Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje, ik denk dat geel je wel leuk zal staan. Fijn dat je geslaagd bent.

Lapin, ik heb even het kaartje erbij gehaald. Technoluxury LT..ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb het dus over de horloge;)..in de winkel waar ik hem heb gekocht was die 300 dollar goedkoper dan wat ik op internet zag.

Heb je die hond nog weer gehoord??

Choc, wat voor werk doet je man in Frankrijk?

Ik ben gisteren inderdaad naar het ziekenhuis geweest, hechtingen zijn er uit gehaald. Je kunt de wond wel zien maar ziet er netjes uit. Eigenlijk niet veel nieuws erbij gekregen, het ene wordt nog onderzocht. Ergens in september/oktober krijg ik actief jodium. Ik voel me nu wel wat rustiger, mijn stem is wel op de hobbel. Hij ging nog met een soort vishengel mijn door een neusgat naar binnen om de stembanden te bekijken. Het deed geen pijn, maar voelde heel vreemd.

Ik denk dat ik de rest van mijn leven anders ga beleven denk ik, niet in negatieve zin hoor. Klinkt gek, maar ik ben dankbaar voor wat ik allemaal heb..

SFO, hoe gaat het eigenlijk bij jullie. Het is zo vreemd stil van jouw kant. Dat ben ik niet gewend.

Anais, net zo...ik vind het altijd leuk om je belevenissen te lezen..soms ben ik ook nog weleens benieuwd of jij ons nog ziet gaan verhuizen of zo.

Ik ga hier eerst maar eens aan de slag. We eten vanavond bitterballen..dus ga nu eerst maar de keuken in om de ragout klaar te maken..
Na een paar keer bellen eindelijk de jurkenmevrouw aan de telefoon gekregen. Ga morgen dus weer terug naar de andere kant van het land om de jurk te bestellen. Op m'n werk vond iedereen hem gelukkig mooi (tenminste, dat zeiden ze allemaal).
Hier een nieuw weerbericht;

Het was vanochtend verrot koud toen ik naar m'n werk liep. De thermometer stond op 8-9 graden maar de wind kwam vanuit het noorden en ik had eigenlijk gewoon wanten aan moeten trekken. Vanmiddag daarintegen scheen (en schijnt) het zonnetje, de balkondeur staat nu open en de katten zijn lekker buiten aan het spelen. Het is denk ik een graad of 12. "lekker" nazomer weer dus (voor hier dan).

Biebel, fijn dat je je jurk gevonden hebt. Kan afgestreept worden van het TO-DO lijstje.
Snjókorn falla, á allt og alla
snjokorn.... mis je dan geen tropischere temperaturen?

Ik zou graag nog een keer naar ijsland gaan want het lijkt me prachtig, maar van dat koude weer is echt niets voor mij.

@ Biebel: gefeliciteerd! Fijn dat je toch dé jurk hebt gevonden.

@ Raccoon: Fijn dat je je naar omstandigheden goed voelt. Ik hoop ook dat ze snel al die onderzoeken klaar hebben, wachten is toch vervelend.

Ik snap wel wat je bedoelt als je zegt dat je je leven anders gaat beleven. Ik ben zelf anderhalf jaar geleden in het ziekenhuis terecht gekomen (in Colombia) omdat ik een zeer grote maar gelukkig goedaardige tumor in mijn buik bleek te hebben. Heb het geluk gehad dat ik geopereerd ben door een zeer bekwame arts, anders was ik hier niet meer geweest. Omdat de wond op mijn buik ongeveer 30cm lang is, duurde het vrij lang voordat ik weer een beetje de oude was. Ik was altijd al wel een levensgenieter en me bewust van de dingen, maar ik merk dat ik nu bij tegenslag veel gemakkelijker denk: ach, er zijn ergere dingen. Maak me niet zoveel zorgen meer.
@ Adeline, wat voor soort klimaat zou voor jou ideaal zijn? Warm/koud, vochtig of juist niet?
Snjo, wat lijkt me dat heerlijk voor eventjes: 12 graden. Het is hier nog steeds 31 graden om 9 uur 's avonds. Dit gaat een heel warme nacht worden want het is bewolkt, er staat geen wind dus wordt het vies benauwd.

Choc, woon jij toch nog 1000 km van Nederland vandaan? Ik dacht dat jij veel dichterbij NL woonde. Ik ga eens even kijken hoe ver je bij mij vandaan woont (dan weet Lapin dat ook alvast voor als ze haar Tour de France gaat doen haha):

411 km volgens ViaMichelin

Maar je moet het Massif Central over dus je bent wel minstens 5 uur onderweg. Ik denk dat ik dan maar met Lapin mee kom want een zwemvijver is natuurlijk wel heel cool. En ik heb nog altijd Paëlla tegoed van je.

Raccoon wat fijn dat je het leven positief blijft zien en kan genieten van wat je hebt. Ik heb veel bewondering voor je.

Keranet voor jou ook een dikke

Adeline welkom hier. Ik hoop dat je hier wat inspiratie op kan doen over landen waar jij je wat beter zou kunnen voelen. Ik zit zelf in Zuid-Frankrijk en kan je vertellen dat de lucht hier in ieder geval veel droger en schoner is dan in Nederland. Mijn neefje die astma heeft en allergisch is voor van alles en nog wat, heeft als hij hier op vakantie komt nergens last van, zelfs niet na eindeloos geknuffel met hond en twee katten, iets wat hij in Nederland echt niet moet doen.
anoniem_60802 wijzigde dit bericht op 21-08-2009 21:09
Reden: aanvulling voor Keranet
% gewijzigd
Rubis, ik wil wel een tour de France doen, maar dan wel met de auto
Ik had niet anders verwacht Lapin.
@ Keranet: Voor mij is droog klimaat het beste. Verder vind ik vrieskou geweldig, dan krijg ik echt lucht en bloei ik helemaal op. Warm kan ook goed zijn, maar dan moet het echt droog warm zijn en niet benauwd zoals hier in Nederland vaak het geval is.

@ Snjo: Hoe is IJsland om te wonen en waar woon je? Het lijkt me een geweldig mooi land, wil er zeker eens heen.

@ Rubis: Zuid Frankrijk ben ik ook wel al eens geweest, is zeker al stuk beter dan Nederland. Maar Nederland is gewoon voor longpatienten erg slecht over het algemeen.
Adeline, dan moet je in de Zwitserse bergen komen wonen. De lucht is hier zo zuiver dat ik wat extra ben gaan roken toen ik hier ging wonen.
Bij oostenwind kan je dus ook beter niet hier zitten. Maar vanaf half oktober kan dat weer wel.
@ Adeline: dan lijkt me zwitserland inderdaad een prima optie.

Colombia dan weer niet zo en dan niet alleen vanwege de hitte:

Cali ligt in een zeer grote en zeer vruchtbare vallei tussen twee bergruggen van de Andes. Vanwege de vruchtbare grond wordt er hier enorm veel suikerriet geteeld, waar je maar kijkt is er suikerriet. Om dat te kunnen oogsten steken ze het eerst in de fik. Nou ben ik wel een beetje een pyromaantje en het is een prachtig gezicht, maar je wilt niet weten wat voor roet het geeft en wat dit roet vervolgens weer doet met je longen. Gelukkig is Colombia wel maatregelen aan het nemen om dit verbranden tegen te gaan: zo mag er bijvoorbeeld niet verbrand worden dichtbij bewoning en worden er manieren gezocht om te oogsten zonder te verbranden.

Helaas is de beste oplossing hiervoor nog steeds machinaal oogsten, maar dat kost zoveel banen dat niemand er aan durft te beginnen, gebrek aan werkgelegenheid is een van belangrijkste oorzaken van de problemen in Colombia.
@ Keranet: ik ben niet zo voor tropische temperaturen, leuk voor vakantie (maar niet in NL) maar verder vind ik een graad of 22 prima. Op kou kan je je kleden ( :puke: , I know) en ik vind het heerlijk om wind in m'n gezicht te voelen.

Het is hier ook nooit echt benauwd. 2 jaar geleden klaagden de toeristen wel dat het hier te warm was (een graad of 25-29), hadden ze niet verwacht en ze waren eigenlijk het overhete europa ontvlucht.

@ Adeline: Ik heb bijna 10 jaar in het noorden van IJsland gewoond. Schitterende omgeving (en schone lucht). Nu woon ik al weer 2 jaar in het zuiden, vlak bij Reykjavík. Het is zeg maar een uitloper van het land en hier waait het vaak en veel, te veel zee om ons heen.

Als het nou toch herfst wordt, ga ik lekker zuurkool kopen Ik heb nog 2 rookworsten in de kast liggen. Yammie.
Keranet; ik ben ook een pyromaantje (ergens deep inside).
@ adeline, volgens mij lijkt siberia me dan wel wat voor jou... van oktober tot maart lekkere vrieskou en in de zomer goede hitte :D welkom trouwens!

@ biebel, owh joeppie de jurk gevonden! en weet zeker dat geel jou heel mooi zal staan.. stel me echt zo'n satijnen/silky dun belijnd 'jurkje' voor met idd ruches aan de onderkant en mooie schouderlijn... ben zeer benieuwd.. wat voor schoenen doe je eronder?

@ choc jippieee nie meer plonchen voor jou! moet je meteen maandag beginnen met werken? en leuke plannen, je eigen zwemvijver! spetter spieter spater...

hier was het vandaag ook erg koud. gisteren nog 33 graden en het voelde vandaag op kantoor als 13.. zal het niet geweest zijn maar ik had het koud!! gewoon warme chocomel zitten drinken... brbrbbrr

@ keranet heb foto's gezien van Cali en omstreken WOW!!! kun je niet een paar foto's plaatsen van wat jij zoal ziet als je 's ochtends de gordijnen opzij schuift.. ben erg benieuwd.. of zit je misschien op FB??
Snjokorn, ik heb vanavond rookworst gegeten, van Unox. Met een lekkere zomerse stamppot met spekjes en rauwe andijvie. Het was de laatste rookworst die ik nog had, dus het wordt tijd dat mijn moeder hierheen komt met de auto
Ha ha, Lapin. Zo werkt het bij mij dus ook. Als mijn voorraad op is (heb er nu nog 3) moet of ik naar NL of er moet bezoek langs komen.

Disco: chocomelk schijnt gezond te zijn hoor (hebben belgen ontdekt. Het is beter dan een energiedrankje).
Hehe.. het koelt ook hier weer af. Het was echt zoooo warm! Gistermiddag heb ik eens gekeken hoe warm het echt was in de zon. Nu weet ik niet of het betrouwbaar is om zo'n weerstationding in de felle zon te zetten, maar die had op zijn hoogtepunt toch echt 50 graden. En er was geen wind, dus dat maakt het sowieso al een hele hete dag.

Vanmiddag sloeg het binnen een uur compleet om. Ik was samen met vriendin-die-hier-tijdelijk-woont alles aan het opruimen en aan de kant aan het zetten, zodra we doorhadden dat het weer om zou slaan. Dat kan nogal heftig zijn, dus alle losliggende dingen/stoelen/speelgoed/etc moeten aan de kant gelegd. Een van de gasten kon zich er niets bij voorstellen (het was echt nog lekker warm, zonnetje en alleen een beetje wind). Binnen een uur hadden we een gigastortbui en even later hagel. Gelukkig geen tennisballenhagelstenen, dit waren meer grote spruiten. En na die bui, die ook maar kort was, was het weer stralend mooi en strak blauw . Ik vind dat wel wat hebben, dat snelle omslaan en dat het zo kan spoken.

Aledine, ik ben met man en kind hier komen wonen en man is nu al dik twee jaar weer terug naar NL. Sindsdien wonen we hier met z'n tweetjes, zoon en ik. Ik heb app die ik verhuur aan toeristen en draai ip het meeste alleen en krijg hulp van mijn ouders.

Tirol is, net als CH, ook top voor je longen, ik heb nl ook astma. Droge, schone lucht doet het echt heel goed. Laatste keer dat ik in NL was ben ik doodziek geweest van benauwdheid, gewoon doordat het klimaat zoveel anders is. Ik hoef daarom ook zeker weten niet snel terug, dit is veel beter voor mij.

En ik ben me ineens een partij actief hier! Haha! Wie had dat gedacht. Elke ochtend ben ik nu een uur wezen lopen en zowaar liepen we vandaag hetzelfde stuk als de eerste dag, alleen kwamen we nu echt een heel stuk verder (we doen een half uur lopen vanaf mijn huis en dan omkeren en terug in stevige wandelpas). Ik was echt wel een beetje trots. Alleen die k*tweegschaal mocht ook wel wat resultaat laten zien.. voor de motivatie was dat niet gek nl.

Morgen gaan we fietsen, geloof ik. Dat zal me wat worden, ik ben niet zo'n held en hier gaat alles omhoog of naar beneden, vlakke stukken zijn er nauwelijks....

Raccoon, he fijn dat je dit eerst weer gehad hebt. Kan me wel voorstellen dat het leven nu ineens een hele andere kleur heeft gekregen en je dingen anders gaat beleven. Kleine dingen of momenten worden ook veel waardevoller, denk ik, je wordt je zo bewust van je kwetsbaarheid, terwijl dat normaal heel vanzelfsprekend is.

Ik hoop dat je een beetje steun kunt vinden in het wegschrijven van je zorgen/gedachtes hier. En het helpt je dan wel niet concreet, maar je bent regelmatig in mijn gedachten!

Disco, mijn au pair had Crohn en na die paar maanden hier had ze haar medicatie zo goed als afgebouwd. Het ging hier echt heel goed. Het is hier rustig en niet zo stressig als in NL. Er lag veel minder druk op haar, waardoor ze op haar gemak was en dat scheelde een hoop. Nu ze weer in NL is, heeft ze haar medicatie ook weer nodig en gaat het stukken minder. Het is echt een rotziekte, je bent er altijd mee bezig en het heeft altijd invloed, ook al zit het soms ver weggestopt in je achterhoofd. Balen ook dat je internist dan niet helemaal op jouw lijn ligt, terwijl dat juist met een chronische ziekte toch zo belangrijk is.

Anais, zit je bij Ken in het app? is je internet weggevallen? Of woon je nu bij het zwembad ipv in je eigen app, omdat het daar zo fijn is??

Snjokorn, 8-9 graden.. brrrrr. Echt?? Oh, ik vind dit dan wel heel warm, zoals het nu is hier, maar ergens vind ik het ook wel fijn. Lekker een beetje zonnen enzo, ben al weer lekker bijgekleurd.

En in de winter kan het hier dan ook wel -15 of nog kouder zijn, maar het voelt eigenlijk nooit zo barkoud. Tenzij er een hele harde wind is, wat zelden het geval is, of je gaat skien.

Lapin, wat doen die beesten bij jou toch allemaal? Het is toch geen volle maan? En godzijdank dat je kat niet in de wasmachine bleek te zitten.. wat een ontzettende nachtmerrie moet dat zijn geweest, die paar minuten dat je zat te wachten tot de deur open zou gaan.. Wow.

Vanmorgen afgesproken dat we met een klein groepje gaan BBQen op mijn verjaardag. Dan zijn de meeste gasten weg en hebben we alle ruimte. Ik heb hier op het forum al allerlei lekkere ideetjes voor op de bbq gevonden en wil er iets leuks van maken.

De zaterdag erop dan naar het steakhouse en zuipen en als het lukt lekker van bil met de architect.
Raccoon: Ik vind het echt knap hoe rustig je hier onder bent. Logisch dat je het leven straks anders gaat zien. Heel veel sterkte!!!!!

Adeline: oh leuk weer een nieuw iemand. Ik heb zelf astma en woon in de UK en kan je de UK niet echt aanraden. Ongeveer hetzelfde klimaat als Nederland. Zelf voel ik mij altijd erg goed hoog in de bergen en bij een droog klimaat. Wat dat betreft zou Zwitserland wel goed voor mij zijn.

Snjorkorn: brr, koud hoor. Te warm vind ik ook niet fijn. Daar wordt je te lamlendig van. Ik hou zelf het meest van zo rond de 23 graden. Warm genoeg om zonder trui te lopen maar niet warm genoeg dat je er moe wordt.

Oh jee en nu ben ik de rest al vergeten....

Morgen vertrek ik samen met man en kinderen voor twee weken naar Frankrijk/Italië op vakantie. Word vast leuk. Enige nadeel is dat ramadan morgen ook begint en dus voor man (die moslim is) geen ellenlange lunches op Italiaanse terrasjes. Voor mij dus ook niet want even wat eten doe ik wel waar hij bij is maar niet heel uitgebreid natuurlijk.

Ik heb er wel veel zin in om even samen weg te zijn. De eerste vier dagen zitten we bij familie in Frankrijk dus daar ga ik nog wel eens reageren. Daarna moeten jullie het misschien 10 dagen zonder mij doen LOL

Ik ga zo nog even de laatste dingen (eh bijna alles) inpakken. We gaan met de auto dus morgen willen we rond 6 uur wegrijden. Niet te laat gaan slapen dus.
He Ine, daar was je weer

Hier is het ook weer een klein beetje afgekoeld. Zit nog steeds te wachten op die onweersbui die vandaag over zou trekken. We hebben vanmorgen een klein regenbuitje gehad.

Wanneer ben je jarig?
Oh Ine wat goed dat je elke dag een uur gaat lopen. Ik moet ook eens wat meer gaan sporten. Ik heb nu echt een conditie van niks. Ik doe niks anders dan zitten het laatste jaar behalve af en toe achter de kinderen aan rennen. En ik wil ook afvallen. Er is het laatste jaar te veel bij gekomen. Na de vakantie maar weer een serieuze poging wagen.
Nymeria, prettige vakantie. Toeter even als je in de buurt bent. Tussen Geneve en Lausanne.
Ine, niet teveel zuipen de volgende week zaterdag. Je weet wat er de vorige keer gebeurde .

Nymeria fijne vakantie. Lekker genieten van twee mooie landen.
Oh dank jullie wel!

Lapin: we komen helaas niet via Zwitserland. Wel heel jammer want het is een enorm mooi land!
Volgens mij heb ik gisteren de hele dag geslapen. Eerst een megalange siesta en gisteravond lag ik al weer vroeg in mijn mandje.. Dat warme weer put uit, zeg maar.

Leuk Nymeria, vakantie!!! Geniet er van en veeeeel plezier gewenst. Ik lig niet op je route, anders had je een kop koffie kunnen komen drinken.

Rubis, echt? Zitten wij nog zo ver bij elkaar vandaan? Ik had gegokt zo op 600 km ofzo. Weet niet waarom, maar zo had ik het in mijn hoofd en ik kon je website niet meer vinden.

Tja, dan moet ik er echt een reisje van maken . Sorry. Tot wanneer is het zwembad open??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven