!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Mientje: Wat goed dat je nog meer artikelen mag schrijven! Voor je het weet ben je maandelijkse kost in de Wij!

DN: Gefeliciteerd! Ik heb zelf een hekel aan het inpakken van de dozen. Uitpakken vind ik erg leuk, alles een nieuw plekje geven en het huis gezellig maken. Succes in ieder geval!

Lein: Dat zijn goede berichten! Steeds weer een stapje verder. Ik duim mee voor Sam! Ik hoop echt heel hard dat haar heupje goed is in september.

Kabouter: Oh goeie tip! Jij geeft zonnatura? Ik heb ook wel 's eigen merk van de supermarkt geprobeerd maar dat vond madam echt niet lekker. Dezelfde smaak van olvarit eet ze zonder problemen op. Ga die zonnatura maar 's proberen, scheelt een hoop centen.

Het tweede tandje is nu ook aan het doorkomen. Tis alleen nog een klein scherp puntje. Y. heeft vandaag op een korstje brood gesabbeld en ze vond het heerlijk.

Verder alles goed hier! Gisteren naar een bruiloft geweest en vandaag lekker rustig aan gedaan.
Rustig hier... Iedereen van 't mooie weer aan 't genieten?

Kabouter, wat fijn dat Tessa zo goed eet! Groeispurtje? En jullie doen veel leuke dingen zeg. Klinkt gezellig. Bedankt trouwens voor de Action-tip. Die zit hier ook, dus ga straks eens kijken.

Fesa, wow, ook al een tand! Echt zo'n mijlpaal he. En ze krijgen hele andere gezichtjes vind ik, als ze een tandje hebben. Een fase verder zeg maar.

Mientje, als jij zo doorgaat dan bén jij straks de WJO. Super joh, dat ze meer mag schrijven! Ben heel benieuwd naar je artikelen.

Lein, wat klink je lekker positief! Fijn dat je je beter voelt en logisch dat het met ups en downs zal gaan. We gaan duimen voor goed nieuws op 2 sept, dat hebben jullie na alles toch echt wel verdiend!

DN, joehoe, verhuisd! Dozen uitpakken is veel werk, maar wel met resultaat. De stapel dozen wordt steeds kleiner, je kastjes steeds voller. Zijn jullie in een hele nieuwe omgeving gaan wonen of kwamen jullie al uit de buurt daar? En hebben de kindjes goed geslapen?

Wat houd dat rapley precies in? Ik dacht steeds dat jullie bedoelde replay. Maar nadat het eigen structureel "fout" werd geschreven heb ik me toch maar bedacht dat jullie vast iets anders bedoelen. Heb gegoogled, kreeg ik een hele lap tekst en daar stond dat het samenhing met bijvoeden na bv. Klopt dat? En betekent het zeg maar dat je je kindje laat "spelen" met het eten? Dus dat je ze gewoon een halve banaan in de hand geeft i.p.v. gepureerd op de lepel???

Verder weinig nieuws hier. V slaapt wel al 2 nachten slecht. wordt ze om het uur een beetje huilend wakker, terwijl ze gewoon doorslaapt. Tutje geven is voldoende. En vanaf 6 uur draait ze een x of 4 op haar buik, kunnen we er daar weer voor uit. Vreemd wat ze sliep altijd goed.

Vandaag mooi weer. Hoop dat ik wat aan zonnen toe kom want ben echt spier en spier wit.
Hi Meiden..

Ff snel, want voel me echt heel beroerd, vannacht weer niet lekker geworden, net als vrijdag.. Vanmiddag moet ik naar de HA, hoop dat die me kan vertellen of dat iig suikers, ijzer etc. goed zijn, want ik voel me zooo slapjes.. Net als na de bevalling weer. En toen had ik ook te weinig ijzer.. Misschien dat dat het is?? Nou ja, we zullen horen.

Gelukkig is woensdag papadag en hoef ik niet met die kleine meid te rennen en vliegen..

Wel jammer van mijn week vakantie trouwens, dat ik me zo beroerd voel..
Hier ook nog geen nieuws van Sjaan? Op hyves ook al niet... vind het maar niks...

Nu maar weer snel aan't werk.

En Konela, Rapleyen is idd gewoon grote brok geven en zelf laten 'spelen/eten' Zie foto van T op hyves. Hij vind het geweldig en wordt er ook steeds beter in. Verder geef ik ook rustig potjes hoor...
Sjaan, wat balen dat je je nog steeds zo slapjes voelt. Hopelijk kom je met de HA wat verder want dit is helemaal niets. :(

En Lein, wat een positief bericht. Ik word helemaal blij van jouw laatste berichtjes

Bokito, hier ook nog steeds een bv-moeder en ik ben inderdaad ook nog steeds moe. Als ik mijn rust krijg dan gaat het heel goed maar als ik teveel moet doen dan merk ik het direct, barstende hoofdpijn en allegehele lamlendigheid. Moet echt goed voor mezelf zorgen en dat schiet er nog wel eens bij in.

Pff gisteren dus de hele dag op pad en van klant naar klant. Zat ik op een gegeven moment bij een wegrestaurant in het toilet te kolfen. Moest wel lachen hoor, wat een armoede Die laatste kolfsessie natuurlijk uitgesteld en met ploftieten thuis gekomen. Daar had zoon een behoorlijk gat in de melkvoorraad geslagen en ik kon maar 1 flesje terug in de vriezer stoppen. Gaat zo wel hard en moet wel heel veel extra kolfen om aan zoon's melkbehoefte te voldoen.

Word trouwens helemaal blij van het zonnetje Vanavond lekker aardappeltjes en worteltjes uit eigen (mijn ouders) tuin...heerlijk
OH Summer en B12 zijn vandaag allebei jarig!!

van harte gefeliciteerd meiden!!
sjaan, dat je daar nog aan denkt! Wat lief! Maar ook namens mij Gefeliciteerd summer en B12!!

Ik hoop dat je ha je snel meer kan vertellen. Lijkt het er nu toch op dat je niet zwanger bent? Of ligt dat aan mij?

Hier ook vaker hoofdpijn dan voorheen. Verder heeft het mannetje vandaag te weinig geslapen en dan gaat het humeur met sprongen achteruit. Gelukkig nu in slaap dus tijd voor een boekkie. Breng iedere keer mijn boeken ongelezen terug want ik heb geen tijd, snif.

Vrijdag de "nieuwe"auto ophalen, jippie!!
Wat een rust hier!

Vandaag courgette met een beetje nutrilon en rijstebloem gemaakt voor goed. Wat een succes! Zo leuk. Ben de laatste week heel enthousiast aan het kokkerellen uit Opperdepop (van de Appie) en Guus vind het steeds lekkerder. Ik merk nu ook dat nu hij een heel bakje groente en fruit op een dag eet (2 x 3 eetlepels ongeveer) hij vanzelf een fles over slaat. Ik ging me al bijna weer zorgen maken en nu las ik net in de WIJ dat kindjes dat zelf regelen. Grote vent van me.

Verder eigenlijk geen nieuws. Vandaag lekker met Guus in het park gezeten. Meneer bleef gewoon 4 uur (!) achterelkaar wakker zonder drinken en zonder morren. toen we thuiskwamen groentehapje voor hem gemaakt en nu ligt ie heerlijk te slapen.

En natuurlijk: dikke proficiat voor Summer en B12!
Nou he he, ik ben volgens mij helemaal bij gelezen.

@Lein, duim mee voor 2 september! En erg fijn omte lezen dat je met kleine stapjes vooruit gaat! Toppertje!

@Sjaan, HEULE DIKKE KNUFFELS!!!!! sterkte en beterschap.

Hier ook nog steeds BV (ook al is het noodgedwongen) en een energielevel van 0,0

@DN eindelijk over! Leuk is dat he het uitpakken van de dozen en je huis een thuis maken! Zet je foto's op hyves als je helemaal bent ingericht.

hmmm mijn terrorpeuter is zich aan het ontkleden!

met fenna afgelopen dinsdag naar het cb geweest en ze is nu 67 cm lang en 7700 gram zwaar

Haar ledikant is klaar (zelf geverfd, als hij helemaal inelkaar staat en opgemaakt, zet ik wel ffies foto's op hyves, kunnen jullie een beetje een indruk krijgen van mijn creatieve aspiraties)

zo nu wassen en ankleden met Mayte en dan is de dag echt weer begonnen!
anoniem_24589 wijzigde dit bericht op 06-08-2009 08:39
Reden: niks gewijzigd, de kleurtjes werken niet mee
% gewijzigd
Sjaan: hele dikke knuffels, hoop dat je je snel weer beter voelt.

Ibbel, ik heb je pakje ontvangen! Dank je wel, nu is Dochter straks ook helemaal hip!! Ze kan makkelijk in de shirtjes, dus ik wacht nog even tot het gips weg is, zo zonde als ze helemaal versleten raken van het buikschuiven!!!
groot is fenna zeg Ringel!

Leuk he dat koken, mientje!

Ik wil dat boek ook nog es hebben. Nu alleen maar 1 smaak tegelijk. Vandaag ananas en dat ging supergoed! Zo moeilijk als hij de eerste twee weken deed met eten, zo simpel gaat het nu. Gewoon doorlepelen en het is zo op. En nog gaat dat bekkie open. Zo schattig. Helemaal blij word ik daarvan.

Nu al twee dagen hem in het zwembadje gedaan. Vindt hij echt het toppunt, spetteren met water en alle speeltjes. Hij kan er makkelijk rechtop in zitten, de bodem is niet glad. De bodem is ook opgeblazen dus hij zit op lucht. Echt een superding, uit de oekraine. Foto zal ik op hyves zetten.

Verder geen nieuws, groetjes en geniet van het mooie weer.
Niet veel bij te lezen...

Wat een weertje he! Pf, ben nog spierwit, maar in de achtertuin is het echt te heet om te zonnen.

Veerle heeft spruw, heel haar mondje wit. Hebben andere kindjes dat ook al gehad en hadden ze er last van?
konela@ tessa heeft 3x spruw gehad. Ze dronk dan minder en kwijlde heel veel. Ik kreeg toencreme voor mijzelf en voor tessa.

Na elke voeding een klein beetje in de wangzakken smeren. Het is echt smerig plakspul. Je moet ook alle spenen vervangen. Ook denk aan slabbertje alles waar ze op sabbelt met ontsmetten liefst uitkoken.

Vandaag zelf naar het cb geweest voor controle.

5860 gr en 65 cm. Het is een lang dun ding. Verder waren ze tevreden mag meer groente en fruit geven en binnen 2 maanden van 5 naar 3 flessen.

Morgen op vakantie. Dadelijk maar eens gaan pakken.
geniet nooit met mate
Inderdaad weinig bij te lezen. Maar ik vind het ook te warm om achter de pc te gaan zitten. Eigenlijk vind ik het te warm voor alles Alleen in de schaduw zitten met een glaasje drinken, dat hield ik wel vol vandaag.. En Y. is in het badje geweest. Ze ligt nu net te slapen, heeft het veel te warm denk ik, net behoorlijk hard gehuild. Ik heb maar een beetje water bij dr bedje gezet, mocht ze vannacht wakker worden.

Floortje: Zag de foto van Freek! Echt leuk! Zal er zo ook eentje van Y. in het badje erop zetten.

Mientje: Klinkt leuk dat boek! Ga morgen gelijk ff kijken bij de ah.

Kabouter: Hele fijne vakantie! Waar gaan jullie ook alweer heen? (volgens mij heb je het wel gezegd, maar ben het even kwijt.. )

Konela: Geen ervaring met spruw...
Hier heel even spruw gehad. Zoon had een paar kleine vlekjes in zijn mond en helemaal geen last. Ik had heel veel jeuk aan mijn tepels, werd er gek van. Ik heb gentiaanviolet besteld en dat op mijn tepels gesmeerd. Worden deze helemaal paars en als zoon drinkt dan krijgt hij het dus ook in zijn mondje. Na 2 dagen was het weer over.
Vriend heeft vandaag een aanvaring gehad met het gastloeder. Hij zei dat ze zich wel aan het schema moest houden, of dat in ieder geval proberen, en zij probeerde hem uit te leggen dat dat niet altijd gaat. Toen zei vriend "maar wij zijn nog altijd de ouders" en dat schoot haar in het verkeerde keelgat. Wilde ze de discussie vanmiddag met mij beslechten (ze zei zelfs over vriend: ik had zijn moeder kunnen zijn, en dit soort dingen laat ik me niet zeggen). Ik heb haar uitgelegd dat ze moet stoppen met haar dwingende adviezen en haar drammende gedrag. Volgens haar komt dat door haar antiliaans/joodse achtergrond. Dus ik zei maar dat ik met mijn brabantse achtergrond niet van haar directheid gediend ben. Bern benieuwd hoor...

@Konela: Veerle ook spruw! Arme meid. Guus heeft het ook 3 x gehad. Wij kregen Daktarin van de HA en dat heeft goed geholpen. Wel vies plakspul en hij ging er na 3 keer van hulen, maar de spruw was wel snel weg.

Guus had vanavond ook wel last van de warmte. Eerst hard huilen en daarna lag hij een hele tijd wakker te kletsen. Op een gegevne moment ging ik zijn speen brengen en begon hij keihard te schaterlachen in bed. lekker mannetje!
Soooooooooooooooooooooo he, Mientje.... zei ze dat echt? Dat je niet uit je vel gesprongen bent, zeg. Jullie zijn de ouders en jullie bepalen -in redelijkheid- het schema. Is ze helemaal van de pot gerukt? Het is haar WERK nota bene. Daar wordt ze voor betaald, ze kan niet op eigen goeddunken haar dag een beetje gaan zitten indelen. Men o men, ik hoop echt dat jullie snel plaats hebben op het KDV.

Zo. Dat moest ik even kwijt. Ik reageer later op de rest, maar ik begon gewoon te steigeren van dit berichtje. Ik ga proberen es vroeg (voor mijn doen dan) te slapen. Morgen schrijf ik bij!
Jemig mientje, wat een loeder zeg..

Echt, ik zou ook uit mijn vel springen hoor..

En Konela, hier even spruw gehad, maar voor ik spruw kon zeggen, werd het eigenlijk al minder.. En dus ben ik er verder niet mee naar de HA geweest.

Morgen lekker een dagje voor mezelf met de kleine meid, heerlijk geen verplichte dingen.. Dus morgenochtend (aaaaals ze kan slapen met die warmte, ligt nu nog te woelen, draaien en kletsen) kan ik wel even tabel updaten..

Ohja, leuke foto's uit de badjes.. Wij hebben er 1 gehad van mijn broertje, erg leuk dus, alleen ik moet hem nog opzetten (hij is wat groter (3.05 bij 1.50), dus ik zet hem pas op als het weer iets langer warm blijft..)
Dat meen je niet!!!! En wat een piep excuus zeg....goed weerwoord gehad Mien, ben trots op je.

Moet zeggen dat ik erg blij ben dat mijn meisjes niet meer naar een gastouder oid hoeven....bepaal het allemaal lekker zelf. Denk dat Fenna's gedoe ook wel voor een deel te maken had met het feit dat het bij de gastouder helemaal anders ging dan thuis. Probeerde altijd wel uit te leggen hoe dat werkte met slaapjes enz, maar ook zij trok d'r eigen plan. En toch ook wel communicatie stoornis, dat wat ik vertelde niet helemaal aankwam en andersom netzo. (nederlands was niet haar moedertaal) Maar dat is allemaal verleden tijd.

Hoelaat eten jullie kindejs eigenlijk de warme hap? Fenna krijgt tuissen 10.00 en 11.00 een potje fruit en sinds maandag rond 17.00 een warme prak. Alleen ze is meestal rond 15.00 uit bed en gaat vaak om 17.00 er nog in voor een uurtje (niet eens om te slapen, mar ff bij komen, hebben nu ook zo'n beetje eenschema van 2 uur op, 2 uur slapen) Heb haar vandaag ook op bed gedaan16.00) en heb haar er rond 17.30 weer uitgeplukt, ze wilde toen wel beter eten (en sputteren zat er zelf ook helemaal onder!!!) Nou ja, moet maar eens een beetje met de tijden schuiven.
Oh dat heb ik hier ook, Ringel. Op maandagmiddag passen schoonouders op, afgelopen maandag eenmalig een hele dag: ze had helemaal niet geslapen, ondanks mijn strakke instructies.. We brachten haar om 09.15, zodat ze gelijk op bed kon, maar schoonmoeder wilde perse niet dat wij dat deden, maar dat zij dat deed.. En vervolgens had ze de hele ochtend NIET geslapen en 's middags was ze steeds aan het jengelen, dus elke keer als ze haar weglegden (?? lelijk woord zo..) ging ze huilen. Maar als je haar dan laat liggen (wat ik uitvoerig geïnstrueerd heb, nu toch al tig keer..) valt ze na 10 min in slaap. Maar nee, opa en oma vinden het zielig als ze huilt, dus opa en oma halen haar er uit, waardoor ze nog moeier wordt..

Maar goed, ik blijjjjjjjfffff het maar herhalen, misschien dat ze ooit eens luisteren.. En zelfs het argument: "Dat het juist zielig is als ze haar er steeds weer uithalen" wil niet meewerken. En als vriend het zegt, helpt ook niet..

Hier geven we nog geen groente, moet dat al (ontaarde moeder van Linn meldt zich)?? Want ze hapt nog geen eens een half potje banaan op..
Mien, wat goed dat je zo rustig en duidelijk hebt gereageerd! Het moet niet gekker worden met die gastouders!!

Kabouter, fijne vakantie!!

Konela, geen ervaring met spruw. Sterkte voor je meissie.

Sjaan, wat jammer dat je schoonouders zo slecht naar jullie instructies luisteren. Arm meisje, de hele dag niet geslapen. Hoe sliep ze die nacht?

Hoe voel jij je nu?

Wij geven ook nog niet dagelijks fruit of groente (volgens mij zeggen 'ze' dat je vanaf vier maanden MAG gaan beginnen, maar vanaf zes maanden MOET gaan bijvoeden). Zoon eet ongeveer een half potje fruit of groente per keer. Vanaf volgende week zal ik hem dagelijks gaan geven. Hij krijgt dan gewoon wanneer het hem uitkomt, niet op gezette tijden. Alleen de groente krijgt hij rond het avondeten.
haha, jullie reacties op 't gastloeder. Hopelijk duurt het niet lang meer...
dat hoop ik ook Mientje.

Maar ik blijf bij mijn gastloeder en mijn schoonmoeder.

beide topvrouwen doen het (bijna) precies zoals ik.

Zoon slaapt overal en eet overal.

Hij lacht als we hem wegbrengen/ ophalen.

Geen gezeur zoals bij sommigen hier.

Ik houd het geen 24 uur per dag 7 dagen in de week met zoon uit, dus alles zelf doen is voor mij geen optie. Het is een leuk kind maar af en toe wil ik gewoon werken. (ontaarde moeder hier). Zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Respect voor iedereen!

Ik ga snel badjesfoto's kijken. Heb nu ook een filmpje op mijn hyves maar ook op de gezamelijke. Snap soms nog niet goed hoe het een en ander werkt maar goed. Gooi de maar af als het te groot is.

Wij doen fruit en groente geven ook wanneer het ons uit komt. Slapen was twee uur op, twee uur af maar helaas is het nu een uur slapen, drie uur op. En ik moet nodig schoon maken., blegh, veels te warm voor maar morgen weer werken dussss...
quote:ringelding schreef op 06 augustus 2009 @ 23:16:

Hoelaat eten jullie kindejs eigenlijk de warme hap? Fenna krijgt tuissen 10.00 en 11.00 een potje fruit en sinds maandag rond 17.00 een warme prak. Alleen ze is meestal rond 15.00 uit bed en gaat vaak om 17.00 er nog in voor een uurtje (niet eens om te slapen, mar ff bij komen, hebben nu ook zo'n beetje eenschema van 2 uur op, 2 uur slapen) Heb haar vandaag ook op bed gedaan16.00) en heb haar er rond 17.30 weer uitgeplukt, ze wilde toen wel beter eten (en sputteren zat er zelf ook helemaal onder!!!) Nou ja, moet maar eens een beetje met de tijden schuiven.

R slaapt van ca, 20.00 tot ca. 6.30 uur (huilt wel voor speentjes/buik, etc maar wordt niet wakker. Wij wel, haha) en overdag slaapt hij echt maximaal maar 3 uur in twee slaapjes.

Hij krijgt 's ochtends fruithapje (max een half potje), 's middags een dobbelsteentje brood (sinds 3 dagen) en 's avonds een kwart potje groente. Is hij nog niet zo'n fan van. Soms eet hij maar een paar hapjes.
Guus is juist meer fan van groentje dan van fruit. Hij eet daarvan al een tijdje een heel potje en nu ook soms een heel potje fruit (nu het zo warm is) en soms een half potje. Meneer kan al wel een hele banaan op met een scheutje verse sinaasappelsap.

Hmm, dit komt me bekend voor. Had ik dit al geschreven? sorry dan

door die hele maaltijd worden zijn flestijden ook anders. vanochtend at hij om 10.30 een heel potje (4 mnd) gemengd fruit en pas om 12.30 de fles. Hij is er heel vrolijk onder, dus misschien past dit nieuwe ritme wel bij hem.

Bagheera, al brood! Geef je wit of bruin? met of zonder iets erop?

ik moet 4 sept weer naar cb, dan zal ik ook eens vragen of ik al met brood kan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven