Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Nou dat is 70 cent per kaartje, niet zo duur. Zal ook eens kijken.
quote:Teigera schreef op 14 augustus 2009 @ 07:40:

Kristin, als je ze op de site bestelt, dan zie je meteen of je geld moet betalen of niet. Als je wel geld moet betalen (en dat wil je niet), dan stop je de bestelling weer en is er niets aan de hand.

Ok, bedankt! Ik heb meteen kaarten besteld en hoefde niks te betalen! Ben benieuwd wanneer ze binnenkomen!

Hier nog steeds geen hurray of kaartje. Ik heb er trouwens ook al drie naar Amerika gestuurd. (van de 9). Maar de laatste was wel naar een leuk vrouwtje en meestal komen ze toch ook wel snel aan...:)
quote:Kristin schreef op 15 augustus 2009 @ 00:25:

[...]

Ok, bedankt! Ik heb meteen kaarten besteld en hoefde niks te betalen! Ben benieuwd wanneer ze binnenkomen!

Hier nog steeds geen hurray of kaartje. Ik heb er trouwens ook al drie naar Amerika gestuurd. (van de 9). Maar de laatste was wel naar een leuk vrouwtje en meestal komen ze toch ook wel snel aan...:)Geduld
*nog 200 kaarten te gaan*
Hier was de post, 14 kaarten van een winkel waar ik geld aan had betaald (voor 10 euro inclu verzendkosten).
Oh die kaarten van Idrukker, daar heb ik er ook al veel van! Zitten best leuke tussn, maar niet allemaal geschikt voor postcrossing.... Bezorging is snel Geloof dat je ze binnen een week binnen hebt !!!
Ja de kaarten van Idrukker heb je meestal binnen een werkdag of 3.

Vandaag een hurray vanuit Nederland, ze vond mijn kaartje erg leuk!

Mag er nu een sturen naar Zwitserland, naar iemand die ook Nederlands kan, dus dat is wel makkelijk. ID 199928... dus nog maar 72 te gaan... dan zitten we aan de 200000!!
De NL-1999939 is onderweg, ik heb hem aangevraagd.
mijn kaarten zijn nog altijd onderweg en nog niet aangekomen (aangezien de ontvanger zeer recent nog wel online zijn geweest) varierend van 7 tot 16 dagen al !!
mijn kaarten zijn allemaal tussen de 1 en 27 dagen onderweg. schiet ook niet op he?
Ben benieuwd op hoeveel de teller nu staat.... Ik mag 2 nieuwe kaarten aanvragen, want ik heb twee hurray's binnen gekregen vanavond uit Amerika en uit Frankrijk!

Denk dat ik het morgenochtend doe... vind het wel leuk om te gokken of ik rond de 200000 zit ;)
Ik klikte net even op een nieuw adres om te kijken hoever ie was..... blijkt dat ik alweer 200151 ben !! Gaat snel zeg :D

200200 is ook wel leuk ;) Dus daar ga ik voor hahaha
Jeetje alweer over de 200000... dat gaat snel.
200170.

Ik heb geen geduld om te wachten tot ik weer een kaartje mag sturen. Dus heb mijn vriend maar lid gemaakt van PC. Hij wilde het zelf ook wel, maar wil er niet veel moeite voor hoeven doen. Dus ja, stuur/ schrijf ik de kaartjes maar....
Haha, Kristin, dus de naam is van je vriend maar eigenlijk doe jij alles? Hij heeft t wel makkelijk dan , kaartjes ontvangen zonder er iets voor te hoeven doen.

Ik kreeg een Hurray uit Oostenrijk, en een nieuw kaartje mag naar Japan. En toen ik thuiskwam lag er een mooie onderwaterkaart met dolfijnen uit de USA op de mat!
Dolfijnen zijn mooi! Leuk Teigera!

Ja eigenlijk doe ik alles, maar we zoeken wel samen de kaarten uit en de tekst enzo. Ik wilde niet twee acounts op mijn eigen naam en zo kan het natuurlijk ook. Als mijn eigen acount wat gaat lopen dan zet ik die van hem misschien wel weer op inactive.
Mooi zulke kaarten. Iemand op het p-forum heeft de 20000, ze mocht tig kaarten versturen en drukte op send a postcard en toen kwamen de cijfers ervoor plus HET getal.

De 222222 lijkt me leuk.
Wat gaat het hard zeg!!!

20.000 is echt veel!

Ik heb gisteren een kaart uit Australie gekregen.

Beetje suf kaartje met een kikker erop, maar dat vind ik nog niet eens zo erg, ik heb wat dat betreft niet echt een voorkeur. Nadat ik de kaart had geregistreerd kreeg ik een erg opdringerige mail van de verstuurder dat hij foto's wilde van vuurtorens in de buurt en of ik die binnen 4 dagen wilde versturen. Ahum.........

Niet op gereageerd........
Ik mag mijn 2 kaarten verstuden naar Amerika en Canada

Die zijn de laatste tijd wel populair om naartoe te zenden merk ik...
Mijn eerste kaart naar NL! Ik mag een kaart sturen naar A'dam . Dat is grappig.

Vorige week had ik op 1 dag 4 kaartjes in de bus, leuk!!
Hier zitten we trouwens nog maar op 39211. In AT zijn ook niet zo heel veel deelnemers, iets van 700 geloof ik.

Steph, morgen gaan we naar Salzburg. Ik doe mijn best!
Hier zitten we op 7500 en nog wat. Ine; heb je nederlands geschreven op het kaartje??
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Ine schreef op 16 augustus 2009 @ 12:31:

Hier zitten we trouwens nog maar op 39211. In AT zijn ook niet zo heel veel deelnemers, iets van 700 geloof ik.

Steph, morgen gaan we naar Salzburg. Ik doe mijn best!Dank je en veel plezier.
quote:NannieB schreef op 16 augustus 2009 @ 12:12:

Ik heb gisteren een kaart uit Australie gekregen.

Beetje suf kaartje met een kikker erop, maar dat vind ik nog niet eens zo erg, ik heb wat dat betreft niet echt een voorkeur. Nadat ik de kaart had geregistreerd kreeg ik een erg opdringerige mail van de verstuurder dat hij foto's wilde van vuurtorens in de buurt en of ik die binnen 4 dagen wilde versturen. Ahum.........

Niet op gereageerd........Haha, daar zou ik ook niet op reageren... wat een domme manier om dat voor elkaar te krijgen zeg!
quote:Teigera schreef op 17 augustus 2009 @ 07:29:

[...]

Haha, daar zou ik ook niet op reageren... wat een domme manier om dat voor elkaar te krijgen zeg!Was dat Sidney pictures? Daar heb ik twee foto's heengestuurd die nu bij hun op de UNESCO-lijst staan! Gratis 20 kaarten terug gekregen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven