Weet iemand...

17-08-2009 10:48 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe wij iets in het openbaar kunnen brengen? Behalve dan op dit viva forum?

Wij hebben nogal een gedoetje met onze zoon (zie mijn topic) en lopen overal met onze kop tegen muur, bij jeugdhulpverlening, politie, jeugdzorg.

Ik denk dan aan de krant of van mij part het SBS nieuws.

We moeten iets doen. We zijn zo rusteloos, het gaat niet goed met onze zoon. Ook al denkt hij daar heel anders over.

Bedankt alvast voor het meedenken.
Waarom bel je de redactie van hart van nederland dan niet of bijvoorbeeld de regionale pers, die willen ook nog wel is daar tijd aan besteden
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Gewoon even bellen met dat soort dingen?

Is dit écht serieus? wil jij je complete gezinsleven op straat gooien waar anderen weer van zullen smullen?
SBS wil daar vast wel aandacht aan besteden

http://www.hartvannederland.nl/uwnieuws
.
Waar staat je topic en hoe heet het?
quote:sweetcandy schreef op 17 augustus 2009 @ 10:50:

Gewoon even bellen met dat soort dingen?

Is dit écht serieus? wil jij je complete gezinsleven op straat gooien waar anderen weer van zullen smullen?Ja / Nee....ik haat zulke programma's. Maar we

moeten iets doen!! We weten het niet meer...
topic zoon
lieverd, ik heb je topic gevolgd en nu ook weer bijgelezen. Ik snap dat je iets moet doen, wil doen, maar ik vraag me af of dit de oplossing is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Yourguide: net werk heeft verschillende malen aandacht besteed aan jeugdzorg,miss is dat iets??

Succes,zal je verhaal eens gaan lezen.
quote:rosanna08 schreef op 17 augustus 2009 @ 11:05:

lieverd, ik heb je topic gevolgd en nu ook weer bijgelezen. Ik snap dat je iets moet doen, wil doen, maar ik vraag me af of dit de oplossing isWe moeten iets doen, we zijn zo radeloos!!
quote:renza schreef op 17 augustus 2009 @ 11:06:

Yourguide: net werk heeft verschillende malen aandacht besteed aan jeugdzorg,miss is dat iets??

Succes,zal je verhaal eens gaan lezen.Netwerk...da's een goeie. THX
Your Guide

ik heb zelf ook ervaring, niet met een kind wel mt mijn moeder. Ik heb een aantal contacten voor je waar je misschien mee verder kan.

Misschien prettiger als ik je dat kan mailen.
.
quote:YourGuide schreef op 17 augustus 2009 @ 11:07:

[...]

We moeten iets doen, we zijn zo radeloos!!logisch, het is ook een ongelofelijke k*tsituatie, zeker omdat hij bijna 18 is.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zou je ook meer de publieke zenders ipv sbs aanraden. En heb je al contact opgenomen met wethouders, evt kamerleden ed?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Starshine schreef op 17 augustus 2009 @ 11:12:

Als ik zo snel even dat topic bijlees, ligt het bij je zoon en niet per se bij jeugdzorg. Ze hebben blijkbaar geen grond waarop ze hem daar onder dwang kunnen weghalen.

Wat wil je dat ze met hem doen? In een kliniek plaatsen? Gedwongen therapie? Hersenspoelen?

Ik denk dat het enige dat SBS ook voor je kan doen is een zielig portret maken, van een huilende moeder, wat gekift op JZ en een hoop reclame-inkomsten innen. Daar veranderd er dus niks mee, behalve dat jij en je gezin te kijk staan.

We (zoon en wij) hadden ingestemd met een project begeleid wonen. Dan zou hij zelf moeten gaan denken. Hij stond op de wachtlijst, maar zomaar ineens is dat afgezegd.

Gehersenspoelt is hij al.... Jeugdzorg geeft inderdaad adviezen, zoon en schoonloeder doen daar niets mee. Jeugdzorg in vrijwillig, ze hoeven daar dus niets mee te doen. En dat doen ze dus ook niet.

Ik weet het ook wel, van dat SBS gedoe, maar we staan met onze rug tegen de muur!
quote:roosies schreef op 17 augustus 2009 @ 11:10:

Your Guide

ik heb zelf ook ervaring, niet met een kind wel mt mijn moeder. Ik heb een aantal contacten voor je waar je misschien mee verder kan.

Misschien prettiger als ik je dat kan mailen.Graag, lief van je. Hoe kan ik je mijn email geven?
quote:singalala schreef op 17 augustus 2009 @ 11:16:

Ik zou je ook meer de publieke zenders ipv sbs aanraden. En heb je al contact opgenomen met wethouders, evt kamerleden ed?Nope....call me een nerd, maar geen idee hoe dat moet!
Zolang deze jongen zelf niet in ziet waarom hij daar weg zou moeten gaat hij daar echt niet weg.

Door de media in te schakelen duw je hem alleen maar verder van je af denk ik.
quote:Maneater schreef op 17 augustus 2009 @ 11:22:

Zolang deze jongen zelf niet in ziet waarom hij daar weg zou moeten gaat hij daar echt niet weg.

Door de media in te schakelen duw je hem alleen maar verder van je af denk ik.Verder dan dit, kan niet....
ik heb je een vrienden verzoek gestuurd

dan kan ik je mijn mail adres doorgeven
quote:YourGuide schreef op 17 augustus 2009 @ 11:23:

[...]

Verder dan dit, kan niet....

Heftig! Dan zou ik er ook voor gaan!

Sterkte
Misschien heb je er niets aan hoor maar, kan je niet tijdelijk de voogdij aan jeugdzorg overdragen zodat zij de nodige maatregelen kunnen nemen hem onder het juk van 'schoonmoeder' weg te halen?
Ik heb je andere topic niet helemaal gelezen, maar heb er uit begrepen dat zoon onder invloed van zijn schoonmoeder staat. Ik neem aan dat zijn lief daar ook woont?

Wat denk je te bereiken met het openbaar maken van jouw problemen? Zoon is hoogintelligent schrijf je, als het daar echt totaal verkeerd is komt er een dag dat zoon dat zelf ook wel inziet. Kan even duren, maar die dag komt.

Als jij deze kwestie voor SBS of zo gaat gooien weet je één ding zeker: je zoon ben je dan echt kwijt.

'Kinderen' van 17 hebben een eigen wil, en een sterke wil, die laten zich heus niet meer door moeder vertellen wat ze moeten doen. Ik kan het weten, ik liep zelf op die leeftijd van huis weg.....

Dat jij radeloos bent is voor je zoon absoluut geen reden om terug te komen, het zal eerder tegen je werken. Blijf kalm en wees de wijste ...... En vooral: laat je zoon weten dat je van hem houdt, wat hij ook doet, waar hij ook is, met wie hij ook is. Dat hij altijd en altijd welkom is, wat er ook is gebeurd.

Dáár heeft hij wat aan, die bodem heeft hij nodig. Maar kruip niet in een slachtofferrol want dat irriteert een jongen van die leeftijd alleen maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven