Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 3 augustus 2009 om 21:53
Inmiddels maar weer eens overleg gehad met man, Scott valt af helaas, net als Levi, Max, Jelle en Quinn.
Over is:
Luuk
Thijs
Niek
Stef
Stef schrap ik zelf maar denk ik, ben ik toch niet zo weg van. Nick vind ik ook leuk, iemand hier had toch ook een Lynn en een Nick?
Over is:
Luuk
Thijs
Niek
Stef
Stef schrap ik zelf maar denk ik, ben ik toch niet zo weg van. Nick vind ik ook leuk, iemand hier had toch ook een Lynn en een Nick?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
maandag 10 augustus 2009 om 09:47
Juultje; je hebt dus nog 4 namen als optie?
Lynn en Luuk vind ik samen wel een hoog jip en janneke gehalte hebben, hoewel ik Luuk wel een geweldig leuke naam vind.
Lynn en Thijs of Lynn en Niek zijn wel redelijk leuk samen.
Lynn en Nick ook (ben zelf niet zo weg van de naam Nick).
En waarom is Sam afgevallen? Die vond ik ook erg leuk bij Lynn. En Max?
En wat vind je van Thom?
Lynn en Luuk vind ik samen wel een hoog jip en janneke gehalte hebben, hoewel ik Luuk wel een geweldig leuke naam vind.
En wat vind je van Thom?
woensdag 12 augustus 2009 om 10:04
quote:Juultje schreef op 03 augustus 2009 @ 21:53:
Inmiddels maar weer eens overleg gehad met man, Scott valt af helaas, net als Levi, Max, Jelle en Quinn.
Over is:
Luuk
Thijs
Niek
Stef
Ja, ik heb een Lynn en een Nick.
Nick is ouder, dus eigenlijk Nick en Lynn )
Over is:
Luuk
Thijs
Niek
Stef
Ja, ik heb een Lynn en een Nick.
Nick is ouder, dus eigenlijk Nick en Lynn )
donderdag 13 augustus 2009 om 10:33
quote:Catooo schreef op 10 augustus 2009 @ 09:47:
En wat vind je van Thom?
Max doet mijn man aan de hamster denken die zijn zus vroeger had, Sam weet ik even niet meer, zal 'm nog eens in de groep gooien, die vind ik ook erg leuk. En past goed bij Lynn.
Luuk vind ik het leukst, alleen ja, de combinatie Lynn en Luuk twijfelen we nog over.
Thom... nee, vind ik niet zo leuk.
Nog een week of 9, dan moeten we het echt weten
Fijn dat jullie zo meedenken!
En wat vind je van Thom?
Max doet mijn man aan de hamster denken die zijn zus vroeger had, Sam weet ik even niet meer, zal 'm nog eens in de groep gooien, die vind ik ook erg leuk. En past goed bij Lynn.
Luuk vind ik het leukst, alleen ja, de combinatie Lynn en Luuk twijfelen we nog over.
Thom... nee, vind ik niet zo leuk.
Nog een week of 9, dan moeten we het echt weten

Fijn dat jullie zo meedenken!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
donderdag 13 augustus 2009 om 20:37
OK, ik weet nog niet eens of het een jongetje of een meisje wordt, maar eh.... willen jullie eens meedenken?
Ons zoontje heet Merijn. We houden beide van namen die 'gesloten' zijn. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen. Hoop dat jullie het snappen. Verder liefst een naam die makkelijk uit te spreken is. Een top 10-naam dan weer liever niet, want het lijkt me niet leuk als je kind nr zoveel met die naam in de klas is.
Wat past er volgens jullie leuk bij Merijn? Wij denken aan Jelmer. Thijmen vindt ik mooi, maar dat wil mijn man niet. Ik vind bijvoorbeeld Tieme ook leuk (die is dan weer niet gesloten qua naam, dus ach, helemaal hard is die eis ook niet)
Thanx!
Ons zoontje heet Merijn. We houden beide van namen die 'gesloten' zijn. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen. Hoop dat jullie het snappen. Verder liefst een naam die makkelijk uit te spreken is. Een top 10-naam dan weer liever niet, want het lijkt me niet leuk als je kind nr zoveel met die naam in de klas is.
Wat past er volgens jullie leuk bij Merijn? Wij denken aan Jelmer. Thijmen vindt ik mooi, maar dat wil mijn man niet. Ik vind bijvoorbeeld Tieme ook leuk (die is dan weer niet gesloten qua naam, dus ach, helemaal hard is die eis ook niet)
Thanx!
donderdag 13 augustus 2009 om 22:13
vrijdag 14 augustus 2009 om 10:10
@vishnu, ezra vind ik ook erg leuk!! Zal hem eens bij m`n man droppen vanavond..
Verder is er nog niet iets voorbij gekomen waarvan ik denk.. EUREKA!!
Vooralsnog ben ik niet zwanger( tenminste heb nu nog niet getest.. t zou zomaar kunnen!) dus ik heb nog wel even... maar t is wel lastig
Verder is er nog niet iets voorbij gekomen waarvan ik denk.. EUREKA!!
Vooralsnog ben ik niet zwanger( tenminste heb nu nog niet getest.. t zou zomaar kunnen!) dus ik heb nog wel even... maar t is wel lastig
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 14 augustus 2009 om 10:20
Vraagje: voor een jongensnaam komt bij mij Thom (met Th dus) steeds boven (zag hem hier ook al even voorbij komen). Nu valt mijn vriend een beetje over die h, hij zegt dat als je het zo schrijft je hem altijd moet spellen. Maar goed, dat heb je ook al met 'makkelijke' namen als Marian/Marjan, Lisa/Liza, Silvia/Sylvia, Rudie/Rudi/Rudy, Marc/Mark, Luc/Luuk... moet ik nog doorgaan?
Ik vind het met Th wat mooier staan, zonder h vind ik het wat kaler, gewoner (sorry voor alle Tommen of moeders van een Tom )
Hoe zien jullie dat?
Ik vind het met Th wat mooier staan, zonder h vind ik het wat kaler, gewoner (sorry voor alle Tommen of moeders van een Tom )
Hoe zien jullie dat?
vrijdag 14 augustus 2009 om 20:44
Heel raar maar ik vind bijv. de naam Thijn mooier met een h, dan zonder, maar bij Tom vind ik het zonder ook prima. Haha, heb je veel aan of niet? Doe wat je gevoel je zegt en inderdaad je hebt gelijk. Zelfs de meest simpele namen moet je wel eens spellen. Rick/Rik, Matthijs/Mathijs/Mattijs, Marloes/Marlous, Anoek/Anouk etc.
dinsdag 18 augustus 2009 om 23:41
zaterdag 22 augustus 2009 om 23:05
Hai,
Ik heb ook nog hulp nodig, we zijn er nog echt niet uit hier...
Heb even een mening nodig over de voornaam: Maxime
In Frankrijk is dat een jongensnaam, maar als ik op hyves zoek kom ik in Nederland alleen maar meiden tegen. Is Maxime voor jullie meer voor een meisje dan voor een jongen?
Verder hebben wij dit op ons lijstje, wat vinden jullie mooi?
Hugo
Maxime
Elouan
Xavier
Arthur
Loic
Cyril
Hugo vonden veel hier dus wel mooi, maar wat mij stoort is de uitspraak, wij zouden het op zn frans uitspreken en ik vind het verwarrend voor het kind als ik het in het nederlands dan heel anders uitspreek.
Ik heb ook nog hulp nodig, we zijn er nog echt niet uit hier...
Heb even een mening nodig over de voornaam: Maxime
In Frankrijk is dat een jongensnaam, maar als ik op hyves zoek kom ik in Nederland alleen maar meiden tegen. Is Maxime voor jullie meer voor een meisje dan voor een jongen?
Verder hebben wij dit op ons lijstje, wat vinden jullie mooi?
Hugo
Maxime
Elouan
Xavier
Arthur
Loic
Cyril
Hugo vonden veel hier dus wel mooi, maar wat mij stoort is de uitspraak, wij zouden het op zn frans uitspreken en ik vind het verwarrend voor het kind als ik het in het nederlands dan heel anders uitspreek.
zaterdag 22 augustus 2009 om 23:09
Ik moet bij de naam Maxime meteen aan Maxime Verhagen en dus aan een man denken. Ik heb hem bij een vrouw ook nog nooit gehoord. Je zou ook als roepnaam Max kunnen gebruiken.
Ik vind verder Hugo en Arthur het leukst uit jouw rijtje. Dat de naam in verschillende landen anders uit wordt gesproken zou ik geen probleem vinden. Dat is met de meeste namen het geval.
Ik vind verder Hugo en Arthur het leukst uit jouw rijtje. Dat de naam in verschillende landen anders uit wordt gesproken zou ik geen probleem vinden. Dat is met de meeste namen het geval.
The time is now
zondag 23 augustus 2009 om 08:59
Ik vind Maxime en Xavier geweldig. Staan ook op mijn lijstje. Over die andere uitspraak van Hugo: Jij zult Xavier waarschijnlijk ook op zijn Frans anders uitspreken dan op zijn Nederlands? Ik ken hier een Xavier (dus gewoon Ksa-vier) en een die je als 'Ksa-viejee' uispreekt.
Is die 'Nederlandse uitspraak eigenlijk wel gangbaar? Hoe zien de anderen dat? Als je die naam geeft, hoe spreken jullie hem dan uit?
Is die 'Nederlandse uitspraak eigenlijk wel gangbaar? Hoe zien de anderen dat? Als je die naam geeft, hoe spreken jullie hem dan uit?
zondag 23 augustus 2009 om 09:42
Ok, dus niemand zegt van Maxime meteen dat dat een meisjesnaam is, lang leve Maxime Verhagen, hihi.
Graag nog meer meningen over Maxime! volgens mij komt dat meisjesnaam een beetje doordat Maxime in amerika misschien voor een meisje is ofzo? In Frankrijk is het echt een jongensnaam.
Ja, ik weet dat de meeste namen in andere talen anders worden uitgesproken maar voor ons zou dat dagelijkse kost zijn aangezien wij in Franstalig land wonen (pappa is frans) en mijn hele familie in Nederland, ik vind dan best een groot verschil tussen Hugo à la Ugo (met g als in goal) en Hugo met de H en de harde G. Maar toch blijft die naam wel een beetje hangen.
Xavier is inderdaad ook mooi en blijft ook op het lijstje.
Mijn man heeft een duidelijke voorkeur voor Maxime en Xavier.
Graag nog meer meningen over Maxime! volgens mij komt dat meisjesnaam een beetje doordat Maxime in amerika misschien voor een meisje is ofzo? In Frankrijk is het echt een jongensnaam.
Ja, ik weet dat de meeste namen in andere talen anders worden uitgesproken maar voor ons zou dat dagelijkse kost zijn aangezien wij in Franstalig land wonen (pappa is frans) en mijn hele familie in Nederland, ik vind dan best een groot verschil tussen Hugo à la Ugo (met g als in goal) en Hugo met de H en de harde G. Maar toch blijft die naam wel een beetje hangen.
Xavier is inderdaad ook mooi en blijft ook op het lijstje.
Mijn man heeft een duidelijke voorkeur voor Maxime en Xavier.