Geld & Recht alle pijlers

stomme parkeerwachters.

22-08-2009 17:29 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi.

Ik dacht een oud beeld(uit de tuin) van mij weg te brengen naar een tweedehands shop, in-en verkoop tweedehands spul.

Het was nogal zwaar, dus ik zet de auto(van mijn zus)netjes op de stoep(een heeeeeeele brede) met de alarm lichten aan, zodat er niemand last van had.

Ik til dat ding naar binnen, zet het weg,kom terug, en er staan al twee parkeerwachters te schrijven.

De situatie uit gelegd, en ze hadden er gweoon het schijt aan.

Aaaaaaarch.

Ik ben gelijk door gereden naar parkeerbeheer, waar ik 5 minuten later, dan de uitgeschreven boete was.

Ik heb de tijd, naam en handtekening op laten schrijven, zodat ze kunnen zien, dat ik niet ben wezen winkelen, als ik een bezwaarschrift schrijf.

Er zijn mensen die misbruik maken en autos asociaal weg zetten, maar als ze het met eigen ogen zien, dat er niks aan de hand is, en toch schrijven.

En er dan ook nog aan toevoegen , met een stalen gezicht, dat ik het verkeer hinder, terwijl dat niet zo is, dan haat ik die mensen.

Althans die twee die er liepen, wat een galbakken , zeg!!!!!

zow.......ff afgereageerd.
quote:chicatjoe schreef op 23 augustus 2009 @ 18:07:

[...]

Enne janken, kan jij ook goed, he,

Met aanhouden, dat ik moet toegeven, haha.Moi? Ja, ik kan janken als de beste, maar ik ga mijn tijd niet verdoen aan een onzinnig bezwaarschrift als ik weet dat ik fout zat.
quote:pontichella schreef op 23 augustus 2009 @ 19:06:

[...]

Ik vind je echt een beetje dom...insgelijks
quote:traincha2 schreef op 23 augustus 2009 @ 19:31:

[...]

Moi? Ja, ik kan janken als de beste, maar ik ga mijn tijd niet verdoen aan een onzinnig bezwaarschrift als ik weet dat ik fout zat.kost tien minuutjes een bezwaarschrift
Trouwens ik stop met deze discussie, ik kan mijn tijd beter in een bezwaarschrift stoppen

Daar schiet ik tenminste wat mee op,

dan te reageren op sommige domme postings hier.
quote:chicatjoe schreef op 23 augustus 2009 @ 20:04:

Trouwens ik stop met deze discussie, ik kan mijn tijd beter in een bezwaarschrift stoppen

Daar schiet ik tenminste wat mee op,

dan te reageren op sommige domme postings hier.insgelijks
quote:chicatjoe schreef op 23 augustus 2009 @ 18:06:

Ik zat fout ja, ik had de auto, 3 km verderop moeten zetten, in parkeergarage en dat zware beeld met 30 graden moeten sjouwen.

Of op marktplaats moeten zetten, gratis af te halen.

Of van te voren een rolding moeten kopen.

Of de kringloop moeten bellen.

Neemt niet weg, dat ik het toch ga proberen, een bezwaarschrift a 10 minuten.kom, mij maak je niet wijs dat je drie kilometer in de omtrek niet kan parkeren daar.
quote:stapas schreef op 23 augustus 2009 @ 18:33:

Chicatjoe, veel succes! (de vivagoegemeente lijkt te vinden dat je eerst een dag vrij moet nemen van het werk, naar de gemeente gaan, een tijdelijke ontheffing vragen, en dan pas je beeld verhuizen... - Als het op regeltjes aankomt zijn Duitsers Zuid-Italianen als je ze met Nederlanders vergelijkt...

Hm ja, Zuid-Italië daar pakken ze de boel goed aan. dat gelul met regels ook altijd, gewoon de mafia inschakelen.

En waarom vuilnis gewoon ophalen als je het ook pittoresk op straat kan laten liggen een paar maanden.

Van mij mag je alle regels aan je laars lappen hoor, maar dan niet huilen als je een prent krijgt.
Of een janktopic openen.....
Ik, miss boete, betaal die veel te veel boetes die ik 'onterecht' heb gekregen gewoon. IK heb het risico genomen, dus niet zeuren.

Dat vind ik ook in het geval van TO.
quote:traincha2 schreef op 24 augustus 2009 @ 08:52:

Of een janktopic openen.....Ik hou ook van jou, schat
Ik vind je een huilie Chicatjoe (is dat van die lelijke gele tekenfilmfiguren?). En als je bezwaarschrift net zulke kromme zinnen heeft als je openingspost hier zal het zéker afgewezen worden.

Ik heb ook wel eens fout geparkeerd. Voor mij was dat om een heel legitieme reden, maar ja, het mag nou eenmaal niet. Dus die boete betaal ik dan ook gewoon netjes zonder te janken.
Het is trouwens een beetje laat, hoewel je er opnieuw kunt parkeren, maar heb je een foto gemaakt van de situatie? Als daarop duidelijk is te zien dat je niet in de weg staat, plus het overige verhaal, dan krijg je echt wel gelijk.

Bah, wat heb ik een schijthekel aan asociaal kutvolk die het nodig maken om regels te hebben in de samenleving.

En bah, wat heb ik een schijthekel aan mensen die vinden dat 'regels zijn regels, altijd en overal'. Ik vind het zelfs een stuk onrecht, als je geconfronteerd wordt met een stomme regel in een situatie waarin deze helemaal niet van toepassing is.
quote:Sim69 schreef op 24 augustus 2009 @ 23:17:

Het is trouwens een beetje laat, hoewel je er opnieuw kunt parkeren, maar heb je een foto gemaakt van de situatie? Als daarop duidelijk is te zien dat je niet in de weg staat, plus het overige verhaal, dan krijg je echt wel gelijk.

Bah, wat heb ik een schijthekel aan asociaal kutvolk die het nodig maken om regels te hebben in de samenleving.

En bah, wat heb ik een schijthekel aan mensen die vinden dat 'regels zijn regels, altijd en overal'. Ik vind het zelfs een stuk onrecht, als je geconfronteerd wordt met een stomme regel in een situatie waarin deze helemaal niet van toepassing is.

Gelukkig klink jij helemaal niet asociaal
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Bah, wat heb ik een schijthekel aan asociaal kutvolk die denken boven de wet te staan.....en dat zijn er steeds meer in dit land.

ik vind het een stuk onrecht dat die mensen, die denken dat regels nergens voor nodig zijn, daar niet voor gestraft worden. Sterker nog: parkeerboetes moeten van mij wel verdubbeld worden.

Niet van toepassing? Hoezo niet? Je mag niet op de stoep parkeren. Daar is een goede reden voor. Stoepen zijn namelijk voor voetgangers. Niet parkeren dus. En als je dat wel doet: niet piepen als je een boete krijgt. Eigen schuld

TO krijgt niet gelijk, wánt ze stond op de stoep. Of ze daar nou in de weg stond of niet, dat is niet van belang.

Zou lekker worden zeg, iedereen mag gewoon op de stoep parkeren, zolang er maar ruimte is (wie bepaalt die ruimte dan?).... Dát is pas aso.
Ach, ik ken de situatie niet, en weet niet hoe breed de stoep was.

Misschien was er nog slechts 20 cm over voor de voetgangers waarover ze zich langs een tropische rozenstruik al schuifelend langs de auto van TO moesten persen. In dat geval verdient ze een bekeuring.

Maar misschien was er wel 3 meter ruimte, en dan geloof ik niet dat je nou echt in de weg staat. Dan kan het zelfs handiger zijn om 'm even op de stoep te zetten, om het doorgaande verkeer niet te hinderen. Er zal op het moment supreme wel een reden zijn geweest dat TO 'm op de stoep heeft gezet.

En zo is de toepasbaarheid van regels situatieafhankelijk.

Neem bv. de max. snelheid. Als iedereen op de weg 65 rijd waar je 50 mag, ga je dan zelf 50 rijden of ook 65?
quote:chicatjoe schreef op 25 augustus 2009 @ 16:54:

Heb je dat bezwaar nou al geschreven. Kom op, hup! Aan de slag!
quote:Sim69 schreef op 25 augustus 2009 @ 19:00:

Ach, ik ken de situatie niet, en weet niet hoe breed de stoep was.

Misschien was er nog slechts 20 cm over voor de voetgangers waarover ze zich langs een tropische rozenstruik al schuifelend langs de auto van TO moesten persen. In dat geval verdient ze een bekeuring.

Maar misschien was er wel 3 meter ruimte, en dan geloof ik niet dat je nou echt in de weg staat. Dan kan het zelfs handiger zijn om 'm even op de stoep te zetten, om het doorgaande verkeer niet te hinderen. Er zal op het moment supreme wel een reden zijn geweest dat TO 'm op de stoep heeft gezet.

En zo is de toepasbaarheid van regels situatieafhankelijk.

Neem bv. de max. snelheid. Als iedereen op de weg 65 rijd waar je 50 mag, ga je dan zelf 50 rijden of ook 65?

Daar gaat het helemaal niet om. Het is allemaal heel lullig, maar boete is boete. Als je er niet mag parkeren, dan mag dat niet.

En als ik 65 rijd, waar ik 50 mag, en dan een boete krijg, ga ik niet lopen piepen. Dan betaal ik gewoon, want ik was namelijk fout. Ik dus, en niet degene die mij bekeurt, dat wil chicatsjoe maar niet inzien. Iets met plaat en hoofd....
Treurig.....
idd
Blij dat je dat van je zelf inziet....
Heeft ze dat ding nou nog niet klaar?? Nou, dan is de prioriteit kennelijk dan toch ook weer niet zo hoog.
klopt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven