Weeralarm!!

20-08-2009 11:43 1007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel nieuwsgierig of het vanmiddag echt helemaal los zal gaan met het weer, of dat het nogal overtrokken wordt...

tis hier nu iig nog wel prima! 25 graden en lekker windje...

Buienradar doet nie meer nie
buienradar is oververhit!! Gelukkig kan ik nog wel op weeronline kijken
Hier in Leiden begint het ondertussen flink te waaien! buienradar ligt eruit, dus kan niet zien of er zich iets aandient, maar lucht ziet er nog vrij 'lief' uit!

~Danseresje
En wij hier dan? Ik denk dat alles hier voorbij gaat..
haha heel Nederland zit op buienradar.
Nijmegen, begint nu wat meer te waaien en wat meer bewolking maar zit nog steeds lekker buiten. Wel warm hoor, maar binnen is nog warmer.
Hier nog zon terwijl ik zin heb om te knetteren. Nergens een rel onweer te ontdekken? Heb ik nou zo zin in. Ja van een afstandje hoor, hoef er niet middenin te zitten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Beetje wind hier in Zeeland, maar verder zonnig en warm...
Volgens weeronline gaat het in het westen over de noordzee, maar gaat er wel een plukje over de achterhoek (nee, niet Twente )
Noodweer vooral tijdens spits

Van onze verslaggever Jan Hoedeman

Gepubliceerd op 20 augustus 2009 14:15, bijgewerkt op 20 augustus 2009 14:38

AMSTERDAM - Het weerbeeld van vandaag kantelt drastisch, als gevolg van het draaien van de wind. In de namiddag krijgt heel Nederland te maken met het noodweer waarvoor het KNMI een weeralarm heeft afgekondigd. Aanvankelijk werd gedacht dat een pittig front vanuit het zuidwesten zou oprukken en zich naar het noordoosten zou verplaatsen.

weerkaart donderdag 14.15 (volkskrant.nl)

'De wind is gedraaid van zuidwest naar west, waardoor de ellende heel makkelijk in de avondspits over heel Nederland kan neerdalen’, zegt Klaas Molenaar van het KNMI.

Temperatuurval

Rond half twee werd duidelijk dat de wind bij Vlissingen draaide van zuid-west naar west. Het gaat om een combinatie van een temperatuurval van 35 graden naar 19 graden celsius. Dat koufront gecombineerd met de draaiende wind kan garant staan voor een chaos in de avondspits.

Verkeer

Rijkswaterstaat neemt de waarschuwing van het KNMI serieus. Automobilisten moeten hun snelheid matigen en voldoende afstand houden. Caravans, aanhangers, motoren en lichtbeladen vrachtwagens met zeil worden kwetsbaar geacht op grote bruggen. Recreanten op het water wordt geadviseerd de wal op te zoeken.

Lowlands

Vanmiddag wordt Lowlandsfestival in Biddinghuizen opgebouwd. ´We vrezen dat het hier heel erg nat wordt,’ zegt Bente Bollmann, woordvoerder van het festival. Hij adviseert mensen vanavond na acht uur te komen, als het noodweer voorbij is. Voor wie wil, is de camping voor de festivalgangers vervroegd opengesteld. Normaal zou de camping om 18:00 uur opengaan. Wie zijn tent heeft opgezet, wordt geadviseerd tentdoeken open te houden, zodat de wind er goed door kan.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Nou, ik had nog weg gewild... maar dat doen we nu toch maar even niet!
Elke regio
Hier in Groningen net een gevecht gehad met het dekbedovertrek.

Waait behoorlijk, en da's verekte lastig ophangen!
quote:misschicken schreef op 20 augustus 2009 @ 14:55:

Nou den Haag, aan buienradar te zien zijn jullie zo aan de beurt

yeah! heerlijk! laat maar komen !

buienrader ligt er uit duss...
Ka32: Dan komt het net over mij heen..haha.... .yessss!!!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Hoor net dat Lowlands eerder open is gegaan zodat bezoekers hun tent konden opzetten, de organisatie wilde het de bezoekers niet aandoen om ze hun tenten in de stromende regen te laten opzetten. Morgen 10 graden kouder dan vandaag.
quote:mylenevalerie schreef op 20 augustus 2009 @ 15:00:

Hier nog zon terwijl ik zin heb om te knetteren. Nergens een rel onweer te ontdekken? Heb ik nou zo zin in. Ja van een afstandje hoor, hoef er niet middenin te zitten.

Haha, nou MV, op buienradar was net nog niks te zien hoor, dus je moet iets anders zoeken om te gaan knetteren.

Hier regen! In deutschland. Maar t valt wel mee hoor.
Voor de Noordelijke provincies word een zwaar weeralarm verkondigd,

Ook handig: windradar

http://www.meteoroodeschool.nl/windradar-nederland.html
Everytime you make a typo, the errorists win.
Nou ja, net was buienradar helemaal schoon!

Zal wel een storing geweest zijn, nu komt er van alles aan!

Succes iedereen!
http://www.scheveningenlive.nl/beach1.html de zee word ook al wilder
het gaat waaien en ook nog heel erg! zon weg!
wapper het eens deze kant op dan
Waar zit jij Festen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven