Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Lapin, dat was ik die begon over die trampoline en ik ben nog altijd ouder dan jij, dus maak je over leeftijd maar geen zorgen. Kijk hier maar eens naar:

http://www.youtube.com/watch?v=QbGOqoEc1UQ

Oh, stijldansen is hier ook altijd een moeilijk onderwerp geweest. Ik vind het erg leuk en heb hemel en aarde bewogen om Rubiman mee te krijgen. Uiteindelijk is het gelukt, met behulp van twee bevriende stellen die het ook gingen doen. Wij dus met zijn zessen op stijldansen. Ik vond het geweldig en Rubiman vond het wel aardig. We waren net begonnen toen we te horen kregen dat Rubiman voor zijn werk naar Engeland overgeplaatst zou worden en hebben alles bij elkaar misschien een les of 7 gehad. En daarna is het me nooit meer gelukt om hem zover te krijgen en om nou in mijn eentje te gaan, dat zag ik niet zitten. Ik had graag ook Rock&Roll gedaan, en wij zouden daar het perfecte stel voor zijn, ik klein en lenig, hij lang en sterk dus hij zou me heerlijk de lucht in kunnen gooien. Maar helaas. Meer dan een beetje discodansen zit er niet in.
Hi Biebel, volgens mij is buikdansen wel een goed alternatief! Volgens mij sla je helemaal geen raar figuur, waarom zou je?
Djeez... dacht ff bij te lezen, nou, dat gaat niet lukken. Hebben we alweer een nieuw topic?

Hier CHICHA uit Tenerife, tijdelijk in Nederland ivm vakantie. Het oudste lid van het emigratie-topic, maar niet in leeftijd.

Goedeavond vanuit warm en zonovergoten Nederland! Het is hier fantastisch!

Ik snap niet dat mensen het hier niet naar hun zin hebben, het is de mooiste plek op aarde. Stelletje sufferds al die emigranten.....

Ik ga Douwe Egberts koffie drinken met een tompouce.

Doei!
Haha Chicha, oudste lid. Ik wou eerst gaan protesteren.

Geniet van je tompoes. Die vind ik ook zo lekker.
Als je een pak custard mee terug naar huis neemt kan je zelf tompoezen maken.... (ben maar een klein beetje afgunstig).
Snjókorn falla, á allt og alla
Goed om te horen dat je het door het weer en de tompoezen zo naar je zin hebt in NL, Chicha. Wil je nu weer remigreren?

Lapin, hoe bevalt je nieuwe bed, slaap je beter dan de laatste tijd? Nog bonje met Lapinman gehad gisteravond over de bekeuringen?

Ainne, wanneer gaan jullie naar Griekenland?

Snjokorn, even een doe het zelf vraag... als jij een schilderij ofzo ophangt, hoeveel tijd kost je dat? Is het normaal dat zoiets als Tb dat doet ongeveer een half uur duurt om een gaatje te boren en daar een haakje in te doen?
Anais: een half uurtje vind ik vrij lang maar het is niet ongebruikelijk (sorry), gaatje boren, plugje zoeken dat past, plug in het gat duwen, schroef zoeken die past..... schilderij ophangen en kijken op het recht hangt, nog eens van een afstandje bekijken, iets verschuiven, nogmaals kijken. En als hij het écht netjes doet, pakt hij daarna de stofzuiger om het gruis even op te zuigen.
Saby, ik heb mezelf teruggezien op de video van de bruiloft van m'n zwager en vond dat er nogal, uhm, vreemd uitzien (Ik stak dan ook echt boven ruim 90% van alle gasten uit, voelde me een beetje een travestiet).

Maar ik heb gisteren vanuit het Libanese restaurant waar we regelmatig gaan eten een flyer meegenomen van iemand die lessen geeft voor een hele schappelijke prijs, dus die ga ik vandaag even checken. (Heerlijk gegeten: Kibbeh Labanieye: Gekruid lamsgehakt in yoghurt (warm) met nootjes.)
Anais, het bed slaapt heerlijk, ik heb alleen eigenlijk een groter dekbed nodig, maar die zijn er niet. We hebben al de grootste maat.

Ik heb het man gisteravond nog even uitgelegd dat hij in het vervolg toch beter op moet passen. Het stikt hier in Zwitserland van de snelheidscamera's, maar deze was net geplaatst. Hij weet ze allemaal te staan op zijn vaste route naar huis, maar als er een nieuwe bijkomt dan gaat het mis. Ik hoop niet dat er nog meer bijkomen.

Hangt het schilderij mooi recht?

Klinkt lekker Biebel. Er staat hier eens in de zoveel maanden een Libanees in de supermarkt met een afdeling kant en klaar eten. Als hij er is neem ik altijd een hoop dingen mee. Je schuift het zo in de oven, een half uurtje en het is klaar.

Mijn man steekt ook altijd overal bovenuit met zijn 2.08 m. Hoe lang ben jij?
Ja maar Snjokorn, het plugje en schroefje lag al klaar.

En als ik het schilderij nu weghaal, zie ik 3 gaatjes voor 1 schilderijTJE met 1 haakje & plugje. Verrek, je hebt gelijk. Er kwam nog tijd bij omdat hij het gruis heeft opgeveegd.

Het hangt wel recht, Lapin. Ehm... het komt er eigenlijk op neer dat Lapinman nieuwe snelheidsmeters test. Voor de politie erg handig, dan weten ze dankzij hem gelijk of de nieuwe meters werken. Misschien kan hij daar een bonus voor vragen i.p.v. boetes te betalen, gewoon voor de moeite?

Een te klein dekbed is wel lastig, kun je er niet twee aan elkaar laten maken? Welke maat heb je nodig? Maar ja, dan zit je zeker weer met een dekbedovertrek dat daarbij moet worden gemaakt... Of je moet Lapinman een beetje verkleinen of inwisselen.

Hoe lang ben jij, Biebeltje?
Anais; volgende keer even subtiel aangeven dat een kruisje op de muur misschien handig is om mee te beginnen, hoeft íe maar 1 keer te boren.

Zelf sla ik liever een (stevige) spijker in de muur als het om een klein (en licht) schilderijtje gaat. Is nog sneller.
Deze digibeet staat nu ook eindelijk op FB, ik ga jullie van het weekend eens zoeken (maar kan wel wat aanwijzingen gebruiken....).
Lapin, dat klinkt wel heel handig die kant en klaar maaltijden. Mhm, dat wil ik ook wel!!!

En dames, het is niet zo zeer hoe lang ik ben, ik ben redelijk "normaal" met mijn 1m76 (loop wel meestal op hoge hakken, dus dan komt er nog zeker 8 centimeter bij), maar meer dat zij daar allemaal zo klein zijn. Manlief is ook "maar" 1m77 ofzo. Zijn vader vond alles goed wat hij aan vrouw mee naar huis zou brengen, als het maar lang zou zijn.
Ha Sjnokorn! Leuk dat je op FB staat, maar hoe vinden we jou? ALs een van ons viva-vriend is met jou, is het begin er, of iemand moet jou even naam groep doorgeven. Ik vecht altijd met de viva-vrienden site

Ik zit bij Man op kantoor zijn computer te ont-virussen. Mannen.... ik ben handiger op de compu dan hij of de accountant, en de computerguy zou al een maand geleden komen, nog steeds niet gezien. En nu waren programma's vastgelopen. Man maakt wel altijd dagelijke back-ups, maar toch. Dus heb ik me maar opgeofferd. Ik vind mezelf zo goed, dat ik al een keer de koekjestrommel met boterkoek geplunderd heb. HA!
heb je friendrequest geaccepteerd en heb je de suggesties gestuurd...
Shit shit mijn opa is morgen jarig. Heeft iemand een last-minute suggestie voor een online cadeaugebeuren? Hij mag geen alcohol, dus wijn valt al af en mijn oma was twee weken geleden jarig dus toen hebben ze al bloemen ontvangen...

Iemand? Help!
Chocoladekaart?
Ainne, laat een leuk pakket bezorgen door AH online. Dan is de keuze wel beperkt, maar je kan ook boeken, cd's en dvd's bestellen. Oh wacht, zit me net 1 ding te bedenken. Bij AH moet de ontvanger geloof ik aan de deur afrekenen. Dan moet hij zijn eigen cadeau betalen

De Bijenkorf heeft tegenwoordig ook een onlinesite. En de Hema misschien ook wel. Maar dat ga je niet redden voor morgen denk ik.

Of Bol.com. Die bestellen meestal binnen 2/3 werkdagen.

Kaartenservice van de TPG. Je kan een heeeeele grote kaart laten bezorgen met een foto erop van de meiden.
Ik ben al vriendjes met Saby en Discovery.

Ik ga even voor je nadenken Ainne (moet nu serieus zijn, vergadering...)
quote:Biebeltje schreef op 07 augustus 2009 @ 11:27:

Chocoladekaart?Wat is dat Biebel? En waar doe je dat?
Snjokorn, ik sta met man samen op de foto en ik heb geloof ik een gestreept vest aan. Ik sta onder een mannennaam (want FB staat nog steeds op naam van man).

Specu, goed van je. En blijf van die boterkoek af

Ik ga even stofzuigen. De werkster is op vakantie en nu moet ik het zelf doen
Google maar eens op chocoladekaart.

Heb ik een keertje van m'n zusje gekregen. Krijg je een doosje in het formaat van een kaart thuisgestuurd, en daar zit dan chocolade in.

Ainne, kijk anders even HIER (Tenzij je pa last heeft van diabetes, want dan is chocolade niet zo'n goed idee). Vind deze zelf wel leuk.
biebeltje wijzigde dit bericht op 07-08-2009 11:43
Reden: Linkje toegevoegd
% gewijzigd
@Ainne, leuk boek over de streek waar je woont? Via amazon of bol.com?
Leuk, dat chocotelegram. Ga ik onthouden.
Thanks Ladies! Ik ga de TPG-kaart even bekijken, dat vind ik een leuk idee, en het chocoladegebeuren - hoop maar dat ze credit cards accepteren. Wat dat betreft lopen sommige NLse bedrijven een beetje achter heb ik gemerkt in de jaren.

Maakt niet uit als het maandag of zo pas aankomt, gaat om het idee, toch!!

Ben me een rotje aan het werken, zodat ik met een (bijna) lege inbox en een leeg bureau naar huis kan vanmiddag.

We vliegen al om 6 uur morgen! Dus half vier uiterlijk van huis vannacht.... Nou ja, we zijn er dan al rond het middaguur, da's wel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven