!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
schrikken zeg dat veerle zich zo verslikte, gelukkig ging het goed, maar toch, je schrikt zo enorm. Ik voel het nog van toen hij van de commode rolde. Pfff.

Skoemp: ik tel ook al een poosje in maanden, hihi. Vanaf 3 denk ik. Maar we hebben een scheurkalender van dag 1 tot dag 366, en daar wordt alles in weken en dagen aangegeven. Vandaag voor osn dag 183, hihi. Gisteren was ie precies een half jaar.

De flessen worden hier steeds minder gedronken. Water en thee meer. Daarnaast eet hij dus heel veel fruit, groente , liga en broodkorstjes. Wil wel over stappen op drie flessen en friso 2 maar wacht eerst even cb af dinsdag en moet nog een half pak nr1 opmaken. Hij wil de fles tegenwoordig s morgens om 6 uur, die gaat redelijk en de laatste fles gaat ook goed. Daartussen twee halven dus het is qua hoeveelheid al drie flessen.

Mee eens, die GO van Mientje zou ik ook schieten en Ja, Ibbel wat een mooie pakjes. Wil er zeker 1 bestellen maar ben er nog niet uit welke (n).

Ik zie een interessant toppic dus voor nu ga ik er weer vandoor, doei doei
Bruine herten zijn ook weg... Ik zal binnenkort weer gaan bijbestellen. Wat zijn jullie wensen qua maten, kleuren etc. dan kan ik daar een beetje rekening mee houden Sjaan, wil je echt de roze koeien in maat 92? Ik heb ook een lila pakje, die kan ze dan deze herfst al aan. En is ze hetzelfde als Merle

Sinds dat Mila drie maanden is reken ik al niet meer in weken, en sinds Seppe anderhalf werd is ie gewoon 1. Niet meer bij te houden al die maanden.

Schoentjes, Mila heeft van die slofsokken van prenatal. Paars met roze bloemen, die kunnen echt niet uit. En Seppe had altijd van die inch blue -achtige slofjes. Die gaan ook minder snel uit.

Jullie hebben het allemaal al over eten enzo, dat klinkt voor mij echt nog als een ver van mijn bed show. Mila heeft nog steeds niks anders gehad dan de borst en een heel klein beetje rijstebloem. Wij beginnen pas als ze zes maanden is. En bij Seppe ben ik met 6.5 maand gestopt met de bv, maar ik heb nog lang niet het idee om te stoppen nu. Het scheelt ook wel dat M nog geen tanden heeft.
twee keer
Nou ja, ik wil gewoon die roze koeien..

Maar die paarse is ook erg leuk zeg! Hhmm, lastig..

HHmm, er staan hangjongeren op onze oprit te roken..
Ibbel liefst maatje 74/80 voor mij, want ik wil alle nieuwe kleertjes altijd meteen aan kunnen doen Guus heeft nu twee heel stoere broekjes in 74 en die branden echt in zijn kast. maar zelfs 68 zit nog heul ruim, dus moet geduld hebben...
Ik wil altijd iets kopen voor in de toekomst.

Heb je die groene met ezels nog? Maat 92?

Die wil ik wel heel graag, direct posten, wat gaat het hard ibbel!
Heb je die grijze met klaver ook nog?

Daar heb ik ook wel interesse in en die kan hij eerder aan.

Freek is werkelijk in een superslecht humeur. Vrijdag klaagde manlief al enorm maar toen had ik het nog niet zo door. Hij huilt als je hem neerlegt, als hij zijn hoofd/ been stoot, als hij op het potje gaat (ook al plast hij dan wel), als hij drinkt, euhm wanneer niet? O, ja niet als hij vast voedsel eet, maar verder. Echt heel erg. Verder wil hij niet slapen. Wel constant bij ons zijn en wandelen in de wagen.

En dan komt oei ik groei weer uit de kast.

Jawel met 26 weken (dat werd hij dit weekend) oftewel 6 maanden maken de kinderen weer een sprong in de ontwikkeling. Deze heftige sprong kan 1 tot 5 weken duren. Joepie! Niet echt dus maar wel fijn om te lezen dat het normaal is en ik me geen zorgen hoef te maken.

Vannacht twee uur met hem in de weer geweest, vrijdagnacht ook al 1,5 uur. Hij gaat niet slapen, wil maar een kwart tot een halve fles en blijft mopperen en af en toe gillen. Vreselijk vervelend. Nu ligt hij gelukkig wel even te slapen maar wat vreet het energie zeg! Was even vergeten hoe makkelijk hij normaal is. Gisteren 1,5 uur gelopen, ik knapte er zelf enorm van op en hij gelukkig ook.

Wat betreft de pakjes van Ibbel, ik heb zo'n model pakje in een duitse winkel gekocht en daar heette het schlaf- nog iets. Om in te slapen. Barrel weet jij dat of kinderen in duitsland een jumpsuite aan hebben in bed?

Leuk fesa: y in badje! Zo schattig dat extra vet. Ze werd er echt enorm blij van he?

Hoe is het met je pols ringel? En wil Fenna de fles alweer?

In mijn cb-boekje wordt geadviseerd om van de fles over te stappen op een bekertje om uit te drinken. Water en thee enzo. Maar zonder tuitje. Niet dat dat nu al erg makkelijk, lees zonder dat alles nat wordt, gaat. Maar toch. Dit ivm zuigcarries. Die kunnen ze ook door de tuitbeker krijgen. Maar toch niet door water en thee zonder suiker? Misschien door diksap. En dan kunnen ze in de toekomst al uit een beker drinken? Ik heb geen idee. Freek vindt het wel reuze interessant die beker, pakt de handvaten beet en brengt hem zelf naar zijn mond. De lepel ook, hihi.

Ibbel, Mila is idd nog geen 6 maanden. Freek inmiddels dus wel. Hij moet nu mee eten, fruit en groente met aardappels. Ik vond anders de verandering zo groot. Vandaar dat ik al begonnen was en het duurde zeker een maand totdat hij echt wat naar binnen kreeg.
Hee Floor, hier precies hetzelfde en oei ik groei gaat van de uitgerekende datum uit toch? En die was van ons hetzelfde.

Nu weer snel naar jengelige dame, ondertussen ben ik eten aan het koken, want moet zo weer haar wegbrengen en dan werken. En moet ook nog de voedingen klaarmaken.. En ik was net natuurlijk nog even terug het bed in gegaan, dat lag erg lekker na een nachtelijk ritje.. En gelukkig ging ze vandaag wel normaal slapen, dus dat scheelde een hoop voor mij!
ik ga nu ook werken, sterkte sjaan
Oh Floor en Sjaanie er staat me dus nog wat te wachten Zoontje is zondag een half jaar!

Ik weet niet meer wanneer wij zijn begonnen met een bekertje drinken geven. Hmm dat ga ik toch eens even opzoeken! maar volgens mij was ik al wel voordat zoon een jaar was begonnen met bekers. Tuitbekers zijn leuk maar zo leren ze niet dat ze stil moeten zitten met drinken en dat drinken een rustpunt is. Zoon loopt (zodra ik even niet oplet) ook door de hele kamer als hij een flesje/tuitbeker krijgt. (en dan kom je er met stofzuigen achter dat er al 3 weken een flesje achter de speelgoed mand ligt...haha daar zuig ik dus ook niet altijd *schaam*)

Maar ze kunnen idd van alles behalve thee en water gaatjes krijgen. Ook na een voeding midden in de nacht moeten de tandjes gepoetst worden!

Iemand in de straat is z'n tuin aan het mesten of het hout wat door de achterbuurman gezaagt wordt stinkt verschrikkelijk, er hangt echt een vieze poeplucht binnen..

Ik ga weer verder met ruimen. Jaja verlate nesteldrang geloof ik
Werkze Floor en Sjaanie!
Sjaanie, hoe is het nu met je? Nog steeds dezelfde klachten? Goed dat je toch naar de ha bent gegaan, dat zie je nu maar weer. Niet alles is onschuldig of makkelijk te verklaren.

Ibbel, zoon is al 6,5 maand, dus vandaar dat hij bijgevoed wordt. Broodeten is wel heel schattig. Hij vindt het lekker en kauwt heel verwoed. Wij geven nu nog brood zonder korst met margarine en hij pakt dan zelf een dobbelsteentje tussen duim en wijsvinger en als hij in de buurt van zijn mondje komt, knijpt hij zijn handje dicht met brood erin en probeert vervolgens het hele knuistje in zijn mondje te proppen . Bij toeval geraakt meestal het brood in zijn mond en anders helpen we hem even. Ik ben ook maar zelf aan het koken geslagen want ik vind die potjes helemaal niet lekker. Ik had wortels met aardappel gemaakt en dat was wat te dik, het bleef tegen zijn gehemelte plakken, dus ik heb het maar wat verdund met water want R bleef maar smakken, haha

Ibbel, fijn dat je werk zo goed bevalt en dat je een leuke vakantie hebt gehad. Als het lekker weer is, is het prima vertoeven in Nederland!

Konela, jij beschrijft mijn angst toen ik R voor het eerst een stukje brood gaf. Ik vond dat zo eng. Wat zul je geschrokken zijn! Wij moeten nog een kinderstoel kopen. R. zit op schoot of in het wippertje tijdens het eten.

Floor, ik geef R ook af en toe een slokje uit een glas. Hij drinkt het dapper, maar gooit zijn hoofdje naar beneden en dan wordt het een waterballet. Snik. Nu hij eet, vliegen er wel 3 kledingsetjes per dag door heen en zelfs ik krijg niet overal de vlekken uit. Jammer dat Freek even niet zo te spreken is. Kan heel vermoeiend zijn, zo'n mopperende baby.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo in de oei-ik-groei geloof. Ik heb het boek, maar het is niets voor mij.

Skoempie, ik doe redelijk veel heet water in het badje. Ik warm het tot zeker 28 graden op. R is nogal een koukleum. En zelfs met die temperatuur ging hij nog klappertand (had er nog maar eentje ).

Hier nog een pamperfan! Ze sluiten heel goed, snijden niet en ik heb eigenlijk nooit ongelukjes en een baby onder de poep gehad. Ik krijg nog wel es kleertjes met poepvlekken van het KDV terug, maar zelf heb ik maar 1x een klein lekvlekje gehad. Zelfs met heel dunne poep. Ik had newborn van het Kruidvat gekocht, maar die sneden bij R in zijn liesjes, dus daar zijn er maar 3 van verbruikt.

Ik zit op mijn werk en moet weer aan de bak! Later meer.
Ibbel: Ik ga ook voor maat 80 ongeveer. Wil net als Mientje nieuwe kleren altijd snel aan kunnen doen.

Floor: Wat vervelend dat Freek zo humeurig is. Klinkt precies hetzelfde als Y. vorige week. Wie weet gaat hij zich over een paar dagen ook ineens opdrukken Y. is wel al een stuk vrolijker, maar nu is ze voor het eerst echt verkouden. Zo zielig als ze dan ademt met die volle neus. Ik doe nu af en toe wat zoutoplossing in d'r neus (vooral voordat ze naar bed gaat) en dat verlicht gelukkig wel wat.

Sjaanie: Ook al een jengelig meisje.. Vervelend! Hoe voel je je nu? Werkse!

Bagheera: Wat schattig zoals R. brood eet. Hier gaan de kledingsetjes er ook snel doorheen moet ik zeggen. Behalve al het eten dat gemorst wordt, spuugt Y. ook nog steeds af en toe een klein beetje.

Y. drinkt water wel uit een tuitbeker, maar wel met harde tuit zeg maar. Ik geef af en toe ook wel een slokje uit mijn glas maar dat gaat nog niet altijd goed. Wat voor thee geef jij Freek eigenlijk, Floortje?

Manlief is vandaag weer werken (had een weekje vrij) en merk dat Y. en ik weer even in het met-zn-tweetjes-zijn ritme moeten komen.

Mmm ze wil niet slapen, ga maar even kijken. Van de week zat ze op handjes en knietjes in het bed met d'r beide beentjes tussen de spijltjes door (in de slaapzak).

Oh ze slaapt al...

Skoempie: Wij doen ook wat heet/warm water erbij hoor in het badje. Maken het alleen niet zo warm als Bagheera. In het badje vond ze trouwens echt geweldig. Manlief pakte haar er op een gegeven moment uit, maar ze was nog niet klaar met spelen. Ze liet zich zo naar voren vallen om weer terug naar het badje te gaan. Ze kent duidelijk nog geen angst voor hoogten
Hier merk ik ook niet veel van een sprongetje, Fenna is een lieve rustige en tevreden baby. Al begint ze nu wel meer op ontdekkingstocht te gaan. Lees, ze wil gaan kruipen, krijgt d'r benen ook al onder haar billen, alleen ze gaat achteruit ipv vooruit of ze is aan het "schuren" heel snel heen en weer gana op handjes en knietjes. Of ze staat op tenen en handen en ploft met een dreun op d'r rug (is natuurlijk ook een manier van omrollen alleen een beetje onhandig) Ze is nu lekker op d'r speelkleed aan het spelen met een sambabal.

En ik heb enorme spierpijn. Had afgelopen zaterdag een vrijgellen feestje en kregen we een workshop paaldansen. Respect voor de meiden die dat voor het echie doen, meeeeeeen wat moet je daar sterk voor zijn!!!! heb de "brandweer" wel onder de knie nu maar echt charmant zag het er niet uit, maar wel ontzettend leuk om te doen. Alleen die spierpijn.....
hahaha Ringel... zie je al helemaal hangen

Wat zijn die meiden van jullie vlot zeg! Nou ja de mannetjes eigenlijk ook volgens mij zijn alleen zoontje, Mila en Merle een beetje lui!

Nou ja en ik ook geloof ik, zit maar te surfen hier en ondertussen is het hier nog steeds een pestbende... Maar de was is weer gedaan en met dit weer is het ook zo droog dus dat is wel fijn!

Nu nog nieuwe bakken kopen om alle kleertjes maat 62 in te doen Hij past nog wel een paar dingen maar dat zijn vooral longsleeves. Nou ja wie weet krijgen we ooit nog een knul en kan ik alles weer aandoen!

konela jullie hadden toch die bijna stikervaring?! Het makkelijke van Rapley is dat ze zelf (ongeveer) kunnen bepalen hoeveel ze in hun mond stoppen en doorslikken. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen maar ik kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken!

Ik ben een beetje aangestoken door de camperverhalen van Bleuster. Nu stond er in de Esta ook nog een artikel over camper/volkswagenbusjes dus ik ben gelijk gaan google- en geslagen.. hahaha vriendlief ziet het ook wel zitten dus wie weet! Nou ja eerst maar even sparen, zoon is bijna uit de kleren gegroeid die we allemaal hebben gekregen en z'n neefje is maar een paar cm groter dus we moeten deze winter echt zelf kleren gaan kopen!

En we willen ook nog een grotere auto.. Oh maar vanavond winnen we natuurlijk met de staatslotterij dus ik denk dat het allemaal wel goed komt
Hier even een kort ego berichtje.

Jesse heeft waarschijnlijk de waterpokken zijn hele gezicht en armpjes zitten eronder.

Had de huisarts even gebeld maar hoefde we niet voor langs te komen.

Hij is ook erg moe en huilerig.

Ook zijn tweede tandje is er aan het doorkomen en grappig gezicht.

Eten gaat hier verder redelijk hij krijgt s'ochtends een half potje fruit en s'middags een half potje groente.

Hij is vandaag alweer een half jaar wat gaat de tijd toch snel.

Ik ga weer verder met poetsen.
Hier ook 2 extra loten gekocht... stom eigenlijk, want de kans is zo vreselijk klein dat je iets wint, naja... ik blijf er toch elke keer weer intrappen.

Verder gaat het hier goed, vriend is 4 weken vrij en neemt veel van de zorg van T en het huishouden op zich... heerlijk!!

We gaan wel weg met de boot, maar niet ver, dus operatie hoeft niet verzet te worden.

B12, want zielig voor je mannetje dat ie nu al de waterpokken heeft. Maar dan heeft ie het wel gehad voor de rest van z'n leven. Elk nadeel heb z'n voordeel...

Hmmm, paaldansen lijkt mij ook topsport, Ringel, maar wel humor!

tis 18.00.,ik ga afsluiten en naar huis..(ben nog op werk)
Skoempie weet je al wat meer over de operatie?

Of je het nog gaat verplaatsen?

Hier een verschrikkelijke moeder.

had Jesse in de wipper op de poef gezet, doe ik altijd als ik hem zijn hapje geef.

Nu wou ik even kijken of het hapje al goed warm was, (doe dat nog in een pannetje met water heb geen magnetron) en toen hoorde ik een gil en daarna brullen.

Was hij met stoeltje en al op de grond gevallen.

Ben me werkelijk rot geschrokken, Jesse was daarna al weer heel vrolijk alleen ik niet.

Pfffffffffff.

Oja en ze krijgen vaak nog een keer waterpokken omdat ze het in mindere mate krijgen als ze zo jong zijn.

Maar hij heeft er niet heel veel last van wat huilerig en slaapt ook wat meer vandaag.
Oh arme B12 en jesse natuurlijk ook... Nou ja 1 voordeel, je zal nooitnooitnooit je kind meer alleen laten als hij ergens op/in zit... Balen dat hij de waterpokken heeft zeg!

Er is een soort mouse verkrijgbaar bij de apotheek tegen de jeuk en havermoutvlokken in bad geloof ik ook!

Zoontje ligt al een uur te mopperen in de box maar is verder wel lief aan het spelen. Hij heeft denk ik weer wat ontdekt!

Maar Floor is het echt zo dat die sprong wéken duurt?! Daar heb ik helemaal geen zin in, hahaha!

Skoempie balen dat hij net geopereerd wordt tijdens jullie vakantie. Of juist niet, zo heeft hij ook z'n papa om zich heen en kunnen jullie de zorg samen delen!

Ga alvast de keuken opruimen. Daarna de jongens op bed gooien en met een kop thee en de was voor de tv ploffen!
zoals bagheera al opmerkte: niet bij iedere baby is het zo duidelijk. Maar als freek 1 dag zo belachelijk moppert dan kijk ik in het boek en daar staat dat het weer tijd is voor ontwikkelen.

Bij ons duurden de andere keren meestal zo'n dag of twee maar nu dus al 4 dagen. Het ergste lijkt achter de rug. Meestal zo: als ik hier klaag gaat het direct beter, hihi.

Als ik het weet kan ik beter rekening met hem houden.

Vandaag at hij qua hoeveelheid evenveel als een potje fruit en een potje groente. Meloen en vanmiddag courgette. Ook nog liga, dan is het idd met vuist en al in de mond. Broodkorsten zijn lang en dus makkelijker. Maar hij eet alles.

Ik geef hem de thee die ik drink, meestal early grey of rooibos.

Zou rooiboshoning thee niet mogen ivm de kleine hoeveelheid honing?

Het nieuws begint, doei
b12: wat schrikken he?
ooh, ben net op de site van nordick geweest, staan allemaal ida T kleren op. wil zoveel hebben, echt erg.

Ibbel als je er nog aan kunt komen: een grijs t-shirt met haaien, maat 80 of een body maat 86 met haaien erop?

En die rode met hippo's is ook geweldig. Ik hou me aanbevolen.

heb je het geld over gemaakt, is het pakje er morgen al?

hihi

daaag, ga nu echt kappen
Volgens mij kun je beter geen rooibos geven, waarom...Joost mag het weten, maar die ben ik nog niet tegen gekomen van de week.

In de staat wel 28,50 gewonnen(dus volgende maand doen we weer mee) en ik ben gestoken door een wesp in m'n oksel....nu zie je door het stekelbos daar niet zo veel van, maar doet wel zeer.......
Whaha Ringel, stekelbos.. Ik moet echt altijd lachen om jouw posts!

Ik zal jullie morgen even updaten op hyves. Nog niet veel veranderd in elk geval, dus eigenlijk valt er niet veel up te daten. Maar kan het nu wel naast me neerleggen in elk geval, dat is al heel fijn. Met dank (heeeel veel dank) aan jullie lieve en wijze woorden! Soms moet een ander even dingen zeggen en dan kan je ergens heel anders tegen aan kijken..

Hier duurt het sprongetje ook langer dan anders. Echt, ik zweer bij de oei-ik-groei bijbel.

Vanmorgen ook, vlak nadat ik gepost had hier, stond ik te koken en ze lag vrolijk in de maxicosi te kijken naar mijn kookkunsten, kletsen en spelen met een lege chipszak. En ineens.. Daar was hij, ze hield haar adem in en....

De krijijijijijijijijijijijijijijijijijs á la Michael Jackson was er. En die hield niet op tot de fles in haar mond was. Terwijl ze 'normaal' pas rond 12.45 komt voor een fles. En het was dus rond 11.30..

Nou ja, ik ga lekker mijn bedje in en dan morgen het hele huis eens even van top tot teen doen. Donderdag moet de babyfoon even naar de buren, dus dan moet van mezelf het huis aan kant zijn. Erg he?
ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven