ervaringen met geesten!

08-08-2009 13:23 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb een vraag aan jullie of jullie in geesten geloven. Zo ja heb je er ervaring mee. En wat jullie mening is van wat er bij mij thuis is gebeurd.

Ik zat een tijd geleden achter mijn computer. Had een muziekje opstaan en was n spelletje aan het doen. Ineens werd het echt ijs en ijskoud.. niet zoals in de winter wanneer het vriest.. maar echt heel erg koud.. en opeens vloog er een bekertje waar pennen en een schaar ed in staan van mijn computerkast af. Echt met een zwiep. Het kan onmogelijk dat het door bv de muziekbox is gebeurd want die stond er niet tegenaan, ik had de muziek niet hard aan staan.. en al zou dat wel zo zijn. dan zou dat bekertje er langzaam vanaf getrild zijn.. Maar hij vloog echt. Ik schrok er heel erg van. Ik ben ook in bed gaan liggen omdat ik het zo koud had gekregen.

Ook als ik in bed lig.. voel ik soms dat ik 2 harde duwen in mijn rug krijg (ik slaap op mijn buik).. Zo hard dat mn adem eruit word gedrukt zeg maar.

Denken jullie dat dit geesten kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het lezen en evt antwoorden.

Groetjes Tweeg.
quote:shining schreef op 08 augustus 2009 @ 14:39:

[...]

Ja, dat zei ik.

Maar daarnaast zei ik ook dat ik denk dat mensen die geen berouw tonen, mensen die geen spijt hebben, mensen die zich bezig blijven houden met slechte dingen niet in de Hemel komen. Dus ook die gelovige pedo niet.

Nou ja goed dis n ander discussie

Ik bedoelde dus te zeggen dat als je berouw toont wel in de hemel komt.. ongeacht wat je gedaan hebt.. en dat vind ik n beetje raar. Maar kan zijn dat ik dat mis heb hoor.. zoveel verstand heb ik daar niet van.
Verschijningen zijn meestal rond die tijd, emaille.
Ik hoop dat ze niet bestaan. Vind het een eng idee. Toen mijn vader net was overleden was ik bang dat hij ineens in

mijn slaapkamer zou staan.

Later bedacht ik me dat het wel raar is om daar bang voor te zijn want wat is er nou eigenlijk fijner dan dat de overledene er nog zou zijn?....En waarom zou ik bang zijn voor mijn eigen vader?
Maar wie zegt dat die verschijningen overledenen zijn?
quote:shining schreef op 08 augustus 2009 @ 14:29:

[...]

Ik vind dit altijd zo vreemd, maar ik geloof absoluut dat je haar ziet.

Maar hoe dat te verklaren is. Het aparte vind ik dat je haar echt zag, niet dat je een schim zag ofzo. Dat vind ik vreemd.

Vond je het ook eng?

op het moment zelf vond ik het niet eng omdat ik ervan overtuigd was dat het de huisgenoot was.. naderhand vond ik het wel een beetje eng, durfde ook pas weer langs die plek tot het licht was

maar zoals ik al zei, misschien was het wel gewoon te veel zon (ben verbrand op mn hoofd, dus misschien mn hersens beetje over verhit ofzo..haha)
anoniem_32319 wijzigde dit bericht op 08-08-2009 14:48
Reden: toen=tot
% gewijzigd
quote:Tweeg schreef op 08 augustus 2009 @ 14:42:

[...]

Nou ja goed dis n ander discussie

Ik bedoelde dus te zeggen dat als je berouw toont wel in de hemel komt.. ongeacht wat je gedaan hebt.. en dat vind ik n beetje raar. Maar kan zijn dat ik dat mis heb hoor.. zoveel verstand heb ik daar niet van.

Verstand hoef je er ook niet van te hebben. Wel een gevoel. Als jouw gevoel anders is, dan is dat zo

Maar dat is inderdaad een andere discussie.

Wat die lamp betreft...Ik denk dat het best eens zou zou kunnen zijn dat jouw vader jou wil laten weten dat hij aan jou dacht op dat moment. Een soort van teken geven zeg maar.

Zou dat kunnen?
quote:shining schreef op 08 augustus 2009 @ 13:29:

Jammer dat hier nou nooit eens normaal op kan worden gereageerd.

Vind ik ook. Als je er niet in gelooft, kun je ook besluiten het topic te negeren.

Ik geloof niet in de kerstman... in een topic over de kerstman zul je mij dan ook niet zien.

Maar ik ga weer naar buiten, veel te mooi weer. Heb niet meer dan de eerste pagina gelezen dus misschien ben ik heel erg mosterd.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:NG1 schreef op 08 augustus 2009 @ 14:46:

[...]

op het moment zelf vond ik het niet eng omdat ik ervan overtuigd was dat het de huisgenoot was.. naderhand vond ik het wel een beetje eng, durfde ook pas weer langs die plek toen het licht was

maar zoals ik al zei, misschien was het wel gewoon te veel zon (ben verbrand op mn hoofd, dus misschien mn hersens beetje over verhit ofzo..haha)

En dat vind ik zo apart. Dat je haar echt zág. En dat je dus niet een vaag iets zag of een schim ofzo. Dat je niet twijfelde, maar dat je haar echt zag. Dat vind ik zo bijzonder.

En misschien inderdaad een zonnesteek
Moonlight...de sfeer is hier nu best prettig..
quote:speculaasje schreef op 08 augustus 2009 @ 14:44:

Verschijningen zijn meestal rond die tijd, emaille.O. Maar waarom dan?
quote:emaille schreef op 08 augustus 2009 @ 14:49:

[...]

O. Maar waarom dan?

Omdat de kroegen dan net dicht gaan, en dan zijn de dronken geesten zich aan het vervelen.

Stressed is just desserts spelled backwards
Vraagt zich hetzelfde af als Emaille.
Ik vraag me dat ook af.
quote:shining schreef op 08 augustus 2009 @ 14:47:

[...]

Verstand hoef je er ook niet van te hebben. Wel een gevoel. Als jouw gevoel anders is, dan is dat zo

Maar dat is inderdaad een andere discussie.

Wat die lamp betreft...Ik denk dat het best eens zou zou kunnen zijn dat jouw vader jou wil laten weten dat hij aan jou dacht op dat moment. Een soort van teken geven zeg maar.

Zou dat kunnen?Dat zou wel mooi zijn.. het eerste wat ik dacht nadat ik zo geschrokken was.. was ook "pff bedankt he!?.. schrik me rot" Ik dacht dat het mijn vader was.. maar ja het rottige is mss is het wel allemaal onzin wat ik denk, ik weet het niet.
Ik denk ook wel dat er zoiets als geesten/entiteiten bestaan. Heb nooit een echte ervaring daarmee gehad, maar waarom zou het niet kunnen?

Derek Ogilvy vind ik trouwens geen oplichter. Of hij echt met geesten kan communiceren weet ik niet, maar ik denk wel dat hij mensen 'leest', en veel oppikt en daar compleet open voor staat. Er zullen wel bepaalde trucs zijn die hij gebruikt, maar helemaal nep lijkt het me niet. Ik zou wat hij doet dus echt niet kunnen.

Verder wil ik even zeggen dat ik het ook erg prettig vind dat dit topic op een normale manier verloopt. Ik had iets anders verwacht na het lezen van de openingspost.

Maar het kan dus toch..normaal reageren op een 'extreem' onderwerp van een TO die 0 dagen lid is.
quote:phillippa schreef op 08 augustus 2009 @ 14:57:

Verder wil ik even zeggen dat ik het ook erg prettig vind dat dit topic op een normale manier verloopt. Ik had iets anders verwacht na het lezen van de openingspost.

Maar het kan dus toch..normaal reageren op een 'extreem' onderwerp van een TO die 0 dagen lid is.Goed he
Ik vind dit altijd erg boeiend. Ik geloof wel in dit soort zaken. Mijn oma schijnt in mijn huis te zitten. Mijn vriendin staat erg open voor dit soort dingen, en ze heeft mij dit verteld. Heel soms denk ik dat ik haar wel eens voel, en volgens mij heb ik haar één keer gezien toen ik heel erg verdrietig was...maar dat weet ik niet zeker. Wij wonen hier nog niet zo heel erg lang. Toen we hier net kwamen ben ik hier expres een keer naar toe gegaan om de sfeer te voelen. Het voelde toen allemaal goed. Later kreeg ik te horen dat mijn oma hier is, zij is de dag voordat wij de sleutel kregen begraven. Vanaf dat moment voel ik me wel wat angstiger.

Dat tussen 3 en 4 schijnt trouwens best wel onzin te zijn. In de paranormale wereld is 3 uur 's nachts 'dead time'. Dit schijnt de omgekeerde tijd te zijn van de tijd dat Jezus stierf, en dus is dit de tijd van de duivel. Geesten openbaren zich vaak in het donker omdat dat minder energie kost. Je moet het vergelijken met een lampje, die zie je ook beter in het donker dan in het licht. Dat het zo koud wordt, voordat het bekertje verschoof komt omdat een geest geen lichaam heeft waar hij energie kan halen. Hij haal het dus uit de 'lucht'. Dat kan ook op andere manieren gebeuren, bijvoorbeeld electriciteit/batterijen.

Als je er veel last van hebt, zou je aan ze kunnen vragen of ze willen vertrekken. Dit kun je alleen bij 'overledenen' doen. Als je echt kwade geesten in je huis hebt, is een reiniging van je huis nodig. Maar dat van jou klinkt niet kwaad (er zit een verschil tussen vervelend en kwaad/duivels).

Met die borden is het zo dat je een hele algemene oproep doet: is er iemand. Dan kan natuurlijk alles van de andere kant deze kant opkomen. De meeste mensen weten niet hoe ze hier mee om moeten gaan, en dan gaat het fout.
quote:phillippa schreef op 08 augustus 2009 @ 14:57:

Ik denk ook wel dat er zoiets als geesten/entiteiten bestaan. Heb nooit een echte ervaring daarmee gehad, maar waarom zou het niet kunnen?

Derek Ogilvy vind ik trouwens geen oplichter. Of hij echt met geesten kan communiceren weet ik niet, maar ik denk wel dat hij mensen 'leest', en veel oppikt en daar compleet open voor staat. Er zullen wel bepaalde trucs zijn die hij gebruikt, maar helemaal nep lijkt het me niet. Ik zou wat hij doet dus echt niet kunnen.

Maar het kan dus toch..normaal reageren op een 'extreem' onderwerp van een TO die 0 dagen lid is.Ja ik ben gewoon lid geworden omdat ik is wilde kijken wat anderen daarvan vinden. En omdat het me wel gezellig lijkt om op n forum zo nu en dan mee te kletsen. Ik weet dat het een extreem onderwerp is voor sommige.. voor mij niet.. maar dat komt omdat ik er in geloof en er voor opensta. Maar al die grapjes in het begin.. daar stoor ik me niet zo aan. Ik doe dat soms ook zo.. T was geestig. Maar ben wel blij dat er heel veel normale en leuke reacties zijn gekomen.
Derek Olgilvie is gewoon een slimme nanny met handige opvoedtips. Niets meer en niets minder.
@ Tinkeldel

Nou ik heb er ook aan gedacht om te vragen of ze of het.. weg wil gaan.. maar ik durf niet goed omdat ik bang ben dat ik mn vader dan weg stuur.. en dat zou ik zielig vinden.. Dat klinkt waarschijnlijk heel maf. Ik schrik me vaak rot maar toch het idee dat mijn vader contact wil maken en dat ik dan zeg.. ga weg.. Dat vind ik wel n naar idee.
Tussen 3 en 4 ...
Ik weet niet waarom die 3 uur 'snachts belangrijk is, maar er is hier een programma op tv dat heet Paranormal Reseach Society wat vanuit een uni is opgericht en zij doen allerlei onderzoeken in huizen van mensen die zulke ervaringen hebben. Zij beginnen ook om 3 uur. Ze noemen dat heel toepasselijk "dead time". Is wel interessant. Ze doen ook onderzoek naar de geschiedenis van het huis enzo. Google maar eens, is volgens mij op A&E.
quote:Pluta schreef op 08 augustus 2009 @ 15:01:

Derek Olgilvie is gewoon een slimme nanny met handige opvoedtips. Niets meer en niets minder.THE BABY IS ANGRRRYYY.
quote:Pluta schreef op 08 augustus 2009 @ 15:01:

Derek Olgilvie is gewoon een slimme nanny met handige opvoedtips. Niets meer en niets minder.

hahaha lol

Nou ik denk dat je van je stoel valt als hij met jou een reading zou doen. Ik denk echt dat hij dingen leest/ziet/voelt. En dat zonder eerst het hele alfabet op te noemen van voor naar achter
quote:summerbreeze21 schreef op 08 augustus 2009 @ 15:04:

[...]

THE BABY IS ANGRRRYYY.

En daarom geloof ik Dereck Ogilvy ook niet. Hij zegt te communiceren met baby's. Maar niemand kan het controleren.

Ja, zo kan ik het ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven