Januari 2010

30-04-2009 06:48 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamUitgerekendLeeftijdKindjeBijzonderhedenLily794 jan3eCorneel705 jan392eLeeuwedraak5 jan332eFluor5 jan291eMissDreamer6 jan362e Sanne787 jan301e14/9 echoEllen10 jan251eNonovrouw10 jan302eSientje3313 jan2eIlta13 jan261e30/9 vkFayama14 jan3e18/9 20-wkn echo, 28/9 gynSquirrel16 jan353eWind19 jan313e4/9 20-wkn echoBianca19 jan1eLientje197220 janArc21 jan382e10/9 20-wkn echoDemismile21 jan401eMagica22 jan292eZomer24 jan1e11/9 20-wkn echoNajul25 jan3eSabine25 jan1eIlar27 jan321e14/9 20 wkn-echoLolalila28 jan322eZwolleneesje30 jan1eSaffier31 jan

Hoi!

Zojuist heb ik positief getest: zwanger!! Ik sta te stuiteren, zo blij ben ik. Een snelle check zegt 6 januari. Whoehoe!!

Zijn er meer meiden die het leuk vinden om zich aan te sluiten en mee te schrijven?

Groetjes,

Leeuwedraak
Hé Wind, wat fijn van de trein! Kan me voorstellen dat je nu lekker op vakantie kunt, gerustgesteld en al. Geniet ervan!!

Tsjongejonge Zomer, wat een verhaal joh! Fijn dat het er nu allemaal goed uitziet; gefeliciteerd!! Hopelijk ben je voldoende gerustgesteld om er lekker van te kunnen genieten. Ik heb je gegevens in de tabel gezet.

Peri: respect. Phoe, wat een lange dagen... Daar past geen actief forum-leven bij

Corneel, ik heb ook al wat gevoeld. Héél vroeg, ik dacht dat het iets anders was (een scheet die de bocht om ging ofzo ) maar een dag later voelde ik het wéér en twee dagen daarna wéér. Nu voel ik het maar heel soms, en dan weer dagen niet.

Ilar, jij ook een fijne vakantie!
Hoi,

Mijn lover wordt volgens mij helemaal niet goed van mij, ik kijk elke dag wel meer dan 10x naar mijn buik om te kijken of het al een beetje op een zwangere buik lijkt. Ik heb wel een beetje een buikje maar het zou ook vet kunnen zijn zeg maar.

Verder helaas nog niks gevoeld behalve darmen enzo.

Ik woon trouwens in Engeland en hier krijg je na de 12-weken echo pas weer een echo als het 20 weken is. Ik vind het nogal lang eigenlijk, hoe gaat dat in Nederland?

Groetjes.
Zomer, als je zo vaak kijkt vrees ik dat je het verschil toch niet ziet. Het gaat geleidelijk; geduld...

Het aantal echo's in NL hangt af van je situatie; als bij de gyn bent krijg je er wellicht meer dan wanneer je bij de verloskundige bent.

Vrijdag mijn laatste plasje voor Moeders voor Moeders gedaan. Zag een ander topic waar MVM-plassers werden afgeschilderd als naïve hersenloze zeikwijven, moest inwendig wel een beetje lachen. Wat een oeverloze discussie... enniewee, ben blij dat ik weer meegedaan heb èn blij dat het weer klaar is. Nu kan ik 's nachts weer lekker in het donker op de pot neerploffen, piesen en wegwezen...

Komt het door de vakantie dat het hier zo rustig is, of is iedereen gewoon druk? Fijne dag!
Bianca, ik denk ook dat het darmen zijn, deze werken tijdens de zwangerschap meestal trager, en blazen daardoor op. Heb je niet veel verschil tussen 's ochtends en 's avonds? Daarnaast zit dat babietje nog ver onderin, en het lijkt me wel dat daardoor de darmen wat naar boven geduwd worden, dus dan is het ook een beetje baby .

Ilar, gefeliciteerd, en ik hoop dat de misselijkheid snel minder wordt!

Peri, sterkte en succes deze zomer, het zal nu wel allemaal extra vermoeiend zijn....

Corneel, wat grappig dat men het al vermoedde!

Zomer, jeetje, wat een verhaal, maar toch ook leuk dat je nu weer zwanger bent, en geweldig dat alles er nu goed uit ziet!

Wat die echo's betreft, als je bij de verloskundige bent, en geen pretecho's wil, dan krijg je ook alleen een echo met 12 weken (als je wil) en met 20 weken.

Leeuwedraak, geweldig hoor dat je dat vol hebt gehouden MvM, ik had ook mee willen doen, maar mocht niet omdat ik ooit een bloedtransfusie heb gehad. En er zal misschien wel een deel op de verkeerde plek terecht komen, maar ik denk dat heel veel wel goed gebruikt wordt.

Hier begint de buik nu behoorlijk te groeien ineens. Heb vorige week al op een avond de positiekleding van zolder gehald, voor de meegroeibeha's (kon mijn eigen echt niet meer aan), en heb dit weekend de kasten maar opgeruimd, en alle strakke korte shirts en spijkerbroeken er alvast uitgedaan, en aantal positiebroeken in de kast gelegd.

Gevoeld heb ik nog niets, maar dat was de vorige keer ook pas bij 20 weken, dus ik ga er van uit dat het nu wel weer wat langer gaat duren.

Voor degene die vakantie hebben, een hele fijne vakantie, groetjes....
Hoi allemaal,

Ik heb hier helemaal aan het begin een keer gepost en daarna eigenlijk niet meer. Vlak na mn eerste berichtje een aantal zieken op mn werk waardoor ik eigenlijk steeds veel heb gewerkt en maar weinig ben toegekomen aan mn zwangerschap. Nu weer meer lucht en ruimte en zelf het goede voornemen om meer bezig te zijn met het mooie nieuwe leven dat in mn buik groeit. Zou ik hier toch weer mee mogen schrijven? Zou het heel fijn vinden om hier ervaringen uit te wisselen.

Ben zwanger van mn tweede kindje en uitgerekend op 10 januari, dus nu 16 weken + 1 dag. Ik heb al een dochtertje van 1 jaar en 2 mnd.
hoi,

iedereen van harte gefeliciteerd!

ik ben 30 januari uitgerekend. ik had me al vrolijk gemeld bij het februari topic, maar bij de vk bleek ik een weekje verder dan gedacht. ik kijk elke week op babybytes punt nl om te zien hoe mijn baby zich ontwikkelt, vind het superspannend allemaal.

Ik ben bijna niet misselijk geweest tot nu toe, alleen erg moe. Na mijn werk ga ik vaak even slapen. Ik heb ook wel erg last van wisselende stemmingen, dat is vooral zielig voor mijn vriend...
Nonovrouw en Zwolleneesje, welcome (back)! Hartstikke leuk dat jullie hier (weer) mee gaan schrijven.

Van stemmingen heb ik nu, gedreven door hormonen, ook meer last. Nou heb ik ook zonder hormonen al snel last van natte ogen (helaas), maar op dit moment kun je me al opvegen bij het zien van een Merci-reclame of de beelden van de intocht van de Vierdaagse in Nijmegen. Tsja....

Gelukkig voor mijn vriend uit deze periode zich niet in bitchy gedrag ofzo, zoals ìk het me herinner was ik zelfs nog 'normaal' tijdens de bevalling (voor het complete plaatje zou je zijn kant van het relaas ook moeten horen ) Gelukkig is het van tijdelijke aard...
hoi meiden, sorry dat ik er weer zo lang uit ben, de 55 uur werken breken me een beetje op en lig dus iedere avond vroeg in mijn bed. Heb nu zo'n 4 pagina's bij te lezen, dus misschien morgen op mijn vrije dag.

Heb wel een vraag, hoop dat jullie tijd willen maken om jullie mening te geven. Ik ga eind augustus voor een week naar Nederland voor een bruiloft van een vriendin en een familiefeest. Ben dan 21 weken zwanger en had altijd begrepen dat het geen probleem is om te vliegen. Maar nu zegt mijn gyn dat ze liever heeft dat ik niet vlieg. Met ons kindje is alles goed, vorige week nog een echo gehad (het is een jongetje!) en alles was prima in orde, maar ze zijn hier gewoon heel erg voorzichtig met alles. Ook vindt ze dat de mexicaanse griep een gevaar vormt omdat je geen virusremmers mag nemen als je zwanger bent. Wat nu? Ik wil erg graag naar Nederland, mis m'n familie en had me er zo op verheugd. Een vriendin van me is gyn in Nederland, ik ga het haar ook vragen, maar ben benieuwd of jullie hier informatie over hebben gekregen van jullie dokters.

Liefs,Sanne
*Breekt even in.

Sanne, ik ben met 26/27 weken nog naar Nederland gevlogen. Mijn gynaecoloog hier vond dat geen probleem en heeft meteen een zwangerschapsverklaring opgesteld... Gek dat ze zelfs in hetzelfde land daar zo anders over denken. Het ging ook allemaal prima. Probeer een plek aan het gangpad te krijgen, dat scheelt als je vaak moet plassen . En natuurlijk: gefeliciteerd met jullie jongen!

*Breekt weer uit.
Hier ook weer een boel bij te lezen...

@ Peri: héél veel sterkte met het al het werk. Ik doe het je niet na... Moet er niet aan denken zeg!

@Zomer, Nonovrouw en Zwolleneesje: Welkom!

@ Wind: Super dat je het hartje gehoord heb. Ik ben inmiddels ook heel nieuwschierig, want de vorige keer bij de verloskundige was de doptone kapot en kreeg ik daarom nog maar een echo. Ook heel leuk, maar na al jullie verhalen over kloppende hartjes wil ik hem ook horen!

@ Leeuwedraak + Corneel: Grappig dat jullie er zeker van zijn dat jullie het kindje gevoeld hebben. Hoe wisten jullie zeker dat het niet je darmen waren? Ervaren door de vorige zwangerschap? Ik verbeeld me soms dat ik wat voel, maar zeker weten doe ik het niet. Soms voelt het of er onder in mijn buik wat schommelt, soms voel ik kleine 'tikjes'. Maar ja, 't kunnen net zo goed mijn darmen zijn!

@ Sanne: Voor zover ik weet mag je nog tot heel lang in de zwangerschap vliegen. Sommige maatschappijen laten je nog tot 36 weken toe! (met verklaring van arts/verloskundige) Een kennis van mij is momenteel 18 weken zwanger en is net naar Portugal gevlogen voor een vakantie. Collega's van mij zijn tijdens hun zwangerschap naar Amerika, Scandinavië, Engeland en Spanje gevlogen. Ze hebben allemaal geen problemen gehad.

Maar als je gyn zegt dat het niet mag...moeilijk! Ik vind het wel vreemd dat ze niet echt een reden kan geven. Als je alles zo veilig mogelijk wilt houden moet je je huis niet meer uitkomen en in ben blijven liggen. Maar je wilt toch ook nog een beetje kunnen leven? En ik snap helemaal goed dat je juist nu je familie mist. Ik denk dat ik toch nog weer een poging zou wagen om haar om te krijgen, maar als ze voet bij stuk houdt... Tja, wat moet je dan? Ik denk dat ik het dan zelf niet zou doen.

Misschien (als je uiteindelijk besluit om niet te gaan) kan je familie bij jou komen? Dan kun je ze toch nog zien.

Sterkte met nadenken en een besluit nemen!

Wat de mexicaanse griep betreft: dat vind ik ook wel griezelig. De verhalen die ik hoor zijn erg wisselend. Ik las ergens dat je als zwangere veel meer kans hebt op ernsige complicaties, maar weer ergens anders dat dat helemaal niet zo zou zijn. Verder zijn de verhalen over het wel/niet gebruiken van virusremmers en medicatie heel wisselend. Ik ga het volgende week maar eens met de verloskundige overleggen!

Aan degenen die (bijna) vakantie hebben: fijne vakantie gewenst!
Sanne, wat leuk dat jullie een jongetje krijgen! Misschien zou je wat voorwerk kunnen doen om je gyn alsnog te overtuigen? Bijvoorbeeld het protocol erop naslaan van de maatschappij waarmee je van plan bent te vliegen? Betekent haar 'liever niet' volgens jou nu al een absolute 'nee', of denk je dat je haar met een extra gesprek toch kunt overtuigen? Misschien is een bruiloft en familiefeest voor háár geen reden, maar misschien kun je haar duidelijk maken wat het voor jou betekent om erbij te zijn. Kun je evt een second opinion inschakelen en bij een andere arts zo'n verklaring vragen?

Ilta, de eerste keer dat ik zo'n plopje voelde, dacht ik ook dat het niet kon en dat het vast iets anders was. Maar de volgende dag voelde ik het weer, twéé plopjes. Ik herkende het gevoel inderdaad van mijn eerste zwangerschap. Ik voel het nu nog steeds, maar slechts heel af en toe en onregelmatig (dus niet steeds 's avonds ofzo). Begin augustus ga je weer naar de verloskundige, wedden dat je dan het hartje hoort? Leuk!

Om me heen merk ik dat veel mensen benieuwd zijn of wij a) willen weten wat het wordt en b) of we het dan ook gaan vertellen. De meeste mensen hebben daar een vrij uitgesproken mening over, dus als ik a) ja b) ja antwoord, dan volgt er vaak iets van 'maar dan is de verrassing er toch af?'. Zelf zie ik dat heel anders (smaken verschillen). Krijgen jullie die vraag ook? Wat willen jullie: weten of niet weten, vertellen of niet vertellen? En waarom? Ben heel benieuwd!

Groetjes,

Leeuwedraak
@Leeuwedraak:

Ik krijg die vraag inderdaad ook heel vaak! Ik wil graag weten wat het wordt. Mijn man tot voor kort niet, dus daar is wel wat discussie over geweest. De reden dat ik het wil weten is gewoon een gevoelskwestie; er zit iemand in mijn buik en ik wil hem/haar beter leren kennen. Het lijkt me heel raar om tot het eind niet te weten of er een jongen of een meisje in je buik zit. Het lijkt me gewoon erg prettig om 'te weten met wie ik te maken heb' zeg maar... Inmiddels snapt mijn man dit ook en gaan we het dus hopelijk met een paar weken zien! Overigens vind mijn familie het maar raar dat ik het wil weten...ze zijn er van overtuigd dat het veel leuker is als het een verrassing is.

Ik weet trouwens heel zeker dat ik het niet aan anderen wil vertellen. Ik heb nu het idee dat ik het niet moeilijk ga vinden om het voor me te houden, maar ik ben heel benieuwd hoe dat voelt als het eenmaal zo ver is!
Allereerst: nieuwelingen welkom!

Sanne, een collega van mij zou nog naar een congres in het buitenland gaan met 32 weken en dat vond haar verloskundige geen probleem. Uiteindelijk is ze thuisgebleven omdat ze nogal wat klachten had tegen die tijd, maar in principe mocht het. En 21 weken, dan zit je nog in de fitste periode, ik zie echt het probleem niet. De piek van de Mexicaanse griep wordt volgens mij voorspeld voor de herfst, dus die zou je dan ook nog voor zijn.

Leeuwedraak, wij willen het weten en gaan het dan ook gewoon vertellen aan iedereen die nieuwsgierig is. Zo hebben we het bij mijn dochter ook gedaan en dat beviel prima. Ik kan me best voorstellen dat iemand het niet wil weten, maar zelf wel weten en dan nog 20 weken geheim houden voor de rest van de wereld vind ik wel een beetje suf (sorry Ilta ). Dan moet je dus nog 20 weken steeds maar op je woorden letten, en mensen gaan zeker proberen om je een verspreking te ontlokken, volgens mij is dat echt niet leuk. Bovendien, de grootste verrassing is nog altijd wat voor kindje het is.

Oh ja, Leeuwedraak, voor het schema: mijn 20 weken echo is op 4 september.
Hihihi, moet ook altijd lachen als mensen zeggen dat de verrassing er dan af is. Alsof je dan zegt: "Nou laat maar zitten, dan hoef ik het kind straks ook niet te zien als het geboren is want de verrassing is er al af". Wat mij betreft is het inderdaad de grootste verrassing wat voor kindje het is. Toen ik zwanger was van mijn dochter vond ik het ook prettig om al te weten dat het een meisje werd, we spraken ook met z'n 2-en echt over haar met haar voornaam (waren we toen al uit).

Laatst maakte iemand de opmerking 'Ik ben toch zeker geen verrassingsei?' Moest ik wel om lachen. Maar hiervoor geldt ook: ieder z'n ding, 't is een hele persoonlijke keuze.
Hoi, vrije dag, dus daar gaan we ... heb het hele verhaal maar eerst even in Word gedaan. Heb hier namelijk een Mynah bird als huisdier die voortdurend over het toetsenbord heen loopt en regelmatig op de verkeerde letter drukt. Erg handig

Ten eerste bedankt allemaal voor jullie tips over het reizen. Mijn man ziet het al helemaal niet meer zitten, maar we hebben 20 augustus de volgende afspraak dus dan zien we wel. Als alles goed is met de kleine dan gaan we gewoon hoor.

@ Vibeke, bedankt voor je berichtje! Fijn om te horen dat jouw dokter het geen problem vond. Heb net het juni 2009 topic even bijgelezen. Gefeliciteerd met jullie zoon L.!

@ Zomer, natuurlijk ben je welkom hier. Kan me voorstellen dat het allemaal heel erg spannend is. Ga er nu maar van proberen te genieten, ik ben in ieder geval heel blij voor je dat je 12 weken echo goed was. Gefeliciteerd! Wat een internationaal forum zijn we eigenlijk! Jij in Engeland, Peri ergens heel veel weg, Squirrel in Frankrijk en ik in Dubai. Leuk om de verhalen te lezen over hoe het er in ieder land aan toe gaat. Kun je geen extra scans krijgen omdat je eerder het kindje weg hebt moeten laten halen? Misschien als je dit bespreekt dat zee en 16 weken scan kunnen geven? Ik krijg hier iedere 4 weken een scan (dat is standaard) en vind het ontzettend leuk, het neemt ook een hoop zorgen weg.

@ Peri, dat zijn wel hele lange dagen! I’m impressed! Hoop dat je snel weer wat minder kunt werken.

@ Wind, lekker op vakantie? Fijn dat je het hartje hebt gehoord!

@ Leeuwedraak, wat super dat je al wat gevoeld hebt! Iedereen vraagt mij ook of ik het al voel, maar heb maar 1 keer gedacht dat ik wat voelde en ging later toch twijfelen. Mijn man zit ook voortdurend aan mijn buik en meent dan vanalles te voelen, terwijl dat toch echt nog helemaal niet zou kunnen. Wel schattig. Grappig ook van je hormonen, ach, dat hoort erbij en iedereen in je omgeving zal het wel snappen hoor.

@ Nonovrouw en Zwolleneesje, welkom (terug)!

Over het wel of niet willen weten en vertellen, tja, ons antwoord kennen jullie al Wij wouden inderdaad wel graag weten of het een jongen of een meisje is. Niet dat we voorkeur hebben, maar ik heb nooit zo goed gesnapt waarom je het niet zou willen weten. En net als Ilta zegt, het is fijn om de kleine alvast wat beter te leren kennen. En het de hele tijd om maar te hebben over ‘het’ klinkt ook zou koud.

Ik dacht wel altijd dat ik het geheim zou houden, maar ook dat is helemaal de deur uit. Komt ook omdat we hier wonen, collega’s en vrienden hier vertellen het je al als ze 3 weken zwanger zijn ofzo en zodra ze weten of het een jongen of meisje is wordt ook dat verteld met naam erbij zelfs. De naam houden we wel stil, maar verder mag de wereld het weten, wij krijgen een zoon!
Hallo iedereen weer,

welkom nieuwe januari-mama's!

het was even stil aan deze kant, veel te doen met verbouwing enzo en nu even tijd terwijl zoonlief lekker slaapt...

nou, ik kom er nu ook voor uit; we krijgen een zoontje erbij! ik ben erg benieuwd naar hoe hij uitpakt. wij vonden het fijn te weten wat het zou worden, kunnen we het al een naam geven. de grootouders mogen vast weten wat het wordt, bij eerste kindje hielden we alles geheim, dat voelde vertrouwder of zo. nu zijn we wat opener. idd is het nog een hele verrassing wie er uit komt rollen!
ohhh wat leuk zeg, veel zoontjes hier! Hadden/hebben sommigen een voorkeur? Wat leuk dat er veel al weten wat het wordt!! wij zijn ook zooo nieuwsgierig!!!!!!

Gaan het dan ook gewoon tegen iedereen vertellen hoor, ik zeg ook tegen iedereen "het blijft toch altijd een verassing wat er uitkomt, je weet nl niet hoe het kindje eruit ziet en is".. grappig dat velen dat hier ook zeggen!

Hebben 22 aug 20-weken echo.. Verder doen ze bij de verloskundige voornamelijk naar het hartje luisteren en als het echo-apparaat er staat, krijg je een echo. Maar deze wordt gedeeld met nog twee vestigingen. Wel balen, was in het zkh gewend aan elke controle een echo...

Ik moet nu dus nog even geduld hebben!

Zijn er al meer, naast leeuwedraak, die al iets hebben gevoeld? ik nog niks.. Lijkt me wel helemaal geweldig hoor!

en hoe zit het met jullie zwangerschapskleding? ik ben nu bijna 17 weken, maar pas mijn kleding nog steeds. Heb al wel zwangerschapskleren gekocht, wil ze eigenlijk ook aan, maar de broeken (de zwangerschapsbanden die er aan zitten) zijn nog te ruim

Nou ik ga weer verder, morgen nog 1 dagje werken en dan 2 weekjes vrij!!

doeg!!
misschien is het leuk om in het schema in te vullen wat iedereen krijgt, een dochtertje of een zoontje?? Vind ik wel leuk om te zien! of de balken van de jongetjes blauw kleuren en die van de meisjes rose??
Ellen, ik ga fröbelen met de kleurtjes. Eens zien hoe ver ik kom.

Update: de hele rij roze of blauw lukt me (nog) niet, zal eens zoeken op de uitprobeertopic. Heb nu de namen van de degenen die het vertellen gekleurd en vet gemaakt zodat het kleurtje beter opvalt.
Hallo allemaal,

Wat een warm welkom! Ik word er helemaal verlegen van...Sta ook meteen in de tabel zie ik

Ik moet iedereen een beetje leren kennen, dus excuses als ik niet meteen overal op reageer.

Wat betreft het willen weten; ik wil het zelf erg graag weten en mijn man ook. In mijn vorige zwangerschap vond ik dat ook erg prettig, inderdaad al een beetje weten wie er in je buik zit. Ik moest erg lachen om "ik ben toch geen verrassingsei"...

25 augustus heb ik de echo waarbij er ook naar het geslacht wordt gekeken en kan bijna niet wachten; ik brand van nieuwsgierigheid.

Ik heb een dochtertje en heb daarom een lichte voorkeur voor een jongetje, maar ben ook zeker weten superblij bij weer een meisje.

Ik zit nog wel een beetje te twijfelen of ik het daarna aan iedereen wil gaan vertellen. Vorige keer hebben we dat wel gedaan en inderdaad reageerden sommige mensen verbaasd of verschrikt "vertel je dat zomaar" en anderen juist niet. Ben er nog niet over uit; vind het ook wel een leuk geheimpje om samen met mn man te delen en dan verder niet te vertellen.
PS Hier op het topic ga ik het in ieder geval wel gewoon vertellen hoor!
hoi allemaal,

even iets over bakerpraatjes. Wij weten inmiddels dat het een jongetje word dus, en ik was benieuwd in hoeverre sommige van die 'voorspellingen' en gokjes nou waar zijn.

Afgelopen woensdag waren we weer voor controle bij de VK, alles goed, beetje lage bloeddruk (105/59), en een prima luid hartje te horen! Op 17 augustus de 20-weken echo.

Nu zei de VK dus dat ik heel smal en naar voren draag. Ik vroeg me af of dit aan mijn baarmoeder-vorm zou liggen, maar de vorm blijkt per zwangerschap verschillend te zijn. Bij een jongetje zou je volgens de 'praatjes' naar voren dragen en bij een meisje in de breedte... Dit klopt dus grappig genoeg wel.

fijn weekend iedereen.
Hmm Corneel, ik droeg bij mijn eerste zwangerschap ook naar voren (zelfs met veertig weken leek ik gewoon niet zwanger als je me recht van achter zag), maar ik heb toch echt een dochter! Dus toch een bakerpraatje denk ik . Heb wel eens gelezen dat het enige dat echt bewezen is, een effect op haargroei is. Het haar op je benen gaat langzamer groeien als je een meisje verwacht en sneller als het een jongen is. Heeft iets te maken met de mannelijke/vrouwelijke hormonen. Dat klopte bij mij inderdaad wel en nu heb ik weer nauwelijks haar op mijn benen..... ben benieuwd!
Hoi allemaal,

Wilde even wat goed nieuws met jullie delen dat ik van mijn Nederlandse vriendin de gyn kreeg. Ze zei dat het prima is om te vliegen als je geen complicaties hebt. Zeker tot de 30e week kan het, al is het wel slim om een doktersverklaring mee te nemen mocht je al een enorme buik hebben.

Wat betreft de H1N1 griep, die is niets schadelijker voor zwangere vrouwen dan de gewone griep. Gewone griep wil je ook niet krijgen aangezien je geen medicijnen mag nemen zoals Tamiflu en het daardoor waarschijnlijk veel langer duurt voor je herstelt. Maar de griep heeft verder geen nadelige gevolgen voor je baby. Wel moet je echt rust nemen en binnen blijven, want je wilt niet dat je griep zich ontwikkelt in een longontsteking ofzo.

@ Corneel, welkom terug! Je was toch ook op vakantie geweest, lekker genoten? En gefeliciteerd met je zoon!

Over die bakerpraatjes, mij vertelden ze dat als je weinig tot geen last hebt van misselijkheid je een jongen krijgt. Dat klopt inderdaad bij mij en bij 2 vriendinnen van me. Maar het kan ook toeval zijn.
Haha, ik zie dat alle bakerpraatjes bij mij niet kloppen . Ben helemaal niet misselijk geweest en toch een meid. Bedacht me net dat een vriendin van mij 2x heel verschillend droeg tijdens haar zwangerschappen: één keer echt alleen naar voren en de tweede keer helemaal rond. Toch twee jongens...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven