Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
Wil je wat werk van mij Cay? Genoeg te doen

En ja: lijkt me leuk! Vanaf 3 september gaan wij de hort op, vanaf 29 augustus ben ik vrij (maar de maandag en wensdag kunnen uiteraard altijd). Misschien komen we dan wel met de trein: Beer is daar echt gek op en eigenlijk doen we dat nooit.

Heb je Roos hartelijk bedankt voor de donatie ? (En betekent dat dat Roos géén last meer heeft van haar pols?)
Cay interpreteert gewoon zoals het haar uitkomt. Ik heb niets meer of minder gezegd dan dat Cay's pols kennelijk solidair met die van mij wilde zijn. Maar als ze mij de schuld wil geven, ook goed.

Hier weinig nieuws te melden. Saai, is het niet?
vandaag ga ik van alles kunnen
Ja zeg, iemand moet toch de schuld krijgen van mijn pols? Ik bedoel mijn lijf de schuld geven is niet bevredigend genoeg en ligt te dicht bij mezelf natuurlijk.

Zo morgen lig ik in de puinpoeier vrees ik, vanaaf met man en kind naar de dierentuin hier in de plaats geweest. Was erg leuk, maar dat de hele tijd wandelen in de dierentuin bekomt mijn knieën en heupen niet echt goed . Maar goed dat heb ik er wel voor over trouwens. Kind heeft genoten

Een virtueel rondedansje omdat ik deze week gebeld word voor een afleverafspraak voor mijn rolstoel!!!
Geef dan in het vervolg een gek de schuld, niet deze gek. Weekend beetje knap doorgekomen na het dierentuinhoppen?

Lieske, had het al gezegd, maar ook hier gefeliciteerd! Wat ik volgens mij nog niet gehoord heb; welke kleur is het geworden? Een colours of laten spuiten hier in NL? Veel plezier met je B! en hopelijk krijgen ze de agenda's van hen en Welzorg snel passend. Wil overigens wel direct foto's zien, daar ga ik niet op wachten tot ik IRL kan bewonderen.

Mocht je het nog niet al bedacht hebben, de Spazz terugtocht komt wel als we naar Schiphol gaan. Dan kan 'ie zo mee in de bus terug met wie-dan-ook-rijdt.
quote:

Lieske, had het al gezegd, maar ook hier gefeliciteerd! Wat ik volgens mij nog niet gehoord heb; welke kleur is het geworden? Een colours of laten spuiten hier in NL? Veel plezier met je B! en hopelijk krijgen ze de agenda's van hen en Welzorg snel passend. Wil overigens wel direct foto's zien, daar ga ik niet op wachten tot ik IRL kan bewonderen.

Ik heb ooit, in een grijs verleden, gekozen voor de kleur magenta (onder het motto 'mooi roze is niet lelijk' ). Kan me er alleen nog niet helemaal een voorstelling bij maken, dus ik ben zelf ook héél benieuwd! Hup hup, Welzorg, ik heb haast!

Foto komt zeker, als mijn fototoestel tenminste geen dienst weigert (boehoe, er moet toch een nieuwe komen )

Mocht je het nog niet al bedacht hebben, de Spazz terugtocht komt wel als we naar Schiphol gaan. Dan kan 'ie zo mee in de bus terug met wie-dan-ook-rijdt.Ik had het idd bedacht, maar vraag me ernstig af of dat gaat passen. Ik vermoed zelf van niet, omdat mijn eigen auto (waar ik het beste in zit) nou niet supergroot is en mijn eigen stoel er net in gaat (plus twee koffers, hè ) Anders kom ik je vóór de vakantie gewoon nog een keer met een bezoekje vereren, kunnen we meteen ons FE-lijstje passend maken
Oeh, bij magenta mag je de zonnebril wel meenemen de eerste keer. Daarbij vergeleken is mijn paars/roze rustig.

Shoot! Dat krijg je als je een bus hebt, dan denk je niet meer na over de vele ruimte die 2 stoelen en koffers en mensen innemen. Wie zien straks wel even hoe we dat regelen, loopt niet weg. En zoals je weet ben je hier altijd welkom, al garandeer ik niet dat de deur dan ook werkt.

Je leert overigens snel, qua koffers.
quote:roosvrouw schreef op 04 augustus 2009 @ 00:11:

Oeh, bij magenta mag je de zonnebril wel meenemen de eerste keer. Daarbij vergeleken is mijn paars/roze rustig.

Shoot! Dat krijg je als je een bus hebt, dan denk je niet meer na over de vele ruimte die 2 stoelen en koffers en mensen innemen. Wie zien straks wel even hoe we dat regelen, loopt niet weg. En zoals je weet ben je hier altijd welkom, al garandeer ik niet dat de deur dan ook werkt.

Je leert overigens snel, qua koffers. Ik heb net een nieuwe zonnebril, dus dat komt goed uit

Ach, deze kleur in combinatie met een neutrale, zwarte bekleding zal vast geen migraine opwekken

Goed hè, mijn koffervoornemen
Ben trouwens even aan het googelen geslagen omdat ik voor de zoveelste nacht op een rij een nachtmerrie had, en jawel: zeldzame bijwerking van mijn nieuwe medicatie. Ik val weer in de prijzen.

Dusse, Roos, als ik lig te huilen, mompelen of schreeuwen in mijn slaap of ik schiet ineens overeind: tis niet omdat ik jou of de vakantie meer dan zat ben
IRL -op de stalen althans- oogt de magenta wat........ feller. Deze is meer richting de mijne, zeg maar.

En dek je alvast maar in, erg slim. Maakt niet uit, ik hoop alleen wel dat je een slaapzak meeneemt. Want ik laat je zonder pardon het balkon op zetten.
heee hoooii

Ik is terug!

Heerlijk gehad, zonnig.. lekker eten, leuk gezelschap... volgend jaar weer Het was 2 dagen rijden enkele reis, maar dat viel alles mee, ik heb gewoon 2 dagen genoten van 't

uitzicht!!, en was het waard..

Kwam ik op de camping ook nog een man tegen, die het z;n levenswerk gemaakt heeft mensen pijnvrij te maken. IK leek een goede kandidaat, maar er was te weinig tijd en hij schrok van de hoeveelheid verstijfde spieren die hij bij mij vond. Wat er ooit met mij gebeurd was, dat het zo heftig is? Erg ongeluk/ziekte? Want deze hoeveelheid kende hij alleen van oudere mannen, die 2 oorlogen meegemaakt hadden...

Gelukkig heeft hij me wel zo'n beetje van de laatste pijn af kunnen helpen. IK heb had ineens erge pijn in de onderrug, als ik een tijdje op de buik of rug lig. Tot niet meer kunnen bewegen toe! Dat lijkt minder te zijn nu, maar... ik ben natuurlijk wél weer gevallen, op een parkeerplaats in Frankrijk, dus nu doet het óveral weer zeer

Ben benieuwd naar je nieuwe stoel Lies! Spannend hoor, dat ie er nu zo ineens is!

Later is nu
We hebben een hond(je)!! Dit is 'm.

Waarschijnlijk in de steek gelaten en nu ontzettend bang dat dat weer gebeurt. Hij blijft echt de hele tijd in m'n buurt.
Later is nu
Wat lief Dreamer! En welkom terug! Heb je nog telefoonnummers uitgewisseld met meneer? Of woonde hij sowieso te ver weg?

IK ben vandaag voor het eerst in.... hééél erg lang alleen de stad in geweest. Ben erg goed geslaagd. Drie paar schoenen met 50% korting, een paar shirtjes, een heel erg mooi, donkerpaars vest, een bikini in mijn maat ( ) met 25% korting en een jas. Een veel te dure jas. Een supermooie veel te dure jas. Maar ik was verliefd. En hij zit als gegoten. Ik mag de eerste tien jaar geen andere jas meer kopen vrees ik. Maar het is wel een pláátje. Heb echt in mijn hele leven nog niet zoveel geld uit gegeven voor één kledingstuk .

(Voor de nieuwsgierigen onder jullie zal ik wel even proberen een plaatje te googelen)
http://www.desigual.com/#/woman/

Even kijken of het lukt.
Niet helemaal, maar als je onder "colleción mujer" kijkt dan krijg je de jas meteen in beeld
Hee Roque.. is het die met al die kleurtjes? Die vind ik erg mooi!

ik heb emailadressen uitgewisseld met de meneer, maar ben nu toch bang dat ook zijn therapie niet zo goed werkt. Hij heeft LD's enkel ook behandeld en zij had van de week weer last Hij woont trouwens nu op de camping, waar we stonden, dus volgend jaar zie ik 'm weer

Voor die tijd ben ik van plan goed voor mezelf te zorgen, met stretchen en gedoseerde beweging, en af te vallen!

Ik wil idd ook wel weer eens lekker veel geld aan kleren uitgeven, maar denk dan "ik ga afvallen, dus dan is het zonde geld" zo denk ik geloof ik al 10 jaar In die tijd ben ik ook veel afgevallen en lange tijd op streefgewicht gebleven (tenminste, voorheen streefgewicht, toen ik het bereikt had, wilde ik verder) en nu weer aangekomen. Toen ik op (semi-)streefgewicht was, kon ik veel oude (mooie!) kleren van m'n moeder aan, dus hoefde ik weinig te kopen
Later is nu
yep, die met al die kleurtjes

Ik móet trouwens echt gaan afvallen. Ben op mijn zwangerschappen na nog nooit zo zwaar geweest als nu en bedacht me van de week toen ik in de spiegel eek dat ik nu het figuur van mijn moeder aan het krijgen was. En Cay weet dat dát geen goed idee is...
Ik wilde maar dat ik het figuur van m'n moeder had

Later is nu
Leuk hondje Dream en WB!

Rok ik krijg meteen een shirtje te zien Die zal je vast niet bedoelen vermoed ik. Bedoel je die met die rode mouw? Trouwens bij de andere jassen zitten ook mooie tussen zeg *kwijl*

Enneh figuur van je moeder zou ik ook niet willen. Zelf mag er bij mij ook nog wel wat af, de rollen worden nu toch wel errug groot

Pff hier vanaf donderdag met een pijnlijke schouder rond gelopen, er schoot me donderdagavond een kramp in mijn schouder, autch.... Daags erna deed hele schouder zeer, plus een flink stuk van rug en borst rondom de schouder

Hoe is de stoel Lies, viel magenta mee?
Stoel wordt morgen geleverd, Caylinn!

Trusten iedereen!

(duik nu gauw m'n bed in, later meer)
Gaaf! Hoop dat ze niet pas om half vijf komen

En Cay, wat vervelend. Het gaat de laatste tijd niet erg lekker he, qua pijn/gezondheid?

En ja, ik vind het hele merk kwijl
Ah.. spanning rond stoel! Is ie er al?

Hondje heeft eerste ochtend alleen doorstaan.. met bloedend hart liet ik 'm achter, jankend en wel. Ik hoor nog wel hoe de buren het vonden, denk ik

Verder loop ik met wat hoofdpijn en stijve nek/schouders. Pff.. ongesteld natuurlijk, maar zou het nou ook aan (niet willen) werken liggen? Ben net te laat voor het kopen van een staatslot
Later is nu
Roque, Lies en ik hebben onze stoel van een bedrijf dat echt klantgericht is. Ergo; geen zemelarij als 'ergens tussen 9 en 5 komen we langs'. Nee, gewoon een afgesproken tijdstip -met wat speelruimte gezien de reistijden, maar eigenlijk altijd binnen 15 minuten is mijn ervaring- enzo. Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat er inmiddels een bekende grijze bus gesignaleerd is in Straat Lies en ook dat die bus inmiddels alweer onderweg is naar een volgende bestemming. Dus kom op met die foto's Lies!!

Cay;

Dromende; leuk hondje! Zijn de kinderen al bij hond weg te slaan?

Roque, ik raak hopeloos verloren op die website.

Hier nog altijd saaie toestand. Inmiddels iemand gevonden die De Jurk -kunnen jullie het nog herinneren? Vorig jaar al aangeschaft voor aankomende vakantie- voor me in kan nemen. En WOW, wat een jurk.

Begin rustig aan -nou ja?- aan de vakantievoorbereidingen te beginnen. Binnenkort de medische papieren even regelen, met de huisarts geregeld dat ik wat extra magic pills krijg naar believen en vol ongeduld wachtend op de USPS. Duurt nog wel een paar weken vermoed ik, maar USPS staat gelijk aan vakantie in dit huis. Die komen namelijk alleen als ik post krijg omtrent de vakantie. Afgelopen week een 'travel planning kit' ontvangen (lees; boekjes met nog meer info in het geval je niet al mocht kwijlen bij het vooruitzicht). De USPS-bus heeft inmiddels bijna hetzelfde effect op me als Pavlov op de hond had. Ik kwijl dan niet, maar jump wel happy als ik die bus zie.
Hoi,

Ik zou vanmiddag een mirena spiraal laten plaatsen door de huisarts ivm veel pijn rondom mijn menstruatie. Maar dit is mislukt bij de huisarts. Hij vertelde dat ik een gekantelde baarmoeder had en dat hij 'm daardoor niet goed kon plaatsen. Ik kon een afspraak maken bij de gyn voor de plaatsing.. (inmiddels al gedaan). Mijn klachten komen in het kort op neer: 2 a 3 dagen voor de menstruatie hevige pijn/kramp aanvallen in een spier in de endeldarm (zijn ze inmiddels achter gekomen), deze spier wordt na hun zeggen 'gestimuleerd' door het loskomen van hormonen net voor de menstruatie. Ik omschrijf de pijn/kramp aanvallen als: hevige poepdrang continu 24 uur per dag en bijna geen pijnstilling die helpt. Krijg al bekkenbodemtherapie (maar dat helpt niet echt als je het nodig hebt), verder in de scan geweest (konden ze niets vinden) en endoscopie gehad (daar kwam die 'spastische spier" te voorschijn). Nu is mijn vraag aan jullie: zou een gekantelde baarmoeder (dan ligt ie tegen de darmen aan) oorzaak of mede oorzaak kunnen zijn van mijn klachten?? Ik zou dit als heel logisch kunnen vinden namelijk, want heb altijd sterk gevoel gehad, dat die spieren van de baarmoeder 'vast' zaten aan de endeldarm. Maar waarom zien ze dat niet op een scan?? Of zouden ze het minder belangrijk vinden en maakt het niets uit of je baarmoeder achterover gekanteld is....

Deze vragen ga ik ook maar weer aan mijn gyneacoloog stellen... ben benieuwd wat ze gaat zeggen omdat ze steeds stellig bij haar standpunt bleef: geen endometriose. Pijn komt van de hormonen en ben gewoon de LUL (sorry, voor mijn taalgebruik). Ben nu aan de pil, maar als ik geen pil slik heb ik ook dezelfde pijn (maar dan in mindere mate) tijdens mijn eisprong. Pfff! Sorry, dames een heel verhaal alweer...

Ik hoop dat er iemand is, die mijn vragen wat kan beantwoorden?!
Lies hoe is de stoel? Happy?

Roos wat stuiter je lekker van vakantievoorpret Heerlijk om zo mee te genieten hoor

Ak25; daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Ik ben verder niet medisch onderlegt, dus heb geen idee van oorzaak, Wel erg vervelend voor je dat zoveel pijn hebt waarvoor geen eenduidige oorzaak gevonden wordt.

Hier nog altjd een wat dwarsliggend lijf, maar het neemt al weer wat af lijkt het, duimen voor mezelf dan maar.

Ambra hoe is het nu? Is het al weer wat gezakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven