LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Ach lieve Elev toch meisje! Helemaal valt jouw verdriet niet in het niet! Jezus, ik begrijp je echt heel erg goed. Natuurlijk is het vreselijk verschrikkelijk om in zo'n onzekerheid te zitten deze dagen (en natúúrlijk zijn je borsten écht niet kleiner en als ze het wel zijn is dat omdat de weken met de hormoonpiek nu wel zo'n beetje voorbij zijn) maar alsjeblieft, jouw verdriet en spanningen zijn écht heus niet minder. Helemaal niet!

Zullen we even knuffelen?

Wat een lief meisje heb jij daar rondlopen zeg, ik wil r wel even lenen maar eigenlijk is het wel heel fijn dat ze jou aan het troosten is. Agossie...

Nog héél even liefje, dan mag je voor de echo en is het vast en zeker goed. Denk maar goed aan alle positieve berichtjes van iedereen die ook geen hartje hoorde vroeg in de zwangerschap en ook; weet je nog dat de 'grens' zo'n beetje bij 8 weken ligt, en dat je toen het hartje gezien hebt en de kans dus heul klein is dat er nog iets mis zou gaan?

Het komt goed, omdat het moet
Haai! ff zwaaien!

Het gaat toch best oke met me! Ik had gisteren ineens 39 graden koorts de hele dag en een pijnlijke borst en een lamlendig gevoel. Dacht dus aan een borstonsteking. Heb direct alle regels opgevolgd (borsten helemaal leeg gekolfd, veel aangelegd, veel gemasseerd, warme en koude compressen) en nu gaat het ineens een stuk beter!

Jammer van onze afspraak Sproet en Duft! Die had eigenlijk gewoon door kunnen gaan. Mja, dat wist ik gisteren ook niet.

Ohh Mard, ik geniet enorm van deze eerste dagen. Vandaag is ie alweer 9 dagen oud. Het gaat zó snel en het lijkt nog net gisteren dat ie geboren werd!

Speentje heb ik ook al 1 keer gebruikt. Luusbaby heeft eergisteren, gisteren en vandaag zijn regeldagen.... mennnnn wát vermoeiend! Wil alleen maar drinken aan de borst en niks anders. Eergisteren was het het ergst, overdag had ie helemaal niet geslapen (toen dus ook op een gegeven moment de speen er maar in gedaan, beetje uit vermoeidheid bij mij... en het nog niet goed weten wat te doen bij regeldagen). Vandaag lijkt ie al weer wat meer te slapen tussendoor en wordt de tijd tussen de voedingen door ook weer langer.

We hebben ook best prima nachten moet ik zeggen. Ook 1 nacht 6 uur aan 1 stuk kunnen slapen (volgens de kraamhulp was dat niet oke en moest ik de wekker gaan zetten.... naar mijn idee vind ik het al lang prima, als ie honger heeft meldt ie zich wel). Vannacht ook 7 uur geslapen, weliswaar in twee gedeelten.

Luusbaby vindt het trouwens heerlijk om op een dubbel gevouwen voedingskussen te liggen, tis net een fatboy, maar dan wat steviger

Ik lees wel steeds wat bij, niet alle pagina's, maar wel de laatste berichten en soms gaat het ook een beetje langs me heen hoor.

Maar Elev, morgen echo!! Heel spannend en ik zal aan je denken meis. Het zit vast helemaal goed met jouw kleine. Het is ook lastig om zo vroeg al het hartje te horen.

Chiekie, lekker aan het genieten van je verlof? Ik lees dat je lekker aan het luieren bent!

Wel grappig dat jij en Mien de volgende zijn en dat ik dus al ben geweest. Vind dat gek.

Ik ga even op de groep kijken.
En elevlief dankjewel voor je heel erg fijne woorden. Echt, ze doen heel goed. Gek genoeg ook heel fijn om even te horen 'dat het ook allemaal niet niks is', mijn lief is heel lief maar áltijd met de positieve insteek en vóóruit kijken. Terwijl ik ook gewoon wel eens wil horen: ja neempie, je bént heel erg zielig

ik vind dat je alle reden hebt voor een flinke jankbui Neempje. Het is ook allemaal niet wat.

En dan voor elev ook nog een dikke ! Die onzekerheid hakt erin he. Ik weet er alles van.... Houd moed en morgen gewoon een goede echo.!
Ik wil graag met jou knuffelen, Neem! Zijn we even samen zielig.

En jij bent ook hartstikke lief voor mij. Man hier is precies hetzelfde, die heeft er alle vertrouwen in, en zegt dat ik het me verbeeld dat ik kleinere borsten heb (maar echt, dmv een beha die ik niet paste en nu weer wel is het gewoon bewezen) en dat het anders komt doordat ik te weinig zout heb gegeten gisteren ofzo. Hij bood wel aan om eerder van zijn werk te komen (omdat ik zo huilde aan de telefoon), maar dan is hij er ook pas om half zeven, dus daar heb ik nu niet zoveel aan. Maar het gaat alweer. Ik ga met elevmeisje (die nu dingen uit haar oor peutert en opeet, gatver!) naar de appie voor boter en dan koekjes bakken.

Luus, wat fijn dat de borstontsteking niet door lijkt te zetten! Die regeldagen zijn echt niet leuk inderdaad (en Sproet, kan sproetekind niet een 'sprongetje' hebben, heb jij 'Oei, ik groei'?). Hopelijk gaat het morgen weer beter, maar je klinkt nog steeds heel positief en opgewekt hoor!
Lieve Neem en Elev, arme meisjes.:hug:

Neem, je bént ook heel zielig (en mannen zijn wat dat betreft af en toe rete-irritant met hun oplossingsgerichtheid) en je hebt ook veel hooi op je vork genomen. En zolang alles naar wens verloopt is dat zwaar maar wel te doen, alleen nu komen er allemaal kleine barstjes en dondert alles voor je gevoel in één keer in elkaar. En dan ook nog dat afgrijselijke nieuws van die vader er bovenop. Misschien is het een idee om een weekendje weg te plannen voor straks in september om even samen tot rust te komen (alhoewel je dan nu nóg iets moet regelen). Of laat anders voor vandaag even de boel de boel. Het is mooi weer, misschien kunnen jullie samen even lekker een eind fietsen en eindigen op een terrasje. Dat huis komt ook wel af met een klusdag minder.

En Elev, ik wordt gewoon op afstand verliefd op Elevmeisje Wat een lieverdje is het toch. Ik kan je verder denk ik niet echt geruststellen, want als eenmaal zo'n onzeker gevoel zich in je heeft kunnen nestelen, is het moeilijk het er weer uit te krijgen. Nog één nachtje en dan heb je zekerheid. Heel even volhouden dus nog. Ga je nog koekjes bakken vandaag?

Luus, blij te horen dat het geen heftige ontsteking geworden is en je koorts gedaald. En Luusmini zien we vast snel!
Jeetje wat een verdriet hier.

Meisjes ik krijg er zelf tranen van.

Neem je klinkt ook helemaal onrustig. Dus dat tukkie lijkt me een goed idee. Ik hoop dat ie helpt en dat je je toch een klein beetje kunt concentreren. En niet dat je dat wilt maar misschien kun je je voor nu even concentreren op dat tentamen en dan pas weer even alle andere dingen rustig toelaten. Nou ja wat ik bedoel te zeggen, loop jezelf niet voorbij. Ik krijg het plaatsvervangend benauwd. Maar inderdaad het komt goed omdat het moet. Ook voor jou.

Elev wat een stress meis. Ik denk ook dat het bij jou wel goed zit. Een gevoelentje. Maar daar heb je nu natuurlijk geen kont aan. Het moet gewoon heel snel morgen zijn. Hoe laat heb je de echo?

En wat is Elevmeisje superlief. Snapt ze waarom je je zo voelt of ziet ze alleen maar een verdrietige mama en is de rest allemaal wat je zelf al zei projectie? Nou ja hoe dan ook wel uberlief natuurlijk.

Chiek je vroeg naar mijn buik. Nou vandaag is ie weer enorm voor mijn gevoel. Het wisselt volgens mij echt per dag. Ik weet helemaal niet of dat kan maar zo lijkt het wel. Ik vind deze dag erg leuk. :-D Pienman schreef al in een smsje of ze zich weer had omgedraaid ofzo. Hihihihihi!!!! Hij blijft overtuigd van een meisje. Ga morgen mijn buikje bij mijn ouders showen. Ze zijn terug van vakantie en ik ga even lekker langs.

Oh Sproet kleine correctie op je samenvatting:

Pien krijgt een buikje en denkt Pienimieni nu ook te voelen. Verder wacht ze met spanning op een reactie van haar baas op het verzoek minder te gaan werken straks.

Ik heb het verzoek nog niet ingediend op mijn werk. Ik weet niet zo goed of het daar niet wat te vroeg voor is maar ik heb besloten dat als maandag alles goed is bij de vk, ik het dan ter sprake ga brengen en er vooral zelf niet te gewichtig over ga doen. Oh en Pienman zei gister opeens dat ie misschien ook wel een dag minder wilde gaan werken. En dat terwijl hij altijd riep dat ie dat niet zou doen. Dus ik vind dat ook wel heel schattig. Vind ik zelf nog steeds 4 dagen werken best veel maar goed. Hij moet ook minder kunnen werken natuurlijk. Nou ja wordt vervolgd dus nog steeds.

Jeetje wat een lang stuk voor iemand die het heel druk heeft.
Oh even iets heel anders. Vriendinnetjes roepen dus al dat ik anders loop (lees: het voorstadium van wachelen).

Waaaah terwijl ik dit typ voel ik een heel harde borrel aan de rechterbinnenkant. Oh ik weet gewoon echt niet of het mijn darmen zijn of toch iets anders.... Volgens mij zit het te hoog om baby te zijn.
Hallo altezaam,

Elev en Neem, wat een verdriet meisjes... :knuf: Neem, ik kan me heel goed voorstellen dat je er nu doorheen zit, het is me ook allemaal niet wat. Een verbouwing gaat je niet in de kouwe kleren zitten, alleen daar al van zou ik overspannen worden. En dan ook nog geen ei, hoe kan dat nou? En dat nieuws over de vader op school, vreselijk... Ik zou inderdaad de boel de boel laten,even relaxen, geen gedoe en geklus en gestress. Lekker een taartje eten met een kop koffie verkeerd, tijdschriftje erbij en laat de rest van de wereld maar even voor wat hij is...

Elev, wat is jouw meisje toch een dotje. Ik denk dat zij en Sarah hele leuke vriendinnetjes zouden zijn,ik herken zo vaak zo veel in haar grappig is dat. Ik hoop dat het snel morgen is, je hebt lang genoeg in spanning gezeten. Hoe serieus is je voorgevoel? Is het meer een angst die je ervaart of echt het gevoel dat er iets niet klopt? Ik heb vaak voorgevoelens, maar die kloppen -gelukkig- vaker niet dan wel, maar desondanks neem ik ze altijd heel serieus. Maar ik besef ook dat ik voorgevoel vaak verwar met angsten, dat ik ergens zo bang voor ben dat ik er bijna in ga geloven dat het mij ook zal overkomen. Of dat ik iets zo graag wil, maar het me nauwelijks voor kan stellen dat het me overkomt, daar ben ik dan zo mee bezig dat ik vervolgens de hele scene wel kan dromen dat het niet lukt en dan voelt dat als een voorgevoel maar dat is het dan niet. Nou ja, wat ik wil zeggen is, is dat je dit kindje zo graag wilt en er al zo lang mee bezig bent, dat ik me heel goed kan voorstellen dat je angst groter is dan normaal dat het misschien misgaat. Maar verwar angst niet met een voorgevoel, want dat kan echt je geluk in de weg staan. Gelukkig weet je morgen meer, ik zal aan je denken, meis...

@Sproet, vroeger vond ik blote kinderen ook een beetje not done, helemaal in deze tijd. Dan zat je op het strand en kwam er ineens een jongetje of een meisje in zijn blote nakie op je af voor een praatje en dat vond ik dan toch altijd een beetje gek. Maar nu ik zelf kinderen heb, denk ik er anders over. Mini vind het heerlijk in haar blote billetjes, en op deze leeftijd moet het ook wel kunnen. Maar er komt een tijd dat het niet meer kan, al weet ik niet wanneer precies. Ik denk zo rond een jaar of 4. Maar in Amerika is het wel heel extreem, ik vind bovenstukjes juist minder kunnen dan helemaal naakt eigenlijk.

Oh meisjes, ik ben zo moe. De nachten zijn echt killing, serieus. Ik ga vanavond roseetjes drinken en peukies roken met een vriendinnetje, dus ik moet echt een beetje gaan bijslapen, anders wordt het niks,dus welterusten...

Oh Luus, meid, als ik jouw stukjes lees dan vind ik je zo'n kanjer! Ik besef dan wel wat een loser ik zelf ben,wantik heb het echt zo snel opgegeven met die borstvoeding. En als ik dan zie hoe jij je er voor 200 % voor inzet, petje af! En jammer inderdaad dat onze date niet doorging, snel nieuwe maken!
Meisjes toch, wat een verdriet. Ik heb eigenlijk niet zo veel toe te voegen aan alle lieve woorden hier. Maar toch even een voor iedereen die hem nodig heeft.

Laal: Je bent er weer even kort! Yeah!!! Ga zo even naar je kleintje kijken.

Sproet: Geweldige samenvatting!! Dankjewel!
Oh Mardie, helemaal vergeten op je te reageren vanmorgen! Wat leuk dat je er weer even was en fijn dat het met Mardman ook weer beter gaat. En wat klink je supergelukkig!
Chicaas, dank. 1000 x dank! Er valt even iets van me af en ik ga lekker een heel groot en vet en zoet chocoladeijsje halen. Ik overweeg zelfs de eerste ma*gnum in het hele jaar. Vandaag mag ik zondigen

Elev , had t al gesmst maar zo kan Duft het ook lezen ik vind haar post echt zó mooi en zinvol. Echt! Hele wijze woorden weer lieve Duft
Wat een verdriet allemaal hier zeg

Er zijn al zoveel goede en lieve dingen gezegd dat ik even niet meer zo goed weet wat ik daar nog aan toe kan voegen...

Neempie, je doet het allemaal hartstikke goed, en dat je er soms even doorheen zit is niet meer dan logisch. Ik denk dat je dat gevoel soms ook gewoon moet toelaten, zo van `Ik voel me nu vreselijk klote, het is even niet anders`. Je even terugtrekken en even goed huilen kan ook enorm opluchten!

Het is even een beetje teveel van het goede, maar ik vind je nog steeds een bikkel, echt!

Elevje, zo onzeker... Ik heb er alle vertrouwen in, maar ik snap maar al te goed dat dat makkelijk praten is als het over iemand anders gaat, en dat je er zelf natuurlijk heel anders in staat. Gelukkig is het écht zo dat het in verreweg de meeste gevallen goed gaat, dus dikke dikke kans dat jij daar ook onder valt. En de veranderingen in je lichaam zeggen lang niet altijd iets, en bovendien is elke zwangerschap anders. Allemaal dingen die je allang weet natuurlijk, maar misschien nietverkeerd om het hier nog een keer te lezen. Als ik trouwens kijk naar al je zorgen, doet me dat des te maar beseffen hoe ontzettend gewild en geliefd dat kleintje in jouw buik nu al is.... ontroerend om te lezen

Mard, leuk om weer even van je te lezen hier! En luus natuurlijk ook! Vind het zo goed dat de bv bij jullie zo goed gaat (en geeft me hoop voor mezelf )

Sproet, wat een goede update van iedereen! En nu je er zo over begint... mijn jeuk is zo goed als verdwenen! Er zijn wel weer dingen voor in de plaats gekomen uiteraard , maar ik ben nu zo lekker aan het aftellen dat ik het allemaal prima vind!
quote:chica1978 schreef op 13 augustus 2009 @ 15:45:

Er zijn al zoveel goede en lieve dingen gezegd dat ik even niet meer zo goed weet wat ik daar nog aan toe kan voegen...

Dat is je anders best goed gelukt

Wat ongelooflijk fijn dat je nagenoeg geen jeuk meer hebt! Ben nu wel benieuwd wat er verder voor in de plaats is gekomen maar je klinkt weer als altijd zó positief. Echt, die dochter van jou boft maar met zo'n vrolijke opgewekte lieve mama. En nog grappig ook . Volgens mij zijn jij en je man echt een heerlijk stel, jammer dat je niet wat dichterbij woont..

Maarrehh op de één of andere manier vind ik jouw zwangerschap zó voorbij vliegen, zo snel gaan. Hoe komt dat toch? Ervaar je dat zelf ook zo of toch wat minder? Had ik al gezegd dat ik je kamertje zo leuk vind? T wordt wel een beetje slijmen zo hoor maar écht I die geweldige kast en die prints op de muur. Grappig, ook echt mijn stijl.

Hier gaat het alweer stukken beter na een overheerlijke mag*num intense met caramel en chocoladestukjes en nootjes

Ik heb zowaar mn spullen erbij en ben begonnen. Goed idee van jullie. Ik vind het nog steeds oneerlijk maar hey, dat varkentje ga ik eens even wassen!

Elevlief wat hebben we toch weer een goede support hier hè?
Jullie zijn allemaal lieve schatjes. Ben met elevmeisje ijs gaan eten en nu net klaar met koekjes bakken en dat heeft goed geholpen. Plus dat ik even een mee-schreeuw cd aanzette en elevmeisje er helemaal op uit haar dak ging.

Duft, het is inderdaad helemaal waar wat jij schrijft. Eerlijk gezegd ben ik nooit zo van de voorgevoelens en ook niet snel van de angsten (volgens man heb ik normaal altijd veel te veel vertrouwen in de mensheid, het lot, 'dat het wel goed gaat' enzo). Voor mijn gevoel is het een voorgevoel, maar het kan net zo goed een helemaal uitgedachte angst zijn inderdaad (na wat ik las op het feb 2010 topic, en na piens ervaring). Nogmaals, ik heb er te weinig ervaring mee om het onderscheid te kunnen maken. Maar me realiseren dat het ook die angst kan zijn, helpt wel.

En Chiek, grappig dat je dat nu zegt, want toen ik gisteravond Juno keek (één van mijn favoriete films, en ik dacht: leuk een ongecompliceerde zwanger-film om me op te vrolijken) moest ik ook zó hard huilen dat ik me toen realiseerde hoe graag ik dit kindje wil. Ik zie soms best op tegen de heftigheid van de kraamtijd, de gebroken nachten, het aan huis gekluisterd zijn, dat ik wel eens twijfelde of ik deze wel net zo graag wil als elevmeisje toen. Nou, dat weet ik nu wel.

Nou, nu gaat het alweer de hele tijd over mezelf.

Sproetje, geweldige update! En Mard, wat fijn om je weer te zien! Enne.. is het niet weer eens tijd voor een nieuwe foto van mardmeisje?
anoniem_62055 wijzigde dit bericht op 13-08-2009 16:37
Reden: toevoeginkje
% gewijzigd
quote:nemovisje schreef op 13 augustus 2009 @ 16:20:

Elevlief wat hebben we toch weer een goede support hier hè?Ja! En wat fijn dat ijs bij jou ook geholpen heeft. The answer to almost everything. Ik denk dat als er op de G8-tops en bij het midden-oosten vredesoverleg meer ijs gegeten werd alles stukken soepeler zou gaan in de wereld.
Goed zo Neem! Lekker genieten van een ijsje, dat mag best (en niet alleen omdat je zo zielig bent vandaag, ook gewoon omdat er af en toe best gezondigd mag worden, zeker met zulk mooi weer als vandaag).

Duft, je hebt het inderdaad heel treffend beschreven over onzekerheden en angst. Sproetekind is best laat met lachen en daar heb ik me best zorgen over gemaakt (ben dan meteen bang dat hij sociaal niet helemaal in orde is) en dat is inderdaad pure angst, want van binnen weet ik ook wel dat ieder kind z'n eigen tempo heeft en dat verder niets er op wijst dat hij 'anders' is. Maar zo'n gevoel maakt wel dat je minder geniet van het moment. Ik kan echt nog veel van je leren wat dat betreft!

Elev, hoe smaken de koekjes?
Haha, ik zie het al voor me, al die presidenten met een raketje
quote:elev schreef op 13 augustus 2009 @ 16:33:

The answer to almost everything. Ik denk dat als er op de G8-tops en bij het midden-oosten vredesoverleg meer ijs gegeten werd alles stukken soepeler zou gaan in de wereld.

Oja vergeten te reageren Sproet. Wat van dat lachen van Sproetekindje! Heerlijk moet dat voelen, vooral ook dat je nu vast meer interactie gaat ervaren, even denkend aan dat we het hier over gehad hebben. Ik zeg: foto!
Reageer vanavond wel weer uitgebreider op iedereen. Maar Neem even super bedankt voor dat plaatje dat ik al zo lang niet meer gezien heb en wat me zo superblij maakt (waarom weet ik ook niet maar krijg er zo’n enorm blij gevoel van!).
Neem

Pien, dan weet ik al welk boek ik ga kopen voor als jouw Pieniemini geboren is..

Sproetje, wanneer begon Sproetekind met lachen dan, en wanneer begint dat volgens de boekjes? is het met vroeger geboren kindjes niet zo dat je die drie weken eigenlijk van zijn leeftijd af moet trekken? Ik vond het ook heel schattig zoals je het beschreef, dat lachen. Inderdaad: foto!

P.S. Koekjes zijn lekker, vooral die in de vorm van een vliegtuig die elevmeisje gemaakt heeft..
Hmmm therapeutisch koekjes bakken met je dochter, ook nog eens in vliegtuigvorm

Sentimenteel word ik er van hihi.

Pien ik heb datzelfde een beetje met jouw barbapapa plaatje

Goed idee van Elev trouwens. Fijn dat je er blij van werd, t kwam zomaar in me op nav de G8 top hihi. Pien, zit steeds te denken, volgens mij zou jij echt een heel erg leuke juf zijn. Je zou je helemaal kunnen verliezen in die kinderwereld...
Neem, dat denk ik ook! Pien, je zou echt een geweldige juf zijn, en dan van groep 4 of 5 ofzo..
Precies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven