Het Kasteel
woensdag 18 maart 2009 om 19:49
Tsss. Zomaar door forumtechniektiepjes uit ons oude huis gekieperd!
**snuft**
9123 posts in ons oude Kasteel. Bij deze: een nieuw Kasteel.
**fluit om de butler**
Schiet eens op met die koffers, Joh!
Ze staan in de hal van het Oude Kasteel!
Mims, Lil, Suup, Bloes, Darly, M'anas, komen jullie je kamer kiezen?
donderdag 6 augustus 2009 om 01:37
Gaat wel. Ze moest vanmiddag ineens naar het oogziekenhuis omdat er een plekje vrij kwam voor onderzoek. Ene oog is al behoorlijk aangetast door de ziekte, andere begint ook. Er is een behandelmethode met injecties in het oog waar ze mee moet gaan beginnen. 60% kans op verbetering, 30% kans dat het stabiel blijft en 10% kans dat het niet helpt. Worst case scenario is dan dat ze binnen anderhalf jaar van 100% naar 5% zicht gaat. Nu maar hopen dat ze bij die 60 of 30% hoort.
En ik ben verkouden ineens! Niks Mexicaanse griep maar oer-Hollands poldersnot :-S Hoe is het in de tuin? Sterren aan het tellen met Kjong? En hoe ging het vanmiddag?
En ik ben verkouden ineens! Niks Mexicaanse griep maar oer-Hollands poldersnot :-S Hoe is het in de tuin? Sterren aan het tellen met Kjong? En hoe ging het vanmiddag?
donderdag 6 augustus 2009 om 08:01
Lol Darly. Toen zaten we inderdaad al niet meer in de tuin, maar lag ik al vet in dromenland..
Het was dus gezellig bij collega?
Hoe is je moeder eronder?
Gewoon uitgaan van het meest positieve scenario. De procentuele kans op verbetering is het grootst en dat gaat gewon voor je moeder gelden.
Het ging allemaal goed gisteren, maar echt heel groot is het allemaal niet opgepakt. Vanwege overlap met iets anders. Nah ja het was wel heel leuk allemaal.
Marie hoe is het met jou? Gaat zaterdag nog door?
Ik denk dat we dit weekend wel weer wat vakantieganger terug kunnen verwachten toch? Mims, Tila?
Nu zo maar eens even gaan werken.
*zet koffie neer*
Het was dus gezellig bij collega?
Hoe is je moeder eronder?
Gewoon uitgaan van het meest positieve scenario. De procentuele kans op verbetering is het grootst en dat gaat gewon voor je moeder gelden.
Het ging allemaal goed gisteren, maar echt heel groot is het allemaal niet opgepakt. Vanwege overlap met iets anders. Nah ja het was wel heel leuk allemaal.
Marie hoe is het met jou? Gaat zaterdag nog door?
Ik denk dat we dit weekend wel weer wat vakantieganger terug kunnen verwachten toch? Mims, Tila?
Nu zo maar eens even gaan werken.
*zet koffie neer*
donderdag 6 augustus 2009 om 08:36
HATSJIEEEEEEEEEEE *snuft* Goeiemorgen Dames...
Jeemig wat ben ik verkouden. Ouderwetse prikkel-in-je-hoofd-snot, tranende ogen en continu keihard niezen. Ik haat verkouden zijn in de zomer, het hoort nu buiten te regenen en waaien en ik hoor diep onder de dekens vind ik....
Moeder gaat er redelijk mee om. Die injecties enzo doen ze pas vanaf 2008 dus ze is ontzettend blij dat ze in dat programma mee kan. Ze wil zo snel mogelijk met die behandelingen beginnen en heeft ook goede moed dat het in ieder geval niet erger gaat worden. Volgens mij moet ze volgende week alweer naar het ziekenhuis.
*laat de koffie even staan en gaat Citrosan maken*
Jeemig wat ben ik verkouden. Ouderwetse prikkel-in-je-hoofd-snot, tranende ogen en continu keihard niezen. Ik haat verkouden zijn in de zomer, het hoort nu buiten te regenen en waaien en ik hoor diep onder de dekens vind ik....
Moeder gaat er redelijk mee om. Die injecties enzo doen ze pas vanaf 2008 dus ze is ontzettend blij dat ze in dat programma mee kan. Ze wil zo snel mogelijk met die behandelingen beginnen en heeft ook goede moed dat het in ieder geval niet erger gaat worden. Volgens mij moet ze volgende week alweer naar het ziekenhuis.
*laat de koffie even staan en gaat Citrosan maken*
vrijdag 7 augustus 2009 om 00:20
Hallllooooo!
We zijn weer thuis Ik had nog wel honderd jaar willen blijven, zo fijn was het Heerlijk weer, blije kindjes, lekker kamperen in ons tentje, MK in haar eigen tent - en trotsch! - met haar zaklamp Jom is in z'n blote kont zindelijk en heeft z'n zwemangst overwonnen - en trotsch! - en we hebben geweldig weer gehad - had ik dat al gezegd? - met een gruwelijk coole zee en heerlijk gegeten en leuk gekletst met allemaal mensen en iedereen is heerlijk helemaal bruin. En de kindjes zijn weer witblond, met bruine billen.
(Ik verbrandde wederom gruwelijk de laatste dag, dus ik ben ook prachtig egaal bruin als je me een papieren zak over m'n kop en nek trekt, want daar is het nogal, eh, vlekkerig. Maar dat mag de pret niet drukken, ik heb echt een heerlijke vakantie gehad. En de reizen gingen ook best goed. Op de heenreis heel veel file gehad, maar kindjes hielden het goed, zelfs 2 dagen in de auto ging goed. Terugreis was file-arm en voorspoedigh, maar kindjes waren het goed beu. Godzijdank vielen ze uiteindelijk in slaap.
Had ik al verteld hoe fijn het is om met je 2 kleine kindjes zonsondergang op het strand te kijken? Nee? Nou, dat is fijn .
Heb snel bijgelezen. Ken het zelfbeeldgevoel, ik ben veel mooiere en slanker dan ik in het echt ben. Voordeel van blotebillencamping: dat wat er uit ziet als 16 jaar oud, slank en met pronte borsten, dat is ook 16. Ik val nog best mee
Darly, wat naar van je moeder. heeft ze staar, of is het iets anders?
M'anas, die vriendcollegain-het-nette van je, wil die een babykamer kopen? Een mooie grey-wash-kamer voor een lief prijsje? Ik weet er nog wel eentje
**zet nog een koud entre deux-mertje neer, wat oesters en wat foie gras.**
Voor de liefhebbers!
We zijn weer thuis Ik had nog wel honderd jaar willen blijven, zo fijn was het Heerlijk weer, blije kindjes, lekker kamperen in ons tentje, MK in haar eigen tent - en trotsch! - met haar zaklamp Jom is in z'n blote kont zindelijk en heeft z'n zwemangst overwonnen - en trotsch! - en we hebben geweldig weer gehad - had ik dat al gezegd? - met een gruwelijk coole zee en heerlijk gegeten en leuk gekletst met allemaal mensen en iedereen is heerlijk helemaal bruin. En de kindjes zijn weer witblond, met bruine billen.
(Ik verbrandde wederom gruwelijk de laatste dag, dus ik ben ook prachtig egaal bruin als je me een papieren zak over m'n kop en nek trekt, want daar is het nogal, eh, vlekkerig. Maar dat mag de pret niet drukken, ik heb echt een heerlijke vakantie gehad. En de reizen gingen ook best goed. Op de heenreis heel veel file gehad, maar kindjes hielden het goed, zelfs 2 dagen in de auto ging goed. Terugreis was file-arm en voorspoedigh, maar kindjes waren het goed beu. Godzijdank vielen ze uiteindelijk in slaap.
Had ik al verteld hoe fijn het is om met je 2 kleine kindjes zonsondergang op het strand te kijken? Nee? Nou, dat is fijn .
Heb snel bijgelezen. Ken het zelfbeeldgevoel, ik ben veel mooiere en slanker dan ik in het echt ben. Voordeel van blotebillencamping: dat wat er uit ziet als 16 jaar oud, slank en met pronte borsten, dat is ook 16. Ik val nog best mee
Darly, wat naar van je moeder. heeft ze staar, of is het iets anders?
M'anas, die vriendcollegain-het-nette van je, wil die een babykamer kopen? Een mooie grey-wash-kamer voor een lief prijsje? Ik weet er nog wel eentje
**zet nog een koud entre deux-mertje neer, wat oesters en wat foie gras.**
Voor de liefhebbers!
vrijdag 7 augustus 2009 om 08:07
vrijdag 7 augustus 2009 om 11:10
Heeeee Tila is er weeeeeer!
Dat klinkt inderdaad als een goeie vakantie joh! Zet je snel wat foto's in de Kelder? Nu nog lekker een paar dagen thuis voordat het ' normale leven' weer begint?
Hier nog steeds verkouden en vaatdoek-hangerig. Dat wordt weer een rustig dagje ben ik bang. Wel irritant want ik volgende week is mijn laatste week vakantie en ik wilde nog wel wat dingen doen. Nou ja, luisteren naar lijf is ook belangrijk.
Mijn moeder heeft netvliesslijtage (moeilijk woord: Macula degeneratie) waarbij dat deel van het netvlies dat ervoor zorgt dat je scherp ziet wordt aangetast.
*verbergt de foie gras onder een stapel zakdoekjes en neemt een oester bij de koffie*
Dat klinkt inderdaad als een goeie vakantie joh! Zet je snel wat foto's in de Kelder? Nu nog lekker een paar dagen thuis voordat het ' normale leven' weer begint?
Hier nog steeds verkouden en vaatdoek-hangerig. Dat wordt weer een rustig dagje ben ik bang. Wel irritant want ik volgende week is mijn laatste week vakantie en ik wilde nog wel wat dingen doen. Nou ja, luisteren naar lijf is ook belangrijk.
Mijn moeder heeft netvliesslijtage (moeilijk woord: Macula degeneratie) waarbij dat deel van het netvlies dat ervoor zorgt dat je scherp ziet wordt aangetast.
*verbergt de foie gras onder een stapel zakdoekjes en neemt een oester bij de koffie*
vrijdag 7 augustus 2009 om 13:23
Het is eendenfoie gras, dus lang zo èherg niet! Maar goed, dan geef ik het wel aan Jommetje. Die is er dol op. "Nog een stukje leverwosj!"
Er staat alvast een foto op mijn blog Later meer. Zijn de auto aan het uitpakken, dus het huis staat vol zooi en overal ligt strandzand
Darly, heb je koorts? Meer dan 38 graden? Misschien huisarts even bellen?
**neemt nog een bakkie koffie en gaat weer aan de opruim**
Er staat alvast een foto op mijn blog Later meer. Zijn de auto aan het uitpakken, dus het huis staat vol zooi en overal ligt strandzand
Darly, heb je koorts? Meer dan 38 graden? Misschien huisarts even bellen?
**neemt nog een bakkie koffie en gaat weer aan de opruim**
vrijdag 7 augustus 2009 om 13:40
Toevallig heb ik laatst zo'n oorthermometer gekocht en aangezien ik me nu een beetje verveel en daarbij een hypogonder ben, heb ik de afgelopen 2 dagen al zeker 60 keer gemeten of ik koorts had
Nee
Ik zit braaf tussen de 37.2 en de 37.6
Maar ja, Thomas Berge heeft ook Mexicaanse griep en die had dus geen koorts! Maar die hoestte dan weer ontzettend en dat doe ik ook niet. Ik nies wel heel veel en heel hard dus misschien is het een andere variant. Die ik dan alleen heb
De Ponypark Slagharen Griep ofzo
vrijdag 7 augustus 2009 om 14:05
Gewoon de dokter bellen better safe enzo, toch?
Het voordeel van eend is dat de rest van de eend ook gewoon nog wordt opgegeten, en dat ze het beestje dus niet alleen maar voor z'n lever kweken. Dat sust mijn geweten genoeg om het lekker te vinden
Ik moet helemaal wennen aan weer in NL zijn... het was zoooo leuk!
Het voordeel van eend is dat de rest van de eend ook gewoon nog wordt opgegeten, en dat ze het beestje dus niet alleen maar voor z'n lever kweken. Dat sust mijn geweten genoeg om het lekker te vinden
Ik moet helemaal wennen aan weer in NL zijn... het was zoooo leuk!
vrijdag 7 augustus 2009 om 14:21
Eens met het laatste. Het is gewoon zielig (ook al is het lekker). En eend of gans allebei gewoon fout.
Ik heb een goed alternatief, crackers met aardbeien. Jammie.
Ook iemand?
Darly gewoon even rustig aan, hoe lullig ook.
Tila lukt het wennen aan weer terug zijn? Sterkte met vakantietroep opruimen/wassen etc etc
Ik heb een goed alternatief, crackers met aardbeien. Jammie.
Ook iemand?
Darly gewoon even rustig aan, hoe lullig ook.
Tila lukt het wennen aan weer terug zijn? Sterkte met vakantietroep opruimen/wassen etc etc
vrijdag 7 augustus 2009 om 14:40
Grinnik...ok dat is wel waar dus ik inderdaad net de huisarts gebeld...van de assistente een tel nr gekregen van de gemeente...via dat nummer doorverbonden met de GGD...via dat nummer doorverbonden met het tel nr van Postbus 51 en daar kreeg ik een bandje dat ik een speciaal Mexicaanse Griep informatie nummer moest bellen...dat gedaan....
Ik: ik ben al bijna 3 dagen ziek maar ik hoest niet en ik heb ook geen koorts, dan heb ik geen Mexicaanse Griep toch?
Mevrouw van het gratis info nummer: *mechanisch* U bent op zoek naar de symptomen van Mexicaanse Griep?
Ik:...nee...die staan overal op internet dus die weet ik wel
Mevrouw van het gratis info nummer: oh. Heeft u dan symptomen van de Mexicaanse Griep?
Ik: nou ja...soms...verschilt per dag...een paar....3 van de 5 zeg maar.
Mevrouw van het gratis infonummer: Welke symptomen heeft u dan?
Ik: loopneus, niezen, hoofdpijn...en ik heb algehele malaise...oh en ik heb een dag gehoest.
Mevrouw van het gratis infonummer: *even stilte* een dag.
Ik: *toch een beetje trots* ja
Mevrouw van het gratis infonummer: geen koorts?
Ik: nee maar ik zweet wel veel maar ja he het is ook nog best warm buiten, vind u het ook niet best warm buiten?
Mevrouw van het gratis infonummer: *zucht* heeft u 1 momentje
Ik: *wacht*
Mevrouw van het gratis infonummer na minder dan 10 seconden: U heeft geen Mexicaanse Griep.
Ik: Oh. Fijn.
Mevrouw van het gratis infonummer: Ja he. Dag.
*hangt op*
Ik: ik ben al bijna 3 dagen ziek maar ik hoest niet en ik heb ook geen koorts, dan heb ik geen Mexicaanse Griep toch?
Mevrouw van het gratis info nummer: *mechanisch* U bent op zoek naar de symptomen van Mexicaanse Griep?
Ik:...nee...die staan overal op internet dus die weet ik wel
Mevrouw van het gratis info nummer: oh. Heeft u dan symptomen van de Mexicaanse Griep?
Ik: nou ja...soms...verschilt per dag...een paar....3 van de 5 zeg maar.
Mevrouw van het gratis infonummer: Welke symptomen heeft u dan?
Ik: loopneus, niezen, hoofdpijn...en ik heb algehele malaise...oh en ik heb een dag gehoest.
Mevrouw van het gratis infonummer: *even stilte* een dag.
Ik: *toch een beetje trots* ja
Mevrouw van het gratis infonummer: geen koorts?
Ik: nee maar ik zweet wel veel maar ja he het is ook nog best warm buiten, vind u het ook niet best warm buiten?
Mevrouw van het gratis infonummer: *zucht* heeft u 1 momentje
Ik: *wacht*
Mevrouw van het gratis infonummer na minder dan 10 seconden: U heeft geen Mexicaanse Griep.
Ik: Oh. Fijn.
Mevrouw van het gratis infonummer: Ja he. Dag.
*hangt op*
vrijdag 7 augustus 2009 om 23:09
Vette famikiestrijd. Balkanoorlog in het klein. Voor mijn papa en stiefmam stukken vervelender/heftiger dan mijn korte termijn verdriet dat ik daar niet naar toe ga. En zo zinloos allemaal. nou ja ben op weg naar huis. Duik morgen wel even de kelder in. Als ik zo thuis ben ga ik linea-recta door naar bed.
zaterdag 8 augustus 2009 om 09:33