Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Nah, ik niet hoor. In Londen fietste ik veel (maar alleen omdat ik de metro erger vond dan fietsen, niet vanwege de sport, wel mooi meegenomen). En ik HAAT de sportschool, die lucht die daar hangt, bleh.
Nee Saby, ik ben absoluut niet sportief, het tegenovergestelde zelfs. Ik hou alles nog een beetje in bedwang qua kilo's doordat ik iedere dag met de honden loop.

Weet je wie hier sportief is? Chicha. Die loopt iedere dag kilometers in haar sportoutfit (wel langs de winkels geloof ik ).

Leuk dat je nog jurken gevonden hebt in de kast. Ik gooi ook bijna niets weg, maar ik kan toch echt de kleding van 10 jaar geleden niet meer aan.

Biebel, heel gaaf die schoenen.
God nee, totáál niet sportief!

Ik was slanker na de beide bevallingen. Borstvoeden en veel buiten lopen met de meiden, ik was me toch een partij fit!

Nu zit ik de hele dag te forummen op kantoor en pakken koekjes weg te werken.
Heee, een nieuw topic!!!

Jullie kletsen teveel!

Nog heel even een vraag hoor, hoe zit dat met die blogs op facebook? Ik doe daar nooit wat mee en kon ze dus ook niet echt vinden.

En SFO, jij schreef in het vorige topic iets over mijn blog, maar staat mijn blog ook in facebook dan? Wist niet dat er een link naartoe stond. Dit klinkt vast allemaal nogal blond, maar ik ben nog niet zo goed met FB
Lapin, ik heb nog wel wat petjes over voor als hij moeilijk gaat doen.

Saby, leuke verrassing die zomerjurkjes, en helemaal leuk na zo'n opmerking van A.

Ik ben altijd wel met sport bezig geweest. Ik ben op mijn 6e of zo begonnen met turnen en heb het tot de NLse kampioenschappen weten te brengen. Op mijn 12e ben ik gestopt omdat ik op die leeftijd al last van mijn rug had en ik door dat turnen niet in een rolstoel terecht wilde komen. Toen ben ik gaan tafeltennissen. Daarna toen we in Engeland woonden ben ik gaan golfen en naar een sportschool een paar keer per week. Terug in Nederland nog wat gegolfd en zelf een paar fitness-apparaten aangeschaft. En nu hier in Frankrijk wandel ik veel. In het voorjaar ben ik begonnen met hardlopen, maar na een paar maanden moeten stoppen vanwege een achillespeesblessure, waar ik nog steeds last van heb, maar ik wil in het najaar toch weer gaan lopen. En 's zomers lekker zwemmen (we moeten het zwembad wel delen met onze gasten, dat is niet altijd ideaal). En sinds kort ben ik begonnen met (niet lachen) trampoline springen. Heb je dit topic al gezien? Zo, dat was mijn sportCV.
quote:Sanne1985 schreef op 05 augustus 2009 @ 15:48:

Nog heel even een vraag hoor, hoe zit dat met die blogs op facebook? Ik doe daar nooit wat mee en kon ze dus ook niet echt vinden.

En SFO, jij schreef in het vorige topic iets over mijn blog, maar staat mijn blog ook in facebook dan? Wist niet dat er een link naartoe stond. Dit klinkt vast allemaal nogal blond, maar ik ben nog niet zo goed met FB

Volgens mij was SFO in de war met Sarah.

Maar wat betreft FB, zit jij al op de besloten groep op FB? Hiervoor moet Specu je uitnodigen. Hierop staan de wat persoonlijkere berichten en dus ook de links naar de blogs.
Dank voor jullie welkom!

Avatar is niet mijn eigen kat. Maar ik heb er wel een, maar zij blijft liever anoniem

Sorry Caramella, zal meteen weer ophouden over de kat, ik kan namelijk wel uren er over doorgaan!

Ik ga er weer vandoor, ben ook nog een beetje aan het bijlezen, ik snap nu uiteraard nog niets van jullie berichten!

Fladder
@Sanne , ik zal het wel verkeerd hebben geschreven terwijl ik van een lekker fles wijn genoot. Was overigens wel benieuwd naar je Blog.

De Sfo blog bestaat al vanaf augustus 2004 sinds dat wij besloten om ervoor te gaan. Toen die tijd werd alles in Engels geschreven en vrouwlief schreef ook mee. Nu is ie alleen nog maar in Nederlands en zal de link vanavond eens op mijn FB zetten voor diegene die het willen lezen.

Heb een vandaag een late start aangezien ik in de buurt mag werken, bah.
Mensen, heb weer een geweldige site "ontdekt": Simpsonize Me

Dit ben ik:

Goedenmorgen,middag,avond voor allemaal.

Mijn rooster is gemaakt en gelukkig heb ik woendsdag en donderdags mijn "weekend" YES YES YES

Mijn late dienst zit er op tot en met vrijdag en dan is het vijf dagen late dienst . Ik vind de late dienst altijd wel lekker .. Alhoewel de uurtjes soms wel uit kunnen lopen .mar dat nemen we maar voor lief. Afgelopen weekend hebben ze geprobeert in te breken in the facility. Voor alle bewoners toch wel erg ingrijpend. 1 van de inbrekers is gepakt de andere twee lopen nog vrij rond.GRR. Nu lekker gezieten van mijn vroege weekend..

@ Anais wat is dat toch met mannen en theedoeken. Mijn man gebruikte laast de theedoek voor de vloer even bij te poetsen omdat hij wat spilde. GRR

@ Hallo Fladder welcome . Het zijn stuk voor stuk fijne meiden en man die me hier vorige week ook heel hartelijk hebben ontvangen.

@ Biebeltje geweldig ...de driekleur.....die schoenen in 1 woord prachtig .

@ choc .neem elk momnet die je hebt voor jezelf . Altijd fijn als vrienden zich gennoeg thuis voelen zodat ze zelf een beetje alles doen..

A fladder ik snap ook nog niet veel van de berichten allemal maar dat komt omdat die meiden al een tijdje met elkaar schrijven.Ik weet dat het met de tijd wel komt.Al schrijven ze wel veel hihi
Gewoon lekker meeschrijven, en anders even vragen als je iets niet snapt. Wij willen wel van alles weten, maar we zijn niet te beroerd om ook eens wat uit te leggen.
Hi Kodak, wat voor werk doe je eigenlijk?

Hé gelukkig ben ik niet de enige die niet sportief is, haha! Jaren geleden was dat ook niet nodig... toen pakte ik de fiets naar de uni en liep ik nog vaak. Tegenwoordig werk ik 8 uur per dag voor de compu en heb ik een auto... Behalve Rubis dan! Kreeg je ernstige rugklachten door het turnen of had je daar al last van? Wat vroeg op je 12e. En toch zo sportief, zeg, wat goed! Laat je eens een fotootje van Rubis op de trampo zien, lijkt me geinig!

Fladder, ik ben ook pas redelijk kort 'ingelijfd', hoor. Het belangrijkste is je leessnelheid, want dit forum gaat razendsnel! De laatste keer dat ik even geen tijd had waren er 65 (!) pagina's geschreven! Dus bijhouden is 't belangrijkste ;)
@ Saby, ik werk in the healthcare.. Ik ben casemanager en dat betekent ook alle shift hier mee draaien. Wat ik overigens heel graag doe . Mijn job is als ik het beschrijven moet manusje van alles . Ik doe de medicatie van patienten in ons huis (assisted living) dat is de pillen dozen vullen voor ochtend - middag- diner- avond. Problemen bepraten, helpen met de mensen (als het druk is ) nieuwe mensen inbrengen, dus een stukje marketing ..het is erg uitgebreid. En doe zo nu en dan nachtdiensten als het echt noodzakelijk is. Ik werk normaal een 40 uur maar meestal loopt dat uit tot een 50-60 uur.(niet altijd even fijn vandaar dat ik twee dagen in de middel of the week vrij wilde hebben) want als we nieuwe mensen krijgen is het meestal in het weekend als de kinderen vrij zijn van hun job om met je te komen praten over wat nu juist ZO gezellig is in ons huis. Dat is het zo'n beetje in een notedop.
@kodak: woon je er pas net, of ben je pas net gaan meeschrijven?

@Saby: waar woon je in Italie? Zou daar ook heel graag willen wonen, wat een heerlijk land!
@ Fladder ik woon hier al 13 jaar maar ben pas op dit topic gaan meeschrijven.
Hoi Fladder, ik woon sinds 2001 samen met m'n italiaanse vriend, eerst in Monza (van de GP F1) en nu een klein dorp zo'n 20km ten zuidoosten van Como (provincie Monza). En jij? Waar in de UK woon je?

@ Kodak Thanks for the info! Klinkt interessant, alleen bejaarden of ook jongere mensen die hulp nodig hebben?
@Kodak, al heel lang dus. Helemaal "ingeburgerd"? Mis je Nederland of zou je nooit meer terug willen?

Saby, ook al lang weg uit NL.

Ik ken Monza niet zo goed, wel ooit in Menaggio geweest, heel mooi was het daar. Is dat in de buurt?

Ik woon in Londen, heb het erg naar mijn zin. Nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.

Ben net terug van weekendje Nederland. Voor het eerst mis ik NL een beetje nu ik weer terug ben in UK, maar ik heb dan ook wel mijn man achter moeten laten.. hij komt vrijdag weer terug.

Het komt ook doordat ik nu niet werk en in NL ben ik in de zomer iedere dag op het strand en vanaf hier is het net wat meer gedoe.
@ Fladder Menaggio is in de provincie Como, dus inderdaad relatief dichtbij. Is je man NLs? En hoe ben je zo in London terecht gekomen?
Oh een nieuw topic. Ik dacht al wat is er weinig gereageerd vandaag maar jullie zijn gewoon al weer verder gegaan met een nieuw topic & al drie pagina's volgeschreven.

Ik vind katten ook super leuk hoor. Wij hebben er ook twee. Echt schatjes. En ook zo grappig. Ze zijn nu iets meer dan een jaar oud. Ze horen er echt helemaal bij.

Fladder: welkom! Leuk nog iemand in de UK.

Rubis: nou het is helemaal niet gezegd dat we gaan verhuizen als man die baan krijgt. Ik heb ook nog wat in te brengen Althans dat hoop ik dan maar

Nee, serieus ik vind het een hele moeilijke beslissing want uiteindelijk zal ik wel degene zijn die moet beslissen. Man is helemaal voor maar als ik echt niet wil dan kan hij moeilijk zijn zin door drijven. Ik vind het niet leuk om nee te zeggen omdat dat allerlei spanning en ruzie op gaat leveren waar ik absoluut niet van hou (ik haat ruzie) en omdat ik het hem ook oprecht gun.

En op zich zijn er daar ook genoeg leuke dingen (in Frankrijk dus). We kunnen wat goedkoper wonen dan hier wat wel fijn is hoewel Nice en omgeving natuurlijk vrij duur zijn. Maar alles goedkoper dan Londen en de home counties. Het weer is beter, we hebben het strand vlakbij...

Maar ja hier hebben we ons huisje, de kinderen hun school en vrienden en alles. Dus weggaan levert ook veel stress op.

De kinderen zullen zich vast wel makkelijk aan kunnen passen. De taal zal niet zo'n punt zijn maar het is toch een heel ander schoolsysteem en ook nog eens een schoolsysteem waar ik een stuk minder gesteld op ben dan op het Engelse schoolsysteem. Ik denk dat de overgang wel makkelijk zal gaan maar ook niet geheel vlekkeloos.

Op zich zijn de kinderen maar een smoes natuurlijk want als ik zelf echt graag wilde verhuizen dan zou ik de kinderen zo meenemen. Het is duidelijk dat ik niet echt wil. Hoewel mijn man echt sterke argumenten heeft om wel te verhuizen. Goede baan met veel zekerheid voor hem, meer geld, in de richting waarin hij eigenlijk wil werken. Ik kan gewoon mijn Phd daar af maken en verder is mijn werk toch voornamelijk freelance. Dat kan ik ook van daar doen. Alleen het lesgeven zal ik moeten opgeven maar aan de andere kant ik weet dat het niet zo moeilijk is om op franse uni's terecht te kunnen als chargé de TD. Dus zelfs dat zal misschien wel loslopen.....

Dus het is voornamelijk mijn gevoel. Ik heb het hier naar mijn zin, ik heb geen zin om weer een nieuw huis te zoeken en om alles te moeten verhuizen en al het gedoe wat bij een overzeese verhuizing komt.

Zo dat was een enorm lang verhaal maar ik vind het wel fijn om het hier op te schrijven. Jullie staan er natuurlijk heel neutraal in verder en maakt het niks uit waar ik woon terwijl bijna iedereen in mijn omgeving wel een verborgen motief heeft om of de voorkeur aan Frankrijk of aan Engeland te geven.
Hi Nymeria, is 't allleen de verhuizing zelf met bijgaande stress (wat natuurlijk van tijdelijke aard is) of ook het echte wonen daar? Zijn jullie er al eens geweest? Misschien is 't een idee om daar 'ns langs te gaan, zonder aan de verhuizing te denken, maar met het idee 'zou ik hier kunnen leven?'. Misschien kunnen de andere 'Fransozen' hier je hun indrukken van leven in F geven?
Hoi Nymeria, had je naam wel eens gezien toen ik spiekte op het topic NL vrouwen met moslim-mannen, ik heb er namelijk ook een (klinkt net alsof ik het over mijn kat heb, sorry!), net getrouwd.

Leuk dat je ook in de UK woont, waar woon je?

Ik woon nu anderhalf jaar in Londen. Mijn man (vind het nog steeds wat onwennig om 'man' te schrijven) is opgegroeid in UK maar we hebben eerst samen in NL gewoond. Vanwege zijn werk zijn we verhuisd, maar wel samen die keuze gemaakt.

Ik was niet heel enthousiast over Londen voordat ik ging, maar vond het wel een leuk avontuur. Hij is ook altijd heel duidelijk geweest; als ik het niet leuk zou vinden zouden we meteen terug gaan.

Lastig, Nymeria, wat jij schrijft. Ik hoop dat je hier op een goede manier uitkomt. Gevoel is wel degelijk een goede graadmeter vind ik, je kan niet altijd maar de ratio volgen. Maar soms is het ook wel weer verfrissend om in "in het diepe te springen."
ellooww ladies...+ man

een nieuw deel.. alweer... ons lepdozen

heb geen tijd en zin om alles terug te lezen, dus ga maar lekker ego beetje vertellen en dan val ik er gewoon weer lekker midden in en als ik weer eens een keer tijd en zin heb, zal ik eens teruglezen ofzo...

ben vanochtend weer thuisgekomen.

zondag vertrokken met de hele auto volgeladen met allerlei zooi en op naar Hongarije. Onderweg hardstikke druk, veel auto's, campers en caravans... flink file gehad, maar al met al 'maar' 15 uur onderweg geweest, waarvan dik 2 uur pauze.

rare was, dat we dwars door oostenrijk gereden zijn (linz-wien-budapest) en ik heb echt geen berg gezien... hahahaa beetje jammer maar okey.

we waren om 10h 's avonds over. ik was echt helemaal gesloopt, want met alle zooi in de auto was er niet meer zoveel plek om beetje okey te zitten. en warm zonder airco en veel file gehad in duitsland.. maar okey

maandag heeft mn vriendin me heel budapest doorgesleept. matthias church, fishermens bastion, fort, kasteel, brug 1-2-3-4-5-6-7-8-9, margaret island. we hebben een tour gedaan door het parlement... MOOI!! en hebben 2 uur op een terras ijscoffee gedronken en ijs gegeten. cathedraal bezocht. donau cruise gemaakt, pizza gegeten, met mannen geflirt.., tram, metro, bus, lopen lopen lopen lopen.

we hebben wat gedronken op een partyboot, maar het concert aan de overkant was echt leuker, dus wij daarnaartoe.. hahaha echt lachen, hongaarse band, hongaarse kids en hongaarse drank (ugh) was echt helemaal dood toen we thuis kwamen.. en warm! 37 graden en dan door de stad slenteren...

gelukkig hebben we het dinsdag rustig aangedaan. zijn naar szentegre gegaan, echt zo'n toeristenplaats met busladingen vol armerikanen, japenners en duitsers. handgeborduurde kleedjes, beschilderde eieren en ansichtkaarten hahahah heb echt mn slag geslagen !! nog meer ijscoffee gedronken, bij de italiaan, nog meer ijscoffee gedronken bij de griek. beetje langs de donau geslenterd. toen terug naar Budapest, de heuvel op, beetje relaxen van het bos, beetje weer relaxen hahaha.

toen zijn we weer terug naar de stad gegaan, hero's square en het park erachter was echt een geweldige ontdekking.. soort van replica van een transsylvanisch kasteel. t was 9 uur, dus beetje schemering, echt een lekker sfeertje zeg maar...

daarna laastste keer terug naar de donau voor wat nacht shots. foto's staan op mn facebook.

helaas vanochtend toch echt afscheid genomen van mn collega. zij blijft in hongarije en ik kan nu niet meer elke dag met haar lunchen en kletsen, erg jammer... weet niet of we contact kunnen houden maar we zien het wel.

vlucht was echt perfect, echt een aanrader, wizzair en binnen 2 uur stond ik weer op E aiport. was wel grappig, ik kom het vliegtuig uit en zie mn paps op het dek staan, dus ff zwaaien en ik loop de 'luchthaven' binnen en had alleen handbagage, dus ik was eerder aan de andere kant dan dat hij beneden was.. hahaha

vervolgens was ik met 3 kwartier thuis, ff gelunched, gedouched en om 2 h was ik op het werk hahaha, ja ja, zoveel mogelijk vakantie uren uitsparen., dus nog even een halve dag 'gewerkt'

dus...

ga dit maar eerst ff opslaan, voor ik op een verkeerd knoppie druk
ff dit topic bijgelezen dan en wilde toch ff kort reageren

@ biebelte, jajaja jij hebt echt een drukke baan als je elke keer met dat soort leuke links komt hahaha

moet nog ff uitzoeken wat er is met ezels, theedoeken etc.. maar dat komt wel

@ fladder, welcome, disco, 26jr, single, woon in NL en heb het prima naar mn zin, ga niet emigreren, ben ook nooit geemigreerd, wel ooit van plan geweest, maar nooit van gekomen en daarom sinds 2005 hier blijven hangen

@ nymeria, ik snap je gevoel erg goed, als je niet wilt, dan wil je niet, maar als het de verhuizing is, dan bel je gewoon anais d'r TB en die regelt het ff-kes voor je.. in 1 nacht, hij gaat desnoods door tot 4h s' nachts :p hahaha nee ff, serieus, verhuizen is stressvol, laat staan met 3 kids en naar een ander land, maar tis tijdelijk.. als je echt niet wilt, dan wil je niet... punt klaar.. geen excuses verzinnen want manlief zal er wel een weg omheen vinden of een team verhuizers inhuren

ga eens ff kijken hoe ik als een simpson ben
Klinkt als een geslaagd uitstapje Disco.
Snjókorn falla, á allt og alla
@ Kodak Thanks for the info! Klinkt interessant, alleen bejaarden of ook jongere mensen die hulp nodig hebben?

Alleen bejaarden zijn dit.En het is zeer uitgebreid en interesant.

@Kodak, al heel lang dus. Helemaal "ingeburgerd"? Mis je Nederland of zou je nooit meer terug willen?

OO ja helemaal ingeburgerd en zo gewent dat als ik naar nederland ga voor een korte periode dat het echt als vakantie voelt en ik me weer echt thuis voel als ik hier ben. nederland is voor mij gewoon een land waar nog vrienden wonen.maar al jaren geen thuis land meer. alhoewel ik sommige nederlandse producten en lekkernijen mis. maar door post order bestel ik soms weer wat dropkes en hollandse kneut. En ik ben ook geen nederlander meer. Omdat ik weet dat ik tocvh nooit meer terug ga om te wonen.

@ Disco OO hongarije daar wil ik nog naar terug op vakantie .Ik ben er lang geleden geweest vijf jaar op een rij naar Siofok. Aan het balaton meer dat is al weer een 21 jaar geleden toen had je nog een visa nodig die je in den haag moest haen (kopen) de grenzen waren zwaar bewaakt (het eerste jaar ) en het duurde een paar uur voordat je over de grens was .De eerste keer dacht ik waar ben ik toch aan begonnen,maar het was een geweldige ervaring en daarna ben ik er nog vier keer geweest en dit land staat nog steeds op mijn verlanglijste als dat ik naar Australie wil .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven