Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com

donderdag 14 juni 2007 om 09:28
Fleur,
Friso en Pepijn klinkt inderdaad goed, ik vind Friso niet echt een leuke naam maar dat heeft verder niets met de prins te maken alhoewel dat wel mn eerste associatie is, maar goed zo heb je bij elke naam wel wat natuurlijk! Bovendien vind ik dat het niet uitmaakt wat andere vinden, het is jullie kindje!!
Wat vind je anders van:
Viggo of Figo (ik geef de voorkeur aan de eerste spelling en leuke associaties
)
Olaf
Florian
Mats
Marnix
Thijmen
Maxim
Zit daar iets bij wat je leuk vind??
Friso en Pepijn klinkt inderdaad goed, ik vind Friso niet echt een leuke naam maar dat heeft verder niets met de prins te maken alhoewel dat wel mn eerste associatie is, maar goed zo heb je bij elke naam wel wat natuurlijk! Bovendien vind ik dat het niet uitmaakt wat andere vinden, het is jullie kindje!!
Wat vind je anders van:

Olaf
Florian
Mats
Marnix
Thijmen
Maxim

donderdag 14 juni 2007 om 14:06
donderdag 14 juni 2007 om 23:07
quote:
Fleur,
Wat vind je anders van:
)
Olaf
Florian
Mats
Marnix
Thijmen
Maxim
Hallo Anouk,
Het is dus niet voor mijzelf. Zus bevalt over paar maandjes van derde kindje en ze is deze keer inspiratie-loos qua namen. Iedereen mag meehelpen en ideeen opdoen.
Wat ik heel leuk vond is dat in jou lijstje van namen, ook door mijn zus of zwager is genoemd! Bijna allemaal! Zit je toch op dezelfde lijn! Leuk.
Deze zijn het dus allemaal niet geworden. Misschien heb jij nog meer naam-ideeen?
Friso was intussen ook afgekeurd.
Jelmer. Leuk?
Fleur,
Wat vind je anders van:

Olaf
Florian
Mats
Marnix
Thijmen
Maxim
Hallo Anouk,
Het is dus niet voor mijzelf. Zus bevalt over paar maandjes van derde kindje en ze is deze keer inspiratie-loos qua namen. Iedereen mag meehelpen en ideeen opdoen.

Wat ik heel leuk vond is dat in jou lijstje van namen, ook door mijn zus of zwager is genoemd! Bijna allemaal! Zit je toch op dezelfde lijn! Leuk.
Deze zijn het dus allemaal niet geworden. Misschien heb jij nog meer naam-ideeen?
Jelmer. Leuk?
donderdag 14 juni 2007 om 23:24
quote:Graag hoor ik waaraan jullie denken bij de naam (dus type kind/ouders)
Jakob -roepnaam Jake (dus op zn engels)
Dit is favoriet van manlief, ik wil het liefst Noah maar dat vind hij weer niet leuk omdat Noa bij de meiden zo populair is.
Groetjes, Koriaan
Namen zoals: Alexia, Felicia, Amalia, Luana... denk ik toch al gauw aan aandachtsbuurt-kinderen.
Maar laten dit nou allemaal prinsesjes zijn of een andere aderlijke titel!
Kortom: Het type kind/ouders zegt volgens mij niet zoveel.
Uitzonderingen daar gelaten.
Ik vind Noah wel leuker dan Jake. Maar het is inderdaad een vrij populaire (meisjes)naam.
Jake vind ik te engels. Jakob vind ik leuk!:)
Jakob -roepnaam Jake (dus op zn engels)
Dit is favoriet van manlief, ik wil het liefst Noah maar dat vind hij weer niet leuk omdat Noa bij de meiden zo populair is.
Groetjes, Koriaan
Namen zoals: Alexia, Felicia, Amalia, Luana... denk ik toch al gauw aan aandachtsbuurt-kinderen.

Maar laten dit nou allemaal prinsesjes zijn of een andere aderlijke titel!
Kortom: Het type kind/ouders zegt volgens mij niet zoveel.
Uitzonderingen daar gelaten.
Ik vind Noah wel leuker dan Jake. Maar het is inderdaad een vrij populaire (meisjes)naam.
Jake vind ik te engels. Jakob vind ik leuk!:)
vrijdag 15 juni 2007 om 08:35
quote:
Hallo Anouk,
Jelmer. Leuk?
Jelmer vind ik een hele leuke naam! En past ook wel bij Pepijn. Je hebt het trouwens over het derde kindje, hoe heet het brusje van Pepijn dan? Is wel handig om te kijken of het daar ook bij past!
Ik doe nog een poging:
Jesper
Huub
Bastiaan
Milo
Mees
Joep
Tycho
Jorit
Dorian
Arthur
Miel
Wat vinden ze daarvan??
Hallo Anouk,

Jelmer. Leuk?
Jelmer vind ik een hele leuke naam! En past ook wel bij Pepijn. Je hebt het trouwens over het derde kindje, hoe heet het brusje van Pepijn dan? Is wel handig om te kijken of het daar ook bij past!
Ik doe nog een poging:
Jesper
Huub
Bastiaan
Milo
Mees
Joep
Tycho
Jorit
Dorian
Arthur
Miel
Wat vinden ze daarvan??
vrijdag 15 juni 2007 om 14:50
Meisje zijn we al uit...maar jongensnaam blijft lastig. Manlief is voorstander van Christoph of Roemer, ik van Cas. Dat vindt hij te populair. Nu moet ik zeggen dat ik langzaam wel aan het wennen ben aan Roemer, maar ik heb gewoon niet het gevoel dat het dé naam is. Hebben jullie ideeen voor namen die hierbij aansluiten, zodat we alletwee er een goed gevoel bij hebben?
vrijdag 15 juni 2007 om 18:41

vrijdag 15 juni 2007 om 20:41
quote:He anouk,
leuke namen!
Myrdin had ik idd al op mijn lijstje staan enBryn vind ik erg mooi staat er nu ook op.
MYRDIN is echt een te gekke naam. DOEN! Krijg er alleen maar positieve reacties op ( of men durft gewoon niets vervelends erover te zeggen, dat kan ook
) Maar het is idd e oorspronkelijke keltische naam van Merlijn de tovenaar.
Onze zoon heet zo. En ik ben er nog steeds super blij mee. Het is ook een echte Myrdin
leuke namen!
Myrdin had ik idd al op mijn lijstje staan enBryn vind ik erg mooi staat er nu ook op.
MYRDIN is echt een te gekke naam. DOEN! Krijg er alleen maar positieve reacties op ( of men durft gewoon niets vervelends erover te zeggen, dat kan ook

Onze zoon heet zo. En ik ben er nog steeds super blij mee. Het is ook een echte Myrdin