Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
quote:Benoite schreef op 12 augustus 2009 @ 23:03:

40plus jaar. Alleenstaande moeder.Freelance journaliste. Gemiddeld zo'n kleine ¤1500,-- netto per maand met freelance (ZZP) werkzaamheden. Daarnaast kleine ¤700,-- in loondienst als PR- communicatie adviseur voor 15 uur p/w.Heee... dat klinkt interessant zeg! Ik werk in loondienst (communicatie) en ben me juist aan het orienteren om dat af te bouwen en daarnaast voor mezelf als tekstschrijver aan de gang te gaan. In eerste instantie voor ca. 10 uur per week maar als dat bevalt uiteindelijk die balans tussen zzp/freelance en loondienst te verschuiven.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:sneeuwin1 schreef op 20 december 2006 @ 22:23:

800 euro? En dan werkt ze ook zondagen etc. Lijkt mij wel erg weinig hoor. Een bijstandsuitkering is volgens mij nog hoger :?Verkoopster verdient niet echt veel hoor. Mijn vriendin is 32 en zij werkt 32 uur per week. Ook incl koopavonden en zondagen, zij verdient ¤ 900. Dus ook geen vetpot dus.
Heee... dat klinkt interessant zeg! Ik werk in loondienst (communicatie) en ben me juist aan het orienteren om dat af te bouwen en daarnaast voor mezelf als tekstschrijver aan de gang te gaan. In eerste instantie voor ca. 10 uur per week maar als dat bevalt uiteindelijk die balans tussen zzp/freelance en loondienst te verschuiven.

Mijn advies aan Winterdip? Niet doen. Nu nog niet. Ik heb een aantal goedbetalende vaste opdrachtgevers van vóór de crisis. Ik ben in loondienst gegaan omdat er nu echt geen werk meer is voor freelance tekstschrijvers. Of ze betalen je slecht!!!
*
Opleiding: WO + gepromoveerd

Leeftijd 30

Werk: docent HBO

Bruto salaris: 3050 (excl vakantiegeld)

Werkervaring (incl. promotie): 8 jaar
Opleiding: mavo + cursus op t werk

Leeftijd 22

Werk: verzekeringen

Bruto salaris: 1200 (excl vakantiegeld)

Werkervaring : 3 jaar

Werk fullt-ime

vinden jullie? ik vind het weinig, maja ik wil altijd meer verdienen haha
Ik werk 19.5 uur p.w als verkoopmedewerkster hou netto 1017 euro p.m over. Hierin zit wel een zondag-toeslag in. Ben 47. Voorheen werkte ik bij dezelfde wergever 32 uur p.w en hield ik 1335 euro p.m netto over.

Ben hier zeer tevreden mee.
quote:Benoite schreef op 14 augustus 2009 @ 17:39:

Mijn advies aan Winterdip? Niet doen. Nu nog niet. Ik heb een aantal goedbetalende vaste opdrachtgevers van vóór de crisis. Ik ben in loondienst gegaan omdat er nu echt geen werk meer is voor freelance tekstschrijvers. Of ze betalen je slecht!!!Ja maar zolang ik mijn fulltime baan ernaast houd (36 uur), heb ik natuurlijk niets te verliezen. Daarom wil ik ook klein beginnen. Zeg, 10 uur per week voor mijn eigen opdrachten. En dat op termijn eventueel uitbouwen. Maar alleen als het zou lopen. Pas dan zou ik mijn vaste uren in loondienst langzaam afbouwen, bijv. eerst terug naar 32 of 30 uur. Daarmee heb ik geen haast. En als ik niet meer werk zou krijgen dan een uur of 10 p/w dan blijft het gewoon een leuke bijbaan naast mijn vaste baan. Zo zie ik het een beetje voor me.
Leeftijd: 25

Werkervaring: 3 jaar

Opleiding: Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten

Huidig werk: Voorstellingsleider voor commerciële musicalproducent (direct leidinggevend dus)

Branche: Theater / Entertainment

Bruto: 1660 euro op basis van 35 uur per week

(Maar in de praktijk betekent dat alsnog 5 dagen per week werken, waaronder alle weekenden en feestdagen zonder dat daar een toeslag tegenover staat.)

Gelukkig doe ik er nu een deeltijd studie informatie management naast, dus ik hoop binnen een aantal jaren écht betaald te gaan krijgen voor m'n werk...
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
werk: mondhygieniste

leeftijd:31

35 uur per week

bruto 4000 euro

netto 2650(excl vakantiegeld)

geen werkdruk, eigen planning

ik ben dankbaar....
Zo hee!

Ik wist dat tandartsen goed verdienen maar mondhygienisten dus ook? In tegenstelling tot artsen en doktersassistenten dan. Goede keuze gemaakt Darigo!
dank je winterdip..

ik merk wel dat het veel te maken heeft met onderhandelen..

en natuurlijk gebruik maken van je positie..mhsten zijn er niet zo veel ..en het is een vrij beroep.dus we bouwen ook geen pensioen op ..gemiddeld verdien je normaalgesproken in loondienst ongeveer 1800 euro netto voor 38 uur
Werk: Projectmanager P&O

Salaris: 4500 bruto 36 uur

Extra: leaseauto/onkosten/telefoonvergoeding

Leeftijd: 37 jaar

Opleiding: HBO/WO 13 jaar ervaring
Werk: ambulant hulpverlener/maatschappelijk werker

Salaris netto: 1700 euro

Werkervaring: 3 jaar

Werkweek: 36 uur

Leeftijd: 25 jaar

Opleiding: SPH (HBO)
Hallo,

Ik ben HBO afgestudeerd ( European Studies) en werk bij de Nederlandse Ambassade in Rome, Italie.

Hier verdien ik 5200 euro netto per maand plus super secundaire arbeidsvoorwaarden.
Werk: medewerker communicatie

Salaris bruto: 2100 euro

Werkervaring: 0 jaar

Werkweek: 40 uur

Leeftijd: 24 jaar

Opleiding: Media en entertainment management(HBO)

Vinden jullie dit een goed salaris voor een starter, of vinden jullie het te weinig?
Opleiding: WO

Leeftijd: 32 jaar

Werk: Beleidsmedewerker bij een gemeente

Bruto salaris: 3500 euro (exc. vakantiegeld en dertiende maand) bij 36 uur

Werkervaring: jaar of zes
@moenie 2100 als startende hbo-er lijkt me prima!
quote:Dame010 schreef op 26 augustus 2009 @ 19:34:

Hallo,

Ik ben HBO afgestudeerd ( European Studies) en werk bij de Nederlandse Ambassade in Rome, Italie.

Hier verdien ik 5200 euro netto per maand plus super secundaire arbeidsvoorwaarden.

Bloody hell

Vraagje: worden je woonkosten ook vergoed? (woon je in een "ambtswoning" of een door de NL staat verschaft onderkomen)
5200 netto?????????

de tyfus.
DTEEZ!
Opleiding: Grafisch Lyceum

Leeftijd: 28 (en een halfje )

Werk: dtp/grafisch ontwerper bij reclameburo

Werk hier nu 3 jaar (als starter begonnen)

40 uur in de week

Bruto: 2.000

Klopt dit een beetje? Heb idee dat nog matig is...
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
Ik vraag me af of er hier nog dames in de ICT-business zitten, op WO-niveau. Ik vraag me toch af wat dat ongeveer verdiend, aangezien ik net ben begonnen met een studie informatica :-).
Ik zit in de ICT op WO niveau. Ligt er een beetje aan welke kant je op wilt, maar over het algemeen verdien je goed.

Ik heb 1 jaar werkervaring(als starter begonnen), ben 27 en verdien nu bruto 3450 per maand.

Heb weleens gehoord dat vrouwen in de ict het meeste kunnen verdienen in vergelijking tot andere beroepen. Maar zoals je weet zijn er weinig vrouwen:).

Wanneer je vragen hebt kun je contact met me opnemen.
Leeftijd: 18 (ja, ik ben nog een jonkie).

Opleiding: HBO-propedeuse.

Baan: ING, +/- 12u p/w, 150,00 netto.

RYD, +/- 10u p/w, 100,00 netto.

Daarnaast ben ik nu werkzoekende, morgen weer even langs de Belastingdienst. Doel is om 40u p/w te gaan werken tot ik weer begin te studeren in september 2010.
quote:hannes82 schreef op 17 september 2009 @ 16:14:

Ik zit in de ICT op WO niveau. Ligt er een beetje aan welke kant je op wilt, maar over het algemeen verdien je goed.

Ik heb 1 jaar werkervaring(als starter begonnen), ben 27 en verdien nu bruto 3450 per maand.

Heb weleens gehoord dat vrouwen in de ict het meeste kunnen verdienen in vergelijking tot andere beroepen. Maar zoals je weet zijn er weinig vrouwen:).

Wanneer je vragen hebt kun je contact met me opnemen.Ik heb ook gelezen dat vrouwen betere code schrijven . Op mijn opleiding is ongeveer 20% vrouw, dat viel me nog erg mee eerlijk gezegd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven