Geld & Recht alle pijlers

stomme parkeerwachters.

22-08-2009 17:29 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi.

Ik dacht een oud beeld(uit de tuin) van mij weg te brengen naar een tweedehands shop, in-en verkoop tweedehands spul.

Het was nogal zwaar, dus ik zet de auto(van mijn zus)netjes op de stoep(een heeeeeeele brede) met de alarm lichten aan, zodat er niemand last van had.

Ik til dat ding naar binnen, zet het weg,kom terug, en er staan al twee parkeerwachters te schrijven.

De situatie uit gelegd, en ze hadden er gweoon het schijt aan.

Aaaaaaarch.

Ik ben gelijk door gereden naar parkeerbeheer, waar ik 5 minuten later, dan de uitgeschreven boete was.

Ik heb de tijd, naam en handtekening op laten schrijven, zodat ze kunnen zien, dat ik niet ben wezen winkelen, als ik een bezwaarschrift schrijf.

Er zijn mensen die misbruik maken en autos asociaal weg zetten, maar als ze het met eigen ogen zien, dat er niks aan de hand is, en toch schrijven.

En er dan ook nog aan toevoegen , met een stalen gezicht, dat ik het verkeer hinder, terwijl dat niet zo is, dan haat ik die mensen.

Althans die twee die er liepen, wat een galbakken , zeg!!!!!

zow.......ff afgereageerd.
quote:dolfje schreef op 22 augustus 2009 @ 19:34:

Hoe lang ben je in de winkel geweest?

Lang genoeg om de parkeerwachters niet gezien te hebben aan komen lopen in elk geval want dan had je beter een extra rondje kunnen rijden of vragen of je er even mocht staan...was geen winkel l e z e n hahahahahhahhahhaaa
quote:Festen schreef op 22 augustus 2009 @ 19:36:

[...]

was geen winkel l e z e n hahahahahhahhahhaaa

?????????????????

Was toch een tweedehands shop of niet?
een shop is een winkel idd dankzij google, wist ik niet

wel shoppen maar das wat anders....
Ja ik ben een asociale bestuurster, die de auto overal en nergens weg pleurt.

Geen stoep over laat voor mensen, en vooral hele opstoppingen veroorzaak
Fijn dat je t inziet. Nu boete betalen en niet meer zeuren. We zijn al 9 pagina's bezig.
ik betaal niks, nog niet althans
Nou ja tis vrij simpel; als dit bord er niet stond

mag het niet en krijg je boete. KLaaaar.
quote:chicatjoe schreef op 22 augustus 2009 @ 17:43:

Ik ga een bezwaarschrift indienen, met de bewijzen erbij.

Ik heb wel eens eerder geld terug gehad, dus het zal niet de eerste keer zijn, dat zon parkeerwachter fout uitschrijft.

Dit vind ik toch wel de apartste zin... 'met de bewijzen erbij'.

De bewijzen zullen toch aantonen dat je fout zat? Welke bewijzen wil je er dan bij doen?

Er is geen bewijs dat je gelijk had namelijk, want je overtrad de regel die daar gold. Dus wat wil je bewijzen?
(tenzij je doodbloedde, vruchtwater gebroken, etc)
dames, die speculaties, hebben geen zin.

Degene die mijn bezwaarschrift ontvangt, zal beslissen.

**gaat iets nuttigs doen**

Ik zal jullie de uitslag vertellen, duurt wel ongeveer zes weken geloof ik.
Maar wat zijn je bewijzen nou?
Nou ik zou geen zin hebben om al die moeite te doen hoor... Ik neem ook wel eens risico door ergens geen parkeerkaartje te kopen als ik maar 5 minuutjes moet parkeren, maar als ik dan een boete heb betaal ik hem wel gewoon..

Heb ook wel eens gehad dat we een straat in wilden rijden waar dat niet mocht (zagen we te laat, was een tijdelijke afsluiting), wilden keren, maar toen zat er al iemand achter ons te 'drukken' en dachten we, ach we rijden wel door... Heeft vervolgens iemand ons kenteken opgeschreven en kregen we een boete in de bus.. tja kan ik wel een heel verhaal gaan schrijven dat we niet meer om konden keren, maar ja.. Neemt niet weg dat het toch niet mocht.

Hier bij de plaatselijke supermarkt staan mensen ook altijd vreselijk in de weg.. hop alarmlichtjes aan en dan mag alles ineens. Het is daar vreselijk druk en ik moet dan vervolgens allerlei toeren uithalen met de auto om er langs te komen.. erg irritant.. en die mensen vinden vast ook dat ze heeelemaal niet in de weg staan hoor... Want ja die boodschappen zijn zooooo zwaar dan moet ik mn auto even bekant tegen de deur van de supermarkt aan parkeren om in te laden..
quote:chicatjoe schreef op 22 augustus 2009 @ 20:24:

dames, die speculaties, hebben geen zin.

Degene die mijn bezwaarschrift ontvangt, zal beslissen.

**gaat iets nuttigs doen**

Ik zal jullie de uitslag vertellen, duurt wel ongeveer zes weken geloof ik.

Dat kunnen 6 lange weken worden hoor.

Ooit eens een bezwaarschrift ingediend en de uitslag duurde een jaar! Wij hadden geparkeerd en wilde gaan betalen om zo'n bonnetje te trekken. Alleen het apparaat deed het niet. Storingsnummer wat er op stond ter plekke gebeld. Specifiek gevraagd of we nu geen bekeuring kregen. Nee u krijgt geen bekeuring luidde het antwoord. Tja, en toen kwamen we terug en zat er een mooi briefje onder de ruitenwisser. Nog naar het bureau van de parkeerwachters gereden maar hun konden hem niet ongedaan maken en dus bekeuring afgewacht, betaald en bezwaar ingediend.

Na dat jaar in ons gelijk gesteld en geld terug gekregen. Toen had ik eigenlijk wel de neiging om nog achter de rente aan te gaan...............
Niet alleen terugkomen als er in jouw voordeel is beslist!
Nog niet verder gelezen dan de eerste 3 pagina's, maar wat een rare reacties! Natuurlijk mag je niet op de stoep parkeren, maar even iets zwaars uitladen, ja, dan kunnen ze ondanks dat ze hun werk (moeten) doen wel coulant zijn vind ik. Vind dit een soort naaierij en 'kijk mij eens de wet handhaven'.

Zeg dan, 'mevrouw u bent fout, maar ok ver sjouwen was geen optie, volgende keer toch andere oplossing zoeken'. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Tea, my thoughts exactly!

TO moest een zwaar object naar de auto brengen Ja, je mag niet op de stoep parkeren, maar ja...

Weet je, toen ik ging verhuizen stond mijn 'blik' ook veel op de stoep. Ik heb effe de buren gewaarschuwd dat ik mijn spullen deels zelf ging verhuizen en als ik in de weg stond, zelfs maar als mijn blik voor een lelijk uitzicht zorgde, moesten ze het zeggen.

Buren waren zeer mild en boden zelfs 'spierballen' aan.

Toen ik van vakantie terug was stond mijn blik ook op de stoep. Kwam ook de wijkagent langs. Ik legde uit dat ik aan het uitladen was en dat ik een onsteking in mijn schouder had en daarom niet lang wilde sjouwen. Wijkagent hielp even mee...

Natuurlijk weet ik ook wel dat ik fout was. Maar ik haal hem - het blik - subiet weg als ik in de weg sta.

Het gaat er even om dat je met elkaar communiceert.

En dan blijf ik erbij, op de stoep parkeren is fout. Maar die klojo's die al meer dan een half jaar nu iets van 4 parkeerplekken bezet houden - er groeit verdorie groenvoer onder - doe daar eens wat aan!
quote:Muis66 schreef op 23 augustus 2009 @ 00:01:

Tea, my thoughts exactly!

TO moest een zwaar object naar de auto brengen Ja, je mag niet op de stoep parkeren, maar ja...

Weet je, toen ik ging verhuizen stond mijn 'blik' ook veel op de stoep. Ik heb effe de buren gewaarschuwd dat ik mijn spullen deels zelf ging verhuizen en als ik in de weg stond, zelfs maar als mijn blik voor een lelijk uitzicht zorgde, moesten ze het zeggen.

Buren waren zeer mild en boden zelfs 'spierballen' aan.

Toen ik van vakantie terug was stond mijn blik ook op de stoep. Kwam ook de wijkagent langs. Ik legde uit dat ik aan het uitladen was en dat ik een onsteking in mijn schouder had en daarom niet lang wilde sjouwen. Wijkagent hielp even mee...

Natuurlijk weet ik ook wel dat ik fout was. Maar ik haal hem - het blik - subiet weg als ik in de weg sta.

Het gaat er even om dat je met elkaar communiceert.

En dan blijf ik erbij, op de stoep parkeren is fout. Maar die klojo's die al meer dan een half jaar nu iets van 4 parkeerplekken bezet houden - er groeit verdorie groenvoer onder - doe daar eens wat aan!Jij hebt je ergenissen over klojo's die 4parkeerplaatsen bezet houden, ik over automobilisten die overal hun auto neerpleuren waar door ik op de weg moet lopen, mijn tuin niet uit kan als er fik in mijn huis is,en dan word je voor Tokkie uitgemaakt als je eerlijk durft te zeggen dat je de neiging hebt om het lak van de auto te beschadigen, ik vind de mensen die hun auto zonder nadenken op een stoep of pal voor een poort parkeren waardoor mensen over straat of de tuin niet uit kunnen geen tokkie's maar Randdebiellen!
quote:ronniemitchel schreef op 23 augustus 2009 @ 04:43:

[...]

Jij hebt je ergenissen over klojo's die 4parkeerplaatsen bezet houden, ik over automobilisten die overal hun auto neerpleuren waar door ik op de weg moet lopen, mijn tuin niet uit kan als er fik in mijn huis is,en dan word je voor Tokkie uitgemaakt als je eerlijk durft te zeggen dat je de neiging hebt om het lak van de auto te beschadigen, ik vind de mensen die hun auto zonder nadenken op een stoep of pal voor een poort parkeren waardoor mensen over straat of de tuin niet uit kunnen geen tokkie's maar Randdebiellen!Ho, wacht even. De zeldzame keren dat mijn blik op de stoep stond heb ik er wel voor gezorgd dat hij zodanig stond dat hij voor niemands tuin stond en zeker niet voor een deur. Iedereen kon uitstekend zijn of haar huis en tuin in of uit. Hij stond zodanig op de stoep dat hulpdienstverleners overal bij konden. Hij stond er ook niet langer dan 5 minuten. Ik hield ook echt scherp in de gaten of mijn auto niemand hinderde.
Ligt een beethje aan de situatie ter plaatse denk ik. Bij mij in de straat parkeert ook iedereen op de stoep, maar er wordt niks aan gedaan, omdat het een rustige straat is en een brede stoep.

Als je nou aan een drukke weg woont, in een stad waar iedereen fout parkeert en waar even op de stoep staan wel degelijk gevaarlijke situiaties/overlast kan veroorzaken dan zal parkeerbeheer er sneller bovenop zitten.

Wij (en ook andere buren) hebben meerder malen de politie gebeld over de foutparkeerderij bij ons, omdat auto's soms wel de weg blokkeren, maar dan wordt je doorgstuurd naar de gemeente, die zegt er niks aan te doen omdat het geen urgentie heeft.

En wat TO betreft: als je weet dat er in je gemeente een strikt parkeerbeleid heerst, moet je niet op de stoep parkeren, ook niet 'effe'. Geen idee wat je als bewijs voor je gelijk wilt aanvoeren dus.

En dan mensen die hun werk uitvoeren maar meteen als 'stom' aanduiden...

Wat voor werk doe jij? Ben je verkoopster? Nah, ik had laatst zo'n stomme koe achter de kassa, ik had 5 cent te weinig, maar ik mocht het artikel toch niet meegeven, tss 5 cent, stom wijf.

nog een: werk je op de eerste hulp? Ik kwam daar laatst met een gescheurde teennagel en toen ik net aan de beurt was, kwam er een ambulance met een vrouw met een gebroken heup en die mocht voor mij. Belachelijk, die heup is toch al gebroken, dus had ze best even op mij kunnen wachten.

Ben je leraar? Mijn zoontje van 5 had wat uitgehaald en die stomme juf gaf hem zomaar straf, belachelijk, mijn kind doet nooit stout.

en zo kun je vast wel een voorbeeld bedenken voor je eigen werk en bedenk je dan meteen of je het prettig zou vinden als mensen dat over jou zouden zeggen.
Ik heb zelf ook een hekel aan mensen die de auto ergens neer zetten, waardoor het hele verkeer opstopt, en voetgangers niet meer normaal over de stoep kunnen.

En nog erger, dikke autos die op een invaliden parkeerplaats parkeren.

En waar vervolgens een zwaar overdreven vent uit stapt, zijn broek optrekt, en er vandoor gaat.
vroeger diende parkeerbeheer om het parkeren te regelen en overlast in te perken. Dit betekende ook dat parkeerwachters hun eigen inzicht konde gebruiken - ze zagen dat een verkeerd geparkeerde auto in een lege straat geen problemen opleverde, of dat iemand aan het laden is. Tegenwoordig kan men alleen regeltjes strikt toepassen - je hebt dan geen personeel nodig dat opgeleid is, want elke situatie is duidelijk en vergt geen inschatting. Gevolg: massale ontevredenheid en aggressie tegen parkeerwachters. Rara, hoe zou dat komen.

Regels zijn richtinggevend, maar het blind volgen van regels leidt meestal tot absurde beslissingen.

Als iemand mij's ochtends met de fiets naar het werk zou volgen, dan kan die mij strikt gezien 4-5 boetes uitschrijven omdat ik regels overtreed, terwijl ik naar de geest van de wet perfect handel.

Het lijkt wel of de 90% van de lezers op dit forum midden in de woestijn een half uur zouden staan wachten aan een rood voetgangersverkeerslicht...
quote:traincha2 schreef op 22 augustus 2009 @ 17:35:

Mooi.

Nu boete betalen en niet weer fout parkeren

Precies.

Grappig altijd hoe mensen mekkeren om terechte boetes omdat het bij hun natuurlijk Anders was

Als je niet het risico wil lopen op een boete, moet je je aan de regels houden. Doe je dat niet moet je ook niet janken als je een bekeuring krijgt.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:stapas schreef op 23 augustus 2009 @ 10:59:

vroeger diende parkeerbeheer om het parkeren te regelen en overlast in te perken. Dit betekende ook dat parkeerwachters hun eigen inzicht konde gebruiken - ze zagen dat een verkeerd geparkeerde auto in een lege straat geen problemen opleverde, of dat iemand aan het laden is. Tegenwoordig kan men alleen regeltjes strikt toepassen - je hebt dan geen personeel nodig dat opgeleid is, want elke situatie is duidelijk en vergt geen inschatting. Gevolg: massale ontevredenheid en aggressie tegen parkeerwachters. Rara, hoe zou dat komen.

Regels zijn richtinggevend, maar het blind volgen van regels leidt meestal tot absurde beslissingen.

Als iemand mij's ochtends met de fiets naar het werk zou volgen, dan kan die mij strikt gezien 4-5 boetes uitschrijven omdat ik regels overtreed, terwijl ik naar de geest van de wet perfect handel.

Het lijkt wel of de 90% van de lezers op dit forum midden in de woestijn een half uur zouden staan wachten aan een rood voetgangersverkeerslicht...

Voor parkeerbeheer, heb je geen opleiding nodig, toch?

Daar kan je gewoon solliciteren, als je ergens anders niet aan de slag kan.
quote:borodini schreef op 23 augustus 2009 @ 11:01:

[...]

Precies.

Grappig altijd hoe mensen mekkeren om terechte boetes omdat het bij hun natuurlijk Anders was

Als je niet het risico wil lopen op een boete, moet je je aan de regels houden. Doe je dat niet moet je ook niet janken als je een bekeuring krijgt.

Janken doe ik niet.

Aanpakken wel..om er vervolgens werk van te maken.

Zodat ze eens een keer leren dat niet alles over 1 kam te scheren valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven