te zijn, sapjes of appelsap of sportdrankjes zijn ook goed. Ben je in je eentje thuis of heb je ook iemand die een beetje voor je zorgt?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven