Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo op een einde van de dag iets schrijven wilt, is dat niet echt gemakkelijk..wat een verhalen.

Maar Ine, wat super van je kaart.., het is zeker op tijd gekomen. Ik moet nog een week geduld hebben..het heeft een mooi plaatsje in de keuken gekregen..bedankt hoor..

Rubis, nou ik vind jouw ook wel sportief als ik het zo lees.

Ik heb altijd paard gereden en rennen af en toe..maar verder dan dat kom ik eigenlijk ook niet. Heb je lang in Engeland gewoond??

Discovery, wat ik niet is kan nog komen, ik had ook nooit voor mogenlijk gehouden dat ik hier ooit zou gaan wonen.

Ainne, heel veel plezier in Griekenland..

Welkom Fladder, je krijgt hier in iedergeval genoeg te lezen..

Nymeria, lastig zo'n beslissing, waar in Frankrijk zouden jullie dan gaan wonen? Op zicht zou ik geen moeite met Frankrijk hebben, maar ja ligt ook nog een beetje in welke streek..

Ik kan niet meer terug lezen wat er precies over theedoeken en dergelijke wordt geschreven maar ik heb zo'n vermoeden..

Hier gebeurd het zelfde..mijn man neemt ze mee als hij gaat vissen..daarna kunnen ze regelrecht de container in..zo zijn er wel meer van die dingen..

Man en zoon komen met een uurtje weer thuis..drie dagen kamp..het was stil in huis..
@Raccoon heerlijk om weer even lekker bij te kletsen aan de telefoon, jammer dat de mannen al thuis kwamen anders hadden we zo een uurtje op de klok gehad.

@kodak inburgeren en nationaliteit extra kan ik mij voorstellen, maar je NL schap opzeggen gaat mij toch wel te ver. Ik zei altijd dat ik altijd dat ik niet perse een Amerikaanse nationaliteit wil maar begin toch achter mij oren te krabben wat voor banen dan voor het oprapen liggen.

Echter mijn NL-schap weggooien doe ik echt niet, probeer zelf mijn Personal Cougar zo ver te krijgen op de Nederlandse nationaliteit te krijgen en misschien gaat dat in de toekomst wel gebeuren.

@Lapin ik dacht dat ik het al eerder las dat je richting naar de States gaat, maar zag het op de NY topic. Denk je dat de West Kust niet zo gezellig is?

@Disco heerlijk zo even weg richting Hongerije, veel over gehoord maar nooit echt geweest, al hebben we daar wel een adresje dus wie weet.

@Fladder welkom, woon dichtbij San Francisco (California) en ben de enige vent tot nu toe. Ben werkzaam als electrician en heb het prima na mijn zin.

@Nymeria succes met jullie beslissing.

@Anias ben blij dat je nieuwe huis bevalt, vind het overigens wel apart om helemaal met nieuwe dingen te beginnen en niets mee te nemen.

Wat de Blogs betreft schijnt dat ik oeps iets beter moet lezen.

Ben wel vaker blond zoals vandaag, wanden in een huis van een klant stonden verkeer ten opzichte van elkaar en dat wist ik, echter in een blackout boorde ik zo door de vloer heen.

Oeps, de tapijt krijgt u nieuw van ons mevrouw. Gelukkig was de dame lekker relax en zei; Kan gebeuren.
@ Raccoon hoop dat manlief en zoon het leuk gehad hebben.

@SFO ik woon hier al zo lang en toen ik mijn law enforcement careers wilde doen moet je een citizen zijn . Dus die keuze was toen snel gemaakt .En ik heb niet echt veel banden met nederland dan wat vrienden. Tegen de tijd dat ik "pensioen" kan trekken van nederland die die kist al lang leeg en zoveel heb ik niet echt gewerkt in Nederland om dan lekker te "rentenieren".. Ik heb hier zoveel meer opgebouwt en geinvesteerd dat het voor mij niet rendabel zal zijn om terug te keren naar nederland. MAAR Als je me dit 10 jaar terug zou hebben gevraagt zou ik zeggen . . Ik weet het niet daar zou ik eens echt over moeten denken.
@kodak inderdaad ik heb ruim 30 jaar in de NL's gewerkt en dus als het even kan dan zie ik graag wat van mijn AOW terug. Moet wel zeggen dat ik sinds dat ik hier ben geen geld in het AOW fonds stort aangezien ik de kans ook kleiner acht dat er nog wat is. Echter elk beetje is meegenomen.

Ben wel met je eens dat ik nergens kan werken waar het woordje Goverment in voor komt, dus ik begin er langzaam over te denken om over twee jaar de test te doen. Echter getrouwd zijn met een Amerikaans Citizen geeft recht op Dual Citizenship volgens Buitenlandse zaken.
Goedemorgen allemaal!

Ook ik meld me op het nieuwe topic

Ben erg druk de laatste tijd. Vind het lesgeven wel erg leuk maar ook erg vermoeiend zeg!

Gister belde een vriendinnetje van me op met slecht nieuws. Ze heeft kanker. Volgende week kunnen ze pas kijken of ze uitzaaiingen heeft. Heeft ze die niet, dan is het gelukkig wel goed te behandelen.

Ben er echt ondersteboven van en vind het heel erg dat ik niet bij haar kan zijn nu. Daar zit ik dan in ZA.

Verder weinig nieuws vanuit hier. Ik ga eens even bijlezen...

Liefs,

Spin
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Spinnetje, wat een afschuwelijk van je vriendin en wat realiseer je je dan weer sterk dat je zo ver weg zit, er niet even naartoe kan. Ook sterkte voor jou, je zult er wel veel mee bezig zijn in gedachten.

Disco, welkom terug na je geslaagde vakantie.

Fladder, welkom op het topic, leuk dat je hier mee wilt lezen en schrijven.

Nymeria, dit is inderdaad een hele lastige situatie. Stel dat je nu eens niet naar de verandering mits je verhuist op de korte termijn kijkt, maar op de langere termijn. In dat laatste geval heb je vermoedelijk dus al weer een fijn huis in Frankrijk, zijn de kids gewend, heb je weer vrienden om je heen... Wat zouden in dat geval de bezwaren nog zijn? Weet je, voor alles wat je loslaat, komt op een gegeven moment iets nieuws. Ik heb de indruk dat daar je twijfel ligt. Er zijn in de huidige situatie belangrijke en goeie dingen in je leven zoals je huis, de vrienden, de scholing voor de kinderen. Dat geeft stabiliteit naast een goed gevoel.

Verkassen naar een ander land betekent dat je de stabiele factor opgeeft (tijdelijk) om die vervolgens elders weer op te moeten bouwen. Daar gaat tijd en energie in zitten maar het zou zeker weer terugkomen. Zoals je zelf al schrijft, zullen de kinderen hun draai wel weer vinden. Maar jij ook, daar twijfel ik niet aan.

Je ziet gelukkig ook de voordelen ervan zoals een goedkoper leven, de temperatuur in het land, dichterbij de zee, de kansen die je man er heeft wat een weerslag heeft in positieve zin op jullie gezin en de toekomst. Dat is een stuk stabiliteit voor jullie allemaal die niet te verwaarlozen is. Ook kun je gewoon blijven freelancen en je Phd afmaken.

Ik denk dat de nieuwe situatie vrij positief kan zijn en minder lastig dan je nu denkt. Dit neemt niet weg dat het uiteindelijk, mits je man de baan krijgt, een weloverwogen beslissing moet zijn. Je hebt zowel met hem te maken, met jezelf als met de kinderen. Met die belangrijke keuze ben je al een tijdje bezig maar je komt er echt wel uit hoor. Op een gegeven moment word je wakker op een ochtend en dan denk je: ik weet het, we doen het wel/niet. Soms moet je het nemen van beslissingen even loslaten, proberen om je er niet te sterk op te focussen en in veel gevallen komt het antwoord dan wat makkelijker.
Of ik sportief ben? Altijd geroepen van niet, waarom weet ik niet want ik heb vanaf mijn kindertijd aan wedstrijdzwemmen gedaan. In diezelfde periode deed ik volleybal en later basketbal. In de tienertijd danste ik in een show-dance groep, reed pony/paard en schaatste: kunstrijden maar dat deed ik maar 2 jaar.

En nu? Fietsen zoals bekend en ik zwem nog steeds graag. Nu dat in het nieuwe huis zo makkelijk kan, ga ik 2 tot 3 x per dag wat baantjes trekken en daarna even relaxen in de zon.

Inspanning alleen is niet goed, daarnaast moet er ontspanning zijn en sporten is nu eenmaal goed om stress kwijt te raken en nieuwe energie op te doen.

Als je sport, merk je dat er een natuurlijke behoefte ontstaat om gezond te leven en goed te eten etc. Nu nog stoppen met roken.
Rubis, ik ben het met je eens dat spullen weggooien niet goed is als het nog bruikbaar is. Je kunt er voor kiezen om voortijdig nieuwe spullen aan te schaffen en anderen blij te maken met wat je wegdoet. Hier is dat erg makkelijk.

Alle containers, wat erin ligt en naast staat, worden een paar keer per dag nagekeken door de Romeinen die hier leven. Ze wonen in armoedige dorpen, kunnen veel gebruiken aan spullen voor zichzelf of ze verkopen dit. Ze rijden met paard en wagen enkele malen per dag langs de containers. Alle spullen die je daar dus neerzet en die nog bruikbaar zijn, nemen ze mee. Ik weet dan ook zeker dat we heel veel mensen blij hebben gemaakt met wat we niet meer meenamen.
Anais, dan ben ik weer helemaal gerustgesteld.

Oeps, ontbijters. Tot later.
Poeh Nymeria, ga er maar aanstaan! Als ik het vanuit mijn eigen situatie bekijk, dat wij naar een ander land moeten verhuizen met de babies, zou ik het best heavy vinden, maar te doen. Ze zijn nu nog jong en de taal pikken ze ook wel op. De praktische bezwaren zouden me denk ik nog het meeste tegenhouden, banen, hypotheek, het fysieke verhuizen zelf.

Volgens mij is het praktische ook jouw grootste bezwaar, ook al zijn ze dan op een ander niveau dan de mijne zouden zijn, maar daarentegen is het zeker allemaal te doen voor jullie, qua taal, werd, studie, school, kinderen.

Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan doen.

Disco, klinkt zwaar, maar leuk! Ik wil zeker ooit ook nog eens naar Boedapest.

Hoe is het met je buik? De mijne rommelt al een poosje, maar denk niet dat het de CU is, eerder iets van PDS of zo. En die gekke Sjaantje heeft pas weer een hele doos met doosjes Pentasa naar mijn ouders gestuurd! Dus mocht de CU toch terug gaan komen, dan heb ik voorlopig genoeg medicijnen. Lief van d'r he! Maar hopelijk kan ik ze tzt weggooien als ze over datum gaan, net als de vorige keer.

Spinnetje, wat erg zeg.

Kodak, volgens mij moet ik jou nog gaan zoeken op FB, maar heb een vermoeden. Begint jouw voornaam met een E?

Gisteren lekker Thais wezen eten met mijn twee vriendinnen, met de bijbehorende bellen wijn, en koffies met likeur, heerlijk! En ik kon "uitslapen" tot 7.30 vanmorgen, dus voel me nog uitgerust ook. Normaal gesproken moet ik om 6.30 op, om mezelf en de babies klaar te krijgen voor werk/creche, maar de creche is dicht deze maand en Vent is thuis met ze deze week. Ik verveel me gewoon bijna 's morgens nu, weet niet wat ik met mijn tijd moet doen!

Nog twee dagen werken...
@ ainne, ik slik nog de aardige dosis medicijnen maar al met al gaat het redelijk. ik leer ermee leven. 3 dagen budapest betekend 5 dagen bijkomen/ tol betalen

maar ach, ik weet dat en hou er rekening mee.

meeste last heb ik ter plekke, altijd op zoek naar een wc mogelijkheden her en der bekijken, op tijd inschatten, genoeg wc papier.. had mn tanden gepoetst met het water daaro en dat heb ik geweten...
Ik heb een pestbui De tweede snelheidsovertreding binnen 1 maand op naam van man komt net binnen. Als hij zo doorgaat riskeert hij een maand zijn rijbewijs kwijt zijn.

Sowieso zijn de boetes hier idioot hoog. We zijn nu al 650 fr kwijt en als hij nog iets harder had gereden riskeert hij ook nog gevangenisstraf. Ik doe mee met Specu, ik wil het woord MANNEN hier voorlopig niet meer horen.
Zo Disco, ben je weer aan het reizen?

Anais, ik heb vroeger ook wedstrijdgezwommen. Maar op basis daarvan kan ik nu niet meer beweren dat ik nog sportief ben, helaas... Ik heb al mijn sportieviteit in de eerste 15 jaar van mijn leven opgebruikt. Hoe goed was jij? Mijn topprestatie was derde bij de Brabantse Kampioenschappen (twee keer), en ik heb een keer op 1 tiende na de limiet voor de NLse kampioenschappen gehaald. Oh, wat vond ik dat erg zeg. Meedoen aan de NLse kampioenschappen was mijn DROOM.
Weet niet meer wie het vroeg maar ik ben ook niet sportief....

Alhoewel ik momenteel regelmatig op de trampo sta te bouncen.... en ik voel me al veel soepeler, dus wie weet word ik nog eens sportief....

Ga nu lekker naar buiten, de Party en Story "lezen". Toch leuk om de roddels uit NL ff te lezen.....

xXx
Saby, die rugklachten kwamen door het turnen en omdat ik nog in de groei was, leek het een verstandige beslissing om hier maar mee te stoppen.

Nymeria, ik wist niet dat jij ook katten had. Ras of gewoon huis- tuin- en keukenkatten? Zijn het broertjes/zusjes van elkaar?

Als ik je opsomming zo lees over voor- en nadelen van verhuizen naar Frankrijk, dan noem je eigenlijk toch wel een heleboel positieve dingen. Het enige negatieve wat ik eruit haal is het Franse schoolsysteem, wat natuurlijk wel een heel belangrijk punt is, en de hassle van de verhuizing zelf. Maar goed, als het voor je gevoel niet goed zit, dan zal het best nog een lastige beslissing worden. En aan mij heb je niks, want ik woon dan wel in Frankrijk, maar ik ben een enorme anglofiel. Ik heb 5 jaar in Bristol gewoond (zo, en hiermee is Raccoon's vraag ook meteen beantwoord).

Getver Spin, wat erg voor je vriendin. En voor jou, dat je nu zo ver weg bent. Hoe oud is je vriendin? Kan je met haar bellen of skypen of haar op andere manieren bijstaan? Als je er liever niet over praat hier, dan moet je dat niet doen hoor. Sterkte

Choc, als je nog vette nederlandse roddels tegenkomt in je literatuur, deel je ze dan met ons?
Hoi Choc, ik vroeg 't om te zien of ik als a-sportieveling in de minderheid ben, haha!

Spinnetje Wow, wat heftig. Ik kan me voorstellen dat je de afstand nu heel erg voelt.

Anais Ik ben blij dat jullie spullen goed terecht komen! Btw, wat ben je sportief, zeg! Goed, hoor!

Lapin Oh, oh... op m'n werk handle ik ook de carfleet (blegh) en een collega van me had ook een CH-boete... CHF770!!! Zijn echt veel hoger dan hier in IT! Maar zo te zien schrikt dat de Zwitsers dus niet meer af... De italianen gelukkig wel!
Cara, zwem je nu helemaal niet meer of alleen nog tijdens vakanties? Je hebt wel heel dicht bij de NL kampioenschappen gezeten, zo goed was ik niet. Wel heb ik het heel belangrijk gevonden dat ik er zoveel plezier in had.

Sport en prestatie horen nu eenmaal bij elkaar als er sprake is van een wedstrijdelement maar ik vond wedstrijden eigenlijk nooit zo leuk.

Rubis, ik had altijd bewondering voor meisjes die goed konden turnen of bijv. uitblonken als ballerina, ook zo mooi. Die waren zo vreselijk lenig, van elastiek. Daar kan ik nog steeds met plezier naar kijken op televisie, vind dat gewoon een vorm van kunst. Was je erg jong toen je met turnen begon?

Lapin, dat is vet balen van die tweede boete binnen 1 maand, ik kan me goed voorstellen dat je daar de pest over in hebt. Vanavond je man er maar even flink mee om zijn Lapinman-oren meppen. Je moet er toch niet aan denken dat hij een tijdje de bak ingaat voor zoiets onnodigs als je gaspedaal te ver indrukken, want zo simpel is het wel. Aanpakken die vent, potverdorie...
@spinnetje, wat vreselijk zeg. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, jaren geleden toen ik ook in het buitenland woonde, de afstand is dan verschrikkelijk maar we hebben toen veel gehad aan het brieven schrijven aan elkaar (was nog net voor het email-tijdperk).
Spinnetje, sterkte met je vriendin

Ik ben tegenwoordig ook echt helemaal niet sportief

"Vroeger" (voor mijn UK tijd) deed ik aan stijldansen. Laatste jaar ook wedstrijden gedanst (10e geworden in onze klasse bij de NLse kampioenschappen van onze (slechte) bond op Ballroom). Toen wilde mijn danspartner ermee stoppen omdat ik eindexamen moest doen en we naar het HBO gingen. En ik baal er nog steeds van dat ik niet gelijk verder ben gegaan met iemand anders, stijldansen is echt een passie van me.

Toen ben ik nog een jaartje 3 keer in de week gaan sporten (BodyStep, BodyCombat en BodyPump). In UK nog maar af en toe naar de sportschool en nu dus eigenlijk helemaal niets meer.
Spinnetje, dat is inderdaad een rotbericht. En dan baal je ontzettend dat je zo ver weg zit.

Anais, ik heb hem vanmorgen al gebeld met de mededeling van de bekeuring. Resultaat, hij is nu boos op mij. Want hij vind dat ik zeur met dit soort dingen. Snap jij het nog?

Ik weet niet meer wie het hier over een trampoline had, maar zo'n ding zou ik ook wel willen hebben. *maar is dat nog wel verantwoord op mijn leeftijd? *
Hé Biebeltje, ik deed ook aan stijldansen, van m'n 10e tot m'n 18e; niet bepaald een natuurtalent, maar ik vond 't wel echt leuk en dat was 't belangrijkste. Toen ging ik studeren (half-UK, half-NL) en m'n vriendengroep groeide ook een beetje uit elkaar, dus daarna niks meer. Wel jammer. Ik heb altijd gedacht, omdat ik in die tijd nooit een vaste partner kon vinden (je-weet-wel, meidenoverschot), dat ik met een vaste vriend weer wilde beginnen, maar helaas... A. houdt he-le-maal niet van dansen, op welke manier dan ook, zucht...

Wow, Cara, dan was je wel goed, zeg, als je zo dicht bij dat record bent gekomen! Zwem je nu helemaal niet meer of nog wel eens voor de fun?
Mijn danspartner werd uiteindelijke mijn vriend, maar is ondertussen ook weer vriend af. Voor mij was het echt bloedserieus dat dansen, voor hem was het voor de lol en hij kon op een gegeven moment niet meer zo goed meekomen dus hadden we vaak ruzie (ging niet daarom uit trouwens, dat was pas paar jaar later).

Had ook gehoopt met mijn man te kunnen gaan dansen. Heb het geprobeerd (privélesje aan hem gegeven). Hij kan de passen op zich wel, maar hij heeft geen gevoel voor maat. Gewoon he-le-maal niet! Zelfs op housemuziek zit hij uit de maat en hij kan ook nooit in een ritme meeklappen. Bij hem dus gewoon een structurele onmogelijkheid. Baal daar ontzettend van, want hij is weer jaloers genoeg om het niet leuk te vinden als ik met een andere vent zou gaan dansen. Dus ik moet maar op zoek naar een dans die je solo kan doen, of iets in een grote groep. Zit nu al een hele poos te denken aan buikdansen, maar nog geen concrete stappen ondernomen (ben bang dat ik het niet kan en een raar figuur sla).
Ik ben ook niet meer sportief hoor. Heb vroeger wel geturnd, was (en ben) eigenlijk té lenig en daardoor heb ik niet zoveel kracht. Heb wel wedstrijden op regio niveau geturnd. Vorig jaar begon de gymnastiekvereniging met een groep 18+ en toen ben ik weer begonnen. . . Zwemmen wil ik ook nog wel eens doen, moet mezelf een trap onder m'n kont geven om wat actiever te worden.

Spinnetje, wat verschrikkelijk vervelend zeg. Dikke knuffel.
Snjókorn falla, á allt og alla
@ SFO ja ik denk dat dat ieders beslissing zal zijn of ze citizenship willen of juist niet voor welke reden dan ook. Ik heb er nog geen last van dat ik zeg van ik wil terug. alle tijden dat ik terug ben geweest wilde ik juist terug naar huis (usa) haha.

@ Spinnetje dat is zeker afschuwelijk nieuws hopenlijk is er wat aan te doen en heeft ze geen uitzaaiingen.

@ Ainne mijn naam begint inderdaad met een E dus geef me maar een gil and I will add you . Hihi..

Het is hier wel bijlezen poehh wat een schrijvers hier. vandaag ga ik lekker niks doen.het weer is geweldig niet te warm en niet te koud dus dat wordt lekker wroeten in de tuin en of lekker lui met een boekie op het terras. Moet nog wel de was doen vanmorgen maar dat is maar het knoppie omdraaien aande machine en wachten. haha. Morgen beginnen de drukke dagen weer dus maar lekker kalm aan vandaag.
@Spinnetje, naar zeg

@Biebel: buikdansen is cooool. Heb het ook gedaan in NL en hier, maar kan alleen (nog) geen geschikte cursus vinden.

Pff, gaar. Weinig te melden, loop gewoon wat algemeen te balen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven