Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
Ik ben niet verslaafd, ik ben niet verslaafd, ik ben niet verslaafd... oke toch wel. (Even bijlezen hoor).
Wij geven as zaterdag een BBQ voor vrienden, hebben jullie nog lekkere tips om het een beetje "slank" te houden?

Uiteraard zal ik moeten oppassen met broodjes, kruidenboter en sausjes, maar zou het leuk vinden om er iets speciaals van te maken.

Oh ja, en willen jullie allemaal meeduimen voor mooi weer?

Verder gaat alles aardig hier. Heb vanmorgen nog tijd gevonden om 2 boterhammen (helaas wel wit, bruin krijg ik nog niet weg ) te smeren en mee te nemen. (En ik heb ze net op t werk opgegeten terwijl ik al jullie verhalen zat bij te lezen )

Verder heb ik voor tussendoor een lekkere bak met meloen en tussen de middag een lekkere maaltijdsalade van de Appie. Daar moet ik de dag volgens mij wel weer mee doorkomen.
Spiesjes met alleen groente maken, mager vlees, sla, sausjes zelf maken (met yoghurt enzo). Vroeger beginnen met de bbq. Of voor de bbq (als je bijvoorbeeld om zes uur begint om vier uur) nog iets van een boterham eten. Dan zit je al een beetje vol zeg.
Het is kwart over 10 ben pas een half uur wakker en heb nu al 20 snoepjes op en een pak koekjes. Bah, ik walg van mezelf!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Oei IBI da's niet best. Weet je waarom? Ga iets ontzettend nuttigs doen!

En ik ben ook écht niet verslaafd, ik zit op mijn werk op mijn mobiel op het forum!

Nu maar weer werken, pauze is om?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ikbenik, kop op meid. Het is al gebeurd, dus daar kun je niets meer aan doen. Je kunt nu alleen zorgen dat het de rest van de dag beter gaat. Ga douchen aankelden en naar buiten. Loop naar de markt, haal lekker fruit, ga in de tuin schoffelen, ga op bezoek bijiemand etc etc. Verzet je gedachten en gooit de rest van de snoepjes a la minuut in de vuilnisbak. Wat er niet is kan je niet eten.
Niet walgen van jezelf IBI, het is al gebeurd!

Wel heel herkenbaar, ik doe/deed dat dus ook altijd hoor.

Ik denk dat jij eerst eens moet beginnen met anders eten, dus niet dieëten ofzo maar lekker brood met lekker beleg in huis halen, dat je daar dus zin in hebt om te pakken i.p.v. een pak koekjes.
quote:HotCherryPoptart schreef op 10 augustus 2009 @ 22:48:

[...]

Ja hoor, dat schikt. (Serieus bedoel ik he!)Haha ik ben een mietje, ik schuif heus niet zomaar bij wildvreemden aan op een bordje hollandse kost weg te werken
quote:Hemera schreef op 11 augustus 2009 @ 00:30:

Moordwijf Wat doe jij een lief aanbod zeg!

Valt wel mee. Ik ben dol op kleding, make-up, verzorging en alles wat daar mee te maken heeft. Du shet is voor mij minstens zo leuk
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 11 augustus 2009 @ 10:16:

Het is kwart over 10 ben pas een half uur wakker en heb nu al 20 snoepjes op en een pak koekjes. Bah, ik walg van mezelf!Walgen heeft geen nut. Je hebt het toch al op. Weet je waarom je het gegeten hebt?
Mogguh
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Bedankt voor de reacties meiden. Ik kan niet lang reageren want de psychiatrische thuiszorg komt ieder moment binnen.

Ik weet deze keer echt niet waarom ik het gedaan heb. Het vreemde is namelijk dat ik best tevreden was toen ik wakker was want tweede dag achterelkaar dat ik vrij goed zonder slaapmedicatie geslapen had. Nu heb ik dat goede gevoel weer weg gegeten zeg maar.

Ga na het gesprek naar een vriendin toe en daarna heb ik elders nog een gesprek. Weinig kans dus gelukkig om heel ongezond te snaaien.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:Moordwijf schreef op 11 augustus 2009 @ 10:53:

[...]

Haha ik ben een mietje, ik schuif heus niet zomaar bij wildvreemden aan op een bordje hollandse kost weg te werken Dan eten we toch italiaans ofzo. LOL Heb je hyves?
quote:HotCherryPoptart schreef op 11 augustus 2009 @ 11:11:

[...]

Dan eten we toch italiaans ofzo. LOL Heb je hyves?

Grapjas

Ja heb ik. als je me mailt op moordwijf . viva @ gmail.com mail ik je terug!
Zouden jullie commentaar willen geven op mijn eten van vandaag?

Ik ben er namelijk een tijdje uitgeweest en twijfel nu een beetje!

Ontbijt:

300 ml magere yoghurt

Tussendoor:

Appel

Lunch:

3 volkoren boterhammen. 2 met kalkoenfilet en komkommer en wat kruiden. 1 met geitenkaas.

1 groot glas magere melk

Tussendoor:

Halve komkommer.

Diner:

200 gram sla met komkommer en paprika enzo

Aardappeltjes uit de oven

Zelfgemaakte hamburger

Beetje ketchup

Is dit oke?
Ziet er goed uit MW!

Geen idee hoe jullie het tot nu toe hebben gedaan, maar volgens mij ziet dit er prima uit.

Hoe zwaar is je hamburger?

Hmmm, krijg er bijna trek van!

(Maar dat kan niet, want ik heb net een hele bak met meloen op, toch makkelijk die Appie )

@ibi: ik hoop dat je de rest van de dag een beetje goed doorkomt zonder je al te ellendig te voelen en vooral zonder ongezond snaaien! Sterkte!
Hallo Damens,

Dank voor de uitnodiging.

Ik wil de komende 12 weken met de hulp van online begeleiding van nog wta overtollige kilo's af.

Hier mijn beschrijving uit mijn mislukte topic:

Ik ben (door verhuisstress) in 2 maanden al afgevallen van bijna 80 naar 76. Maar dit is natuurlijk niet helemaal een gezonde manier.

Ik hoop met de begeleiding verder af te vallen. Mijn eerste streef is om onder de 74 te komen. dit is echt een struikelpunt voor me. Daarna op naar de 71 en misschien nog wel wat minder

Ik hoop dat ik in de 12 weken weer echt gezond leer eten want na Sonja B nooit meer echt goed gekomen. (blijf een zwak houden voor eierkoeken )

Ik wil hier mijn vorderingen bij houden en hoop op wat mentale steun want dicipline is bij deze licht verstrooide ADD'ster niet altijd aanwezig.

Dit ben ik, (op 6 augustus 2009)

Lengte: 1,76m

Gewicht: 76 kg

Middel: 78 cm

Doel: lekker in mijn vel zitten met een behoorlijke conditie

Bij komende problemen en zwakheden voor mij zijn een vriendje die veel kan/moet eten en veel moeite met plannen waardoor of sporten of mijn huishouden in de knoop raakt.

Vanaf 24 augustus is het zwembad weer open en wil ik 1 of 2 keer per week een uur gaan zwemmen. Verder wandelen (met of zonder de hond).

Waarom ik nog af wil vallen? Ooit voor ik ging studeren woog ik 71 kilo, alles wat er verder aan zit is er aan gezopen en gesnoept. Maar nu is de studententijd echt over en de kilo's hoop ik ook.
Heb net mijn eetlijstje ingevoerd en kom op het volgende uit;

Product Aantal Eenheid Kcal Verzadigd vet

Appel 1 stuks 60 0 0

Magere yoghurt 300 gram 99 0 0

Magere melk 300 gram 120 0 0

Volkorenbrood 3 snee 231 1 3

Kalkoenfilet bereid 3 voor 1 snee 71 1 2

Komkommer 1 opscheplepel 4 0 0

Komkommer 2 schaaltje 18 0 0

Geitenkaas vet 1 voor 1 snee 57 3 5

IJsbergsla 200 gram 16 0 0 Verwijder dit

Aardappelen gebakken 100 gram 113 2 5

Hamburger bereid 200 gram 528 15 36

Tomatenketchup 1 eetlepel 15 0 0

Totaal 1332 22 50

Veel te weinig dus. Hoe kan ik dit aanvullen?
quote:Suzeli schreef op 11 augustus 2009 @ 11:49:

Hallo Damens,

Dank voor de uitnodiging.

Ik wil de komende 12 weken met de hulp van online begeleiding van nog wta overtollige kilo's af.

Hier mijn beschrijving uit mijn mislukte topic:

Ik ben (door verhuisstress) in 2 maanden al afgevallen van bijna 80 naar 76. Maar dit is natuurlijk niet helemaal een gezonde manier.

Ik hoop met de begeleiding verder af te vallen. Mijn eerste streef is om onder de 74 te komen. dit is echt een struikelpunt voor me. Daarna op naar de 71 en misschien nog wel wat minder

Ik hoop dat ik in de 12 weken weer echt gezond leer eten want na Sonja B nooit meer echt goed gekomen. (blijf een zwak houden voor eierkoeken )

Ik wil hier mijn vorderingen bij houden en hoop op wat mentale steun want dicipline is bij deze licht verstrooide ADD'ster niet altijd aanwezig.

Dit ben ik, (op 6 augustus 2009)

Lengte: 1,76m

Gewicht: 76 kg

Middel: 78 cm

Doel: lekker in mijn vel zitten met een behoorlijke conditie

Bij komende problemen en zwakheden voor mij zijn een vriendje die veel kan/moet eten en veel moeite met plannen waardoor of sporten of mijn huishouden in de knoop raakt.

Vanaf 24 augustus is het zwembad weer open en wil ik 1 of 2 keer per week een uur gaan zwemmen. Verder wandelen (met of zonder de hond).

Waarom ik nog af wil vallen? Ooit voor ik ging studeren woog ik 71 kilo, alles wat er verder aan zit is er aan gezopen en gesnoept. Maar nu is de studententijd echt over en de kilo's hoop ik ook.Nie tom lullig te doen maar je 25 kilo onder de 100+. Ik snap niet zo goed wat je hier wilt?
Mijn menu voor vandaag

Ontbijt

Volle yoghurt met muesli

Thee

Tussendoor

2 koppen koffie met suiker

cristal clear

boterham met kaas en marmite

Lunch

2 sneden volkorenbrood

1 besmeerd met blueband met ham

1 met kaas en marmite

appel

Tussendoor

thee

trosje druiven

Avondeten

Nog geen idee

en een glas vivit

's avonds

Misschien nog koffie
wat is nu eigenlijk gemiddeld?

Ik hoopte dat ik hier wat mentale steun kon vinden die in mijn dagelijks leven schittert door afwezigheid
quote:Moordwijf schreef op 11 augustus 2009 @ 11:57:

Heb net mijn eetlijstje ingevoerd en kom op het volgende uit;

Product Aantal Eenheid Kcal Verzadigd vet

Appel 1 stuks 60 0 0

Magere yoghurt 300 gram 99 0 0

Magere melk 300 gram 120 0 0

Volkorenbrood 3 snee 231 1 3

Kalkoenfilet bereid 3 voor 1 snee 71 1 2

Komkommer 1 opscheplepel 4 0 0

Komkommer 2 schaaltje 18 0 0

Geitenkaas vet 1 voor 1 snee 57 3 5

IJsbergsla 200 gram 16 0 0 Verwijder dit

Aardappelen gebakken 100 gram 113 2 5

Hamburger bereid 200 gram 528 15 36

Tomatenketchup 1 eetlepel 15 0 0

Totaal 1332 22 50

Veel te weinig dus. Hoe kan ik dit aanvullen?MW ik zou bij je tussendoortjes een volkorenboterham doen, heb je 2 boterhammen extra en ik denk dat dat wel voldoende is!
MW, weegt jouw hamburger 200 gr? Dat is wel erg zwaar voor 1 persoon..... in principe heb je genoeg aan 100gr.

Of wordt in het rekenmodel soms een hamburger met broodje en toebehoren bedoeld?

En je gaf ook aan dat je je salade nog aanvult met allerlei "lekkers", dat wordt nu ook niet mee gerekend.

Als je dat lekker vind zou je je salade nog kunnen aanvullen met bijvoorbeeld gehakte walnoten (goed voor de omega-3), of pijnboompitjes. Zelf vind ik het ook wel lekker om er wat geraspte (Slankie-)kaas doorheen te doen.
Moordwijf, als ik even de gedachtengang van mijn dietiste er op los laat kom ik op de volgende punten met betrekking tot je eetlijstje:

* je eet te weinig fruit...2 stuks moet je eten op een dag

* je drinkt/eet te veel zuivel... max 400-500 ml op een dag

* je eet te weinig boterhammen... min. 4 en max. 6

* je eet te veel vlees....... vlees bereid inclusief vleeswaren 100-120 gram

* je eet te weinig aardappelen..... 150-200 gr gekookt...

Verder is qua indeling je lijstje gewoon netjes... En op zich zie ik er ook niet heel veel vreemds in staan.. Rode sauzen mag je best hebben... En bovenstaande lijstje is dus gebaseerd op wat de dietiste mij als eetlijstje had meegegeven... Dat wil dus niet zeggen dat ik dat zelf dagelijks ook toepas hoor...
Ik heb dit als advies gekregen:

Uw Basis Dagmenu:

(voorbeeld van een dagmenu)

Ontbijt

1 à 2 snee volkorenbrood

besmeerd met (dieet)halvarine

belegd met magere vleeswaren of 30+kaas of af en toe zoet beleg

of een schaaltje magere yoghurt met volkoren ontbijtgranen (35- 40 g)

thee of koffie zonder suiker

Tussendoor

Lunch

2 sneden volkorenbrood

besmeerd met (dieet)halvarine

belegd met 30+ kaas of magere vleeswaren of af en toe zoet beleg

eventueel portie rauwkost (zoals tomaat,en komkommer)

1 beker halfvolle melk of ander mager of halfvol zuivelproduct

Tussendoor

een portie fruit zoals een appel of een peer

Avondeten

eventueel 1 kop heldere soep met groente

1 stukje mager vlees of vis

2 à 3 gekookte aardappels, rijst of pasta

een flinke portie groente

eventueel een schaaltje rauwkost (zoals sla, tomaat of komkommer)

eventueel wat magere jus of wat olie voor de bereiding

een mager nagerecht zoals een schaaltje magere vruchtenyoghurt of

vla zonder toegevoegde suiker

's avonds

1 glas vruchtensap of een stuk fruit

En ik zou ook graag met jullie meedoen om te voorkomen om ooit echt in de categorie te vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven