Long Distance Relationship (LDR) nr.12

05-08-2009 23:34 3089 berichten

.

.

Voor een terugblik op nr. 11 -klik-

.

.

Alle reacties Link kopieren
Fille, ik ga die muziek opzoeken! Ik hou ook wel van franstalige rap, ik heb niet zoveel Zone International maar dat is samen met Orishas en nog een andere maar ik weet nu niet meer hoe hij heet. Ok ik ga jouw nummers opzoeken. Ik moet trouwens ook hoognodig mijn Frans ophalen.

De vergadering was trouwens afgelopen vrijdag en goed gegaan, bedankt voor het vragen Ik ga wel vooruit in het werk geloof ik en dat is fijn. Ik ben nu bang dat er toch een reële kans inzit dat ze me uiteindelijk niet meer gaan betalen en dan moet ik dit gewoon zien als een mogelijkheid om zoveel mogelijk te leren in zo weinig mogelijk tijd en dan met mijn hernieuwde ik verder te zoeken, heb ik bedacht. En in de tussentijd zal ik er dan een baantje bij moeten nemen in de weekenden want zo gaat het niet. Ik wil voor mezelf uitzoeken wat voor volgende stap ik wil maken (over een tijd) en wat ik daarvoor moet bijleren, dan kan ik me daar op richten (ook evt. dmv vrijwilligerswerk ofzo). Hoe ik daarachter moet komen heb ik nog even geen flauw benul van, maar ik ben in elk geval weer wat actiever geworden met netwerken. En ik verwacht dat dat op zijn vroegst na een jaar werken hier genoeg ervaring en nieuwe vaardigheden op heb gedaan om weer verder te kunnen. Maar laat ik nog maar niet op de zaken vooruit lopen.

Ine: proficiat! The big 3-0!!!!

Ine, nog een keer: GEFELICITEERD!!

Fille, je gaat nu toch echt bijna weg? Wanneer was het ook alweer?

Kjong, nog even volhouden, nog een paar nachtjes, maar wat fijn!!

Cadi, kunnen we bij jou ook al nachtjes tellen?

Nemo, ik (als fotoleek) vind de foto van de man en die van de kinderen het mooist.

En snel al ja dat je aan je opleiding begint (en 14 september is mn verjaardag, dus ik ga het precies onthouden!), maar wel een heel leuk vooruitzicht!

Rianne, nog wat van die enge buurman gehoord of zit je nu in Merida?

Todo, welkom! Leuk weer eens wat nieuwe aanwas hier!

Hier verder geen nieuws, het gaat zn gangetje.
Hoe is het op het werk? Ik heb je mailtje gehad, mail je snel terug!
't Gaat...Contract van vervelende collega loopt 6 september af en het wordt niet verlengd (bij niemand trouwens, bij mij straks in nov. ook niet). Nog eventjes dus en dan een nieuwe collega en hopelijk eens geen Italiaanse, zou leuk zijn voor het evenwicht, maar vrees van niet.

Wel fijn dat jij vooruit gaat in je werk. Misschien dan wel niet financieel, maar je doet natuurlijk wel heel veel ervaring op!
Ben heel gaar, drukke dag gehad, meteen nadat we uit een gare nachttrein kwamen. Morgen weer om 8u op.

Dank dank dank voor de feedback! Ik wilde zelf de vrouw en de kinderen insturen en dat ga ik ook maar doen. Ook omdat er bij de fotowedstrijd bij mensen als tip iets over handen stond en dat vind ik bij de vrouw zo mooi. Heb niet de illusie dat ik uberhaupt kan winnen, maar ach niet geschoten is altijd mis :-) Heb ook echt zin om met de fotocursus te beginnen! Wil ook wel bij een fotoclub ofzo. Merk dat ik veel heb aan bv jouw feedback Isiss, met net wat meer technische kennis. Hoe ik het allemaal qua tijd in mn leven ga passen weet ik nog niet, dan zien we dan wel weer.

Ine: gefeliciteerd!!! En hoe voelt het? Ik vind het echt verschrikkelijk om 30 te worden. En niet de 30 ansich, maar gewoon dat ik mijn leven anders had voorgesteld op mn 30e en dat de tijd zo hard gaat en dat ik ook graag kinderen wil enz enz. Heb dus ook besloten dat ik nog een jaar of 3 blijf zeggen dat ik 29 ben. Volgens mij kan ik daar nog wel even voor door.

Ik ga eerst slapen. En ook aftellen trouwens.

Nog 9 en dan ben ik weer thuis
Marg: wat goed, hoe je zo naar je werk kijkt. Wat ga je er voor baantje bij zoeken? Horeca, of iets anders, vertalen ofzo? Kan je geen handeltje van iets leuks uit je regio gaan opzetten en hier verkopen? Of andersom, of zitten er te weinig NLs bij jou in de buurt?

Ine: las bij de 'buren' op emigreren dat je 'n superleuke verjaardag hebt! En handy klinkt idd erg grappig.

Fieje, ja, tuurlijk, Lowlands, niet aan gedacht. Leuke dingen die je opnoemt, en met biertje in de zon is helemaal lekker. Ik hoorde straks 'n stukje White Lies op de radio, klonk ook erg gaaf.

TR/RP: hou ons wel op de hoogte hè, van die engerd en zo?

(ik had afgelopen weekend ineens 'n bizarre gedachte. Stel dat er iets met iemand van ons hier zou gebeuren, iets ergs, en de rest weet dat dan niet, dat is raar. Iedereen heeft natuurlijk standaarddingen die gebeld zouden worden; werk, vrienden, etc. Forum zal bij de meesten niet op zo'n lijstje staan.

Hou op, zijn rare gedachten)

Drie nachtjes voor Kjong, Kman en de Kjongsten, dat is heel weinig!

Nemo: ik ga in november (6 t/m 15 als ik 't goed heb) met 'n paar mensen Glow fotograferen, als je zin en tijd hebt... (weet nog niet precies wanneer, ik denk in 't weekend, laat je nog weten)

La Moon: weet je al zeker dat je contract niet wordt verlengd? Maar ze gaan dan wel iemand anders aannemen? Hoop voor je dat 't deze paar maanden iig wel 'n leuke collega is.
Isiss, de White lies heb ik dan net weer gemist. Best jammer. Trouwens, die gedachte heb ik ook weleens gehad! Sowieso ook of iemand zo helder is om bijvoorbeeld je hyves uit de lucht te halen als je dood gaat. Gekke gedachte.

Marg, jammer qua loonsverhoging. Wel goed dat je niet bij de pakken neer gaat zitten.

Moon, wat vervelend dat je contract niet verlengd wordt. Tenminste, vind je het vervelend? Kijk je al uit naar iets anders?

Ik heb nu heel fijn overal troep liggen. Blijkbaar kan ik niet één ding tegelijk opruimen maar moet ik altijd halverwege overgaan naar de volgende kast. Maar goed, het begin is er, dat is al fijn. Ik heb nu alleen een enorm vakantiegevoel en zou bijna vergeten dat ik nog even aan de bak moet.
Freaky gedachtes Isiss. Ik heb een keer een boek gelezen waarin dit verhaal voorkwam, was het niet van Saskia Noort...? Die vrouw was doodgegaan en bleek een heel 'dubbelleven' te hebben op internet in die zin van dat ze haar gevoelens op internet wel deelde en in het echte leven niet en haar vrienden na haar dood daar dus achter kwamen.

Ik weet niet meer of ze nou vermoord was door haar man en op internet schreef hoe bang ze was voor hem (terwijl de vrienden nooit wat hadden zien aankomen), of dat ze kanker had oid en dit moordverhaal mijn sick mind is.

(ik lees denk ik teveel spannende verhalen en zie teveel misdaadseries. Vroeger keek ik dat altijd met mijn moeder en zaten we samen op de bank: "oh sul, hoe kan je dat nou denken, als straks met uvlicht naar bloedsporen gezocht wordt zien ze al dat bleek" of "sukkel, waarom doe je geen dna test op de speekselresten in het glas". Mijn vader keek dan meestal zo: )

Ik heb trouwens in de AK meer gezet over mijn werkgerelateerde plannen, het is nogal een verhaal ik ben er nogal vol van geloof ik haha.
Hmm, hoe ga ik in godsnaam alles mee krijgen? Ik vrees dat er een selectie van schoenen plaats moet vinden.
En kleding.

30 valt best wel mee! Gefeliciteerd meisje en dat er nog maar 'n heleboel mogen volgen!

Hij staat hier koud dus......
De champagne die Pijpert heet?

Fille, schoenen zijn daar ook te koop.

Gaan je spullen naar een opslag?
Hoeveel nachtjes is het nu voor jou Fille???

Isiss; dat had ik zeker heel erg leuk gevonden! Dus nodig me nog eens uit als je zoiets gaat doen. In dit geval ben ik in Jordanie... (ongelofelijk dat ik dan toch net weer voor iets uitgenodigd wordt als ik er niet ben). Die reis is van 31 oktober tot en met 12 november. De enige dag dat ik dan mss zou kunnen, maar dan moet ik dus ook niet in het hotel hoeven werken is de 15e... Als het net zou uit komt zou het wel heel leuk zijn, maar dat zou erg toevallig zijn.

Ik heb een citytour in Hanoi en dan lekker een halve dag vrij! (heb eigenlijk best veel vrij deze trip, maar heb nu alweer zin in deze halve dag )

Nog 8 nachtjes...
Yeey dinsdag. Nog twee....

Nog gefeliciteerd Ine. Grote meid. Lekker feest gehad?

Moet jij je hele kamer leeghalen Fille? En hoeveel dagen nog werken?

Ik moet werken en heb geen zin. Gisteren met vriend afgesproken dat hij de staatsloterij wint en dat ik dan mag stoppen met werken en uit mag zoeken wat ik nu echt leuk vind....
Kwam even zeggen dat ik straks de nachttrein in ga en dan meteen bij aankomst aan een trekking begin en dan dus vrijdag "pas" weer terug ben. En toen realiseerde ik me: dat is over 2 nachtjes. Maw als ik terug ben is Kman er.... Wat gek zeg. Kjong: hoe gaat het met jou? Nagels al opgegeten??

De reis is niet echt handig gepland. We vertrekken met de trein om 21.00 en zijn dan 8 uur later om 5.00 in Lao Cai. Al ben je de beste slaper ever, 6 uur eruit halen is toch echt de max en dan moeten we bij aankomst meteen 6 uur gaan lopen. Leuk,not.

Ach ja, mss ben ik wel heel uitgerust (betwijfel ik) en vind ik het harstikke leuk. Vind wandelen wel altijd leuk en het is een geweldig mooi gebied!

Ben toch aan de chat geraakt (af en toe) met die jongen waar mn vriendin mee aan kwam zetten. Hij is onwijs sportief, heeft veel gereisd, geniet van het leven, is 32, heeft een prachtig lichaam, donker haar, bruine ogen. Maar tot nu toe heb ik het idee dat hij alleen over zichzelf praat en dan vooral over de prestaties die hij in de sport heeft gemaakt. Kan me niet voorstellen dat het gaat klikken zoals ik nu over hem denk. Maar goed, ik blijf erbij; de chat is anders dan de werkelijkheid. We zullen zien over een nachtje of tien. (dat rijmt )

Marg: heb je een nieuw topic geopend in de AK? Heb namelijk geen bericht ontvangen in mn inbox. Zal nog eens kijken als ik in Sapa ben want op deze computer weet ik de link van de AK niet uit mijn hoofd (staat in mijn laptop in mn favorieten)

Goed idee Es van die loterij. je weet wel dat de kans dat je morgen de loterij wint kleiner is dan dat je morgen omkomt in een auto ongeluk he? Hadden jullie ook gehoord dat de jackpot in Italie is gevallen voor een belachelijk hoog bedrag? 14 miljoen euro ofzo... Poe.. als ze dat nu gewoon eens zouden verdelen!
Pfffff. Wie zei dat 30 worden leuk was? Ik vind het tot nu toe alleen maar heul zwaar. Gisteren tot half 2 zitten zuipen, eerst rose, toen wijn en tussendoor de smaak wegspoelen met schnaps. Brrrrr..
Nee Nemo die jackpot in Italië was 135 miljoen. Dat vind ik een beetje veel. De staatsloterij staat op 27,5 miljoen. Daar teken ik voor
Ja, die 135 miljoen. Wat 'n belachelijk bedrag, wat moet je er mee? Die man die heeft gewonnen woont in 'n dorp van zo'n 2000 inwoners, ze hopen er allemaal iets van te krijgen. Inclusief de gemeente. Ik snap niet waarom ze dan niet 135 prijzen van 'n miljoen doen. Of 270 van 'n half miljoen. 'n Half miljoen is toch 'n supercool bedrag waar je zonder gene leuke dingen mee kan doen? Je droomhuis kopen, of 'n eigen bedrijf beginnen, of 'n tweede huis erbij, oid. Met 135 miljoen heb je ineens ook 135 miljoen vrienden die denken er iets van mee te kunnen pikken.

Ik kan me zelf eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik met heel veel miljoen 'n veel leuker leven zou hebben. Misschien gek, maar ik vind 't serieus leuk om te werken, lunchen met collega's, te kletsen over niks, ik denk dat ik niet zou weten wat ik met m'n tijd zou moeten doen. Ja, oké, een tijdje lamballen zou lekker zijn, op 'n tropisch eiland, maar dat verveelt toch enorm?

Ine: haha, goeie kater?

Ik heb 't echt prima naar m'n zin sinds m'n 30e. Alles lijkt veel relaxter (maar dat kan ook aan mezelf liggen ).

Nemo: ik hou je op de hoogte m.b.t. fotodates, zal vast nog wel ooit wat voorbijkomen!
Ine, haha dat betekent meestal dat je een goeie dag hebt gehad!!!

Ik droom weleens over de jackpot winnen hoor. Dat komt denk ik omdat ik denk dat veel van de dingen waar ik nu over pieker met geld opgelost zijn. Misschien is dat niet zo, en zelfs als het wel zo is, realiseer ik me ook wel dat er dan heus wel weer nieuwe problemen bijkomen. Ik heb één keer een staatslot gekocht en mijn vriend en ik hebben denk ik twee maanden élke avond voor het slapen gaan tegen elkaar gezegd: wat doe jij met die twintig miljoen? Op het laatst geloofde ik er zó in..... en we hadden niks. Nog niet eens vijfentwintig euro.

Je leest ook altijd dat mensen een jaar na het winnen van een groot geldbedrag weer even gelukkig of ongelukkig zijn als daarvoor.

Hier nog niets gehoord over salarisverhoging *tikt ongeduldig verder met de nageltjes*
Oh ja, daar wilde ik nog op reageren. Wat irritant, dat je zelf om die salarisverhoging moet blijven vragen. Dat ze het niet uit zichzelf aanbieden snap ik, maar als je het aankaart (meerdere malen) kunnen ze wel op eigen initiatief antwoorden lijkt me. Misschien hebben ze wel 'n goede reden waarom je nog niks hebt gehoord (vergadering weer uitgesteld ofzo).

Jooles: griep achter de rug? Versterking op je werk?

Hoeveel nachtjes nog?
Ja precies Isiss, dat wacht ik nu dus even af.

Mijn bijbaantje in Nederland, die waren echt superschappelijk met alles. Die betaalden alle overuren uit, werd niet moeilijk gedaan en gewoon afgerond, vaak in mijn voordeel, ze betaalden op tijd, er was over alles te praten, enzovoort. Het werk was veel minder uitdagend ofzo dan het werk wat ik nu doe (al had ik er echt wel lol in), maar ik was dus ook heel erg bereid om vanalles extra te doen. Dubbele diensten als er iemand onverwacht ziek werd, terugkomen als ik thuis gebeld werd, al die dingen.

En nu merk ik dat ik natuurlijk wel gewoon mijn dingen doe die ik moet doen, maar daarnaast niet zoveel zin heb om harder te lopen. Tenzij er wat voor mezelf inzit, zoals extra ervaring op doen ofzo.

Heel jammer vind ik, en ook heel stom van hen want ik denk dat het met heel veel mensen wel zo werkt. En jammer omdat het werk gewoon heel leuk is en ik het best leuk zou vinden om overuren te maken, als me dat ergens zou brengen, en de bazen lijken zo aardig / doen zo vriendelijk.
Het is denk ik ook een cultuurverschil, én een verschil in grootte van bedrijf. Misschien is er een goeie reden, maar waarom hoor ik die dan niet....? Ik denk dat wat grotere bedrijven daar professioneler in zijn, die zijn gewoon heel duidelijk, "dan dit dan dat, doelstellingen zijn x en y, en evaluatiegesprekken eens per zoveel tijd, wil je dat even op papier zetten"? En ik denk dat Nederlanders ook van huis uit heel veel waarde hechten aan duidelijkheid, wij willen graag weten waar we aan toe zijn, als ik meer dan tien minuten te laat ben bel ik op om degene met wie ik afgesproken heb dat te laten weten en te laten weten wanneer ik dan kom, om maar een stom voorbeeld te noemen.

Als ik ergens nog op terug kom doe ik dat zsm en als het langer gaat duren laat ik dat even weten.

Gek is dat mij dit wel op het hard gedrukt werd voor de omgang met de partners (uit andere EU landen), terwijl het voor mij al heel logisch is, maar dat ze het niet doen onderling.

Ok de rest schrijf ik in de AK.
KJONG!!!!

Jommerjommer!!! Nog één dag alleen. Wat ga je doen? Oh zo spannend hè, morgen is de laatste dag van je "oude" leven.

We hadden eigenlijk een mvv-shower moeten doen (ipv een bridal shower).

Bij deze:

Een tijd terug hoorde ik van een heel leuk vrijgezellenfeest, tenminste, zo lijkt het mij dus te gek, waarbij vriendinnen en familieleden van de bruid samenkwamen en van tevoren nagedacht hadden over wat ze haar mee wilden geven in haar nieuwe getrouwde leven, tips van vrouwen die al jaren getrouwd waren, en ook wensen van vriendinnen. Heel erg mooi.
Ik denk dat er zeker 'n verschil zit in grootte van 't bedrijf. Neem alleen al dat ieder beetje groot bedrijf/instelling in NL gewoon 'n administratiekantoor heeft dat de salarisbetaling doet. Bij kleine bedrijfjes gebeurt dat allemaal zelf en worden de medewerkers niet altijd als heel belangrijk gezien (in de zin van dat 't gewoon erg belangrijk is om je medewerkers tevreden te houden met de simpele voorbeelden die je noemt, doen wat je afspreekt bv.).

Ik merk het verschil bv. heel erg in werkgever van mij en van R., die van R. is helemaal 'n sukkel, terwijl de mijne (vind ik zelf) 'n supergoed personeelsbeleid heeft, incl. inderdaad gesprekscycli waarin verplicht ontwikkelafspraken gemaakt moeten worden. Als ik dat niet doe met mijn medewerkers word ik op m'n vingers getikt door PZ.

Mijn eigen ervaring met kleinere bedrijven is niet altijd goed geweest, maar dat kan ook door m'n eigen onervarenheid komen of onzekerheid om dingen aan te kaarten. Dat heb ik nu helemaal niet meer zo en dat maakt verschil merk ik (30 ). Aan de andere kant is 't wel 'n goeie leerschool om 'n tijdje bij 'n minder goed geregeld bedrijf te zitten, je weet beter wat je wel of niet bij 'n volgende baan anders wil zien bv. En als je geluk hebt heb je de kans om superveel te leren in korte tijd, want je zit niet vast aan de jaarlijkse ontwikkelafspraken met de baas.

Maar: ik kan me heel goed voorstellen dat de motivatie om wat harder of extra te rennen niet heel groot is. In tegenstelling tot bij getrouwd zijn is 'n baan wel 'n voorbeeld van 'voor wat - hoort wat'. Anders kan je net zo goed vrijwilligerswerk gaan doen.
Bedankt voor je berichtje Isiss. De spijker op zijn kop denk ik. Ik probeer er zelf ook het positieve van in te zien (en dat lukt ook wel - niet van het salaris ofzo maar van het kleine bedrijf).

Ik denk dat ik ook wel veel zal leren over cultureel gevoelig voor mezelf op komen. Sowieso ben ik al best wel direct denk ik, ook in Nederland, ik ben niet zo goed in mensen met een positief gevoel laten vertrekken nadat ik ze iets negatiefs verteld heb . Ik blijf wel beleefd en heb nog nooit problemen gehad of gehoord dat ik onbeleefd ben oid (ben ik ook echt niet!) maar hier vinden mensen al snel iets onbeschoft of voelen zich aangevallen.

Een keer was ik op een feest, had en fototoestel bij me, ging wat drinken, had fototoestel op de stoel laten liggen, kwam terug, zat jongen op mijn stoel, wilde opstaan, ik zei Nee joh, blijf zitten! maareh... mijn camera, ligt die daar nog?

Ik zou zeggen: perfect normale situatie.

Nee hoor.

Het viel stil.

Toen zei iemand met een glimlach: Zo hey, die Hollanders zijn wel héél erg direct.

Ik snapte echt niet wat er gebeurd was. Later zei iemand dat het impliceerde dat misschien iemand hem gejat had.

Kom op!

Als ik dat zou willen zeggen zou k dat wel zeggen, maarja die gedachtegang is dus zó Hollands.

Na nog een paar van zulke incidentjes probeer ik dus een balans te vinden tussen voor mezelf opkomen en op tenen trappen. En ik ben inderdaad super onervaren. Ik weet niet precies wat redelijk is om te vragen of eisen en ook niet wat terecht zou zijn, hoeveel tijd normaal is om te wachten, op wat voor manier etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven